» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN



 Ogłoszenie 

Zakończenie sezonu 2019


Poprzedni temat «» Następny temat
Cześć!
Autor Wiadomość
suawek 

Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 0
Wysłany: 2019-09-07, 23:40   Cześć!

Hej!

Jestem Sławek.

Zarejestrowałem się na tutejszym forum, ponieważ pod koniec sierpnia nabyłem okazyjnie wymagający remontu egzemplarz MZ ETZ 251, który będzie moim takim zimowym projektem.

Będę miał dużo do zrobienia, dlatego uznałem za stosowne zarejestrować się tutaj, bo na pewno zdarzy się niejedna okazja, gdy będę potrzebował pomocy od kogoś bardziej doświadczonego.

To może teraz coś o mnie:
Na co dzień mieszkam w Krakowie, pracuję w branży informatycznej.
Do i z pracy dojeżdżam swoim "głównym" motocyklem tj. Hondą CBF600N.

Daleko nie mam, bo to przejazd z obrzeży miasta do centrum, ale wciąż to szybsze i zwykle przyjemniejsze niż podróż komunikacją miejską lub stanie samochodem w korku . To jest mój pierwszy sezon, zrobiłem jak na razie 9000km od marca.

Myślę, że przejście z czterocylindrowego czterosuwowego motocykla na wtrysku na jednocylindrowy dwusuwowy gaźnikowiec może być samo w sobie dość ciekawe. A ciekawsze pewnie stanie się dzięki temu, że MZ będzie mieć bardzo gruntowny remont/renowację i będę mieć okazję nabyć trochę nowych umiejętności.

Jestem trochę pedantyczną w niektórych kwestiach osobą, więc już mam karton pełen części, które na pewno będę wymieniać. A wiadomo że jeszcze sporo wyjdzie w 'praniu'.

No dobra, trochę tu napisałem na co Wy możecie mi się przydać. W drugą stronę też to działa. Myślę, że na początek mógłbym wrzucać jakieś zdjęcia dokumentujące postęp prac, jak już zakasam rękawy i przejdę do dłubania.
 
     
funny 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 81
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-09-07, 23:48   

Witaj :mrgreen:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4154
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-09-08, 09:06   

Cześć! Załóż temat w pamiętnikach i tam wszystko dokładnie opisu, pytaj, szukaj odpowiedzi. Pomożemy :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
GRU ETZ 125 


Motocykl: Ciągle za mało
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 113
Skąd: Londyn/Wroclaw
Wysłany: 2019-09-08, 21:00   

Witam.

Pamiętniki zawsze chętnie czytamy.

Pozdrawiam.
_________________
ETZ125/ETZ150/ETZ301/ES250JASKÓŁKA/SAXON251/SAXON 301/SHL M-17 GAZELA/HONDA TRANSALP 600/HONDA NT700VA DEAUVILLE/MOTO GUZZI V85TT/
 
     
borgi 
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 637
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2019-09-09, 09:29   

Ale ekstra! Ziomal na MZcie :-)
Witaj! :piwo:
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
suawek 

Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 0
Wysłany: 2019-09-09, 16:14   

Dzięki za liczne powitanie!

Postaram się w miarę skrupulatnie prowadzić pamiętnik.

Silnik jest do remontu, więc jak będę go rozpoławiać narobię więcej zdjęć - to będzie już jakiś stan wyjściowy.

I przy każdym posiedzeniu będę coś tam dokumentować :wink:
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 53
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 311
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-09, 17:19   

Witam Krajana :piwo:
Uważaj z tym rozpoławianiem (siekierę i młotek odłóż na bok) :grin:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
suawek 

Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 0
Wysłany: 2019-09-09, 17:44   

romanETZ, mi się nie spieszy z tym remontem, możliwe że zrobię sobie z ceownika odpowiedni przyrząd który pokazują w serwisówce, a łożyska będę zdejmować ściągaczem. Generalnie najpierw odrabiam zadanie domowe, zaopatruję się w narzędzia, części i przede wszystkim wiedzę.

