» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-17, 23:01
Elektroniczny regulator napięcia do MZ ES 250 250/1 250/2
Autor Wiadomość
orinoco 
Mistrz Jedai


Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 192
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2007-10-29, 16:03   Elektroniczny regulator napięcia do MZ ES 250 250/1 250/2

Pewnie kilka osób w swóich tropikach lub jaskółkach ma elektroniczny regulator napięcia
np typu



Mam pytanie, chodzi mi o to w jaki sposób go zamocowac bo elektroniczy w mojej es 250/1 nie miesci sie pod pokrywą jezeli chce go przykrecic tak jaka stary mechaniczny nie mowiac juz o dziurach do przykrecenia które są za daleko oddalone od siebie
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2014-01-22, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2007-10-29, 17:29   

Ja w swojej es/2 w tej podstawie regla jeden otwor musialm natrasowac i przerobic (powiekszyc) a pozostale 2 byly dobre :) Pokombinujesz przykrecisz :piwo:
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
orinoco 
Mistrz Jedai


Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 192
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2007-10-30, 12:49   s

nie ma siły zeby tam sie zmiescil ten regulator, chyba ze poodginam złaczki ,

ale chyba najlepszym rozwiazaniem jest umieszczenie go wpuszcze pod siedzeniem,

Nie wiem jak jest w 250/2 ale w jedynce w miejscu na regulator jest mało miejsca i ten nowy elektroniczny sie nie miesci
 
 
     
orinoco 
Mistrz Jedai


Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 192
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2007-10-30, 17:36   o

tam chyba jest jaks blaszka ? czy przywirecone do ramy ?

juz wole umiescic w puszcze pod siedzeniem.
 
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2008-07-28, 10:29   Elektroniczny regulator napięcia do MZ es 250/1 - jaki ?

Witam wszystkich.
Chce zamienić mechaniczny regulator napięcia w mojej jaskółce na elektroniczny.
Jaki regulator mam kupić żeby wszystko chulało jak należy.
W sklepach są regulatory napięcia ale do alternatora, a ja mam prądnicę...
Jaki typ ?
Gdzie kupić ?
:?

P.S.
przeszukałem formum, ale na te pytania odpowiedzi nie znalazłem.
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
tomek8484 

Motocykl: mz ts250 73r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 269
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2008-07-28, 11:42   

moze byc taki:
http://zo-mot.pl/produkty...bmE9NDA=&_cat=6
albo z agmotu taki http://www.agmot.pl/foto.php?i=1387

pozdrawiam
_________________
moja mz ts 250 po remoncie http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=10482
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2008-07-28, 12:41   

Przejrzałem wszystkie strony MZ i czesci nie są drogie :) cO mnie ucieszyło :) np cewka wzbudzenia 6zł a w agmocie 16zł :) :mrgreen: Chyba zrobie u nich małe zakupy ;P wysyłka tylko 11zł :)
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
tomek8484 

Motocykl: mz ts250 73r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 269
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2008-07-28, 14:12   

w zo-mot zrobilem spore zakupy do mojej mz i jestem ogolnie zadowolony, tylko filtr przyslali mi za wysoki ale kazali odeslac zobaczymy co bedzie dalej
_________________
moja mz ts 250 po remoncie http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=10482
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-07-28, 17:11   

Kup czarny do prądnicy 6V
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2008-07-28, 19:24   

Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź.
Powiedzcie czy będą konieczne jakieś przeróbki jeżeli kupię tego co na zdięciu niżej:
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2008-07-28, 22:35   

Matmax. Musisz tylko przerobić końcówki przewodów (przelutować) na oczka. A dokładnie to przewód od DF, D+, szczotka plusowa. Z zacisku szczotki plusowej będzie jeszcze szedł jeden przewód do stacyjki a mianowicie 61 czyli kontrolka ładowania.

[ Dodano: 2008-07-28, 22:37 ]
zapomniałem jeszcze, że aluminiowa obudowa tego regulatorka musi podłączona być do masy. Generalnie to bardzo dobrze ładuje na tym reglu. u mnie na wolnych - na bardzo wolnych już ładuje.
 
     
orinoco 
Mistrz Jedai


Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 192
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2008-07-29, 00:03   odp

potwierdzam, swietny regulator. Szkoda tylko ze te otwory to nijak sie maja do tych pozostałych po starym regulatorze no i rozmiar wiekszy, ja tam nie kombinowałem i mam go umiejscowienego w schowku pod siedzieniem
 
