» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-17, 23:01
Elektroniczny regulator napięcia do MZ ES 250 250/1 250/2
Autor Wiadomość
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 499
Skąd: Ełk
Wysłany: 2013-04-21, 17:57   

Niestety już założyłem alternator ale takie wymiary jak podałeś (4x4mm) są prawidłowe. :piwo:
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2015-03-17, 11:11   

Odkopuje bo mnie nurtuje.


Czy ktoś bardziej "prądowy" mógłby w końcu raz na zawsze wyjaśnić jak to jest z tym regulatorem. Jedni piszą że rezystor wzbudzenia ma być podłączony, na niemieckich stronach znalazłem info aby przy zakładaniu elektronicznego regulatora odłączyć ww opornik.
Satysfakcjonuje mnie odpowiedź z wyjaśnieniem fizycznym a nie taka , że" ten ma i mu chodzi więc ma być" itd.


mowa o tym regulatorze (czarny na 3 wejścia)
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2015-03-17, 12:15   

rastuch, przyznaj się. Kupiłeś sobie ETZte 250 z instalacją na 6V i nie wiesz jak podłączyć :DD
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-17, 12:34   

ja mam w dwóch motocyklach te czarne regulatory i w obu z cewkami wzbudzenia ładowanie jest od niskich obrotów.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2015-03-17, 12:48   

Rezystor jest stopniem regulacyjnym tzn. przy niskich obrotach regulator zwiera D+ z DF (zasilanie ze wzbudzeniem) wtedy na wzbudzenie płynie prąd pełny. Przy obrotach wyższych styki zaczynają się rozwierać wtedy prąd płynący na wzbudzenie jest ograniczany przez rezystor, prądnica dalej wytwarza moc ale jest ona ograniczona. W ten sposób regulator jakby płynnie przechodzi pomiędzy położeniami.
Dalszy wzrost obrotów powoduje zwarcie wzbudzenia do masy i całkowite "wyłączenie" prądnicy.

Elektroniczny regulator natomiast działa inaczej - przy niskim napięciu włącza wzbudzenie, przy wysokim wyłącza (pomijam tutaj systemy pwm oraz ogranicznik prądu). Czyli albo płynie prąd na wzbudzenie albo nie płynie, nie ma tutaj zwierania do masy.
Teraz gdy zostawimy rezystor to na wzbudzenie prąd będzie płynął zawsze, nawet jak regulator wyłączy się to i tak wzbudzanie będzie otrzymywał napięcie właśnie przez rezystor. Do tego utrudnia to działanie ogranicznika prądu, chociaż to zależy już od konstrukcji samego regulatora.
Nie wiem przy jakich obrotach prądnica ze zwartym uzwojeniem wzbudzenia przez rezystor zaczyna wytwarzać zbyt duże napięcie, nie mierzyłem tego.
Tyle teoretycznie.

Gdzieś posiałem swój 6V regulator bo bym zobrazował na na filmie ;)
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-17, 12:57   

Siaj czyli mając te czarne regulatory, bezwzględnie należy usunąć rezystor?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2015-03-17, 13:00   

Ja bym usunął ale można zmierzyć napięcie na wyższych obrotach, jak nie przekracza 7.5V to można rezystor zostawić.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2015-03-17, 14:32   

Janku dzięki :piwo:
Rzeczowo i na temat. Od i wszystko jasne :mrgreen:

Jakby Cie naszła jakaś Spielberg-owska wena to w wolnej chwili możesz popełnić jakiś filmik - nie zaszkodzi :wink:


borgi napisał/a:
rastuch, przyznaj się. Kupiłeś sobie ETZte 250 z instalacją na 6V i nie wiesz jak podłączyć :DD


A nie zgadłeś. Mam T34 z przerobioną instalacja na 6V i przy wystrzale jak odjeżdżam spod Biedronki coś mi zwiera na regulatorze (a mam taki jak w MZ) stąd me pytanie :mrgreen: :DD
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2015-03-22, 17:54   

Ten obrazek powinien trochę rozjaśnić.
Wystarczy prześledzić obwód zgodnie z pozycją styków.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
tomecki8317 

Motocykl: MZ TS 250/1
Dołączył: 19 Cze 2017
Posty: 2
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2017-06-25, 22:30   

Witam!!Pozwolę sobie odświeżyć temat. :wink:
Po zamontowaniu elektronicznego regulatora RP-15T brak ładowania.
Wyczytałem że należy usunąć rezystor. Należy go tylko zdemontować , czy po jego zdemontowaniu założyć mostek w miejsce przyłączenia jego początku i końca uzwojenia??Czyli obudowy szczotki D+ i początku uzwojenia DF.
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-06-25, 22:41   

tomecki8317, jest temat o tym regulatorze poszukaj odpowiedzi tutaj... http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8053
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14