Zresztą nikt po druciarstwie poprawiać nie lubi i własnie dlatego ja nie z tych, co mówią że 'bez młota to nie robota' :roll: Napoprawiałem się różnych rzeczy, to teraz jakoś człowiekowi nie chce się robić dwa razy, ale byle jak :cool:
 
     
suawek 

Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 0
Wysłany: 2019-09-09, 17:47   

W ogóle ja w swoim codziennym motocyklu na moment różne rzeczy dokręcam i jakoś nigdy nie miałem problemu odkręcić z powrotem, okazji zerwać gwint i zrobić inne brzydkie rzeczy.

A z drugiej strony zdarzało się pomagać komuś, bo oś koła dopier**lona tak, że druga osoba musiała pomagać odkręcać ;)

Generalnie polecam wszystkim robienie rzeczy dobrze, zwykle zaoszczędza się na tym i czas, i pieniądze :D
 
     
Veteran 

Motocykl: Była MZ TS 250/1
Wiek: 59
Dołączył: 20 Gru 2012
Posty: 180
Skąd: IRL
Wysłany: 2019-09-10, 01:34   

Witaj! :smile:
Wrzuć jaką fotę teraz swej maszyny.
Będę śledził temat, bo lubię patrzeć jak to wszystko przebiega.
_________________
By zostać dawcą szpiku kostnego, wystarczy tylko chcieć. http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 159
Skąd: Żary
Wysłany: 2019-09-10, 09:39   

Siemka :)
_________________
Jak się nie ma co się nie ma, to się nie ma co się nie ma :D
 
     
suawek 

Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 0
Wysłany: 2019-09-10, 23:29   

Wrzucam zdjęcia zrobione dzisiaj na szybko. Powinno być widać, że potrzeba będzie trochę pracy ;)


Zrobię lepsze zdjęcia lustrzanką jak będę mieć chwilę czasu, telefon ma jakość trochę lepszą od ziemniaka, no i troche przeskalowałem zdjęcia w dół, żeby trochę je odchudzić.

No i nie zrobiłem zdjęcia prawej strony. W sumie nic ciekawego tam nie ma. Zdemontowany wydech. Tak jak silnik :mrgreen:
  
 
     
funny 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 81
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-09-11, 05:27   

Dużo pracy. Powodzenia :mrgreen:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4154
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-09-11, 09:56   

Trochę roboty będzie ale cytując Rafała nie ma takiej ruiny, co by się odbudować nie dało. :mrgreen:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Wiek: 53
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-09-11, 10:15   

Witaj.
Masz kupę roboty do zrobienia.I kosztów...
Powodzenia!
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA
 
     
suawek 

Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 0
Wysłany: 2019-09-11, 10:57   

Milicyjny, zgadza się - od początku zdaję sobie sprawę z tego ile jest do zrobienia.

O czas i kasę się w ogóle nie martwię. Sprawę ułatwia mi to, że mam inny motocykl 'na co dzień' więc nie wkręce sobie presji czasu, że sezon wkrótce itp. Moge poświecić tyle czasu i kasy ile trzeba.

Z racji tego, że remont gruntowny to zakupiłem już takie drobiazgi jak całą wiązkę elektryczną, komplet śrub itp itd. Bo jak będę wszystko rozbierać to nie widzę sensu wpychać starych kabli, gum itd, żeby potem to musieć poprawiać.

No ale dobra, na pewno mieliście już dużo ludzi co na początku pięknie opowiadali jak to będzie, a potem albo się zrazili, albo coś poszło nie tak, albo jakoś dziwnie zamilkli po jakimś czasie. Postaram się raczej czynami, a nie słowami posługiwać.

