Przesunięty przez: sIaj 2012-11-30, 10:42 |
Regulacja mechanicznego regulatora 6V, regulator ES |
Autor |
Wiadomość |
Wuja
Motocykl: mz es 250/1
Pomógł: 3 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 253 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2009-05-10, 09:40 Regulacja mechanicznego regulatora 6V, regulator ES
|
|
|
Witam,
w planach mam założenie reglere elektronicznego,ale chciałbym sprawdzić jak działa ten mechaniczny.Poszperałem w archiwum na ten temat,znalazłem kilka ciekawych rzeczy-szczególnie przez link do forum elektroda.pl.Jednak mnie najbardziej interesuję,którymi blaszkami,co i w jaki sposob(oczywiscie używając szczelinomierza,ale czy dogina się czy dokręca się?) reguluje.Która blaszka odpowiada za wyłacznik prądu zwrotnego,a którą ustawia sie napięcie prądu(chyba tak to jest?).No i jak sprawdzić czy wszystko gra?
Może ktoś na fotce zaznaczy
Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-11-30, 10:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
czubus
Motocykl: ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2007 Posty: 5 Skąd: Opole Lubelskie
|
Wysłany: 2009-05-12, 09:11
|
|
|
Blaszki oznaczyles dobrze. Ja proponuje najlepszy sposób. Podpinasz na motocykl regler, woltomierz do akumulatora i kontrolke musisz miec dobra. Wlaczasz zapłon ale nie palisz patrzysz napiecie na aku, jesli kontrolka sweci to ok jesli nie to musisz blaszki na wylacziku zwrotnym doprowadzic do swiecenia kontrolki. potem palisz wchodzisz na wolne obroty jezeli zgasnie kontrolka to laduje sprawdzasz napiecie jezeli nie gasnie to sam zamknij wylacznik i zobacz napiecie jak nie wzrosło znaczy ze jest chujnia. Mozesz delikatnie dogiac lub odgiac blaszki regulacji i zobacz jak sie wartosc napiecia zmienia. Potem wchodzisz na duze obroty, kontrolka z reguly powinna zgasnac i napiecie powinno miec juz wyzsza wartosc niz akumulator. wtedy delikatnie blaszki regulacji odegnij zeby miec wartosc ok.14V dla instalki 12 woltowej lub ok 7V dla szóstki. Jezeli wyłącznik zwrotnyu njie bedzie reagował możesz miec za duzą szczelinę miedzy sykami, albo byc opartgy na tym dolnym styku, na schemacie jako jakaś tam szczelin powietzna. wszystko sie opiera na odpowiednim dogięciu. Jeżeli nie pracuje jak powinien znaczy ze uzwojenie do niczego. Zakładam że prądnice i obwody masz w porządku. |
|
|
|
|
artur3373
Motocykl: es 250/1
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 111 Skąd: Stęszew/k Poznania
|
Wysłany: 2009-05-12, 09:38
|
|
|
ja też mam pytanie, u mnie niby wszystko działa (chodzi mi o kierunkowskazy 6v), niestety na wylnych obrotach i przy zapalonym stopie już są problemy, czy regler elektroniczny poprawiłby sprawę |
_________________ ES 250/1 1966r
Kawasaki VN-15 92r
Gaz 69A 1954r
Gaz 69 1964r
LML 125 2013r
Komar 1972r |
|
|
|
|
tomek8484
Motocykl: mz ts250 73r
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Lis 2007 Posty: 269 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2009-05-12, 10:16
|
|
|
artur3373 napisał/a: | ja też mam pytanie, u mnie niby wszystko działa (chodzi mi o kierunkowskazy 6v), niestety na wylnych obrotach i przy zapalonym stopie już są problemy, czy regler elektroniczny poprawiłby sprawę | może pomóć, ale elektroniczny regulator nie jest lekarstwem na wszystkie problemy
