» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 17:32
Wyskakują biegi 4 i 5 ETZ 150
Autor Wiadomość
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-01-25, 15:49   Wyskakują biegi 4 i 5 ETZ 150

Witam panowie po batalii ze sprzęgłem w mojej etce natknąłem się na kolejny problem. A mianowicie polatałem sobie nią trochę przed chwilą i zauważyłem że podczas dłuższej jazdy na 4 lub 5 jak przekroczę tak 3,5 ok 4 tys obr wyskoczy 4 lub 5. Na biegach 1, 2, 3, tego problemu nie ma. Dodam że mz jest świeżutko po remoncie i kły są w bdb stanie. Wodziki też ok nie ma mowy o wytarciu czy zgięciu. Dodam że jeszcze podczas jazdy na 4 słychać leciutki gwizd. Co to może być ? Czyżby źle zdystansowany tryb zdawczy ?? Pomóżcie bo już sam nie wiem co mam robić :sciana:
 
     
napiorek123 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 203
Skąd: Lasoty kuj.pom
Wysłany: 2009-01-25, 17:48   

mi sie wydaje że źle zdystansowana jest skrzynia http://forum.mz-klub.pl/v...&highlight=bieg choc jak u mnie terz wyskakuje ale już wiem chyba co jest mam złą grubość podkładki pod zebatkom zdawczą.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/56972

Człowiek nie wielbłąd pić musi :)
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-01-26, 01:15   

gwizd na 4 to ma każda 150. taki znak rozpoznawczy :D
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-01-26, 16:03   

No panowie dzisiaj zaobserwowalem nowe objawy a mianowicie zauważyłem że pomiędzy 2 a 3 gałka ma wyczuwalnie większy uskok niż pomiędzy 4 a 5 gdzie odchylenie jest bardzo małe. Czyżbym założył zbyt wiele podkładek dystansujących ?? Mam ich aż 5 ??
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-01-26, 16:30   

A gdzieś Ty je upchał, jak oryginalnie są tylko 2 w samej skrzyni...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
napiorek123 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 203
Skąd: Lasoty kuj.pom
Wysłany: 2009-01-26, 17:26   

odkrecasz zebatke zdawczą jest tam dekielek na 3 lub 4 śrubki odkrecasz go i wkładasz później tam tą podkładkę tak bynajmniej ja tak zrobiłem terz mam silnik po remoncie i dałem tam 2 podkładki pod ten dekielek i jest dobrze.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/56972

Człowiek nie wielbłąd pić musi :)
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-01-26, 18:39   

A dokonałeś jakiś pomiarów? Tam między łożyskiem a deklem należy zachować luz maksymalny rzędu 0,2 - 0,3 mm. Dystanse mają grubości od 0,1 do 0,5. Sumując odpowiednie wymiary można dokonać regulacji. Musisz również uwzględnić grubość podkładki papierowej. Czyli z pomiaru suwmiarką wyjdzie Ci np., że między krawędzią łożyska a karterem masz uskok 0,3 mm, grubość podkładki papierowej będzie 0,5 mm to należy tam włożyć dystanse o sumarycznej grubości 0,5 - 0,6 mm. Na podobnej zasadzie zachowuje się luz między prawym łożyskiem wału a deklem go przykrywającym. W pierwszej chwili myślałem ze natkałeś podkładek do samej skrzyni. ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
napiorek123 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 203
Skąd: Lasoty kuj.pom
Wysłany: 2009-01-26, 19:02   

ja mam 2 podkładki metalowe bo papierowej nie miałem razem te podkładki mają grubosc 0.9 mm i jest ok :wink:
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/56972

Człowiek nie wielbłąd pić musi :)
 
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-01-27, 19:43   

Intr zrobiłem dokładnie tak jak podałeś. Otóż mój wymiar pomiędzy krawędzią karteru a zewnętrznym pierścieniem łożyska wynosi 2mm. W związku z tym dałem 4 podkładki dystansowe o grubości 0,5 mm. Ten luz o którym mówiliście przyjąłem że tyle zrobi uszczelka tego dekielka. No i dzisiaj dumny i szczęśliwy z dokonania naprawy pojechałem się przejechać. Już myślałem że będzie dobrze bo na 4 miałem już koło 4 tysi i było wszystko ok. Pojeździłem troszq i było dobrze. Ale wracając do domku mówię ach zobaczymy teraz. 1 do 4,5 tys 2 tak samo 3 tak samo 4 i dzzzynnn biegu nie ma :klnie: Co jest grane bo ja już nic nie rozumiem. Dodam że wymieniłem w skrzyni wałek sprzęgłowy, koło zębate 15/19z i koło 25z. Wymieniłem je dlatego ponieważ stare miały już lekko podjechane kły. Łożysko też nie jest wylatane bo zostało wymienione na nowe ( TVH C3 FAG ). Moto od złożenia silnika ma zrobione 60 km i napewno wodziki nie były wytarte. Macie jakieś pomysły bo mnie już ręce opadają :klnie: :sciana: Ale coś przyszło mi teraz do głowy. A mianowicie podając wymiar to mierzymy odległość od zewnętrznego pierścienia łożyska do tego miejsca karteru gdzie mamy uszczelkę ?? czy do tego miejsca gdzie jest ten obniżony próg ( nie wiem jak to powiedzieć ale chyba wiecie o co mi chodzi ) ???
 