Tak czy inaczej dzięki wszystkim za słowa zachęty. Wkrótce powinny zacząć napływać informacje o postępie prac, jak już będę wyposażony we wszystko co potrzebuję ;)
  
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 53
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 311
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-11, 19:35   

suawek, Dokładnie pooglądaj oryginalne części zanim zastąpisz je współczesnymi zamiennikami - ratuj wszystko co się da uratować, współczesna kierownica rdzewieje po 2-4 latach, to samo z tłumikiem, gumy (osłony łańcucha, harmonijki na lagach, manetki, podnóżki . . .) rozlatują się często po 2 sezonach :sad:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
suawek 

Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 0
Wysłany: 2019-09-12, 11:33   

romanETZ napisał/a:
suawek, Dokładnie pooglądaj oryginalne części zanim zastąpisz je współczesnymi zamiennikami - ratuj wszystko co się da uratować, współczesna kierownica rdzewieje po 2-4 latach, to samo z tłumikiem, gumy (osłony łańcucha, harmonijki na lagach, manetki, podnóżki . . .) rozlatują się często po 2 sezonach :sad:


romanETZ to świetna rada, dzieki!
Póki co i tak nic nie wyrzucam, zakupiłem tylko części które na pewno wymienie lub będę naprawiać n.p. przewody hamulcowe czy klamki sprzegła/hamulca (szczególnie sprzęgło lata na boki to kupiłem klameczkę i ten bolec na którym jest osadzona). Kupiłem komplet śrub i wiązke elektryczną, bo jak rozbiorę to do ramy, to dobrze byłoby wsadzić świeże przewody i nieskorodowane śruby, myślę że MZ po 30 latach zasłużyła na mały refresh :mrgreen:

Tłumik jest w słabym stanie, ale zorientuje się w temacie, jak go zregenerować, bo może coś by z niego było jeszcze.

Podejrzewam, że i tak będę miał okazje zaprzyjaźnić się n.p. z tokarzem.
Dużo czytałem o jakości zamiennych części w tym tutaj na forum, na stronach takich jak n.p. http://hoth.amu.edu.pl/~intr/ , no i czytam też serwisówki by lepiej być w stanie ocenić stan poszczególnych elementów.
Najbardziej martwiące są precyzyjne rzeczy jak n.p. elementy gaźnika, które dobrze by było mieć wykonane porządnie.

No ale to na bieżąco będę jeszcze Was pytać, generalnie jestem za uratowaniem jak największej ilości rzeczy. n.p. taką pompę hamulcową bedę chciał zregenerować. Nawet nie z oszczędności. Fajnie nauczyć się to dobrze robić i fajnie przywrócić coś do życia. Kupić nowe to każdy potrafi :mrgreen:

Dołączam zdjęcie tłumika, troche już przeżył jak widać na zdjęciu. Nie jest poważnie odkształcony ani dziurawy, przynajmniej na pierwszy rzut oka.
  
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 159
Skąd: Żary
Wysłany: 2019-09-12, 19:24   

Jeśli zależy Ci na oryginalnych częściach, to ratuj co się da. Uwierz mi, że możesz sporo uratować z tego sprzętu. Nie paczaj na to, że czasami jakaś śrubka brzydko wygląda. Zawsze można ją odratować. Ja teraz składam z popiołu swoją ETZ150 i widzę ile kasy jeszcze można dzięki temu zaoszczędzić. Np dzisiaj zająłem się regeneracją starych amorków tylnych. Koszt takiej naprawy to może z 50zł za dwie sztuki, a będą trwalsze niż tanie ryżowe badziewo. Jeśli gumy nie są sparciałe, to odśwież je. Nie ma sensu wymieniać na nowe, które gniją po dwóch latach. tak czy inaczej, na forum są KOZAKI, co mają ETZ w małym paluszku i pomogą jak poprosisz. Ci którym truję, wiedzą i bardzo im dziękuje za pomoc i cierpliwość :piwo: Tak czy inaczej: CIERPLIWOŚCI przy odbudowie :D
_________________
Jak się nie ma co się nie ma, to się nie ma co się nie ma :D
 
     
funny 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 81
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-09-12, 19:28   

suawek najlepiej jak już założysz temat w dziale pamiętnika i będziesz miał wszystko w jednym miejscu bo ten to powitalnia. :wink:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13