» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 18:32
Wyskakują biegi 4 i 5 ETZ 150
Autor Wiadomość
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-02-23, 22:32   

No tak.Przeciez w oryginalnej skrzyni nie mogą być wodziki o różnych grubościach.Oczywiście Intr odrazu to zauwazył :P .
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
motomw 
The Best Of MZ


Motocykl: XJ 900 S Diversion
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 42
Skąd: Zwoleń
Wysłany: 2009-02-23, 22:41   

tak się składa że mam rozebrany silniczek od 150tki...
czytam i czytam... i nie mogę uwierzyć...
wodziki powinny mieć 3.2mm jak podaje intr na swojej stronie i serwisuwka...
ja ma wszystkie wodziki po 3mm i co zauważyłe...
przy przełączaniu z 2 na 3 bieg ciężko czasami przerzucić i czasami 5 wyskoczy ale
dopiero przy dużym obciążeniu...
hubertbaran ma racje wodziki tylko ustalają położenie trybów w skrzyni a to czy wyskoczy bieg to zależy już wyłącznie od stopnia zużycia danego trybu...
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-02-23, 22:48   

pierwsze 150'tki miały wodziki po 3,5 mm... Gdyby wszystkie były takie, byłoby to całkowicie normalne. Takie już uroki sprzętów po "mechanikach" :razz: Problem polega na tym, ze nie wystarczy wymienić wodzik, bo koło zębate też ma ten rowek większy a tu z kolei należy wymienić pary kół współpracujących i robi się nie lada problem. Poza tym ta skrzynia na pewno w najlepszym stanie już nie jest, wiec radze jeszcze raz poszukać kompletnej używki z jednego silnika.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-02-23, 23:56   

No to zajeb...ście Ja już kupiłem kilka nowych trybów i mam kupować teraz inną skrzynię i znowu wydać kasę na używaną i nie wiadomo czy lepszą ... A jak nie to kupić wszystkie wodziki nowe i pewnie z tajwanu. No to ale mam położenie ... :sad:

[ Dodano: 2009-02-24, 00:02 ]
A może kupić tylko jeden oryginalny wodzik, tylko ten co mam grubszy ?? Bym się postarał o jakiś używany ten z nowszego rocznika w bdb stanie. Bo naprawdę szkoda mi zmieniać mojej skrzyni bo koła zębate mam w znakomitym stanie, te tryby które były zużyte powymieniałem na nowe i już wydałem na nie grubo ponad 100 zł ?? ( Kupiłem właśnie nowe koło zębate odpowiedzialne za 4 i 5 ty bieg z tego powodu że stare miało zaokrąglone kły a ten wodzik 015 który jest grubszy ciasno wchodził w to koło ale że był już troszkę przylatany to jakoś się zmieścił w rowku prowadzącym. A współpracujące z nowym kołem tryby są naprawdę w znakomitym stanie i nie widzę sensu ich wymiany gdyż naprawdę w niczym nie odbiegają temu nowemu trybowi. Uważam że pewnie dlatego staremu kołu odpowiedzialnemu za 4 i 5 przytarły się kły bo pewnie poprzedni właściciel mia problemy ze sprzęgłem i pewnie pakował biegi na chama i przez to kły się zaokrągliły. Myślę że chyba będzie najlepiej kupić tylko wodzik bo przynajmniej teraz wiem co mam za skrzynię. A u mnie w okolicy na pewno innej nie dostanę. A doświadczenie mnie nauczyło już że wysyłkowo mogę dostać 3 razy gorszą skrzynię niż mam teraz :o :piwo:

[ Dodano: 2009-02-24, 00:31 ]
No i po za tym po złożeniu silnika innych problemów poza wyskakiwaniem 4 i 5 nie było. 1,2 i 3 chodziły idealnie. I jak wszyscy doszliśmy do wniosku razem powodem tego było to że pomiędzy karterami dałem uszczelkę a nie powinno jej być no i wałek sprzęgłowy osiadł za głeboko :piwo:
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-02-24, 12:31   

Zmierz suwmiarką wszystkie trzy szczeliny w które wchodzą wodzik.Jeżeli mają szczeline 3,2 to kupujesz nowe wodziki 3,2 i ogień.Ja mam jeden nowy wodzik 015 dałem 40zł i pewnie to jest Tajwan i jakos te biegi zmienia bez większych problemów.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-02-24, 15:30   

Tak zrobię. Dzięki za porady :-) )
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
Ostwind 
Triumph & MZ fan


Motocykl: Triumph Explorer
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 27
Skąd: Syreni Gród
Wysłany: 2012-10-24, 15:14   

Pytanie:
Czy wodziki rozpoznaje się jedynie po oznaczeniach (012, 015 itp) czy są np. 012 do ETZ 250/251 i do 150?

