» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 18:37
Śrut w sprezęgłe - MZ ETZ 150
Autor Wiadomość
mennefer 


Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-07, 10:25   Śrut w sprezęgłe - MZ ETZ 150

witam :P


Jest taki problem. Rozebrałem prawie całe sprzęgło tzn wyjąłem tarcze sprzęgłowe :D i jak wstawałem wyprostować kości to coś mi się błysneło na podłodze. Patrze a to malutki śrut!!! U mnie w garażu nie było żadnych śrutów. Powiedzcie czy w mz 150 jest w sprzęgle jakiś śrut ??? i gdzie go włożyć ??
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-07-07, 10:39   

Tak jest, za sruba od regulacji sprzegla w deklu :piwo:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
mennefer 


Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-07, 11:02   

:D a gdzie jest ta śruba, bo ja nie mam zielonego pojęcia??:P jak to tam włożyć ??? jak to wszystko wygląda ??

na tej fotce widać ? http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/serwis/7.JPG
 
 
     
bartekstr 


Motocykl: etz150,etz251,kh400
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 27
Skąd: nadolany
Wysłany: 2008-07-07, 11:14   

heh za sruba jest ale on by raczej nie wylecial tak szybko mysle ze to srut ktory jest pomiedzy drutami wycisku sprzegla a jaka srednice ma ten srut ?? jesli cos kol 3mm to raczej ten o ktorym ja mowie jeli wiekszy tzn cos kolo 5 mm(dokladnie nie pamietam) to ten o ktorym mowi Michał_22
_________________
w garażu stoją MZ ETZ 150, ETZ251, Jawa TS350 WSK 125 kos, Kawasaki KH400, ogar205
 
 
     
mennefer 


Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-07, 12:22   

BARDZIEJ 3mm. pomocy !! :neutral: gdzie to mam wsadzić bo nie mam zielonego pojęcia :cry:

oczywiście daje pomógł
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-07-07, 12:51   

To pewnie bedzie to o czym pisal bartekstr, chociaz ja sie z tym srutem nie spotkalem :piwo:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2008-07-07, 22:12   

w sprzęgle mz150 są dwie kulki. jedna jest w ślimaku sprzęgła, kóry jest umiejscowiony w prawym deklu, a druga pomiędzy popychaczami sprzęgła. popychacze są dwa. jeden ma na końcu grzybek, drugi nie. no i ta kulka o kórej mówisz siedzi pomiędzy nimi. czyli wsadzasz długi popychacz, kulke i krótki popychacz.

tyle.
pozdro
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2008-07-07, 22:20   

Właśnie tak jak Saska piszę! Takie coś w WSK 125 jest. Jeśli nie znalazłeś śrutu to rozbieraj rower i wyciągaj z koronki :mrgreen:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2008-07-07, 22:49   

saska251 napisał/a:
w sprzęgle mz150 są dwie kulki...


Niestety nie. Między popychaczami żadnej kulki nie ma. Ktoś kto ją wsadził, zapewne zrobił tak, "bo tak było w wsk'a" Popychacze wkładasz jeden na drugi. Kulka jest tylko w ślimaku w pokrywie.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2008-07-08, 00:44   

intr, ma rację! Zobaczyłem na schemacik, i faktycznie nie ma tej kulki między popychaczami! No to żeśmy dali ciałasaska251, :mrgreen:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
Leyek 
Łukasz EBE


Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 495
Skąd: Bełchatów / Drużbice
Wysłany: 2008-07-08, 09:28   

Wcale nie.. kulki fabrycznie nie ma ale pomyslmy logicznie jak sie wsadzi bez kulki to druty sie o siebie bedą tarly az sie zgrzeją/zespawają... bylo tak u mnie. od kiedy wsadzilem tam kulkę problem zniknąl. A popychacze mam orginalne. Mam tak popychacz "z grzybkiem" kulka, poznie znow popychacz ten zwykly i to wchodzi w to miejsce w pokrywie i tam w tym slimaku od wciskanie spregla tez mam kulkę.
_________________
.

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.


zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942
 
 
     
mennefer 


Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-08, 13:16   

ok :D to niech ktoś mi zaznaczy gdzfie ta kulka powinna siedzieć. Czy tam gdzie ją włożyłem ??


a i jeszcze napiszcie które to są te popychacze bo nie wiem :/
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2008-07-08, 14:19   

Leyek napisał/a:
Wcale nie.. kulki fabrycznie nie ma ale pomyslmy logicznie jak sie wsadzi bez kulki to druty sie o siebie bedą tarly az sie zgrzeją/zespawają...


Następny poprawiacz fabryki bo u mnie tak było... :twisted: No to pomyślmy bardzo logicznie. Naciskamy sprzęgło i w tym momencie co sie dzieje? Ślimak naciska na popychacz,a z drugiej strony popychacz całą powierzchnią dociska mały popychacz i kręcą sie oba. Nie ma punktowego wyrobienia powierzchni. Po stronie slimaka musi być kulka, ponieważ slimak stoi, a więc popychacz ma mozliwość kręcenia sie na kulce ale przez to wyrabia i grzeje się punktowo w tym miejscu! W momencie rozłączenia sprzęgła slimak odchodzi i na te elementy nie może działać zadna siła, jeżeli sprzęgło jest uregulowane prawidłowo. Gdy kulki są dwie długi popychacz nie będzie się krecił, ponieważ kręcić się będzie mały popychac po kulce. Po jakimś czasie częsci zabarwią sie na niebiesko, utracą swoją twardość, kulka wyrobi kratery i zacznie wprowadzać opór. Sama sie przez to nagrzeje i rozpęczy w elipse. Zeby to naprawić, trzeba będzie rozebrać całe sprzęgło, by wypchnąć starą kulkę i wymienić popychacze co możę sie zdarzyć już po paruset kilometrach jeżeli sprzęgło jest uregulowane bez luzu na ślimaku. Punktowe żużycie długiego popychacza, kulki w ślimaku i elementu wyciskającego jest normalne, dlatego caly wyciskacz jest dzielony aby można szybko dokonać naprawy. Wystarczy tylko sciągnąć kapę alternatora. Ktoś kto tak to zaprojektował nie był idiotą.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mennefer 


Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-08, 21:12   

intr napisał/a:
Następny poprawiacz fabryki bo u mnie tak było... :twisted: No to pomyślmy bardzo logicznie. Naciskamy sprzęgło i w tym momencie co sie dzieje? Ślimak naciska na popychacz,a z drugiej strony popychacz całą powierzchnią dociska mały popychacz i kręcą sie oba. Nie ma punktowego wyrobienia powierzchni. Po stronie slimaka musi być kulka, ponieważ slimak stoi, a więc popychacz ma mozliwość kręcenia sie na kulce ale przez to wyrabia i grzeje się punktowo w tym miejscu! W momencie rozłączenia sprzęgła slimak odchodzi i na te elementy nie może działać zadna siła, jeżeli sprzęgło jest uregulowane prawidłowo. Gdy kulki są dwie długi popychacz nie będzie się krecił, ponieważ kręcić się będzie mały popychac po kulce. Po jakimś czasie częsci zabarwią sie na niebiesko, utracą swoją twardość, kulka wyrobi kratery i zacznie wprowadzać opór. Sama sie przez to nagrzeje i rozpęczy w elipse. Zeby to naprawić, trzeba będzie rozebrać całe sprzęgło, by wypchnąć starą kulkę i wymienić popychacze co możę sie zdarzyć już po paruset kilometrach jeżeli sprzęgło jest uregulowane bez luzu na ślimaku. Punktowe żużycie długiego popychacza, kulki w ślimaku i elementu wyciskającego jest normalne, dlatego caly wyciskacz jest dzielony aby można szybko dokonać naprawy. Wystarczy tylko sciągnąć kapę alternatora. Ktoś kto tak to zaprojektował nie był idiotą.


to ma być bez kluki ?? :P bo ja już nic nie wiem :oops:
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2008-07-08, 23:04   

Witam !
Jedna zasadnicza uwaga techniczno-językowa.
Nie śrut tylkokulka :!: Śrut to można stosować w wędkarstwie, amunicji myśliwskiej czy obróbce metali. Coś co ma kalibrowany rozmiar to jest kula :wink:

Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
mennefer 


Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-09, 11:55   

Loosiu napisał/a:
Witam !
Jedna zasadnicza uwaga techniczno-językowa.
Nie śrut tylkokulka :!: Śrut to można stosować w wędkarstwie, amunicji myśliwskiej czy obróbce metali. Coś co ma kalibrowany rozmiar to jest kula :wink:

Pozdrawiam,


ok kulka :P to teraz będę dawał pomógł :]
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2008-07-09, 23:41   

Lekki OT. W sieci znalazłem kompletny katalog części, a więc i fiszki do ETZ 250. Pytanie czy nie ma gdzieś czegoś takiego do ETZ 150/125? Znacznie by to ułatwiło sprawdzanie tego co i gdzie (nie) powinno być.
10 minut później (męczyło to mnie)
Jednak gdzieś mi to kiedyś w sieci mignęło, wystarczyło dobrze zagooglać:
Katalog części ETZ150 na stronie dobrego sklepu
Dodam, że są tam też fiszki do starszych MZ.
No to teraz można kliknąć w pomógł :>
Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-07-10, 09:40   

fiszki do ETZ mozna kupić w sklepie za chyba 10zł
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Rufusetz150e 


Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 269
Skąd: Nisko
Wysłany: 2008-07-11, 00:16   

Co do tego sprzegła to jeśli jest prawidłowo ustawione to niedziała na popychacze zdana siła , siała odziaływuje podczas wyłączania sprzegła. kulki pomiedzy ma niebyć ale jesli jest to tez może być , to pojecie wzgledne bo i tak i tak bedzie działać poprawnie , ale jeśli masz oryginalne popychacze niedorabiane z jakis drutów i innych kombinacji alpejskich to niedawaj kulki pomiedzy nie. I jesli ta kulka wypadła ci jak sprzegło rozbierałes to napewno była miedzy popychaczami (zakałdam ze niezciągałes prawego dekla).

Ps. jesli komus jak wyżej ktoś pisał sciera popychacze w ekstra tempie itd spawa itp, to ma zle ustawione sprzegło. :piwo:
_________________
Jazda na etezecie jest najlepsza na świecie!!! ;D

Ecia ->
http://www.youtube.com/watch?v=CXDlrvdvEiw
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/30840

Jak pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
     
mennefer 


Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-11, 14:24   

Kulke wywaliłem. Jak składałem sprzęgło to w książce przeczytałem że popychacze muszą być nasmarowane jakimś smarem!!!!! nie może to być olej bo olej ścieknie. Na popychacz trzeba nałożyć np towot :P . jak tak zrobiłem i już nie długo zobaczymy co z tego wyjdzie :] jak poskładam MZ (bak, boczki, zmienie olej)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14