» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja
Autor Wiadomość
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-06-30, 21:50   

Każdy silnik będzie inaczej miał ustawione wkręty regulacji. U siebie zająłem pląbe ale nie ruszałem wkręta bo chodzi miodzio.
Dziś zrobiliśmy z Pauliną 80km na nowym gaźniku. Końcówka tłumika kawka z mlekiem czyli bardzo dobrze. Świecy jeszcze nie sprawdzałem ale podejrzewam, że będzie miała kolor końcówki tłumika. Iglicę mam na środku ustawione a dyszę główną 140 a później sprawdzę co zrobi na 145. :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-07-01, 15:06   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Dziś zrobiliśmy z Pauliną 80km na nowym gaźniku.


A co Paulina na nowy gaźnik? :mrgreen:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
zdzich 
zdzich

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 58
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-07-01, 15:48   

[quote="kosior30"]
ETZ_PRORIDER napisał/a:
Dziś zrobiliśmy z Pauliną 80km na nowym gaźniku.


A co Paulina na nowy gaźnik? :mrgreen: [/quote
Pewnie zadowolona ,nic w nim nie kicha nie strzela tylko jeździć
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-07-01, 19:10   

Ona tam zawsze zadowolona na MZ jest :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Adam 

Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 50
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2019-07-02, 21:06   

Idąc za Waszą radą zakupiłem ten gaźnik, wszystko niby gra, motor chodzi przyzwoicie, tylko ma bardzo niskie obroty silnika (zapala się czerwona kontrolka ładowania), a na regulację śrubą powietrza brak reakcji. Doradźcie w jakim kierunku działać.
 
     
zdzich 
zdzich

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 58
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-07-03, 06:05   

Sprawdzi czy masz szczelny układ dolotowy (czy nie ciągnie lewego powietrza oraz filtr ) jeśli wszystko jest szczelne zrób regulację gaźnika (trzeba zerwać plombę )
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-07-03, 14:20   

Adam napisał/a:
tylko ma bardzo niskie obroty silnika (zapala się czerwona kontrolka ładowania


To akurat normalne zjawisko - silnik ma mieć obroty jałowe ok. 1300, a przy takich obrotach alternator ładuje tylko szczątkowo.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Adam 

Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 50
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2019-07-03, 20:54   

No u mnie akurat wolne obroty to ok. 1100 i ciężko podregulować na wyższe.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-07-03, 21:40   

Wykręcałeś regulację całkowicie? Mowa o dużej śrubie od powietrza.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-07-04, 08:14   

Ten gaźnik reguluje się tylko ta dużą śrubą od powietrza.
Tej zaplombowanej nie można ruszać, jeżeli są problemy z regulacją to trzeba szukać przyczyny gdzie indziej iż gaźnik.. może to być nieszczelność dolotu, problem z filtrem powietrza, kranikiem czy układem wydechowy m.
_________________

 
 
     
Adam 

Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 50
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2019-07-04, 11:13   

Właściwie nie działa na regulację tą właśnie śrubą powietrza. Obroty są niskie jakieś 1100 a w czasie jazdy z górki, szarpie silnikiem jak ujmie się "gazu". Na czwartym biegu rozpędza się do 110 km, jak wrzucę piątkę to w zasadzie silnik nie ciągnie. No i właśnie jedni piszą żeby regulować śrubą składu mieszanki, są opinie, by tej śruby nie ruszać :neutral:
 
     
zdzich 
zdzich

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 58
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-07-04, 11:40   

Tej zaplombowanej nie można ruszać .Owszem jest to fabryczne ustawienie składu mieszanki pod kontem emisji spalin .Ta śruba nie ma żadnego zabezpieczenia( i potrafi sama się rozregulować )Ja wkręciłem drugą śrubę jako kontrującą żeby zapobiec rozregulowaniu .Odnośnie regulacji składu mieszanki gaźnik jest dedykowany do ETZ 251 pod nią jest (dostrojony) jeśli założymy go do innego silnika a nie będziemy mogli uzyskać odpowiednich wolnych obrotów (po sprawdzeniu szczelności, filtra itp ) wtedy regulujemy dwoma śrubami .U mnie to zadziałało
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-07-04, 13:08   

zdzich,
Ogólnie masz rację, pisałem o silniku ETZ 250/251.
W TS był inny gaźnik o innej charakterystyce..... Więc metodą prób i błędów trzeba szukać rozwiązań...
Nie pamiętam czy w TS nie było innej iglicy i rurki emulsyjnej, jeżeli tak to również metoda a nawet konieczność na dostrojenie.
Bo reszta jest jak w gaźniku do ETZ 250.
Aaaa ta mała śruba jest zabezpieczona żeby się nie wykręcała.
_________________