Jakie oznaczenia ma ETZ 150? Na dwóch mam 012 i 015. Trzeci nie ma nic wybite...
_________________
https://sklep.motorgar.pl/
https://motorgar.pl/
www.freelancerka.com
www.triumphforum.pl
 
     
dario81 

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-12-19, 11:21   Re: Wyskakują biegi 4 i 5 ETZ 150

focusst napisał/a:
Witam panowie po batalii ze sprzęgłem w mojej etce natknąłem się na kolejny problem. A mianowicie polatałem sobie nią trochę przed chwilą i zauważyłem że podczas dłuższej jazdy na 4 lub 5 jak przekroczę tak 3,5 ok 4 tys obr wyskoczy 4 lub 5. Na biegach 1, 2, 3, tego problemu nie ma. Dodam że mz jest świeżutko po remoncie i kły są w bdb stanie. Wodziki też ok nie ma mowy o wytarciu czy zgięciu. Dodam że jeszcze podczas jazdy na 4 słychać leciutki gwizd. Co to może być ? Czyżby źle zdystansowany tryb zdawczy ?? Pomóżcie bo już sam nie wiem co mam robić :sciana:

To że na 4 biegu słychać u Ciebie gwizd jest to spowodowane prawdopodobnie tym że tryb 4 biegu na wałku sprzegłowym kolebie się na boki tzn ma luz na boki -tak mam u siebie właśnie i gdy robiłem remont silnika to niestety zbagatelizowałem to i teraz moja ETZ 150 chodzi głośno na 4 biegu (podobny odgłos jak jazda maluchem na 1 biegu), zastanawiam się tylko czy jest to niebezpieczne dla skrzyni biegów czy można tak jeżdzić czy lepiej rozebrać i usunąć tą awarię - nie wiem czy to jest wyrobiony tryb ,wałek czy może seger częściowo się wyłamał?Problem ten ma wielu posiadaczy ETZ 150 więc oczekuje że ktoś kompetentny wypowie się na ten temat (wypowiedż Intra mile widziana).Szukałem na całym forum jasnej i wyczerpującej odpowiedzi na to i nie znalazłem.
 
     
hubert.janowski

Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019
Posty: 21
Wysłany: 2019-12-04, 08:33   Re: Wyskakują biegi 4 i 5 ETZ 150

Panowie złożyłem silniczek po remoncie i wszystkie super ale pojawił się mały problem. Wyskakuje lub nawet nie zazębia się 4 bieg nie wiem dlaczego. Jeżeli wejdzie to nagle wyskoczy i słychać terkotanie zębą o ząb. Biegi wzystkie wchodzą jak motor nie odpalony i zazębiają się tylko jak moto odpalone jest problem. Wszystko było złożone prawidłowo wraz z podkładkami dystansowymi. Nie pamiętam tylko czy tryb przesuwny zazębia 4 w prawo na zębatkę zdawczą czy w lewo przed wałek zdawczy. Coś mi się wydaje że czeka mnie rozbiórka. Macie jakieś pomysły.
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2019-12-04, 09:39   

Pomysł taki że trzeba rozebrać... czy możliwe abyś zmontował przesuwkę odwrotnie?

EDIT: w sumie po zdjęciu bebechów z lewej strony da się zaglądnąć przez otwór na skrzynię :cool:
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
hubert.janowski

Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019
Posty: 21
Wysłany: 2019-12-04, 10:24   

mar09 napisał/a:
Pomysł taki że trzeba rozebrać... czy możliwe abyś zmontował przesuwkę odwrotnie?

EDIT: w sumie po zdjęciu bebechów z lewej strony da się zaglądnąć przez otwór na skrzynię :cool:


Wydaje mi się że nie dałoby się jej odwrotnie zamontowac...nie było by piątki może są podtarte te płetwy zazębiające ale bym to zauważył
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-12-04, 13:30   

Przede wszystkim jeszcze raz spróbuj zdystansować skrzynię. Sprawdź na obecnym ustawieniu czy tryb zdawczy ma luz osiowy wyczuwalny. Jakiś czas temu widziałem taki przypadek w silniku 125 gdzie luz był około 2mm
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
hubert.janowski

Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019
Posty: 21
Wysłany: 2019-12-04, 14:37   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Przede wszystkim jeszcze raz spróbuj zdystansować skrzynię. Sprawdź na obecnym ustawieniu czy tryb zdawczy ma luz osiowy wyczuwalny. Jakiś czas temu widziałem taki przypadek w silniku 125 gdzie luz był około 2mm


Zero luzu rozbiore ten silnik jeszcze raz i wrzuce zdjecia
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-12-04, 15:52   

Tak będzie najlepiej.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
hubert.janowski

Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019
Posty: 21
Wysłany: 2019-12-04, 18:27   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Tak będzie najlepiej.

Spuscilem olej odkrecilem dekiel lewy i juz zauważyłem w oleju i na korku spustowym opilki...
Zaraz rozpoławiam
 
     
hubert.janowski

Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019
Posty: 21
Wysłany: 2019-12-04, 21:01   

Powiedzcie wystarczy sama przesuwka czy tryb 4 biegu tez kupic ci radzicie a moze to wina czegos innego
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2019-12-04, 21:07   

Przesuwka siedzi dobrze, a coś więcej z tego foto to tyle że 4-ka stała wygląda bardzo dobrze, przesuwka... rozbieraj dalej.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
hubert.janowski

Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019
Posty: 21
Wysłany: 2019-12-04, 22:22   

mar09 napisał/a:
Przesuwka siedzi dobrze, a coś więcej z tego foto to tyle że 4-ka stała wygląda bardzo dobrze, przesuwka... rozbieraj dalej.

No właśnie nie siedzi jak się włączy 4 to wodzik na max zazebia tylko troche . ledwo przesuwka łapie tryb 4 biegu. Przesuwkajest wytartapod katem 45 stopni. Jedyne ci można to zalozyc podkładkę dystansową pod wałek sprzęgłowy od strony karteru lewego
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2019-12-04, 22:33   

Pokaż jak to wygląda, to nie wueska, żadne dodatkowe podkładki nie powinny tu być potrzebne.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
hubert.janowski

Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019
Posty: 21
Wysłany: 2019-12-05, 08:32   

mar09 napisał/a:
Pokaż jak to wygląda, to nie wueska, żadne dodatkowe podkładki nie powinny tu być potrzebne.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14