» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN



 Ogłoszenie 

Zakończenie sezonu 2019


Poprzedni temat «» Następny temat
Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja
Autor Wiadomość
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 55
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 27
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2019-04-19, 20:03   

Ciąg dalszy testów nowego 30N3-1.
Dzisiaj obniżyłem blaszkę na ostatni rowek od góry, czyli maksymalnie podniosłem iglicę.
Ładnie chodzi na wolnych obrotach; bez problemu wkręca się na wyższe obroty na postoju i podczas jazdy rozpędza się bez zastanawiania. Nie dymi
Rozpędziła się do 120 km/h i skończyła mi się prosta droga. Może jeszcze dałaby radę do 125km/h (Etka ma przejechane ponad 30 kkm - więc chyba nie jest źle?).
Moim zdaniem nie ma sensu wkręcać większej dyszy.
Przejechałem ok. 35km.
Elektroda w środku świecy jest brązowa - nie słynna kawa z mlekiem - raczej pianka od kawy bez mleka :) . Jednak jest sucha. Natomiast ta druga elektroda jest ciemna i lekko "mokra". Rant/obwód świecy też jest ciemny i lekko "mokry".
Jak uważacie - opuścić iglicę i dążyć do "kawy z mlekiem"?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
     
Miles Monroe 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 301
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-04-19, 20:24   

Paweł111, jeszcze nie było tak dobrze żeby nie mogło być lepiej. Ja swoimi MZ-kami jeszcze nie jechałem szybciej jak 100 km/h i nawet nie wiem, czy dałoby się szybciej. W obu mam silniki nominalne bez żadnych remontów. Moim zdaniem jeżeli Twoja MZ-ka wyciąga 125 km/h przy przebiegu ponad 30 tys.km bez remontu to jest to bardzo dobry wynik - tylko pozazdrościć
_________________
..."nie ma takiego wielkiego spryciarza, który by nie znalazł większego"...
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4153
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-04-19, 21:45   

Podnieś iglicę o jeden ząbek na mniejszą dawkę i obserwuj :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 55
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 27
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2019-04-24, 21:12   

Testy na drugim rowku od dołu, czyli opuściłem iglicę.
Przejechałem ok. 30km. Trochę mniejsza prędkość maksymalna ok. 110-115 km/h. Jednak do 90 km/h przyspiesza bardzo dobrze. Mi to wystarcza.
Kolor świecy moim zdaniem do przyjęcia - jasno brązowe/brązowe obie elektrody. No powiedzmy kawa z małą ilością mleka :) . Obwód/rant świecy lekko mokry - ale nie jest ciemny. Widać jasny metaliczny obwód świecy.
https://drive.google.com/file/d/1T9VsGYczymmj0r1EjHH3ZhMBHX7pt4Cs/view?usp=sharing
Wobec powyższego pozostawiam iglicę na drugim rowku od dołu. Dysza wolnych obrotów wykręcona o 3 obroty od pełnego wkręcenia. Z resztą - od 2 obrotu nie słyszę różnicy (a nie mam obrotomierza).
Dziękuję za wskazówki :piwo:
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
     
bysior 

Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: w-wskie
Wysłany: 2019-05-03, 20:48   

Właśnie zanabyłem gaźnik MZA 30N3-1 i mam teraz do userów tego urządzenia takie pytania.
1.
Czy sprężyna przy przepustnicy musi być taka mocna? Na moje wyczucie nie ma potrzeby żeby taka była ale może się mylę. Czy działo by się coś złego gdyby była słabsza?
2.
Czym i jak najlepiej otwierać tę zapinkę która trzyma iglicę?
3.
Czy króciec na samym dole służy do odprowadzania paliwa gdy jest go za dużo w komorze pływakowej (czyli do przelewu)? Czy może dochodzi tam podciśnienie z jakiegoś punktu?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4153
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-05-05, 21:37   

Rurka jest do przelewu i powinna być doprowadzona wężykiem w tył silnika koło ramy.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 80 razy
Wiek: 29
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2720
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-05-05, 21:52   

Sprężynę i zapinke iglicy założyłem ze starego ori gaźnika.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
bysior 

Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: w-wskie
Wysłany: 2019-05-06, 03:43   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Rurka jest do przelewu i powinna być doprowadzona wężykiem w tył silnika koło ramy.
Ja tego gaźnika nie stosuje w MZ. W tył silnika to znaczy dokładnie gdzie w silniku?
 
