» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 19:38
Prośba o wizualną ocenę wirnika Etz.
Autor Wiadomość
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-06-02, 17:45   Prośba o wizualną ocenę wirnika Etz.

Właśnie odebrałem paczkę z częściami do tereski i zabrałem się za czyszczenie elementów. Mam największe obawy odnośnie wirnika ponieważ nigdy nie miałem styczności z instalacją tego typu i nie wiem jak go sprawdzić. Prosze kolegów w miarę możliwości o obiektywną ocenę wizualną - sprawny czy złom stalowy? Moją największą uwagę zwrócił brak gwintu na ściągacz i bolca centrującego krzywkę. Czy to ma tak być?
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-06-02, 19:22   

Nie powinno. Komutator chyba nie jest oryginalny z MZ?
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-06-02, 20:17   

No właśnie sam nie wiem co robić. Gwint przejechałem gwintownikiem i niby ok ale czy da rady naprawić klin? Komutator niby taki jak w nowych wirnikach.
 
     
Paweł150 
Mz Rulezzzz


Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 2008-06-02, 21:26   

ja nie do konca pamietam ale chyba w otworze gdzie krzywka przychodzi nie powinien byc taki wypust na krzywke ?? ale moze sie myle
_________________
"Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-06-02, 21:28   

Powinien byc ale go nie ma.
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2008-06-02, 21:29   

powinien byc i gorna przylgnia co krzywka na niej sie opiera powinna byc prosciutka atu jest troche sklepana :?:
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-06-02, 21:39   

Tak właśnie podejżewałem, że kowal ją demontował. nie kosztował wiele więc może da się go jakoś uratować?
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-06-02, 22:07   

Zalozysz, ustawisz krzywke w dobrym miejscu i powinno byc :wink:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-06-02, 22:31   

jest sposób zrobić kilnika dokładnie po przeciwnej stronie, do tego naciac na krzywce wyzebienie po drugiej stronie i smigac.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2008-06-03, 01:16   

ja kiedys miałem urwany klinik, bo kolega montował, nie wiedział o kliniku, przyłożył krzywkę i dociągnął poprostu kluczem. problem obszedłęm następująco: w miejscu gdzie powinien być klinik przyłożyłem ostry śrubak, klepnąłem kilka razy młotkiem i jakoś tam działało. ten klinik to ma własciwie tylko znaczenie poglądowe, bo jak dobrze ustawisz krzywkę i dociągniesz kluczem to ona się nie obróci.

pozdro
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-06-03, 21:11   

Ok tylko w którym miejscu powinien być umieszczony ten klinek w stosunku do rowka na klin wału? Tam nawet śladu po nim nie ma a przecież na tym wirniku musze ustawić punkt zapłonu na tulei pod stojan.
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2008-06-03, 23:39   

spróbuj to ustalić doświadczalnie. załóż wirnik na wał, dociągnij kluczem przez tulejkę, żeby się dobrze osadził, załóż altek razem z aparatem zapłonowym, następnie przyłóż krzywkę i obracaj nią, aż znajdziesz punkt w którym ona otwiera przerywacz. aparat zapłonowy ustaw sobie mniej więcej w połowie zakresu, następnie szukaj krzywką punktu zapłonu.zaznacz sobie w którym miejscu krzywki jest wycięcie na klinik, następnie nabij an wirniku ślad żebys miał punkt odniesienia na przyszłość. powinno wtedy działać.

i nie zapomnij kliknąć "pomógł: :lol:

pozdro251
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-06-04, 10:25   

chyba z tego co pamiętam klin jest nadole jesli tłok jest w GMP.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-06-15, 10:22   

Odnawiam temat. Wirnik zamontowany wraz z resztą ale ładowania niet. Podejżewam zarówno go jak i stojan. Jak sprawdzić wirnik pod względem elektrycznym "na sucho" bez zakładania do silnika. Miernikiem sprawdziłem i uzwojenie nie ma przebicia na masę a według wskazań ma 4 Ohm.
Czekam na odpowiedź - kliknę pomógł za rzeczową odpowiedź.
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16