» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: hubertbaran
2009-10-17, 18:15
Silnik - intensywnie dymi na biało z tłumika - ETZ 250
Autor Wiadomość
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-07-03, 08:47   

http://moto.allegro.pl/it...acz_stozka.html tak to wyglada.
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
Promo1988 


Motocykl: ETZ 250 85r.
Wiek: 35
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-07-03, 14:40   

Sory za pytania odbiegające od reszty tematu ale.. Mógłby mi ktoś podac rodzaj gwintu z pokrywy w który sie wkręca ta tulejke ze sprzęgła? Bo u mnie jest już tak zmasakrowany i nie posiadam tez specjalnego grzebienia do gwintów. Dzięki :neutral:
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2011-03-26, 11:49   

To jest zdaje się M24x1,5, ale na pewno nie wiem - nie mam grzebienia.
Gdy kupiłem moją etke to musiałem ściągacz przyspawać do stożka i dopiero zdjąć sprzęgło (stożek, ściągacz, tarcze do wyrzucenia), tak był gwint zjechany.
Co do dymienia to po odpaleniu na Orlen 2T SS kopci na biało jak ciuchcia, gdy się nagrzeje już jest dobrze. Teraz po zimie i przepalaniu co jakiś czas w wydechu jest dużo dziadostwa to przy okazji pluje emulsją olejowo-wodno-sadzową
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
daniiels 


Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 20
Skąd: Poniatowa
Wysłany: 2011-03-26, 17:21   

Cześć chłopaki.
Słuchajcie, mocny w mechanice to akurat nie jestem, ale od zakupu mzetki czytam i dłubię. Trochę już sam zrobiłem :)

Nie łapię za bardzo jak dostać się do tego simeringu - a moja też dymi nawet po nagrzaniu.
Czy ktoś może powiedzieć co jest mi potrzebne poza standardowymi kluczami oraz dać fotkę co muszę zdjąć (i jak) aby sprawdzić i ewentualnie wymienić uszczelki / simering przy skrzyni?
Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Pewnie po takiej naprawie konieczna jest wymiana oleju?
_________________
MZ ETZ 250 82r.
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=20530
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2011-03-26, 23:29   

Potrzebujesz klucze imbusowe, ściągacz sprzęgła, klucze płaskie i śrubociągi.
Rozkręcasz dekielek, rozpinasz docisk sprzęgła, następnie ściągasz dźwignie zmiany biegów, odkręcasz dekiel i zdejmujesz go. Następnie nakręcasz ściągacz sprzęgła na stożek i wkręcasz śrubę aż sprzęgło zeskoczy. Następnie wyciągasz pierścień rozprężny zabezpieczający simering na wale i wbijając śrubociąg w ten uszczelniacz wyciągasz go i znajdujesz mi zastosowanie w śmietniku.
Ściągnij sobie instrukcje napraw do ETZ.
pozdro
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
wrona 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 1
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2011-03-28, 02:02   

Jak na moje to kazdy 2-suw dymi czy to cieply czy zimny. Jak ktos chce sie pozbyc tego klopotu to niech wymieni sobie na ETZ 500 z 4-ro suwowym silnikiem rotaxa. U mnie jak padl uszczelniacz na wale to silnik nie chcial chodzic, swieca zrobila sie czarna i wypluwalo olej w miejscu gdzie wchodzi linka od sprzegla do silnika
_________________
http://www.bikepics.com/members/danwro/
 
     
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 36
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2017-08-18, 20:29   

Witam,
w zeszłym roku odpaliłem moją etkę po ... wielu latach. Przejechałem przez rok ok. 1200km (tylko rekreacja). Chodziła raz lepiej raz gorzej :) , ale mogłem sobie trochę pojeździć. Ale dzisiaj przy wolnej jeździe (2 bieg) na polnej drodze (dwie osoby) zaczęła mocno dymić. Straciła też na mocy ( przebieg 30kkm - więc cudów od niej przedtem nie wymagałem).
Do domu parę km dojechałem. Tyle, że za mną było jak na poligonie za ruskim czołgiem. W domu rozebrałem gaźnik, przeczyściłem, obniżyłem iglicę na środkowy rowek (tak jak jeździłem kiedyś, bo teraz miałem na drugim rowku od dołu - lepiej się zbierała), wykręciłem dyszę wolnych obrotów o pół obrotu (miałem tylko pół wykręcone - bo też teraz tak lepiej się zbierała).
I nic to nie dało - dymi. Tyle, że dym raczej niebieskawy, a nie biały jak w temacie.