 
 
     
zdzich 
zdzich

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 58
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-07-04, 14:56   

Wstawiłem post Jaroquesta w którym jest cała regulacja jest opisana

Witam, chciałbym tu podac sposób jak dokładnie wyregulowac gaźnik BVF 30n3-1 :mrgreen: ,

W internecie jest duzo informacji o regulacji gaźnikow do ETZ 251, jednak błednie podaje sie ze w 251 gaznik regulujemy tak samo jak w 250 (myli sie gaznik od BVF 30N3-1 z 30N2-5) :???:

A jak nam pieknie opisuje ksiazka "Jezdze motocyklem MZ" gażniki te sie rożnia i to bardzo, nie bede sie rozpisywac czym (głodnych wiedzy zapraszam do tej wlasnie ksiazki) dla nas najwazniejsze jest to ze gaźnik 30N2-5 (ETZ 250) posiada srube od powietrza i oporowa przepustnicy (regulujaca jej wysokosci) a 30N3-1 (ETZ 251 i 250 od 1987) posiada srube od powietrza i zaslepiona srube od składu mieszanki.
W ksiazce "Jezdze motocyklem MZ" sposob ustawiania gaźnika BVF 30n3-1 ogranicza sie do zdania ze obroty regulujemy sruba powietrza a składu mieszanki nie wolno nam ruszac :klnie: .

Tylko co wtedy jak regulacja jest konieczna :?:

Pierwsze co to oczywiscie motocykl musi być dobrze rozgrzany, zapłon idealnie ustawiony.
Do wydechu podpinamy analizator spalin i manipulujac sruba składu mieszanki ustawiamy ją tak aby zawartosc CO nie przekroczyła 4,5% a potem sruba od powietrza ustawiamy obroty biegu jałowego tj. ok 1500 obr/min.

Co w przypadku gdy nie posiadamy analizatora spalin a do warszatu nie chce nam sie jechac.
Procedura wyglada tak:
1. Uruchomic silnik dobrze go rozgrzac, usunać plombe składu mieszanki i przekrecic ja całkowicie w prawo, silnik musi zgasnac.
2. Wykrecic srube składu mieszanki o około 3 obroty
3. Śrube powietrza ustawic tak aby silnik pracował równomiernie
4. Ostrożnie wkrecac srube składu mieszanki tak aby uzyskac jak najwieksze obroty silnika
5. Zredukowac obroty do 1500 obr/min sruba powietrza i zaplabowac srube składu mieszanki

Od siebie moge dodac to ze w punkcie 4 w moim przypadku srube musialem ustawic okolo 4 obrty w lewo od calkowitego zamkniecia
 
     
Adam 

Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 50
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2019-07-04, 18:02   

Zgodnie z Waszymi sugestiami, przepracowałem cały temat związany z lewym powietrzem, od filtra, gaźnika do krućca i dalej nie pomogło. Gaźnik nie reagował na regulacje śruby powietrzem, obroty były niskie, tak mniej więcej około 1000-1100, w czasie jazdy na zamkniętej przepustnicy motorem szarpało jak indorem po stosunku. W końcu zdecydowałem się na zerwanie plomby i tu kuźwa zonk :klnie: Regulacja śrubą składu mieszanki zgodnie z opisanym wyżej postem Zdzicha nic nie poprawiła, ba w ogóle gaźnik nie reagował na wkręcanie lub wykręcanie. :klnie: Wkręciłem do oporu - zero reakcji, wykręciłem całkiem to samo. :klnie: W końcu przeprosiłem się ze starym gaźnikiem, wyregulowałem wg wskazówek Jaroquesta i jest jako tako, tylko jak jest zimny ciężko go uruchomić. Dalsze regulacje zostawiam na jutro, bo dzisiaj się lekko zdrażniłem, :twisted: dałem za gaźnik z przesyłką dwie stówy i można nim rzucić za psem co najwyżej. Widocznie te gaźniki to trochę loteria. Swoją drogą na zapince na drugim rowku od dołu MZ szła jak szalona, bez problemu wyciągałem 130 km - aczkolwiek nie dam głowy za prawidłowe wskazania licznika, wiadomo, każdy coś tam oszukuje. Kolor świecy też był prawidłowy, tylko ten problem z regulacją obrotów i szarpanie.
 
