Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 18:37 |
Śrut w sprezęgłe - MZ ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
mennefer
Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31 Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 116 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-07-07, 10:25 Śrut w sprezęgłe - MZ ETZ 150
|
|
|
witam
Jest taki problem. Rozebrałem prawie całe sprzęgło tzn wyjąłem tarcze sprzęgłowe i jak wstawałem wyprostować kości to coś mi się błysneło na podłodze. Patrze a to malutki śrut!!! U mnie w garażu nie było żadnych śrutów. Powiedzcie czy w mz 150 jest w sprzęgle jakiś śrut ??? i gdzie go włożyć ?? |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-07-07, 10:39
|
|
|
Tak jest, za sruba od regulacji sprzegla w deklu |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
mennefer
Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31 Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 116 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
bartekstr
Motocykl: etz150,etz251,kh400
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 27 Skąd: nadolany
|
Wysłany: 2008-07-07, 11:14
|
|
|
heh za sruba jest ale on by raczej nie wylecial tak szybko mysle ze to srut ktory jest pomiedzy drutami wycisku sprzegla a jaka srednice ma ten srut ?? jesli cos kol 3mm to raczej ten o ktorym ja mowie jeli wiekszy tzn cos kolo 5 mm(dokladnie nie pamietam) to ten o ktorym mowi Michał_22 |
_________________ w garażu stoją MZ ETZ 150, ETZ251, Jawa TS350 WSK 125 kos, Kawasaki KH400, ogar205 |
|
|
|
|
mennefer
Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31 Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 116 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-07-07, 12:22
|
|
|
BARDZIEJ 3mm. pomocy !! gdzie to mam wsadzić bo nie mam zielonego pojęcia
oczywiście daje pomógł |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-07-07, 12:51
|
|
|
To pewnie bedzie to o czym pisal bartekstr, chociaz ja sie z tym srutem nie spotkalem |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2008-07-07, 22:12
|
|
|
w sprzęgle mz150 są dwie kulki. jedna jest w ślimaku sprzęgła, kóry jest umiejscowiony w prawym deklu, a druga pomiędzy popychaczami sprzęgła. popychacze są dwa. jeden ma na końcu grzybek, drugi nie. no i ta kulka o kórej mówisz siedzi pomiędzy nimi. czyli wsadzasz długi popychacz, kulke i krótki popychacz.
tyle.
pozdro |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2008-07-07, 22:20
|
|
|
Właśnie tak jak Saska piszę! Takie coś w WSK 125 jest. Jeśli nie znalazłeś śrutu to rozbieraj rower i wyciągaj z koronki |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2008-07-07, 22:49
|
|
|
saska251 napisał/a: | w sprzęgle mz150 są dwie kulki... |
Niestety nie. Między popychaczami żadnej kulki nie ma. Ktoś kto ją wsadził, zapewne zrobił tak, "bo tak było w wsk'a" Popychacze wkładasz jeden na drugi. Kulka jest tylko w ślimaku w pokrywie. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2008-07-08, 00:44
|
|
|
intr, ma rację! Zobaczyłem na schemacik, i faktycznie nie ma tej kulki między popychaczami! No to żeśmy dali ciałasaska251, |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
Leyek
Łukasz EBE
Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 495 Skąd: Bełchatów / Drużbice
|
Wysłany: 2008-07-08, 09:28
|
|
|
Wcale nie.. kulki fabrycznie nie ma ale pomyslmy logicznie jak sie wsadzi bez kulki to druty sie o siebie bedą tarly az sie zgrzeją/zespawają... bylo tak u mnie. od kiedy wsadzilem tam kulkę problem zniknąl. A popychacze mam orginalne. Mam tak popychacz "z grzybkiem" kulka, poznie znow popychacz ten zwykly i to wchodzi w to miejsce w pokrywie i tam w tym slimaku od wciskanie spregla tez mam kulkę. |
_________________ .
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.
zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942 |
|
|
|
|
mennefer
Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31 Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 116 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-07-08, 13:16
|
|
|
ok to niech ktoś mi zaznaczy gdzfie ta kulka powinna siedzieć. Czy tam gdzie ją włożyłem ??