instalacja 6V jest dość czuła na wszelkie niesprawność,
ja w swojej Ts 250 wstawiłem nowy elektroniczny regulator napięcia, położyłem nową instalacje na grubszych kablach i nie mam problemów nawet przy właczonych swiatłach mijania, kierunkowskazach i stopie |
_________________ moja mz ts 250 po remoncie http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=10482 |
|
|
|
|
artur3373
Motocykl: es 250/1
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 111 Skąd: Stęszew/k Poznania
|
Wysłany: 2009-05-18, 09:41
|
|
|
kupiłem elektroniczny regulator i powiem tylko tyle "rewelacja", ładowanie już na bardzo wolnych obrotach, (drogowe+stop+kierunek na wolnych obrotach i wszystko świeci)
jeszcze raz polecam
[ Dodano: 2009-05-21, 07:17 ]
jaskółka zaczeła polić bezpieczniki, na wolnych obrotach jest OK, ale wystarczy że dodam gazu i przepalony (czy to może być ten nowy regulator lub opór regulacyjny)
[ Dodano: 2009-05-22, 07:18 ]
wszystko wyjaśnione, winny był przerwany kabel, już jest OK |
_________________ ES 250/1 1966r
Kawasaki VN-15 92r
Gaz 69A 1954r
Gaz 69 1964r
LML 125 2013r
Komar 1972r |
|
|
|
|
LOPEZ
TS
Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 40 Dołączył: 27 Kwi 2006 Posty: 12 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2009-05-25, 21:59
|
|
|
witam, przepraszam, że wtrące się w temat, ale mam małe pytanko. w swojej TS250/1 chce zmienić regulator z mechanicznego na elektroniczny i tu się pojawił problem.
Kupiłem w sklepie regulator ele. do 6V tski a on ma 3 wyjscia i oczywiście mase, a mechaniczny 4 wyjścia (+z akumulatora, szczotki, wzbudzenie i kabelek do stacyjki), jak ja mam to połączyć? proszę o pomoc |
|
|
|
|
artur3373
Motocykl: es 250/1
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 111 Skąd: Stęszew/k Poznania
|
Wysłany: 2009-05-26, 12:30
|
|
|
Do złaczki SZCZ podłaczamy szczotki czyli kable które wchodziły poprzednio do D+ i 61
Do złaczki +6V podłaczamy kabel ktore wchodziły poprzedno do 51 w reglu mechanicznym.
Do złaczki WZB podłaczamy kabel który wchodził poprzednio do DF czyli od cewki wzbudzania
[ Dodano: 2009-05-26, 12:33 ]
jeszcze mogę doradzić przylutowanie kabli do reglera, ponieważ kabelki mogą się odkręcać pod wpływem drgań (ja tak miałem, po przylutawaniu wszystko jest OK)
[ Dodano: 2009-05-26, 12:36 ]
schemat podłączenia jest od kolegi orinoco (u mnie działa) |
_________________ ES 250/1 1966r
Kawasaki VN-15 92r
Gaz 69A 1954r
Gaz 69 1964r
LML 125 2013r
Komar 1972r |
|
|
|
|
LOPEZ
TS
Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 40 Dołączył: 27 Kwi 2006 Posty: 12 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2009-05-26, 16:17
|
|
|
dziękuję bardzo, dzisiaj lub jutro podłącze.
pozdrawiam |
|
|
|
|
Mogorec
Motocykl: wfm
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 45 Skąd: silesia
|
Wysłany: 2009-06-05, 19:35
|
|
|
LOPEZ napisał/a: | dziękuję bardzo, dzisiaj lub jutro podłącze.
pozdrawiam |
i co działa? |
|
|
|
|
Voytek
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 35 Skąd: KrOsNo
|
Wysłany: 2012-06-06, 19:52 uszkodzony regulator?
