» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Jak działa regulator napiecia w MZ - troche o elektryce :)
Autor Wiadomość
Zimektm 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Szczucin
Wysłany: 2010-03-19, 18:49   

Mam pytanie, miałem mechanika i zmieniłem na elektroniczny (czarny) daje napięcie do 15.3V, czyżby był uszkodzony ?
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/85157
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2010-03-19, 22:46   

A jaki masz ten regulator?
W środku jest potencjometr którym się reguluje napięcie ładowania.
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 666
Skąd: Mońki
Wysłany: 2010-03-19, 22:51   

Przecież napisał, że ma elektroniczny to jak regulować? Oczywiście do kosza, max 14.8V.
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2010-03-19, 22:55   

Dedykowane do MZtki są dwa na rynku, czarny RA2/West i niebieski MEGA. Obie konstrukcje różnią się od siebie, ale mają jeden wspólny szczegół: potencjometr regulacyjny. W RA2 jest w obwodzie emitera tranzystora mocy. Od razu można go poznać. Nim reguluje się zadane napięcie ładowania.
Poza tym te regulatory wcale tak płynnie nie regulują. To dość proste konstrukcje.
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
Zimektm 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Szczucin
Wysłany: 2010-03-20, 06:11   

Panowie założę klekota a z elektronikiem będę coś kombinował. Dodam że miałem zwarcie w instalacji (zgrzanie 2 kabli w lampie). Czy może to być przyczyną wysokiego napięcia? i w/w gdy regulacja potencjometrem nie da skutku który element mógł ulec uszkodzeniu ?
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/85157
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2010-03-20, 07:13   

Jaki masz ten regulator?
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
Zimektm 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Szczucin
Wysłany: 2010-03-20, 08:14   

czarny
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/85157
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2010-03-21, 18:04   

Spróbuj regulacji tym potencjometrem. Może da się ustawić. Natomiast jeśli zrobiłeś zwarcie a regulacja nic nie da to pewnie do wymiany będzie dioda zenera na płytce (koszt: 15gr).
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
Zimektm 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Szczucin
Wysłany: 2010-03-21, 18:28   

spoko ;) widzę że dość prosty układ, wezmę się od startu za to, na niedobór wszelkiego rodzaju diód nie mogę narzekać i z tego co widzę to ewentualnie tranzystory mogły polecić. Narazie wielkie tnx ;]
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/85157
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2010-03-21, 18:38   

Widzę kolego że znasz się na tym sprzęcie. Możesz spojrzeć na ten schemat czy dobrze przerysowałem?
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
Zimektm 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Szczucin
Wysłany: 2010-03-21, 18:49   

Jestem teleinformatykiem 3 roku, znam podstawy elektroniki i elektrotechniki, miernictwa, podstawowe elementy elektroniczne ich działanie zastosowanie i z czym się to je. Schematy umiem czytać, ale czy ten jest dobrze narysowany to nie mam pojęcia :oops: polecam EWB w nim złożysz taki układzik i sprawdzisz na sucho czy działa czy nie, ale jak rozbiorę regulator to postaram się luknąć po ścieżkach czy jest dobrze :wink:
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/85157
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 1927
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2010-03-21, 19:42   

Schemat tego regulatora jest albo był na forum, jak będę w domu to wrzucę tutaj.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Zimektm 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Szczucin
Wysłany: 2010-03-27, 06:41   

Regulacja potencjometrem nic nie dała. Więc nie mając co robić postanowiłem przelutowć diody:

IN 4007 (z napisem pionowym W3- Myślę że to firma) zamieniłem na IN 4007 MIC
ZPD8V2 zamieniłem na BZX55 c36


Po tym zabiegu regulator na minimalnie zapodawał 18V więc po testach wybrałem się do elektronicznego i zamienił mi części podane w schemacie na takie:

IN 4007 na BYV26CV
ZPD8V2 na C8V2PH
BC556 na BC556B (ale albo w schemacie jest błąd albo ja mam inną wersję regulatora bo oryginalnie wlutowany jest BC557 co jest ?)
BC327 na C32740
2N6107 na BD244C

Czy mogę wlutować te elementy zamiast oryginalnych i czy nie będzie jakiś dzikich zachowań regulatora ?
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/85157
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 1927
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2010-03-27, 08:28   

Skoro nic się nie dzieje to któryś tranzystor jest padnięty. Pamiętaj że dioda zenera ma mieć 8,2V. Reszta jest w sumie bez dużego znaczenia ale mogą się zmienić stopnie nasycenia tranzystorów. Czego nie jesteś pewien to porównaj dane z datasheet-ow. Jak już pisałem mam schemat tego regulatora oto on:



Dioda D1 na napięcie 8,2V, oznaczenia kondesatorów trzeba sobie zamienić na pojemności.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
buster 


Motocykl: ETZ 251 :)
Wiek: 31
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 59
Skąd: PL
Wysłany: 2010-03-27, 21:33   

A ma ktoś może schemat budowy regulatora RNA-2 9d-14V4? Takiego jak były w polonezach stosowane?


EDIT____

Na elektrodzie znalazlem fotke tego regla bez obudowy :) Moze sie komus przyda !

Ostatnio zmieniony przez sIaj 2010-04-07, 07:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
KilleRart 
Motórz ile wlezie


Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Chełmża
Wysłany: 2010-03-27, 21:47   

Schemat? Przecież to prosty regiel, druk jednowarstwowy. Pod spodem nie ma nic. Miałem takiego i go wywaliłem.
_________________
Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif
 
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2010-03-27, 22:39   

buster napisał/a:
RNA-2 9d-14V


Będzie on działał w ETZ?
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
buster 


Motocykl: ETZ 251 :)
Wiek: 31
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 59
Skąd: PL
Wysłany: 2010-03-27, 22:53   

No widze juz ze prosty. Czemu go wywaliles?

Tutaj jest schemat polaczenia tego regulatora:
http://forum.mz-klub.pl/v...highlight=rna-2
Zamierzam taki zastosowac w mojej mz bo juz taki mialem.
 
 
     
Zimektm 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Szczucin
Wysłany: 2010-04-07, 06:26   

Regulator po wymianie wszystkich elementów na nowe nadal ładuje po 16V-17V wszystkie tranzystory i diody wymieniłem i nadal lipa :???: ...co do mechanicznego regulatora to jak się go reguluje ? Bo on zapodaje tak do 14,6V i chciałbym to napięcie zmniejszyć, tylko jak ?
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/85157
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 1927
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2010-04-07, 06:54   

Zimektm napisał/a:
Bo on zapodaje tak do 14,6V i chciałbym to napięcie zmniejszyć, tylko jak ?
Jeżeli tego napięcia nie przekracza to nic tam nie ruszaj, jest dobrze albo inaczej - tak ma być.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14