» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja
Autor Wiadomość
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-08-20, 13:01   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
A to dla tego, że do TS nie do końca pasuje. Przeczytaj całą dyskusję.

Bo nie ma regulacji wysokości przepustnicy - pozostaje BING !
_________________

 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2019-08-20, 19:21   

Witam dzięki za radę ,Bing za drogi chyba wruce do starej wersji i kupię do tski.Pozdrawiam
_________________

 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2019-08-20, 21:26   

Orion ma ten gaźnik i ma dobre wolne obr. Ja zaś ostatnio montowalem ten gaźnik również w ts 250/1 I bez problemu . Szukaj przyczyny w swojej emzecie albo kupiłeś wadliwy gaźnik
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
zdzich 
zdzich

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 58
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-08-20, 22:10   

Witam . U mnie ponad 1000 km przejechane na tym gaźniku w TS 250/1 i wszystko OK .
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-08-20, 22:11   

Dzisiaj montowałem omawiany gaźnik w ETZ 251 90r. I początkowo również nie szło podnieść obrotów wyżej niż 900-1000 do tego strzelała w nowiuśki tłumik od Hartmanna, kilka zmian dyszy głównej z tej co była fabrycznie na 135 z zestawu, następnie na 140 i kolejnie na 145. Już przy 135 z zestawu dysz BVF obroty nagle podskoczyły na 2.000 i mogłem je dowolnie regulować. Już nie strzela w tłumik ale przy 8krpm przerywa, podejrzewam już coś z elektryką bo światła przygasają przy tych obrotach. Jutro dalsze testy.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2019-08-21, 20:25   

Witam jak pisałem wcześniej przetestowałem dwa gaźniki stary i nowy i to samo,a wcześniej na gaźniku od taki wszystko było ok ,chyba że z tymi dyszami pokombinuje.Pozdrawiam.
_________________

 
     
bysior 

Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: w-wskie
Wysłany: 2019-11-07, 00:20   

Koleżanki i Koledzy - co sądzicie o takim zestawie? Odpaliłem motor po raz pierwszy od zamontowania ale jeszcze nie jeździłem. Chyba nie ma wolnych obrotów ale to może dlatego że był jeszcze zimny. W czasach PRLu i pod koniec XX wieku tak tuningowano skarpety i chodziły jak szatan. Liczę na podobne efekty. Nie mam na razie króćców do synchronizacji. Macie jakieś rady czy wskazówki dla mnie? - będę wdzięczny.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-11-07, 12:00   

Ciężko Ci będzie ustawić wolne obroty ponieważ nie masz dostępu do wkrętów regulacji przy 2 gaźnikach w takim układzie. Ale pomysł dobry.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
bysior 

Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: w-wskie
Wysłany: 2019-11-07, 14:00   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
nie masz dostępu do wkrętów regulacji

Zgoda. Potrzebuję śrubokręt kątowy z grzechotką.
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2019-11-07, 17:02   

Zamysł ok, na krótkim dolocie te silniki chodzą ostro :twisted: o ile pokusisz się o dobry zapłon. Jeśli ogarniesz jakoś jałowe to zabawa z dyszą główną Cie nie ominie. Kiedyś podrasowałem kilka silników S15 w motopompach PO-5 do zawodów ....pobaw się wyprzedzeniem zapłonu (+) :wink:

_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2019-11-07, 18:07   

Witam ponownie jeżeli chodzi o te dysze to trzeba wszystkie wymienić na większe, proszę o radę.Pozdrawiam.
_________________

 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-11-07, 20:03   

Nie wiem jak w syrenie ale w MZ tylko dysze główną
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-11-07, 22:12   

Dokładnie jak pisze Mariusz. Tylko dysze główną wystarczy zmienić.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
bysior 

Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: w-wskie
Wysłany: 2019-11-20, 04:19   

Możecie mi podać jak się sprawdza i ustawia poziom pływaka w 30N3-1? I ile ma być.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-11-20, 06:50   

Tak samo jak 30N2-5 zobacz w serwisowe.
_________________

 
 
     
bysior 

Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: w-wskie
Wysłany: 2019-11-21, 14:05   

W 30n3-1, czy jak wasze maszyny chodzą na wolnych obrotach to przepustnice mają całkowicie zamkniętą? Według tych procedur do ustawiania wolnych obrotów to robi się to tylko przy pomocy śruby powietrza i czasem tej zaplombowanej śruby mieszanki – przepustnicy nie powinno się dotykać, to oznacza, że ma być zamknięta. Czy tak?
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-11-21, 21:23   

Śrubą zderzakową przepustnicy przed rozpoczęciem regulacji obniżasz obroty tak nisko jak się da, aby silnik pracował jeszcze w miarę równo i nie zgasł. Potem regulujesz, gdy obroty się podniosą znów opuszczasz obroty zderzakową i aż do momentu, kiedy dojdziesz do chwili, gdy reakcją na ruszenie śruby od składu mieszanki będzie obniżenie obrotów w którą stronę byś nie kręcił. Wtedy podbijasz obroty zderzakową do ok. 1200. Oczywiście mowa o ustawianiu silnika "na słuch". Zazwyczaj jest w miarę skuteczne, ale są oczywiście bardziej wymierne metody.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
bysior 

Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: w-wskie
Wysłany: 2019-11-21, 21:45   

kosior30 napisał/a:
Śrubą zderzakową przepustnicy

Ale w 30n3-1 nie ma śruby zderzakowej, jest tylko linka. A w opisach regulacji obrotów nie ma nic o ustawianiu przepustnicy linką na podobieństwo tego co napisałeś. Z tego wnioskuję, że przepustnica ma być zamknięta na amen przy wolnych obrotach a dopiero do jazdy idzie w górę.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-11-21, 22:02   

OK, nie spojrzałem na model gaźnika. Przepustnica ma być zamknięta.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
bysior 

Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: w-wskie
Wysłany: 2019-12-01, 02:42   

W 30n3-1 możecie mi podać jak macie ustawione te 2 śruby do regulacji? Ja wiem, że przy ustawianiu wolnych obr. nikt specjalnie nie liczy o ile je wkręcił czy wykręcił ale może jak ktoś wie jakie ma końcowe ustawienie to chętnie wysłucham.
I jeszcze - skąd kupujecie te nadwymiarowe dysze główne?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14