» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-17, 23:01
Elektroniczny regulator napięcia do MZ ES 250 250/1 250/2
Autor Wiadomość
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-10-04, 00:14   

januszj23 napisał/a:
Jeżeli kupowałeś poza siedzibą firmy masz 10 dni na odstąpienie od kupna towaru bez podawania przyczyn. (Prawo handlowe).


...i musi w dodatku odesłać na własny koszt, nie dostaje również zwrotu za wysyłkę w "pierwszą" stronę - jaki będzie bilans? :)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 499
Skąd: Ełk
Wysłany: 2012-10-04, 00:19   

kosior30, Podłączy i będzie jeździć. :grin:
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-04, 09:37   

Czy w przypadku stosowania elektronicznego regulatora to wywalać rezystor czy nie? Czytałem zupełnie skrajne opinie na ten temat
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2012-10-04, 09:46   

Chodzi ci o tą w prądnicy co jest??? Jeśli tak to musi on tam być.
 
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-04, 11:34   

tak, o to przy prądnicy chodziło. dzieki
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-10-04, 11:51   

Nie wiem jak w przypadku tego regulatora, ale ten polski to upali rezystor w ciągu paru chwil :lol:
 
     
almar 

Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 161
Skąd: Rypin
Wysłany: 2012-10-04, 12:23   

Ostatnio sprawdzałem, bez rezystora nie było ładowania, regulator mam elektroniczny na 4 wejścia. Więc u mnie musi być.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/82865
 
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-19, 20:51   

może ktoś ma jakiś pomysł bo mnie się skończyły... chodzi o brak ładowania, ale po kolei.
Wsadzam nową żarówkę do zegarów, przekręcam kluczyk i świeci kontrolka ładowania czyli OK. Zapalam silnik kontrolka przygasa, daje w palnik kontrolka zaczyna świecić jak szalona i po chwili żarówka kapituluje... ładowanie sprawdzam miernikiem - nie ma :(

Ma ktoś jakieś pomysły? Generalnie wykluczam złe podłączenie kabli do regulatora, regulator elektroniczny jak na zdjęciu które wcześniej zamieściłem. Podłączony zgodnie z sugestią kolegi. Rezystor wzbudzenia założony.

Będę wdzięczny za wszelkie pomysły...
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-10-19, 21:28   

Woytec napisał/a:
i po chwili żarówka kapituluje... ładowanie sprawdzam miernikiem - nie ma :(
Zbyt wysokie ładowanie, pewnie regulator napięcia.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-19, 21:37   

ok, ale miernik pokazuje wartości w okolicach 6V nie więcej
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-10-19, 21:41   

Woytec napisał/a:
ok, ale miernik pokazuje wartości w okolicach 6V nie więcej
A ten miernik jest ok ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-10-19, 21:49   

Woytec napisał/a:
ok, ale miernik pokazuje wartości w okolicach 6V nie więcej


Heeem.. nie możliwe
Że niby pokaże 5,8 5,9 6,0 a juz 6,1V nie?

Jak dla mnie regulator.
I uszkodzony miernik.
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-19, 21:56   

chyba się nie rozumiemy... w okolicach 6V a z tego co pamiętam napięcie ładowania to chyba ponad 7V więc NIE MA ŁADOWANIA a żarówka wymięka po kilku sekundach :(

regulator jest nowy, no chyba że już umarł :(
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-19, 22:09   

możesz sprecyzować swoją błyskotliwą wypowiedź?
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-10-19, 23:18   

Wojtku dziś jestem mega cierpliwy :piwo:

Ja sprecyzuję (chyba ?)

Woytec, Jeszcze raz

Ładowanie masz ale na mierniku pokazuje 6V tak?

Ze względu na to ze wg Ciebie ma być ok 7V stwierdzasz że nie ma ładowania tak? dobrze rozumiem?

P.s. Pisz jakoś czytelniej i składniej bo to mega zawiłe i nie wiadomo o co kaman :torba": :mrgreen:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-20, 08:13   

czekaj ustalmy bo może ja się mylę... jakie powinno być napięcie mierzone na sprawnym motocyklu ze sprawnym ładowaniem?
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-10-20, 08:33   

7,2V na średnich obrotach, minimum 6,9V pod obciążeniem.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-20, 14:21   

czyli ładowania u mnie nie ma, bo napięcie bez względu na obroty jest w okolicy 5,8-6,1 V
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-10-20, 15:39   

Woytec napisał/a:
bo napięcie bez względu na obroty jest w okolicy 5,8-6,1 V
A jakie masz napięcie na samym akumulatorze ? może masz prądnicę walniętą skoro regulator nowy i nie ładuje ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-20, 20:41   

napiecie na samym aku właściwe około 6V

Bardzo prawdopodobne że to wina prądnicy tym bardziej że wał ma lekkie bicie... ale dlaczego przepala się ta cholerna żarówka?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14