     
zdzich 
zdzich

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 58
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-07-05, 06:14   

Sprawdź jeszcze simeringi na wale
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-07-05, 07:27   

Cytat:
Widocznie te gaźniki to trochę loteria. Swoją drogą na zapince na drugim rowku od dołu MZ szła jak szalona, bez problemu wyciągałem 130 km - aczkolwiek nie dam głowy za prawidłowe wskazania licznika, wiadomo, każdy coś tam oszukuje. Kolor świecy też był prawidłowy, tylko ten problem z regulacją obrotów i szarpanie.

Kolego jak sam twierdzisz MZ pracuje na tym gaźniku dobrze , chodzi o osiągi 😀 więc nie pisz że jest to wina gaźnika.
Problemem są niskie obroty-tak?
Co mogę powiedzieć silnik TS różni się od ETZ i napewno jego charakterystyka w dolocie jest inna, po prostu na wolnych obrotach może potrzebować więcej mieszanki w poprzednich wersjach gaźników była regulacja przepustnicy co dawało znaczenie większą możliwość regulacji niż w 30 n3-1.
Stąd po prostu jest taka możliwość że gaźnik ten do TS nie będzie się nadawał 🙁
Ale żeby to stwierdzić trzeba zbadać inne przyczyny bo niekoniecznie może to być wina gaźnika.
Świadczy o tym fakt że silnik wogole nie reaguje na zmianę ustawień gaźnika.
Sugeruję też wypróbować go w innym silniku TS ki aby wysnuć jakieś opinie.
Ja założyłem posta dopiero po pewnym czasie gdy byłem pewien swoich testów.
Niestety bez rzetelnego sprawdzenia nie można formułować opinii bo tylko zasmiecasz temat.
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-07-30, 20:34   

Dobra. Przez weekend zrobiłem 365km w upale po wybrzeżu. Łącznie na tym gaźniku zrobiłem już ~650km. Wyjeżdżając na weekend miałem niecałe 5l więc wlałem 10l na wyjeździe z miasta. We przed Władysławowem wlałem 5l w razie co. Wróciłem do domu z wynikiem 365km i spuściłem to co zostało w zbiorniku. Zostało równe 5l czyli wychodzi że spaliłem na tą trasę ~15l co daje spalanie ~4.1l załadowanym motocyklem w 2 osoby lecz prędkość nie przekraczała 80km/h ze względu na to, że jechał z nami kuzyn simsonem skrobniętym i też załadowanym namiotem karimatą narzędziami itd.
Po tych kilometrach mam już jakiś obraz tego gaźnika. Wydaje się być spoko. U mnie bez problemu reaguje na regulację obrotów aczkolwiek u Ivana w 250-tce nie idzie wykręcić obrotów wyższych niż 1100-1200 a duża śruba max wykręcona. Lewe powietrze wykluczam gdyż silnik robiłem po zakończeniu na wymianę stałego koła 1-go biegu. Wszystko doszczelnione na 100%. Oczywiście zająłem pląbe z wkrętu regulacji mieszanki biegu jałowego i jest poprawa po regulacji, przed tym zabiegiem silnik pracował na max 800-900 obrotach.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2019-08-18, 13:11   

Witam mam MZ ts 250 i popsuł mi się gaźnik i kolega dał mi gaźnik 30n3/1 ten z pałąkiem założyłem i problem nie mogę ustawić wolnych obrotów kręcę tą dużą śrubką i nie ma reakcji silnik prawie gaśnie , przestawiam zapłon i nic motor jeździ ale nie ma takich osiągów jak wcześniej ogólnie jest gorzej i gaśnie myślałem że gaźnik jest stary i zużyty, kupiłem nowy i to samo może taka nie może chodzić na tych gaźnikach,jaka może być przyczyna . Proszę o radę.Pozdrawiam.
_________________

 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-08-18, 18:02   

A to dla tego, że do TS nie do końca pasuje. Przeczytaj całą dyskusję.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13