» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:40
Elektryka - gaśnie na światłach - MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
kaper 
jezdzi to ok

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2005
Posty: 14
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2005-07-23, 11:08   Elektryka - gaśnie na światłach - MZ ETZ 251

witam
mam nadzieje ze odpowie mi ktos na moj nastepujacy problem...mianowicie mam problem z moja etz 251 podczas pracy silnika czy jazdy jesli nie mam wlaczonych swoatel to wszystko gra nawet jesli mam wlaczone postojowe to tez jest ok mozna jezdzic ale jak wlacze swiatla drogowe czy dlugie to wowczas moj motor przestaje dzialac i przy ostsatnim przerzuceniu tloka nastepuje glosny strzal z rury wydechowej jesli w czasie jazdy zdaze wylaczyc te swiatla lub przelacze na postojowe to wszystko wraca do normy.. i tu moja prosba podejrzewam regulator napiecia ale przed jego zakupem chcialbymn o weryfikacje mojego podejrzenia zeby nie kupowac tego regulatora niepotrzebnie ....

Scalone 3 tematy.
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2007-03-26, 10:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
HVT 

Motocykl: GS 500E
Wiek: 50
Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 9
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2005-07-23, 11:24   Re:

Miałem ten sam problem i okazało się, że winny był regulator napięcia - jedź do elektryka niech Ci sprawdzi regulator miernikiem. Na pewno Ci zdiagnozuje.
I nie kupuj regulatora w sklepie - na Allegro są tańsze.
 
 
     
kaper 
jezdzi to ok

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2005
Posty: 14
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2005-07-23, 11:29   

no byl u mnie taki majster klepka od elektryki i stwierdzil ze cos sie dzieje z tym regulatorwem ale nie bykl mi w stanie jednoznacznie powiedziec czy to rzeczywiscie od regulatora sa te "jajka" ale jesli miales ten sam problem to faktycznie kupie ten regulator. zdazylem sie zorientowac to w sklepie kosztyje 249 zl a na allegro 50 ..tylko jeszcze jedna zastanowka c...czy kupic mechaniczny czy elektroniczny bo slyszalem ze elektroniki sa jeszcze tansze ok 30 zl
 
 
     
HVT 

Motocykl: GS 500E
Wiek: 50
Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 9
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2005-07-23, 11:34   Re:

Nie wiem, który lepszy - ja mam mechaniczny.
Jedź do porządnego mechanika niech ci dokładnie sprawdzi
 
 
     
kaper 
jezdzi to ok

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2005
Posty: 14
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2005-07-23, 11:53   

z tymi mechanikami u nas to ciezko do kilku podjechalem to mowili ze na motorach sie nie znaja..ale podjede jeszcze do innego.. dzieki za odp ale chyba sie zdecyduje na kupno nowego z allegro juz tyle w nia wladowalem to te 50 zl odzaluje.. :)
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2005-07-23, 13:06   

Ile kosztuje nowy regulator? :shock:
Ja u nas w sklepie (skuter Dębica) Pytałem o regulator elektronik to mi powiedział ze ma 3 rodzaje do etek.
1. Polski ok30zł
2. Niemiecki (chyba zlbo rzemiosło nie pamietam dokładnie) cosik ok45
3. Orginał bodajze 60

Ale nie pamietam dokładnie jak cie to ineteresuje to podam ci adres ich stronki tam jest mail to sie spytasz. http://www.skuterdebica.hg.pl/ :mrgreen:

Aha a na http://www.agmot.strefa.pl/ Polski regulator do mietki 20zł tak ze nie wiem skad ci sie wzieło 250zł moze to machaniczny.
Ale teraz ja jak bym kupował to tylko elektronik. Podobno on daje cały czas jedno napiecie. Nie tak jak mechaniczny. Ps. Czekam na wypowiedź Emzetkowicza :wink:

A co do allegro to wole kupic nowy za 20 czy te 30zł niz uzywany za ta sama cene.
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
kaper 
jezdzi to ok

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2005
Posty: 14
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2005-07-23, 13:52   

no tak to chodzilo o mechaniczny regulator napiecia ze kosztuje 250 zl a dzieki za podpowiedz mysle nad elektronikiem ... ale ze dzis sobota to poczekam jeszcze na opinie @mztkowicza...
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-07-23, 23:47   

Zapraszam do postu http://www.mzclub.delfinet.pl/viewtopic.php?t=1072 tutaj gość mial identyczny niemalże problem, winny będzie więc regulator, pod więszym obciążeniem instalacji nie zapewnia ciągłego ladowania i zbyt niskie napięcie pierwotne na cewce nie pozwala na wytworzenie wtórnego na tyle wysokiego by zainicjować przeskok iskry na świecy...

Jeśli wymeniać regulator to polecam jednak elektroniczny, z ustalonym napięciem ładowania 14,4V ogólni nie doradze jaki i gdzie kupić, bo w swojej MZ już mialem elektroniczny, wiem że polski i jest dobry, nie jest to element o zbyt rozrzutnych parametrach więc każdy sie powinien spisać :)
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
kaper 
jezdzi to ok

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2005
Posty: 14
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2005-07-25, 12:38   

witam ponownie
no niestety wracam do mojego problemu jak w temacie.
kupilem dzis nowy regulator elektroniczny zalozylem wg polecen z tego postu http://republika.pl/zbyhu1/moto/regulator.htm
i po przejerchaniu na swiatlach drogowych okolo 10 km znow ten sam problem czyli to nie regel niestety wiec co to moze byc?? moze cos z alternatorem?? ja nie mam pojecia.
zwracam sie z prosba do osob mieszkajacych w moim miescie i czytajacych tego posta kogo byscie mi polecili odnosnie fachury elektryka czy znacie kogos takiego lub jakis warsztat co by mi to naprawil???
pozdrawiam.
 