Przedtem też trochę dymku było - ale myślałem to przecież 2T, no i iglica na drugim rowku od dołu (gaźnik 30n2-5) - no przynajmniej wstydu na drodze nie było :) .

Czy mogę coś jeszcze próbować?
Czy to będzie raczej simering? :(
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-08-18, 20:49   

Może być uszczelniacz na wale a możesz mieć przeciek oleju pomiędzy połówkami silnika i wtedy klapa. Najpierw wymień uszczelniacze nazwałem. Od razu wymień dwie sztuki.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 36
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2017-08-18, 22:29   

Kiedyś (ok. 30 lat temu) zdjąłem lewą pokrywę i pękła sprężynka od dźwigni zmiany biegów - trzeba było rozpołowić silnik. O ile pamiętam nie wolno odkręcać nóżki startera (kopniaka)? To podobno był powód. Pokrywę zdejmuje się razem z kopniakiem?
Sorki za takie pytania. Ale jeśli mnie czeka wymiana uszczelniaczy to muszę trochę poczytać i może jakiś filmik :)
Naprawę robił mi sąsiad, który niestety drugi raz już tego nie wykona :(

Może będę musiał kogoś poszukać w okolicy, bo z tego co czytałem to można jeszcze coś sknocić przy zakładaniu sprzęgła.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-08-19, 00:09   

Tak, pokrywę ściągasz nie odkręcając kopniaka. Obejrzy sobie film serwisowy na you tube, a na pewno wiele Ci się rozjaśni.
 
 
     
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 36
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2017-08-19, 10:23   

Rozjaśniło, aż za bardzo :)
Z tym sprzęgłem nie dam rady.
Do tego nie mogę odkręcić śruby spustowej oleju od kapy. Delikatnie pukałem, żeby puściła. Próbowałem też w dwie osoby śrubokrętem na który zakładałem kluczyk i kicha. Muszę poszukać mechanika, a nie takiego amatora jak ja.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
     
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 36
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2017-08-20, 16:29   

Czy sposób zdejmowania sprzęgła w etz250 jest taki sam jak w ts250?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2017-08-20, 16:39   

Sposób taki sam, tylko ściągacz inny.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 36
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2017-08-20, 16:49   

Dzięki za szybką odpowiedź.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
     
waldek19 

Motocykl: wsk
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 11
Skąd: Głogów
Wysłany: 2017-08-20, 17:34   

Koledzy doradźcie w sprawie ściągnięcia sprzęgła w Ts 250/1 . Kupiłem w sklepie Skuter Dębica ściągacz do stożka sprzęgła i okazało się, że gwint wewnętrzny ściągacza praktycznie nasuwa się a nie nakręca na gwint sprzęgła. Czyżby ściągacze do Mz ts 250 i ETZ 250 różniły się średnicą wewnętrzną (gdzie znajduje się gwint). Nadmieniam, że gwint na stożku jest dobry.
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2017-08-20, 18:12   

Ściągacz w etz250 i ts250/1 jest taki sam, inny jest od czterobiegówek. Chyba że masz coś kombinowane. Albo ściągacz do :dupa:
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 36
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2017-08-21, 18:25   

Simering można było obrócić śrubokrętem. Więc na pewno szczelności nie było. Po wymianie i odpaleniu jednak dymi nadal.
Ale kolanko było zapaćkane olejem. Może też poszło w tłumik.
Jak pracuje to na składaniu kolanka z tłumikiem olej wychodzi.
Mz-tka pochodziła kilka minut w garażu bo pada.
Ile czasu/kilometrów potrzeba, żeby wywaliła z silnika i wydechu ten olej i przestała dymić?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2017-08-21, 18:29   

Przedzidujesz kawałek, dobrze rozgrzejesz i powinna powypalać syf z wydechu.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-08-21, 18:41   

U mnie po około 50km
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
Ostatnio zmieniony przez halcik 2017-08-21, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 36
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2017-08-21, 19:18   

Może kreta do tłumika?
A jeszcze motor odpalić na chwilę bez tłumika? Może wtedy szybciej wywali z silnika?
Co o tym myślicie?
Warto?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 16