» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
wydech
Autor Wiadomość
rider143 
gooo!!!

Motocykl: MZ ETZ 150X
Wiek: 40
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 7
Skąd: lublin
Wysłany: 2005-07-24, 00:10   wydech

chce sobie przerobic wydech w MZ ETZ 150X
aby uzyskac wiekszy power na wyzszych obrotach(kosztem dolnych)trzeba przegrode w dyfuzorze przesunac blizej cylindra czy ją odsunac?
robil to juz ktos?
bo mi sie ETKA zaczyna mulic;(
 
 
     
Krzych_Olsztyn 
mod_team
czas na Baghire


Motocykl: Supermoto
Wiek: 41
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 137
Skąd: OLSZTYN city
Wysłany: 2005-07-24, 01:15   

Zapytaj LUKa . Eksperta od wydechow. On sobie sam robil juz pare razy tlumiki i wszystko wie co i jak zestroic. To jego GG: 3328800

Pozdro

[ Dodano: 2005-07-24, 02:16 ]
Powiem tak: LUK wie, co i jak ;)
_________________
"Olsztyn mym miastem, Dajtki mą dzielnicą" :)

FotkiEtuli :
www.bikepics.com/members/krzycholsztyn/
pracuje w UK na MZ Baghira 660 :) MZ 4 life
 
 
     
Merh 


Motocykl: ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 53
Skąd: Lubartow/lublin
Wysłany: 2005-07-24, 10:52   

yyy? wy tak na serio? jak ci muli to wyczyść tłumik a nie go przerabiaj.
poza tym ile możesz uzyskać tego "powera" przesunięciem dyfuzora? :|
chcesz większy power na wyższych obrotach to skróś krociec ssący
 
 
     
rider143 
gooo!!!

Motocykl: MZ ETZ 150X
Wiek: 40
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 7
Skąd: lublin
Wysłany: 2005-07-24, 11:24   

już to robiłem i nie odczułem wiekszej roznicy,skracalem tą rure gumowa co laczy gaznik z obudowa filtra powietrza-i bez odczuwalnej roznicy..
wiec pora dziabnac wydech;)
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-07-24, 14:48   

a jakie ta gumowa rurka ma znaczenie ? bo ja n nie bardzo rozumie
 
 
     
OlseN 
born to ride ....


Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 282
Skąd: Nisko/Lublin
Wysłany: 2005-07-24, 19:11   

Kolega poprostu pomylił kruciec ssania z gumą łączącą komore filtra z gaźnikiem. Jeśli chodzi o króciec, to im jest krótszy tym silnik chodzi lepiej. To chodzi chyba o zasysanie paliwa. A długośc tej gumy nie ma znaczenia dla pracy silnika, dopiero jej brak jest szkodliwy.
_________________
http://bikepics.com/members/mictry/

 
 
     
smoke105 

Motocykl: mz251e
Wiek: 38
Dołączył: 18 Cze 2005
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 2005-07-24, 22:25   

Kompinował ktoś ze sportowym wydechem to znaczy jek wiadomo ten tłumik jest zbudowany bardzo prosto to znaczy w tłumiku niema nic a w dyfuzorze jest tylko wata jakby przerobić tą końcówkę i wyciągnąc wkład i zastosować przegrody takie jak są w orginalnym tłumiku dało by to coś
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2005-07-25, 01:19   

Witam!

Jezeli chodzi o mnie to Krzychu troche przesadzil :) tym niemniej jakies tam doswiadczenie mam. Juz troche badan przeprowadzilem, na razie teoretycznie, korzystajac z opracowan ktore swego czasu byly dostepne na ftp. Uzbrojcie sie w cierpliwosc, jak bede mial troche czasu to opisze moje badania. Poki co wrzucilem materialy na temat wydechu 2T na tymczasowe konto pocztowe klubu:
www.o2.pl
login: mzclub
haslo: mzclub
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
Merh 


Motocykl: ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 53
Skąd: Lubartow/lublin
Wysłany: 2005-07-25, 16:49   

rider chyba za mało siedział przy moto a za dużo na stronach o "tuningu".
niech ktoś mu wytłumaczy,że tłumik który po czyszczeniu nie daje efektów,a moto dalej sie muli ,nie musi być cięty,bo tak gdzieś jakiś "tuningowiec " napisał.
szykaj przyczyn na stacji benzynowej,albo w ustawieniach silnika(zapłon ,gaźnik)
swoją drogą,skąd ci do głowy przyszło ciąć tlumik?! :shock:
 
 
     
rider143 
gooo!!!

