» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 18:32
Wyskakują biegi 4 i 5 ETZ 150
Autor Wiadomość
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-01-28, 13:13   

No dobra to złoże silnik bez uszczelki i co wtedy problemy znikną ?? A co z tym wałkiem sprzęgłowym Dać pod niego jakieś podkładki dystansowe czy po prostu złożyć silnik na silikon bez żadnej uszczelki i gitara ?? :piwo:
 
     
bugietz251 
Motomaniak.

Motocykl: ETZ 251 :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 350
Skąd: Kampinos
Wysłany: 2009-01-28, 13:14   

u mnie była uszczelka i wszystko chodziło idealnie , widocznie poprzedni właściciel musiał swoje przeżyć zanim zaczęła chodzić tak jak chodziła. :lol:
 
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-01-28, 13:22   

No ja założyłem uszczelkę bo kupiłem taki komplet w którym była. Pomyślałem sobie że czemuby jej nie założyć i będę miał pewność że nic nie będzie cieknąć. Ale widocznie się pomyliłem. No ale co z tym wałkiem ?? :cry:
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-01-28, 13:37   

Poprzedni własciciel miał wiecej szczescia niz rozmu i pewnie dlatego to chodzilo. Problemy powinny zniknać.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-01-28, 13:52   

O poprzednim właścicielu lepiej przemilczeć. Jak kupowałem mz to mi powiedział że silnik jest w super stanie bo po remoncie. Zepsute jest tylko sprzęgło i nie było AQ. Ale byłem ciekawy co jest w tym silniku i zacząłem go rozbierać. Przy rozbiórce złapałem się za głowę. Kartery do natychmiastowej wymiany ( oberwany seger na wałku sprzęgłowym ) zużyte pół skrzyni ( ujechane kły ) wał do wymiany na czopy luźno wchodzą łożyska cylinder wymiana bo zużyty był gwint na kolanko. Tłok jakieś polskie kupa. No więc tak kupiłem uzywane kartery w miarę stanie cylek orginał po szlifie tłok z agmotu AK 20, nowe sprzęgło i wał ( od kniazia niemiecki na przeciwwadze symbol ifa czekałem na niego 2 miesiące. ) Łożyska plastikowe koszyczki luz c3 i złożyłem silnik na uszczelkach i biegi zaczęły wyskakiwać :klnie: No więc jak to wszystko złożę bez uszczelek to powinno być ok. Ale co z tym wałkiem co intr pisał ?? To jak będzie bez uszczelki to on się cofnie ???
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-01-28, 13:59   

jak bedzie bez uszczelki to szczelina która tam zmierzyłeś 2mm bedzie wynosic napewno mniej pozatym wybierak biegów ustwi sie tak jak nalezy.

Niechesz sie czasem pozbyć tego złomu który ci został po remoncie silnika?
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-01-29, 22:39   

Panowie zwrot w temacie wyskakujących biegów. Dzisiaj rozpołowiłem silnik i zauważyłem niepokojącą rzecz. A mianowicie zmieniacz biegów ( ten pręt na którym jest zamontowana gałka) jest dosyć sporo skrzywiony. :shock: Szkoda że tego wcześniej nie zauważyłem. Jak myślicie czy to też mogło mieć wpływ na wyskakiwanie biegów ?? A co to samej skrzyni to nic nie ucierpiało zbytnio. Wodzik troszq się przeszlifował ale myślę że jeszcze spokojnie da radę ( jutro zapodam fotki bo mi dzisiaj baterie w cyfrówce padły ). A poza tym kłom nic się nie stało :mrgreen:
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-29, 22:53   

focusst napisał/a:
zmieniacz biegów ( ten pręt na którym jest zamontowana gałka) jest dosyć sporo skrzywiony. :shock: Szkoda że tego wcześniej nie zauważyłem.

nieźle - skoro jest sporo skrzywiony to nie wiem jak ty ten silnik składałeś że nie zauważyłeś :P

focusst napisał/a:
Jak myślicie czy to też mogło mieć wpływ na wyskakiwanie biegów ??

myślę że tak, mogło - krzywy zmieniacz mógł nie trzymać wałka krzywkowego (tego który przesuwa wodziki) i wałek obracał się sam powodując "wyjecie" biegu
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-01-29, 23:06   

jaka gałka zmiany biegów?

