Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 19:38 |
Prośba o wizualną ocenę wirnika Etz. |
Autor |
Wiadomość |
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-06-02, 17:45 Prośba o wizualną ocenę wirnika Etz.
|
|
|
Właśnie odebrałem paczkę z częściami do tereski i zabrałem się za czyszczenie elementów. Mam największe obawy odnośnie wirnika ponieważ nigdy nie miałem styczności z instalacją tego typu i nie wiem jak go sprawdzić. Prosze kolegów w miarę możliwości o obiektywną ocenę wizualną - sprawny czy złom stalowy? Moją największą uwagę zwrócił brak gwintu na ściągacz i bolca centrującego krzywkę. Czy to ma tak być? |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-06-02, 19:22
|
|
|
Nie powinno. Komutator chyba nie jest oryginalny z MZ? |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-06-02, 20:17
|
|
|
No właśnie sam nie wiem co robić. Gwint przejechałem gwintownikiem i niby ok ale czy da rady naprawić klin? Komutator niby taki jak w nowych wirnikach. |
|
|
|
|
Paweł150
Mz Rulezzzz
Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 337 Skąd: Zagórze/Chrzanów
|
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-06-02, 21:28
|
|
|
Powinien byc ale go nie ma. |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
Ptasiek
No Mz no fun!!!
Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 151 Skąd: Dwikozy/Sandomierz
|
Wysłany: 2008-06-02, 21:29
|
|
|
powinien byc i gorna przylgnia co krzywka na niej sie opiera powinna byc prosciutka atu jest troche sklepana |
_________________ Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:) |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-06-02, 21:39
|
|
|
Tak właśnie podejżewałem, że kowal ją demontował. nie kosztował wiele więc może da się go jakoś uratować? |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-06-02, 22:07
|
|
|
Zalozysz, ustawisz krzywke w dobrym miejscu i powinno byc |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-06-02, 22:31
|
|
|
jest sposób zrobić kilnika dokładnie po przeciwnej stronie, do tego naciac na krzywce wyzebienie po drugiej stronie i smigac. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 46 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2008-06-03, 01:16
|
|
|
ja kiedys miałem urwany klinik, bo kolega montował, nie wiedział o kliniku, przyłożył krzywkę i dociągnął poprostu kluczem. problem obszedłęm następująco: w miejscu gdzie powinien być klinik przyłożyłem ostry śrubak, klepnąłem kilka razy młotkiem i jakoś tam działało. ten klinik to ma własciwie tylko znaczenie poglądowe, bo jak dobrze ustawisz krzywkę i dociągniesz kluczem to ona się nie obróci.
pozdro |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-06-03, 21:11
|
|
|
Ok tylko w którym miejscu powinien być umieszczony ten klinek w stosunku do rowka na klin wału? Tam nawet śladu po nim nie ma a przecież na tym wirniku musze ustawić punkt zapłonu na tulei pod stojan. |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 46 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2008-06-03, 23:39
|
|
|
spróbuj to ustalić doświadczalnie. załóż wirnik na wał, dociągnij kluczem przez tulejkę, żeby się dobrze osadził, załóż altek razem z aparatem zapłonowym, następnie przyłóż krzywkę i obracaj nią, aż znajdziesz punkt w którym ona otwiera przerywacz. aparat zapłonowy ustaw sobie mniej więcej w połowie zakresu, następnie szukaj krzywką punktu zapłonu.zaznacz sobie w którym miejscu krzywki jest wycięcie na klinik, następnie nabij an wirniku ślad żebys miał punkt odniesienia na przyszłość. powinno wtedy działać.
i nie zapomnij kliknąć "pomógł:
pozdro251 |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-06-04, 10:25
|
|
|
chyba z tego co pamiętam klin jest nadole jesli tłok jest w GMP. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-06-15, 10:22
|
|
|
Odnawiam temat. Wirnik zamontowany wraz z resztą ale ładowania niet. Podejżewam zarówno go jak i stojan. Jak sprawdzić wirnik pod względem elektrycznym "na sucho" bez zakładania do silnika. Miernikiem sprawdziłem i uzwojenie nie ma przebicia na masę a według wskazań ma 4 Ohm.
Czekam na odpowiedź - kliknę pomógł za rzeczową odpowiedź.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|