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2008-07-29, 19:30   

Dziękuję Wszystkim za dobre rady :piwo:
Złożyłem już zamówienie w ag-mocie... zaszalałem, bo zamówienie trzeba złożyć na minimum 100zł :???:
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2008-07-29, 23:08   

czyli Agmot się nie rozdrabnia a szkoda.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
szpaku20 

Motocykl: Mz es 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2005
Posty: 59
Skąd: konary
Wysłany: 2008-08-07, 22:42   

Potwierdzam dobre działanie regulatora.
Ja zakładałem go już dawno temu i nie było od kogo się dowiedzieć co i jak podpiąć.
Znalazłem stronę producenta i napisałem do działu technicznego (firma z okolic Opola - Produkują regulatory do wielu starych sprzętów).
Z działu technicznego dowiedziałem się że robią na wzór oryginału (jeśli chodzi o parametry) , a jak podłączyć to nie wiedzą i nie pomogą.
Wsparcie z ich strony było takie, że obiecali wymienić regulator za friko jakby mi coś nie poszło.
Wszystko udało się, kontrolka działa i elektronika już parę lat działa w mojej es z 1959 roku
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2008-08-12, 19:51   

Dotarł już do mnie regulator, zamontowałem ale nie ma ładowania... :???
Jeżeli ktoś ma więcej doświadczenia to bardzo proszę o pomoc...
Silnik odpala, ale prąd bierze z akumulatora. Mierzyłem napięcie akumulatora:
w trakcie pracy silnika (w pełnym zakresie obrotów) napięcie spada do ok 5,7V.
Nie zapala się też kontrolka ładowania (żarówka jest OK).

Regulator podłączyłem tak jak przedstawia to "schemat" poniżej.
Będę wdzięczny za wszystkie rady.

Ktoś mi powiedział że podobno przy zmianie regulatora na elektroniczny trzeba usunąć ten opornik drutowy... nie chcę działać pochopnie, czy ktoś to może potwierdzić ???
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
orinoco 
Mistrz Jedai


Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 192
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2008-08-12, 20:10   

ten kabel +6 volt nie potrzebnie idzie do pradncy,

Do złaczki SZCZ podłaczamy szczotki czyli kable które wchodziły poprzednio do D+ i 61
Do złaczki +6V podłaczamy kabel ktore wchodziły poprzedno do 51 w reglu mechanicznym.
Do złaczki WZB podłaczamy kabel który wchodził poprzednio do DF czyli od cewki wzbudzania


tutaj jest schemat jezeli masz dobra instalcje elektryczna to tak powinien byc podlaczony regulator

http://img149.imageshack....e=schaltjn1.gif
 
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2008-08-16, 11:09   

orinoco napisał/a:
ten kabel +6 volt nie potrzebnie idzie do pradncy,

Do złaczki SZCZ podłaczamy szczotki czyli kable które wchodziły poprzednio do D+ i 61
Do złaczki +6V podłaczamy kabel ktore wchodziły poprzedno do 51 w reglu mechanicznym.
Do złaczki WZB podłaczamy kabel który wchodził poprzednio do DF czyli od cewki wzbudzania


orinoco, wyrazy szacunku dla Ciebie. Opis bardzo mi pomógł, okazało się że miałem odwrotnie podłączone dwie końcówki. Teraz regulator chula aż miło :mrgreen:

Znajomy powiedział że ładowanie bardziej się ustabilizuje jeśli usunę ten opornik drutowy i zastąpię go mostkiem... co o tym myślicie ???
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
orinoco 
Mistrz Jedai


Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 192
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2008-08-16, 12:00   

z tym opornikiem to nie wiem, u mnie ładowanie jest od

6.5 V bez przygazówek, ( nie miałem nigdy motoru z obrotomierziem wiec na oko jest ich z 1000

po zwiekszeniu obrotów maksymalne ładowanie na tym regulatorze z właczonymi światłami drogowymi to 7.5 V

akumulator żelowy

w srodku regulatora jak go otworzymy jest jeden nastawny opornik słyszałem ze można nim podkręcic ładowanie.
 
 
     
KUSY 

Motocykl: MZ TS 250 - 75r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 92
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2008-08-17, 12:09   

matmax, jelłi wywalisz ten opornik, to możesz spalić stojan prądnicy. Jest to opornik, który właśnie wstępnie ustawia prąd na uzwojeniu wzbudzenia. Jeśli prąd popłynie za wielki, najpierw przepali się opornik, oszczędzając uzw. wzbudzenia...

Z oporniczkiem też ładnie na tym regulatorze ładuje. Mam takowy i się spisuje dzielnie już roik czasu.
_________________
To moja staruszka:
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/13679
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15