» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:31
Zapłon - cewka przegrzewana i spalona - MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
wost 

Motocykl: MZ 251
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz / Kraków
Wysłany: 2006-07-25, 06:18   Zapłon - cewka przegrzewana i spalona - MZ ETZ 251

witam
mam takia sprawe - mialem male problemy z pradem (wracalem ostatnio bez ladowania) - podladowalem akumulatorek, podpialem i przekrecilem kluczyk. postal tak sobie na wlaczonym zaplonie kolo 15 minut, podszedlem, wlaczylem kierunki - super migaja, nacisnalem sygnal i rozlegl sie huk jakby 10 petard na raz walnelo :cry: dotykam cewki a ta az parzy!! co sie moglo stac?? pewnie juz po cewce (wczoraj juz nie mialem sily sprawdzac) ale sie wymieni i nie ma problemu.... szukam przyczyny!! czy ktos ma jakis pomysl co sie moglo stac??

z gory dziekuje za kazdy pomysl....
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-01, 14:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2006-07-25, 07:30   

było już, w książe "jeżdżę....." pisze, że jak masz zwykły zapłon i zostawisz na włączonym zapłonie, to może się tak zdarzyć że będziesz miał zwarte platynki i wtedy prąd będzie płynął przez cewke, nagrzeje ją i spali, ale w w opisie widze że masz 251 (czyli elektronik), ja też mam elektronika i nie wiem czy w elektroniku to też się stanie ale raczej tak, bo przecież zapłon to zapłon
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
Wodzumz 
Zlotowicz
Dawca Ner


Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 96
Skąd: Płock
Wysłany: 2006-07-25, 07:40   

Spaliłeś cewkę. Przyczyna-motocykl stał na włączonym zapłonie. Jaki masz regulator napięcia? Mechaniczny czy elektroniczny?
_________________
Wodzumz
 
 
     
wost 

Motocykl: MZ 251
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz / Kraków
Wysłany: 2006-07-25, 08:31   spalona cewka.....

witam
dzieki za informacje.... regulator mam elektroniczny, ten niebieski z 5 kabelkami (chodzi bardzo dobrze). mam tylko nadzieje ze poza cewka nic sie nie uszkodzilo.... bo bardzo sobie chwale zaplon elektroniczny i oby sie nie uszkodzil przy okazaji ale to sie zobaczy dzisiaj jak juz zakupie nowa cewke.....

I JUZ NIGDY WIECEJ NIE ZOSTAWIE WLACZONEGO ZAPLONU (musze sobie zapamietac ze jak zadzwoni telefon to trzeba go wylaczyc....)

dzieki
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-25, 10:52   

wost, spoko, teraz sie nauczysz :)
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-07-25, 18:41   

mie tez cewka wystrzeliła w gokarcie jak nie wyłaczyłem zapłonu. Pozniej dwa dni skrobałem z ramy to coś brazowe co jest wewnątrz cewki :mrgreen:
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2006-07-25, 19:17   

to jest olej transformatorowy
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-07-25, 22:30   

Dokłednie jak powyżej wszystko, jeśli chodzi o zapłon elektronicznyto w swojej praktyce zauważyłem, że montowano tam różne odpowiedniki tranzystora mocy, jesli miałeś wersje 15A to nie powinno mu sie nic stać, jedynie uszkodzona cewka, no chyba że w wyniku eksplozji cewki nastąpiło wewnętrzne zwarcie, wówczas tranzystor mógł paść, ale to skrajny przypadek, powinno być dobrze, a jak nie będzie to zgłoś sie do mnie z sterownikiem.
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-07-25, 22:32   

a czy jak cewka jest hmm bardzo ciepła, to źle? może mieć walniete uzwojenie pierwotne, i jak to dokładnie sprawdzić?
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-25, 23:03   

ciepła mzoe być (musi) bo wydziele sie na niej duza moc, ale zeby wybuchła, to musiała miec jakąć wade,...
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-07-25, 23:05   

Sprawdź opór uzwojenia, jedyna metoda, owszem nawet sprawna sztuka sie musi po dłuższym czasie grzać...
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
wost 

Motocykl: MZ 251
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz / Kraków
Wysłany: 2006-07-26, 07:01   a jednak cewka dziala.....

witam
najdziwniejsze jest w tym wszystkim to ze cewka jednak dziala!!!!! iskra taka ze chlopa by zabilo..... nie zdazylem jej odpalic bo czyscilem zbiornik z syfu z naszych stacji i nie chcialo mi sie juz go zakladac ale przejrzalem cala instalacje - wszystko swieci i mruga ;-)
tylko w takim razie co tak strzelilo??!!?? i jakie beda skutki na przyszlosc??
dzisiaj ja uruchomie i podziele sie "wrazeniami" :)

pozdrawiam
 
     
Madzia 
ride to be free...

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 35
Dołączyła: 24 Lip 2006
Posty: 27
Skąd: Swiat
Wysłany: 2006-07-26, 14:26   

wost napisał/a:
w takim razie co tak strzelilo??!!??
sprawdz czy masz powiertze w oponach :mrgreen: :mrgreen:
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-07-26, 23:38   

A moze to Ci wystrzeliła miesznka w wydechu :lol: ... Choć to niemożliwe , skoro mówisz że niczym nie ruszaleś ( chodzi o ukl sterujacy iskrą) i było buuuuuuum!...
Ale wg, mnie to nie cewka wn strzeliła .....
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
WALDEK150 
MOTÓR


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 139
Skąd: Miękisz Nowy
Wysłany: 2006-07-29, 19:39   

Mam pytanie związane z cewką. Moja cewka po 15 minutach jazdy jest już gorąca czy to jest normalne?? A podłuższej jeździe to jest bardzo gorąca można nawet się oparzyć!!
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12339
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-07-29, 20:17   

Nie powinna się aż tak grzać :-/ ........ Po dłuzszej jeździe moze byc najwyżej ciepła.........

Jak masz moizliwoesc to podłącz inną i zobacz czy będzie to samo , ob takie grzanie moze,być powodem zbliżajacej sie awarji tejże cewki wn...........
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-29, 20:38   

moze nawet parzyc, przy takich tempraturach otoczenia i wolnej jezdzie to nic nadzwyczajnego,
lecz nie przecze, moze byc cos nie tak, najlepiej jak byś zmierzył jej opór i napięcie łądowania...
PS. drut którym jest nawinieta wytrzymuj do 150 st. ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 16