a i jeszcze napiszcie które to są te popychacze bo nie wiem :/ |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2008-07-08, 14:19
|
|
|
Leyek napisał/a: | Wcale nie.. kulki fabrycznie nie ma ale pomyslmy logicznie jak sie wsadzi bez kulki to druty sie o siebie bedą tarly az sie zgrzeją/zespawają... |
Następny poprawiacz fabryki bo u mnie tak było... No to pomyślmy bardzo logicznie. Naciskamy sprzęgło i w tym momencie co sie dzieje? Ślimak naciska na popychacz,a z drugiej strony popychacz całą powierzchnią dociska mały popychacz i kręcą sie oba. Nie ma punktowego wyrobienia powierzchni. Po stronie slimaka musi być kulka, ponieważ slimak stoi, a więc popychacz ma mozliwość kręcenia sie na kulce ale przez to wyrabia i grzeje się punktowo w tym miejscu! W momencie rozłączenia sprzęgła slimak odchodzi i na te elementy nie może działać zadna siła, jeżeli sprzęgło jest uregulowane prawidłowo. Gdy kulki są dwie długi popychacz nie będzie się krecił, ponieważ kręcić się będzie mały popychac po kulce. Po jakimś czasie częsci zabarwią sie na niebiesko, utracą swoją twardość, kulka wyrobi kratery i zacznie wprowadzać opór. Sama sie przez to nagrzeje i rozpęczy w elipse. Zeby to naprawić, trzeba będzie rozebrać całe sprzęgło, by wypchnąć starą kulkę i wymienić popychacze co możę sie zdarzyć już po paruset kilometrach jeżeli sprzęgło jest uregulowane bez luzu na ślimaku. Punktowe żużycie długiego popychacza, kulki w ślimaku i elementu wyciskającego jest normalne, dlatego caly wyciskacz jest dzielony aby można szybko dokonać naprawy. Wystarczy tylko sciągnąć kapę alternatora. Ktoś kto tak to zaprojektował nie był idiotą. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
mennefer
Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31 Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 116 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-07-08, 21:12
|
|
|
intr napisał/a: | Następny poprawiacz fabryki bo u mnie tak było... No to pomyślmy bardzo logicznie. Naciskamy sprzęgło i w tym momencie co sie dzieje? Ślimak naciska na popychacz,a z drugiej strony popychacz całą powierzchnią dociska mały popychacz i kręcą sie oba. Nie ma punktowego wyrobienia powierzchni. Po stronie slimaka musi być kulka, ponieważ slimak stoi, a więc popychacz ma mozliwość kręcenia sie na kulce ale przez to wyrabia i grzeje się punktowo w tym miejscu! W momencie rozłączenia sprzęgła slimak odchodzi i na te elementy nie może działać zadna siła, jeżeli sprzęgło jest uregulowane prawidłowo. Gdy kulki są dwie długi popychacz nie będzie się krecił, ponieważ kręcić się będzie mały popychac po kulce. Po jakimś czasie częsci zabarwią sie na niebiesko, utracą swoją twardość, kulka wyrobi kratery i zacznie wprowadzać opór. Sama sie przez to nagrzeje i rozpęczy w elipse. Zeby to naprawić, trzeba będzie rozebrać całe sprzęgło, by wypchnąć starą kulkę i wymienić popychacze co możę sie zdarzyć już po paruset kilometrach jeżeli sprzęgło jest uregulowane bez luzu na ślimaku. Punktowe żużycie długiego popychacza, kulki w ślimaku i elementu wyciskającego jest normalne, dlatego caly wyciskacz jest dzielony aby można szybko dokonać naprawy. Wystarczy tylko sciągnąć kapę alternatora. Ktoś kto tak to zaprojektował nie był idiotą. |
to ma być bez kluki ?? bo ja już nic nie wiem |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2008-07-08, 23:04
|
|
|
Witam !
Jedna zasadnicza uwaga techniczno-językowa.
Nie śrut tylkokulka Śrut to można stosować w wędkarstwie, amunicji myśliwskiej czy obróbce metali. Coś co ma kalibrowany rozmiar to jest kula
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
mennefer
Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31 Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 116 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-07-09, 11:55
|
|
|
Loosiu napisał/a: | Witam !
Jedna zasadnicza uwaga techniczno-językowa.
Nie śrut tylkokulka Śrut to można stosować w wędkarstwie, amunicji myśliwskiej czy obróbce metali. Coś co ma kalibrowany rozmiar to jest kula
Pozdrawiam, |
ok kulka to teraz będę dawał pomógł |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2008-07-09, 23:41
|
|
|
Lekki OT. W sieci znalazłem kompletny katalog części, a więc i fiszki do ETZ 250. Pytanie czy nie ma gdzieś czegoś takiego do ETZ 150/125? Znacznie by to ułatwiło sprawdzanie tego co i gdzie (nie) powinno być.
10 minut później (męczyło to mnie)
Jednak gdzieś mi to kiedyś w sieci mignęło, wystarczyło dobrze zagooglać:
Katalog części ETZ150 na stronie dobrego sklepu
Dodam, że są tam też fiszki do starszych MZ.
No to teraz można kliknąć w pomógł
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-07-10, 09:40
|
|
|
fiszki do ETZ mozna kupić w sklepie za chyba 10zł |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Rufusetz150e
Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 269 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 2008-07-11, 00:16
|
|
|
Co do tego sprzegła to jeśli jest prawidłowo ustawione to niedziała na popychacze zdana siła , siała odziaływuje podczas wyłączania sprzegła. kulki pomiedzy ma niebyć ale jesli jest to tez może być , to pojecie wzgledne bo i tak i tak bedzie działać poprawnie , ale jeśli masz oryginalne popychacze niedorabiane z jakis drutów i innych kombinacji alpejskich to niedawaj kulki pomiedzy nie. I jesli ta kulka wypadła ci jak sprzegło rozbierałes to napewno była miedzy popychaczami (zakałdam ze niezciągałes prawego dekla).
Ps. jesli komus jak wyżej ktoś pisał sciera popychacze w ekstra tempie itd spawa itp, to ma zle ustawione sprzegło. |
_________________ Jazda na etezecie jest najlepsza na świecie!!! ;D
Ecia ->
http://www.youtube.com/watch?v=CXDlrvdvEiw
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/30840
Jak pomogłem kliknij POMÓGŁ |
|
|
|
|
mennefer
Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31 Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 116 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-07-11, 14:24
|
|
|
Kulke wywaliłem. Jak składałem sprzęgło to w książce przeczytałem że popychacze muszą być nasmarowane jakimś smarem!!!!! nie może to być olej bo olej ścieknie. Na popychacz trzeba nałożyć np towot . jak tak zrobiłem i już nie długo zobaczymy co z tego wyjdzie jak poskładam MZ (bak, boczki, zmienie olej) |
|
|
|
|
|