Motocykl: MZ ETZ 150X
Wiek: 40
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 7
Skąd: lublin
Wysłany: 2005-07-25, 21:24   

tlumik to ja mam dosyc czysty ( bo nie ma nic w srodku;)))
tylko interesuje mnie wplyw ustawienia pierwszej przegrody za dyfuzorem na charakterystyke silnika.wie ktos cos na ten temat?
 
 
     
Merh 


Motocykl: ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 53
Skąd: Lubartow/lublin
Wysłany: 2005-12-26, 23:24   

to nie ma co sie dziwic ze sie moto muli jak nie ma nic w tlumiku!
zaloz oryginalny tlumik i bedzie oki,bo musi byc cisnienie w tłumiku odpowiednie zeby i cylinder dobrze byl napelniany (z tego co pamiętam ;) )
 
 
     
bimoto 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 45
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2006-03-01, 20:37   

dla przykładu podam ze simson dobry simson zestrojony na tłumiku itp po zdjeciu tłumika z trudnoscia po któryms kopniaku odpalil;] w mz jest podobnie
 
     
Zoltanno 


Motocykl: MZ ETZ 251, AWO, OSA
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-03-02, 13:15   

jasne tlumik w dwusowie to bardzo wazna sprawa, czasem wazniejsza niz gaznik.

jak masz tlumik samorobke to wyrzuc go albo se zrob z niego antene do telewizora

mz na prawde robla dobre tlumiki i z tego slynela. to oni pierwsi na powaznie sie z tym bawili, tyle ze zdradzil ich jeden z ekipy i srzedal patenty suzuki, a dalej to juz poszlo.

wiec posumowujac zaloz nowy tlumik i bedzei dobrze, a co do przesowania dyfuzora to watpie zeby miala wogole jaks zmiane mocy na lepsze, co najwyzej przebieg momenyu obrotowego moze sie zmienic i to pewnie na gorsze niz fabrycznie ustawiono.

musisz sobie zdawac sprawe ze to sztab ludzi nad takim tlumikiem pracowal, a ty przez przeciecie go i wyciecie z esrodka czegos czy napchanie waty nie zrobisz nic konstruktywnego, ani dobrego

pozdrawiam
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-03-02, 18:02   

Zoltanno
Cytat:

jak masz tlumik samorobke to wyrzuc go albo se zrob z niego antene do telewizora

No chyba ze masz samorobke zrobiona z glowa...
Cytat:

mz na prawde robla dobre tlumiki i z tego slynela. to oni pierwsi na powaznie sie z tym bawili, tyle ze zdradzil ich jeden z ekipy i srzedal patenty suzuki, a dalej to juz poszlo.

A to ciekawe. Skad masz takie informacje?
Cytat:

wiec posumowujac zaloz nowy tlumik i bedzei dobrze, a co do przesowania dyfuzora to watpie zeby miala wogole jaks zmiane mocy na lepsze, co najwyzej przebieg momenyu obrotowego moze sie zmienic i to pewnie na gorsze niz fabrycznie ustawiono.

Ze sie tak wyraze, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Bo np. jezeli ktos chce zastosowac silnik z przerobionym ukladem wydechowym w motocyklu trialowym, to bardziej bedzie zalezalo mu na wysokim momencie obrotowym przy niskich obrotach, natomiast tzw. "gory" w ogole nie bedzie, wiec taki uklad wydechowy w ogole nie sprawdzi sie na torze wscigowym, gdzie silniki eksploatowane sa na wysokich obrotach.
Cytat:

musisz sobie zdawac sprawe ze to sztab ludzi nad takim tlumikiem pracowal,

Ale obecnie na szczescie nie trzeba sztabu ludzi. Wystarczy skorzystac z doswiadczenia ludzi, ktorzy sie tym zajmowali. :)