Jak krzywy jest wałek poruszajacy pamietnikiem(bebnkiem, wybierakiem) to ma za przeproszeniem kupa do tego miał tyklo wywołac obrót pamietnika i swoja funkce spełniał.

Wodzik nie ustala przełożenia, Sprzegła kłowe zacinaja sie ze sobą i wten sposób bieg nie wyskakuje, wodzim ma za zadanie tylko właczyć lub wyłaczyć to sprzegło poprzez przesuniecie kołą zebatego. Morał z tego taki ze styka sie z kołem zebatym przez ułamki sekundy(no chyba ze ktoś piesci dźwignie zmiany biegów noga to potem skrzynia jest do roboty).
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-02-20, 11:45   

No panowie są ferie i mam troszkę czasu i mam zamiar zabrać się za moją pieszczoszkę. No więc tak niektórzy sugerowali że przyczyną wyskakiwania biegów mogą być wytarte wodziki. Porobiłem im dzisiaj fotki i proszę o ocenę czy jeszcze nadadzą się do użytku czy już do wyrzucenia. Wg mnie nie są zużyte ale w końcu proszę o poradę fachowców :piwo:
Linki:
http://www.fotosik.pl/pok...bfa8791186.html
http://www.fotosik.pl/pok...9223ef3ae7.html
http://www.fotosik.pl/pok...37afd972f5.html
Liczę na odpowiedzi :wink:
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-02-20, 12:27   

Są przeszlifowane na bokach.Ja bym coś z tym zrobił ale niech się wypowie "hubertbaran" w końcu co mechanik to mechanik :) .

[ Dodano: 2009-02-20, 12:37 ]
Jeżeli dobrze pamiętam to za 4 bieg odpowiada wodzik nr. 015
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
Mycek123 
Zlotowicz
ETZ 150


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 316
Skąd: Łebcz
Wysłany: 2009-02-20, 13:25   

Zmierz ile mają i bedziesz wiedział czy dobre czy nie. Nie jestem pewien ale powinny mieć chyba 3.2mm.
_________________
W garażu :

ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d
 
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-02-22, 10:39   

Więc tak mam wymiary:
wodzik 1.12 ( nie mam na nim liczby z zerem na początku więc podaję to co jest ) grubość 2,97 mm ( w miejscu bez otarć trybów skrzyni 3,15 mm )
wodzik 013 grubość 3,05 mm ( w miejscu bez otarć trybów skrzyni 3,15 mm )
wodzik 015 grubość 3,40 mm ( w miejscu bez otarć trybów skrzyni 3,60 mm )
No i co o tym myślicie ?? :shock:
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
Mycek123 
Zlotowicz
ETZ 150


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 316
Skąd: Łebcz
Wysłany: 2009-02-22, 14:00   

http://hoth.amu.edu.pl/~i...rwis/serwis.htm


Literatura fachowa patrz- Ocena zużycia elementów skrzyni biegów.

Made in Mr Intr
_________________
W garażu :

ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-02-22, 15:07   

Wszystkie powinny mieć 3,2mm więc zycze powodzenia :)
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-02-22, 16:30   

a jak ma 3,6 to co? przytył? :lol:
na moje to zużycie jest minimalne, poskładaj wałki z trybami na sucho w rękach i wtedy zobacz jak współgrają z wodzikami
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-02-22, 17:35   

Jak ma 3,6 to tajwan wita.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-02-22, 17:48   

to są oryginały, tajwańskie są szare
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-02-22, 17:56   

No właśnie to samo chciałem napisać że są to raczej oryginały, ale wojciech944 mnie uprzedził :piwo:
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-02-23, 22:25   

Wszystkie do wyrzucenia. Masz skrzynie poskladaną z kilku ;) Takie grube wodziki montowano do sierpnia 86. Miały grubość roboczą 3,5 mm. Wymiana będzie w Twoim przypadku kłopotliwa :P Poszukaj lepiej kompletnej skrzyni z nowszego rocznika ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15