Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-17, 23:01 |
Elektroniczny regulator napięcia do MZ ES 250 250/1 250/2 |
Autor |
Wiadomość |
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
Wysłany: 2015-03-17, 12:15
|
|
|
rastuch, przyznaj się. Kupiłeś sobie ETZte 250 z instalacją na 6V i nie wiesz jak podłączyć |
_________________ --
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/ |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-03-17, 12:34
|
|
|
ja mam w dwóch motocyklach te czarne regulatory i w obu z cewkami wzbudzenia ładowanie jest od niskich obrotów. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2015-03-17, 12:48
|
|
|
Rezystor jest stopniem regulacyjnym tzn. przy niskich obrotach regulator zwiera D+ z DF (zasilanie ze wzbudzeniem) wtedy na wzbudzenie płynie prąd pełny. Przy obrotach wyższych styki zaczynają się rozwierać wtedy prąd płynący na wzbudzenie jest ograniczany przez rezystor, prądnica dalej wytwarza moc ale jest ona ograniczona. W ten sposób regulator jakby płynnie przechodzi pomiędzy położeniami.
Dalszy wzrost obrotów powoduje zwarcie wzbudzenia do masy i całkowite "wyłączenie" prądnicy.
Elektroniczny regulator natomiast działa inaczej - przy niskim napięciu włącza wzbudzenie, przy wysokim wyłącza (pomijam tutaj systemy pwm oraz ogranicznik prądu). Czyli albo płynie prąd na wzbudzenie albo nie płynie, nie ma tutaj zwierania do masy.
Teraz gdy zostawimy rezystor to na wzbudzenie prąd będzie płynął zawsze, nawet jak regulator wyłączy się to i tak wzbudzanie będzie otrzymywał napięcie właśnie przez rezystor. Do tego utrudnia to działanie ogranicznika prądu, chociaż to zależy już od konstrukcji samego regulatora.
Nie wiem przy jakich obrotach prądnica ze zwartym uzwojeniem wzbudzenia przez rezystor zaczyna wytwarzać zbyt duże napięcie, nie mierzyłem tego.
Tyle teoretycznie.
Gdzieś posiałem swój 6V regulator bo bym zobrazował na na filmie |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-03-17, 12:57
|
|
|
Siaj czyli mając te czarne regulatory, bezwzględnie należy usunąć rezystor? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2015-03-17, 13:00
|
|
|
Ja bym usunął ale można zmierzyć napięcie na wyższych obrotach, jak nie przekracza 7.5V to można rezystor zostawić. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2015-03-22, 17:54
|
|
|
Ten obrazek powinien trochę rozjaśnić.
Wystarczy prześledzić obwód zgodnie z pozycją styków. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
tomecki8317
Motocykl: MZ TS 250/1
Dołączył: 19 Cze 2017 Posty: 2 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2017-06-25, 22:30
|
|
|
Witam!!Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Po zamontowaniu elektronicznego regulatora RP-15T brak ładowania.
Wyczytałem że należy usunąć rezystor. Należy go tylko zdemontować , czy po jego zdemontowaniu założyć mostek w miejsce przyłączenia jego początku i końca uzwojenia??Czyli obudowy szczotki D+ i początku uzwojenia DF. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-06-25, 22:41
|
|
|
tomecki8317, jest temat o tym regulatorze poszukaj odpowiedzi tutaj... http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8053 |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
|