 
     
OlseN 
born to ride ....


Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 282
Skąd: Nisko/Lublin
Wysłany: 2005-07-25, 12:57   

Ja mam taki sam problem na elektroniku. Nie zawsze ale jednak. Ostatnio jak włączyłem co kolwiek to mi gasł. A na postoju kontrolki gasłu nawet po włączeniu sygnału
_________________
http://bikepics.com/members/mictry/

 
 
     
kaper 
jezdzi to ok

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2005
Posty: 14
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2005-07-25, 14:13   

@olsen ale to raczrj nie regel bo ja mam teraz elektronika a efekt jest taki sam jak zamienie na mechaniczny...
 
 
     
HVT 

Motocykl: GS 500E
Wiek: 50
Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 9
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2005-07-25, 14:23   Re:

Sprawdź jeszcze cewkę, czy po przejchaniu tych kilku-kilkunastu km się nie grzeje.
Jeśli się grzeje to prawdopodobnie coś z nią będzie nie tak.
Jeśli masz możliwość założenia innej cewki zrób to i sprawdź to.
Można też założyć starą dużą okrągłą cewkę od "malucha" i to sprawdzić.
Jak mi motocykl padł w podróży to był jedyny ratunek - bamber na wsi takową za 10zł mi opylił i do dziś na niej jeżdżę :lol: )
 
 
     
kaper 
jezdzi to ok

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2005
Posty: 14
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2005-07-25, 15:05   

akurat mam nowa ale to juz przerabialem zanim zmienilem regulatory to kupilel pierw nowa cewkw i bylo to samo wiec wrocilem do starej i wowczas wymienilem regulatory ...zobacze jeszcze jak sie bedzie sprawowala na nowym regelu i nowej cewce ale nie wierze ze cos sie zmieni a cewki obydwie sie grzaly i stara i nowa...
 
 
     
OlseN 
born to ride ....


Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 282
Skąd: Nisko/Lublin
Wysłany: 2005-07-25, 17:49   

kaper właśnie ci przyznaje racje bo ja sobie tez mam elektronik.
_________________
http://bikepics.com/members/mictry/

 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-07-25, 21:37   

No jeśli to ma być rpblem ładowania to możliwe że coś jest jeszcze z prostownikiem/uzwojeniami stojana, mówiłęm że jak masz miernik żeby sobie samemu podstawowe rzeczy posprawdzać...
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
kaper 
jezdzi to ok

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2005
Posty: 14
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2005-07-29, 21:46   

hmmm dobrze sprawdze ale moze jakas podpowiedz lub link nakierowujacy od czego zaczaac i moze podalby ktos linka z postem co i jak sie sprawdza...a jeszcze jedno przed chwilka wyjechalem na probe po 3 dniach przerwy w jezdzeniu ( jest ciemno) i zauwazylem ze przy manetce ssania sie iskrzy jak silnik chodzi czyli wystepuje jakies przebicie..
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-07-29, 22:05   

Oj wiem co to może być, sprawdź czy przewód brązowy od masy z punktu masy pod siedzeniem idzie do punktu masy do silnika, cewka zapłonowa jest poza silnikiem a wysokie napiecie jest doprowadzone do świecy która jest weń wkręcona, silnik jest elastycznie zawieszony więc nie ma zbyt dobrego kontaktu z masą, jedynie przez wspomniany przewód, jeśli go niema, lub nie łączy to obwód jest zamykany inną drogą a że linki mają metalowy splot to może nimi to następować...
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
kaper 
jezdzi to ok

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2005
Posty: 14
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2005-07-30, 00:44   

jutro zobacze jak to wyglada z ta masa z rana tylko jak wstane ale mysle ze to zalatwi tylko problem iskrzenia a problem tematowy zostanie nierozgryziony ale zobaczymy sadzac po wypowqiedziach innych forumowiczow ten tematyczny przypadek nie jest oduosbniony ...tak ze jak ulepsze mase zaraz pojade na testing pod katem gasniecia silnika na dlugich swiatlach i zaraz napisze czy cos sie poprawilo dla uspokojenia tych wszystkich ktorzy maja ten sam lub podobny problem..jednakze kolego @eMZetkowicz dzieki za cierpliwosc w udzielaniu "cynków" wskazówek i pomocy :) do jutra papa
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-07-30, 12:13   

W sumie teraz wiem skąd się mógł wziąść problem, brak polaczenia masy silnika z masą reszty motocykla może spowodować róznież osłabione łądowanie, możliwe że alternator i regulator są sprawne ale jak wiadomo żeby prąd płynał potrzeba aby obwód był zamknięty, masa do tego jest niezbędna, sprawdź to i obydwa problemy być może znikną, jak nie to pomyślimy dalej...
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
kaper 
jezdzi to ok

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2005
Posty: 14
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2005-07-30, 23:53   

sprawdzilem przewod laczacy mase z z silnikiem i dodatkowo jeszcze doprowadzilem mase do gara i... nic sie nie zmienilo. a n awet nie chcial mi w ogole odpalic. wiec zdemontowalem ten przewod i odpalil ale jak tylko przygazuje to gasnie i na koncu strzeli az sasiedzi sie gapia :) .. chyba czas sie pozbyc motoru jakis felerny egz. mi sie trafil..
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16