Nie da się wyregulować przerywacza. Problem z zapłonem. |
Autor |
Wiadomość |
Bachu
Motocykl: MZ 250 ETZ 1983
Dołączył: 13 Cze 2019 Posty: 3 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2019-06-14, 15:22 Nie da się wyregulować przerywacza. Problem z zapłonem.
|
|
|
Witam.
Mam problem z zapłonem.
Mianowicie nie mogę wyregulować przerywacza. Przy ustawieniu go na maksa w stronę krzywki, nadal jest zwarty. Nie wiem czy ma to związek, ale motocykl przed tą awarią nie wchodził na wysokie obroty. Wymieniłem gaźnik ale nie zdążyłem sprawdzić czy coś pomogło bo pojawił się problem z przerywaczem właśnie. Załączam zdjęcie zapłonu. |
|
|
|
|
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy Wiek: 76 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2019-06-14, 20:04
|
|
|
Jeśli wymieniłeś krzywkę na nową to być może jest ona od es250/1 lub ES250/2. Nawet te dwa typy mają wycięcia na ustalacz w innych miejscach. Obydwa wyglądają identycznie. Dlatego nie patrząc na te 3mm przed ZZ ustaw przerwę i miejsce podniesienia przerywacza i potem suwmiarką zmierz odległość tłoka od ZZ. w ten sposób sprawdzisz czy krzywka jest właściwa. |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-06-14, 21:38
|
|
|
Czy masz w wirniku wypust ustalający pozycję krzywki? Druga kwestia to współczesne przerywacze mają zbyt długą sprężynkę i czasem ona dotyka do krzywki co skutkuje za wczesnym zapłonem. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Bachu
Motocykl: MZ 250 ETZ 1983
Dołączył: 13 Cze 2019 Posty: 3 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2019-06-15, 10:01
|
|
|
Krzywki nie wymieniałem. Przerywacz wymieniłem ze względu na wypalone platynki, na starym był ten sam problem z przerwą. Właściwie to przerwa zniknęła bez mojej ingerencji w mechanikę zapłonu, zmieniałem cewkę i kondensator pod siedzeniem ale to raczej nie ma nic wspólnego. |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2019-06-16, 06:55
|
|
|
Z tego co pamiętam, przerwę ustala się w GMP tłoka. Ustaw tłok, poluzuj śrubę, kowadelko docisnij do krzywki, włóż listek szczelinomierza, razem dociskaj i mloteczek kowadelko do krzywki i wtedy przykrec śrubę. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2019-06-16, 22:31
|
|
|
Przerwy nie ustawia się w GMP tylko po prostu w miejscu, gdzie przerywacz się rozwiera najbardziej. Czy to będzie w GMP czy ileś stopni za GMP to nie ma znaczenia. Osobiście nie spotkałem się, żeby to wypadło akurat w GMP. Ważne, aby wartość maksymalnej przerwy była zgodna z wytycznymi oraz aby początek otwierania styków nastąpił w odpowiednim momencie (wyprzedzenie zapłonu). |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
|