Cytat:

a ty przez przeciecie go i wyciecie z esrodka czegos czy napchanie waty nie zrobisz nic konstruktywnego, ani dobrego

Jezeli bedzie mial duzo (baaaaaardzo duzo) szczescia, to moze mu sie uda trafic na dobre rozwiazanie.
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-02, 21:50   

Temat projektowania jest szeroki;)

Jeszcze niedawno byłem zdnaia ze wystraczy mieć troche wiedzy matematycznej

Terz jestem za tym zeby projektem zajmowali sie ludzie wiedzący o silnikach wszystko;) A przynajmniej dużo !

Włąsnie przed chwilą skończyłem obliczac ćwiczenie projektowe głupiego gwintu;/ zajeło mi torche:/
 
 
     
Zoltanno 


Motocykl: MZ ETZ 251, AWO, OSA
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-03-02, 22:01   

luk
wiadomo ze jak cos sie robi z glowa i sie konsultje to z ludzmi co sie na prawde ZNAJA TO MOZE COS TAM Z TEGO WYJSC

a co do mojej wiedzy na temat mz-owskich wydechow to z ksiazek to wiem, nie z gazety dla gospodyn domowych, ale z literatury historii techniki-interesuje sie jak to wszystko poswtawalo. a o tym ze w mz pracowal i konstruowal Walter Kaaden-zwany pionierem dwusuwow to mozna sie dowiedziec nawet z encyklopedi
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-03-02, 23:00   

Zoltanno, wrzuc skany jezeli masz jakies ciekawe artykuly.

Co do MZtowskich wydechow, to nie twierdze, ze nie robili dobrych i nie maja zadnego doswiadczenia. Bardzo mozliwe, ze w sporcie stosowali nowatorskie rozwiazania, jednak produkcja seryjna motocykli typu ETZ to zupelnie inna sprawa. Do czego zmierzam. Ano do tego, ze konstrukcja ukladow wydechowych takich jak w MZ (czyli komora rozprezna zintegrowana z tlumikiem) wymuszala zastosowanie prostej scianki (na koncu komory rozpreznej) odbijajacej fale cisnienia, co daje dobry efekt ale w bardzo ograniczonym zakresie obrotow. Natomiast zastosowanie stozkowej czesci zamykajacej komore rozprezna pozwala uzyskac wieksza elastycznosc w szerszym zakresie obrotow...
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-03-03, 16:48   

pozwolicie, że się wtrącę do tematu. Mam tłumik trochę ucięty na wysokości podnóżka pasażera, może trochę dalej, ciut za zgięciem. Silnik mam po remoncie i niedługo będzie uruchamiany, to czy jak kupię oryginalny wydech to czy będzie trzeba coś przestawiać np.w gaźniku, albo coś?
Pozdro!
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-03-04, 21:20   

Pastor
Cytat:
pozwolicie, że się wtrącę do tematu. Mam tłumik trochę ucięty na wysokości podnóżka pasażera, może trochę dalej, ciut za zgięciem.

To zes wytlumaczyl... Daj zdjecie, zobaczymy czy cos sie da z tym zrobic.
Cytat:
Silnik mam po remoncie i niedługo będzie uruchamiany, to czy jak kupię oryginalny wydech to czy będzie trzeba coś przestawiać np.w gaźniku, albo coś?

Trzeba bedzie - wypadaloby wyregulowac gaznik.
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-03-05, 11:23   

[quote="Luk"]To zes wytlumaczyl... Daj zdjecie, zobaczymy czy cos sie da z tym zrobic.[/quote]
Motor jest w tej chwili rozłożony na cześci pierwsze(oprócz silnika), dlatego nie pokaże zdjęcia bo nie mam. Mam zwykły wydech tyle, że skrócony mniej więcej tam gdzie jest uchwyt, który "się trzyma" śruby od amortyzatora. Poprostu sama rura bez niczego i tyle.
Pozdro!
_________________
Sprzedam MZ ETZ 251:
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
www.anastasja.republika.pl
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13