     
bysior 

Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: w-wskie
Wysłany: 2019-05-06, 03:45   

Allu napisał/a:
Sprężynę i zapinke iglicy założyłem ze starego ori gaźnika.
A ta sprężyna ze starego jest słabsza?
 
     
bysior 

Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: w-wskie
Wysłany: 2019-05-13, 00:55   

Naprawdę nikt nie jest w stanie odpowiedzieć gdzie jest podłączona rurka która odchodzi od dołu komory pływaka gaźnika 30N3-1?
 
     
halcik 

Motocykl: MZ ES 250/2 i TS 250
Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 504
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-05-13, 02:38   

Nie jest do niczego podłączona, przecież to nie gaźnik ciśnieniowy i nie ma w nim powrotu do zbiornika i innych cudów. Ta rurka ma prowadzić nadmiar paliwa do ziemi, taka ekologia aby kartery były czyste. Jak nie założysz nic to po prostu paliwo roku nie innym kanalikiem.
_________________
Moje maszyny
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4153
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-05-30, 22:04   

Bierzcie te gaźniki bo zaczynają drożeć. Janusze na straganikach alle... zwąchały interes na tym. Jakoś w połowie czerwca kupię że dwie bądź trzy sztuki póki są we w miarę normalnej cenie.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1670
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-06-03, 07:56   

Na gaźniku zrobiłem ok 3000 km i śmiało mogę powiedzieć że zachowuje się jak oryginał :-)
Zobaczymy jak z trwałością... Ale na to trzeba zaczekać jeszcze ze dwa sezony :-)
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4153
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-06-22, 15:08   

Radzę zacząć kupować te gaźniki na zapas bo w krótce będą kosztować po 250-300ccm bo to jedyny sensowny zamiennik między pwk a bingiem. Ceny idą w górę bo handlarzyki siedzą na forach i wiedza czego nam trzeba i na tym windują ceny.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4153
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-06-29, 16:06   

Dobra. Dziś zamontowałem w końcu nowy gaźnik w swojej ETZ 250 o pojemności 300ccm i od razu po odpaleniu pozytywne zaskoczenie bo gaźnik nie potrzebował żadnej regulacji dyszami. Przed zamontowaniem zmieniłem jedynie dyszę główną na 140 na próbę i założyłem uszczelkę komory pływaka od oryginału wg zaleceń użytkowników tego gaźnika.
Sprawdziłem profilaktycznie poziom paliwa i jest ok. Pozycję zamknięte - otwarte pływaka też książkowo.
Zrobiłem pierwsze 40 km i bez szarpania na średnich partiach obrotów jak to miałem w moim oryginale z przebiegiem ponad 62kkm. Jestem jak na razie pozytywnie zaskoczony. Zobaczymy jak będzie później :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
zdzich 
zdzich

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 54
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-06-30, 09:42   

Ja kupiłem ten gaźnik i założyłem do TS 250\1 . Wszystko pasuje, jest reakcja na regulacja składu mieszanki oraz wolnych obrotów . Dyszę wymieniłem na 135, miałem z oryginalnego gaźnika a była 130 .Silnik dobrze się wkręca na obroty a na hamowaniu nie szarpie .Trzyma wolne obroty .Wzrosła prędkość max. Kolor świecy prawidłowy .Podsumowując bardzo dobry gaźnik .Miałem założonego Binga który trafił na półkę .
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4153
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-06-30, 11:48   

Bing ssie. Tyle ode mnie. Zawsze to powtarzałem. Są już przereklamowane a do tego cena wzrosła o 100% na przestrzeni kilku lat a do tego bez zmian dysz i kombinacji nie będzie wyciskał 100% z silnika.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Rafal1480 
Rafal


Motocykl: MZ ETZ 250e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-30, 12:22   

Też kupiłem ten gaźnik, ja zamontuje i zrobię kilometry dam znać co i jak :piwo:
_________________
- niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4153
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-06-30, 12:30   

Jakby nie szło ustawić obrotów to będziesz musiał zdjąć pląbe z wkrętu regulacji mieszanki.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 5
Wysłany: 2019-06-30, 21:44   

O ile obrotów macie wykręcone śruby powietrza i regulacji składu mieszanki? U mnie śruba powietrza jest wykręcona o około 6 obrotów a mieszanki o około 2,5. Silnik jak jest zimny to buja na obrotach na biegu jałowym a jak dam ssanie to gaśnie. Jak się rozgrzeje to już chodzi ok. Wydaje mi się, że powinno to lepiej działać.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14