» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-15, 20:08
Wózek boczny do MZ - modele, różnice, dokumentacja
Autor Wiadomość
artur3373 


Motocykl: es 250/1
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 111
Skąd: Stęszew/k Poznania
Wysłany: 2016-02-04, 18:59   Wahacz do wersji z wózkiem ES 250/1

Wróciłem z Elafanta, relację zamieszczę w dziale turystyka jak zmontujemy film.
Poszukuje wahacza przedniego do wersji z wózkiem (ciężko jest zawijać po winklach przez kilkanaście godz. na tym standardowym, lub wydłużę ten co mam. podawaliście wymiar między otworami na ośkę ok 2,5cm, jeżeli ktoś może niech poda dokładnie), myślę o zwiększeniu pojemności co by z 2-3 konie dodać (jechałem na zębatce 15 i nadal miała co robić w górach). Rozmawiałem z firmą która proponuje rozwiercenie cylindra bez uszczerbku dla wytrzymałości do poj. 270-280cm3. co o tym myślicie?
Trochę mi się rama lub wahacz tylny powyginał, jeszcze nie rozbierałem i nie wiem co mgło się stać, tylne koło poszło na prawo i zgoliło mi oponę na boku.
P.s.
Myslalem rowniez o cylindrze od tropki' ma lepsze chlodzenie,
Na na ebay sa 2 cylindry od es300 po 350 i 450 euro
_________________
ES 250/1 1966r
Kawasaki VN-15 92r
Gaz 69A 1954r
Gaz 69 1964r
LML 125 2013r
Komar 1972r
Ostatnio zmieniony przez artur3373 2016-02-04, 22:14, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-04, 19:13   

Spokojnie na tlok trabanta ci wyjdzie. Sam aktualnie mam prawie skonczona taka przerobke w zapasowym silniku:-) tylko jaja sa ze sworzniem. Ale idzie ogarnac.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2940
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2016-02-04, 20:43   

Hvil napisał/a:
tylko jaja sa ze sworzniem
Wstawiasz tulejkę i po kłopocie.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-04, 20:49   

wojtek.mz, już to było duskutowane w pewnym temacie, tulejka nie jest dobrym rozwiązaniem, nawet dorabiana z ak20.
Stara mosieżna tulejka z jaskółki w głowce korby rozwiązuje temat...ale jej tam bardzo mało zostaje....
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2016-02-05, 07:39   

Cylinder od 300 nie rozwiązuje problemu bo trzeba mieć też inny wał

Jaskólka ma stopień sprężania 8,5 - zwiększenie do 10, polerka i ustawienie kanałów, korki w wale i winno to dac jakies korzyści.
Pozatym w sprzedaży jest tłok na VI szlif => 72mm co po szlifie cylindra daje poj 265cm bez jakichkolwiek kombinacji.
Kwestia regulacji gaźnika i już winno byc cos lepiej

Sam rozmyslałem jeszcze nad membrana do jaskółki która ma latac w zaprzegu. Dzięki przykrywce na gaźnik może ona byc niewidoczna a usprawnienie silnika zauważalne
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-05, 07:45   

rastuch, wał inny? Dlaczego? Wystarczy tłok odelżyć na wagę Jaskółkowego, w trabantowskim jest co zbierać:)
Dokładna waga kuchenna i ognia z pilnikami DDR.

Pod membranę to i inny gaźnik byś dawał?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2016-02-05, 17:33   

O wale mowilem w kwesti mz es 300 tam jest wiekszy skok niz 250
Gaznik czemu nie moze jakis dellorto bu byl lepsiejszy
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-05, 20:15   

rastuch, a podpasuje on w osłonę?:)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2016-02-05, 20:44   

No tu już kwestia kombinacji
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
artur3373 


Motocykl: es 250/1
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 111
Skąd: Stęszew/k Poznania
Wysłany: 2016-02-09, 20:24   Pęknięta rama

Rozebrałem dzisiaj jaskółkę, zobaczcie jak pękła rama, tak przejechałem ok. 900km. Co mówicie spawać czy kołować inną ramę?
_________________
ES 250/1 1966r
Kawasaki VN-15 92r
Gaz 69A 1954r
Gaz 69 1964r
LML 125 2013r
Komar 1972r
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-09, 22:55   

Ja bym spawał. Przy Twojej eksploatacji już najbardziej newralgiczne punkty konstrukcji Jaskółki sprawdziłeś. Nowa znowu będzie strzelać. A to jak wzmocnisz już nie walnie nigdy. :piwo:
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1248
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2016-02-09, 23:02   

Skoro przejechałeś tak 900km i żyjesz to znaczy - spawać. Oczywiście dla wzmocnienia wstaw w środek dopasowaną rurkę.
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
MZSIMSON 
MoTóR NASZ PAN


Motocykl: S51,ETZ 250,GSX 1400
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 695
Skąd: Okolice /Mogilno
Wysłany: 2016-02-10, 07:58   

Albo pręt :mrgreen:
_________________
JAZDA NA ETZ-cie JEST NAJLEPSZĄ JAZDĄ NA ŚWIECIE
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7498
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-02-10, 10:19   

Rurka wbrew pozorom bardziej usztywnia niż pręt.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2016-02-10, 10:50   

artur3373 napisał/a:
podawaliście wymiar między otworami na ośkę ok 2,5cm, jeżeli ktoś może niech poda dokładnie)
5 cm jest od środka otworów :)
_________________

 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2016-02-10, 11:00   

Też obstawiam spawanie. :piwo:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2940
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2016-02-10, 12:21   

Spawaj.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
artur3373 


Motocykl: es 250/1
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 111
Skąd: Stęszew/k Poznania
Wysłany: 2016-02-10, 19:54   

Wiedzialem ze nie jest dobrze, zwalnialem na zakretach, bardzo zle sie prowadzila, sciagala na prawo , stwierdzilem ze dopiero jak cos sie urwie to bede naprawial, bede spawal i wzmacnial (lenistwo, podal deszcz i sie nie chcialo kulac pod motocyklem)
_________________
ES 250/1 1966r
Kawasaki VN-15 92r
Gaz 69A 1954r
Gaz 69 1964r
LML 125 2013r
Komar 1972r
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2016-02-18, 18:57   

Witam. Panowie... posiadacze wózków bocznych wraz z owiewką. Potrzebuję kilka zdjęć, mocowania, zapięcia plandeki (podszybia), zdjęcia z boku kosza (kąt nachylenia owiewki..) zdjęcia z widoku pasażera wózka na podszybie. Pytanie dlaczego. Nurtuje mnie pytanie ile posiadacie tam miejsca do zapięcia plandeki głównej kosza. W moim wózku po założeniu osłony z podszybiem, miejsca jest tam brak, a zapięcia do głównej plandeki mało co nie przejdą przez podszybie na wylot :D
_________________

 
 
     
artpla1978 
arti

Motocykl: MZ ES 175/2
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-04-12, 21:38   

Witam
Rozpocząłem remont wózka bocznego ale mam duży problem - brakuje w nim amortyzatora - jaka jest długość oryginalnego amora ewentualnie jaki będzie pasował ? :cry:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16