Wyciek oleju z popychacza sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
krychu163
Motocykl: ETZ 125
Wiek: 38 Dołączył: 27 Cze 2019 Posty: 9 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-07-02, 13:17 Wyciek oleju z popychacza sprzęgła
|
|
|
Witam wszystkich mz-klubowiczów.
Ostatnio mojej ETZ 125 przytrafiła się dziwna dolegliwość.
Z wnętrza wałka zdawczego, na którym jest zębatka, i w którym jest umieszczony popychacz sprzęgła przecieka olej z silnika. Olej leci dokładnie z otworu, w który wchodzi popychacz. Przeciek nie jest duży, ale strasznie denerwujący bo wylatujący olej brudzi wszystko po stronie prawego karteru.
Czy w tym miejscu jest jakieś fabryczne uszczelnienie? Czy to może być wina wyrobionego pręta popychacza?
Dodam jeszcze, że po odkręceniu pokrywy karteru, znalazłem pękniętą tulejkę o śr. wewn. około 7 mm. Czy może to mieć związek z usterką? |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-07-03, 07:42
|
|
|
Ta tulejka to pewnie z łańcucha - nic wspólnego. Sprawdź czy drożny odpowietrznik w gumowym korku (wlew oleju do silnika), sprawdź poziom oleju w silniku, popychacz gdyby miał duży luz to też będzie ciekło. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
krychu163
Motocykl: ETZ 125
Wiek: 38 Dołączył: 27 Cze 2019 Posty: 9 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-07-03, 08:32
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi.
Odpowietrznik jest drożny, poziom oleju też OK- trochę poniżej przelewu.
Popychacz trochę tańczy w tulei, podejrzewam że mógł się już wyeksploatować. Znasz dokładny wymiar- średnicę jaką powinien mieć ten popychacz?
Wygląda to tak jak na fotce. Wewnątrz nakrętki pod bolcem widać zbierający się olej. Widziałem u niektórych jakiś uszczelniacz wewnątrz nakrętki od zębatki, ale nie pamiętam czy to było jakieś partyzanckie rozwiązanie, czy może fabryczna uszczelka... |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-07-03, 14:52
|
|
|
Wysuń popychacz, pracuje on w tulei na kilku cm , więc ocenisz jego powierzchnię (raczej rozkalibrowany będzie otwór w tulei. Widziałem tam filc (nie fabrycznie), mały wyciek nie przeszkadza- masz wtedy stałe smarowanie łańcucha |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
krychu163
Motocykl: ETZ 125
Wiek: 38 Dołączył: 27 Cze 2019 Posty: 9 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-07-03, 16:24
|
|
|
Smarowanie łańcucha- OK, może to i lekka zaleta. Ale olej nie powinien się tam dostawać.
Po każdej jeździe trzeba wycierać osłony łańcucha, stopkę centralną. Brudzi się nawet koło, bo bryzga olejem z osłony.
Wałek ma średnicę 4,4 mm, a tuleja ma 5,0 mm. Wg mnie luz jest trochę za duży. Wałek jest na całej długości taki sam, nie jest wytarty, nie ma śladów uszkodzeń.
Gdzieś znalazłem w necie info, że oryginał miał 4,7 mm. Może to jest przyczyna, może wałek jest nie taki jak powinien być... |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-07-03, 17:23
|
|
|
Może tak być. Napisz na PW do ETZ_PRORIDER - jest z Kościerzyny, może będzie miał oryginał, a na pewno coś podpowie. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
krychu163
Motocykl: ETZ 125
Wiek: 38 Dołączył: 27 Cze 2019 Posty: 9 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-07-03, 20:01
|
|
|
Super, dzięki za pomoc
Dam znać jak uda mi się rozwiązać ten problem. |
|
|
|
|
krychu163
Motocykl: ETZ 125
Wiek: 38 Dołączył: 27 Cze 2019 Posty: 9 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-07-10, 13:16
|
|
|
Na Gmoto-pl sprzedają wałek popychacza o średnicy 4,9 mm (podają, że ma 4 mm), ale w rzeczywistości jest grubszy. Pasuje idealnie w tuleję, ma delikatny luz i nie powoduje wycieku.
Wydaje mi się, że problem zniknął.
Więc gdyby ktoś spotkał się z podobnym zdarzeniem to polecam (trzeba go tylko trochę dociąć, bo jest około 5 mm za długi). |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-07-10, 18:26
|
|
|
krychu163, Dobrze że napisałeś o rozwiązaniu problemu. Wiele tematów niestety jest nie zakończonych przez autorów - nie wiadomo czy porady Forumowiczów były pomocne, jaka była przyczyna usterki, czy usterka została usunięta, czy problem został rozwiązany, a może ktoś się poddał - o tym też warto napisać !
Forumowicze - zakańczajcie założone przez siebie tematy związane z usterkami motocykli.
krychu163, Sprawdź czy masz odpowiednią kulkę w dźwigni sworznia naciskowego popychacz (czasem wypada przy demontażu dekla). Nie ma to wpływu na wyciek, ale ma na prawidłową pracę sprzęgła.
Sprawdź też łańcuch napędowy (pęknięta rolka o której pisałeś w I poście), jeżeli brak 3 rolek obok siebie - łańcuch do wymiany. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
krychu163
Motocykl: ETZ 125
Wiek: 38 Dołączył: 27 Cze 2019 Posty: 9 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-07-10, 20:34
|
|
|
Też jestem za tym, żeby pisać czy udało się rozwiązać konkretny problem. Póki co jest ok.
Kulka jest w porządku, trzyma się w swoim miejscu Sprawdziłem łańcuch i faktycznie brakuje w nim jednej rolki.
romanETZ miałeś rację- te pozostałości w deklu to właśnie w wyniku rozsypania się tej tulejki. Na szczęście brakuje tylko jednej.
romanETZ |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 25 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2019-07-10, 21:09
|
|
|
krychu163, na Twoim miejscu wymienił bym już napęd. Urwanie łańcucha grozi zblokowaniem koła oraz uszkodzeniami w motocyklu. |
|
|
|
|
|