     
napiorek123 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 203
Skąd: Lasoty kuj.pom
Wysłany: 2009-01-27, 21:52   

kolego a jak składałeś silnik to łożysko na wałku zdawczym dobiłeś do końca czy zostawiłeś luz. a o tych krawędziach jak mierzyć to nie wiem.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/56972

Człowiek nie wielbłąd pić musi :)
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-01-27, 22:14   

Wytłumacz mi skąd wiesz że wodziki nie był wytarte?Jeżeli uzasadnisz to "bo tak" to gratuluje.Będziesz ten silnik rozbierał jeszcze kilka razy a i tak biegi beda wylazić.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-01-27, 22:15   

Mnie to sie wydaje podejżane zeby były tam te 2mm.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-01-27, 22:33   

Tomeklol wiem że wodziki nie są wytarte bo jeszcze kilka tygodni temu gdy silnik leżał na warsztacie wodziki wyglądały ok nie miały luzów w rowkach kół zębatych.
Hubertbaran no to powiedz jak mam zmierzyć tę szczelinę od zewnętrznego pierścienia łożyska do tego miejsca karteru gdzie przychodzi uszczelka czy do tego wewnętrznego wyżłobienia że tak się wyrażę ??
Napiorek123 tak łożysko dobiłem do końca na wałku zdawczym.
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-01-27, 22:46   

A wiesz że 4 i 5 bieg obsługuje jeden ten sam wodzik?Jeżeli na 5 byłoby dobrze to bym się zgodził ale w takiej sytuacji bym się kłócił.Jakiego koloru jest wodzik?
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-01-27, 22:47   

Jeżeli wymieniałeś wałek sprzęgłowy skrzyni i pozostało Ci 2 mm luzu to znak, ze wałek osiadł za głęboko. Tam możesz mieć maks z 0,5 mm luzu. Na tym wałku jest czwarty i piąty bieg. Czwórka jest tak nisko, ze wodzik nie pozwala zacisnąć się kłom przesuwnego 4/5 biegu i czwórki, natomiast w drugą stronę prawdopodobnie wodzik nie mieści się i ociera o prowadnice co niedługo zakończy się jego spaleniem. Moim zdaniem silnik do rozbiórki.

Wodziki (chyba ze krzywe) nie mają nic do wyskakiwania biegów. One go tylko ustalają. Nacięty kąt 3 stopni na kłach trzyma je razem. Jak kąt robi się zerowy albo ujemny to zęby sie odbychają i bieg wyskakuje.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-01-27, 22:55   

Ja miałem wytarty wodzik to mi moto szarpało na 4 biegu, ale ten bieg nigdy nie wyskoczył.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-01-27, 23:05   

A między karterami nie masz czasem podkładki papierowej?
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-01-27, 23:15   

Mam papierową uszczelkę między karterami ale co to ma do rzeczy. A z tym wałkiem to prawda że mógł wejść za głęboko ponieważ tulejka sprzęgła była za lrótka i żeby zabierak się obracał musiałem dać na tą tulejke jeszcze podkładkę. No to ok rozbiorę silnik jeszcze raz i co zrobić żeby wałek sprzęgłowy nie osiadł za głęboko ??
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-01-28, 01:47   

A to ma podkłądka papierowa do rzeczy, ze oryginalnie jej tam nie było, i ma nie być, bo później są problemy z wydystansowaniem skrzyni... Podkładka papierowa jest dużo grubsza niż warstewka hermetyku czy silikonu.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-01-28, 10:47   

O ja pierdyle...

Intr wyczułes gościa rok byś my obstawiali co jest nie tak, przyzwyczaiłem sie juz ze raczej nikt nie daje uszczelki miedzy kartery.

To teraz sobie mogłeś narobić niezłego bałaganu bo wodzik pewnie wyglada jak po wojnie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14