|
|
|
Witam kolegów. Z mojej winy ,przez pomyłke odwrotnie podpiąłem akumulator,nie mysląc o tym błędzie odpaliłem motor,silnik pracował jakieś 5 min.po wyłączeniu zdziwiła mnie kontrolka ładowania. Wyłączając zapłon kontrolka od ładowania nadal świeci,nawet po wyciągnięciu kluczyka! Akumulator zaczęło gotować,przestały działać światła,klakson kierunki itd.ale to zrozumiale ze mogło go rozładować,i prawdopodobnie nawet prostownik już mu nie pomoże,martwi mnie jednak ta kontrolka,
na wyłączonym zapłonie:kontrolka od luzu-wiadomo nie świeci,kontrolka od ładowania świeci
,na włączonym,w pozycji 1 kontrolka od luzu zapala sie,kontrolka od ładowania gaśnie,i później już na wszystkich pozycjach tak samo -od biegów świeci-prawidłowo,natomiast ładowanie nie świeci.. Czy ktoś z Was może mi powiedzieć co sie porobiło.Dodam ze podpinając naładowany aku sypia sie iskry nawet jak kluczyk jest wyciągnięty ze stacyjki.światla po naładowaniu dzialaja,klakson tez tylko kierunków nie ma (mechaniczny przerywacz-mogło uszkodzić?) Z góry dzięki za jakąś podpowiedz |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2012-06-06, 22:18
|
|
|
Odepnij kable od regulatora i powiedz czy dalej masz zwarcie na wyłączonym zapłonie |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Voytek
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 35 Skąd: KrOsNo
|
Wysłany: 2012-06-07, 13:38
|
|
|
odpiąlem kable od regulatora i juz nie bylo zwarcia powpinałem wszystko tak jak było z powrotem i wyglada na to ze jest ok ( patrząc na kontrolki) niestety nie posiadam miernika inie moge sprawdzic czy jest ładowanie..Czy jest taka mozliwosc ze po podpieciu teraz juz wszystko bedzie ok? mozna "zresetowac" regulator ? |
|
|
|
|
stifmaster2000
Motocykl: MZ ES 250/1,
Wiek: 41 Dołączył: 06 Sie 2011 Posty: 7 Skąd: Radom/Rzeszów
|
Wysłany: 2012-07-08, 16:33
|
|
|
Czytałem w instrukcje do mz że podłączenie odwrotnie akumulatora powoduje przemagnesowanie prądnicy i uszkodzenie regulatora napięcia. Zajrzyj do książki jeżdżę motocyklem mz tam jest o tym wspomniane.
[ Dodano: 2012-08-13, 13:22 ]
Znalazłem ostatnio instrukcję napraw do MZ ES 250/2 (ang) i było tam opisane przemagnesowanie (przebiegunowienie) prądnicy w przypadku złego podpiecia akumulatora. Wykonuje się to tylko wtedy kiedy przy włączonym zapłonie nie pali ci się kontrolka ładowania, po zapaleniu silnika kontrolka się zapala i gotuje ci akumulator.
Wykonuje się to poprzez podpiecie na 3-5 sek akumulatora w nst. sposób. - do masy a + do D+ prądnicy. |
|
|
|
|
Voytek
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 35 Skąd: KrOsNo
|
Wysłany: 2012-09-27, 19:12
|
|
|
Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem...z racji tego,że spalił mi sie rezystor wzbudzenia prądnicy kupiłem nowy. Chwile jezdziłem bez niego (czerwona kontrolka gasła zaraz po uruchomieniu silnika) ładowanie było w granicach 6,4-6,6V motor działał bez zarzutu.Po założeniu nowego rezystora (górny kabel pod DF dolny pod D+) kontrolka tez odrazu po uruchomieniu zgasła ładowanie było 6,8V lecz po 2 minutach jazdy motor zaczął przerywać i zgasł... przestały świecic kontrolki,swiatla -wskazywało na wyładowany akumulator. podpiąłem miernik i okazało sie ze na wyłączonym zapłonie napiecie na aku jest ponad 6v,ale po przekreceniu kluczyka w pozycje włączonego zapłonu napięcie na aku strasznie szybko spada z 6v do 1,5V..po wylaczeniu zaplonu znowu wracalo do 6V sciagłem obudowe regla i ten styk po prawej strasznie jest nadpalony ,zwarłem blaszki chwile przytrzymalem i po chwili wszystko wrocilo do normy.. o co kaman?? |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-09-27, 19:39
|
|
|
Voytek, Gdy szwankuje regulator napięcia, to zamiast bawić się w jego naprawę i regulacje, najlepszym wyjściem jest jego wymiana na ELEKTRONICZNY. Wtedy zapominasz o kłopotach z ładowaniem raz na zawsze. Rezystor wzbudzenia w tym wypadku jest nie potrzebny |
|
|
|
|
|