Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:26 |
Regulator RNC-12 z malucha w Mz etz |
Autor |
Wiadomość |
Ptasiek
No Mz no fun!!!
Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 151 Skąd: Dwikozy/Sandomierz
|
Wysłany: 2009-02-23, 19:39 Regulator RNC-12 z malucha w Mz etz
|
|
|
Czy istnieje możliwość zaadaptowania takiego regulatora w etce?? jest to regulator od f126p a schemat calego ładowania zamieszczam ponizej |
_________________ Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:) |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2009-12-26, 16:20, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
Ptasiek
No Mz no fun!!!
Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 151 Skąd: Dwikozy/Sandomierz
|
Wysłany: 2009-02-23, 20:14
|
|
|
no tez tak wlasnie mysle ale czytalem ze tego regla nie stosuje sie w alternatorach wktorych jedna szczotka jest polaczona "na sztywno" z masa i o co tu chodzi z tego co mi sie wydaje to alternator w mz i w 126p maja taka sama liczbe diod prawda to?? nie znam sie za bardzo na elektryce i dlatego mam lekkie problemy czy tez watpliwosci
[ Dodano: 2009-02-23, 21:20 ]
w sumie opinie są podzielone jedni mowia że sie nie stsuje inni mowia ze funkcjonuje poprawnie i niewiem ;/ |
_________________ Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:) |
|
|
|
|
electro_nick
Motocykl: Etz 150
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 12 Skąd: GKW
|
Wysłany: 2009-02-23, 21:25
|
|
|
Kupiłem taki, ale jeszcze nie montowałem, w teorii powinno wszystko działać-zobacz że schematy podłączeń są bardzo podobne, tylko właśnie ta polaryzacja wzbudzenia mi się nie podoba. Spróbuj-spalić nic się nie powinno, jak zadziała lub nie to daj cynk-rozwiejemy przynajmniej wątpliwości... |
|
|
|
|
Ptasiek
No Mz no fun!!!
Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 151 Skąd: Dwikozy/Sandomierz
|
Wysłany: 2009-02-23, 21:28
|
|
|
no wlasnie z tym wzbudzeniem jest coś nie tak ale wsumie tak czy inaczej jedna ze szczotek predzej czy pozniej musi byc gdzies umasowana prawda?
[ Dodano: 2009-02-23, 21:41 ]
Tak znowu wyglada schemat ladowania etz i to wzbudzenie jest dosyc podobne ale czy takie samo?? |
_________________ Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:) |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-02-23, 21:44
|
|
|
W zależności jaki masz wirnik może to zadziałać albo i nie, są takie które mają zwarty jeden przewód na masę jeszcze przed szczotką.
Spróbuj może zadziała. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
electro_nick
Motocykl: Etz 150
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 12 Skąd: GKW
|
Wysłany: 2009-02-23, 21:44
|
|
|
Właśnie we fiacie regulator jest na linii od masy a w etz od plusa-czy będzie to miało wpływ na działanie regulatora-nie wiem bo nie rozbierałem regla od fiata... |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2009-02-23, 21:46
|
|
|
U mnie ten regiel nie działał w MZ, paliło żarówki, wsadziłem elektroniczny ten czarny PL i jak ręką odjął P.S Mogę CI nawet film przesłać jaki efekt pokazuje eta na RNC-12 |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-02-23, 21:47
|
|
|
W regulatorach montowanych w nowszych etz żadna szczotka nie była podłączona bezpośrednio do masy. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Ptasiek
No Mz no fun!!!
Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 151 Skąd: Dwikozy/Sandomierz
|
Wysłany: 2009-02-23, 21:49
|
|
|
daj spokoj nie chce patrzec na to czarne dziadostwo 3 sztuka i laduje jak samo chce jedne 6 v drugi 16 a trzeci wlaczam kluczyk jebut po bezpiecznikach i wszystkie nowe ze sklepu;/ i musze cos wykombinowac bo raczej nowego mechanicznego nie dorwe a stary prawie 23 letni poprostu juz niedomaga |
_________________ Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:) |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2009-02-23, 21:53
|
|
|
no nic jakoś trafiłem na tą szczęśliwą sztukę... |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
electro_nick
Motocykl: Etz 150
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 12 Skąd: GKW
|
Wysłany: 2009-02-23, 21:53
|
|
|
W najgorszym wypadku będzie trzeba trochę przerobić podłączenie szczotek tak żeby zgadzało się z fiatem-wtedy regulator powinien działać... |
|
|
|
|
Ptasiek
No Mz no fun!!!
Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 151 Skąd: Dwikozy/Sandomierz
|
Wysłany: 2009-02-23, 21:57
|
|
|
hymm od poldka musial bym poszukac w sklepie nie ma bo sie juz pytalem sa ale na 6diodowe alternatory czyli zuk stary poldek i 125p na 9 diod nie ma |
_________________ Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:) |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2009-02-23, 22:07
|
|
|
Od początku w mojej ETZ był regulator RNC-12, ale po wyjechaniu na miasto wysadził mi żarówki, myślałem że regiel poszedł więc kupiłem drugi ten sam i to był błąd, gdyż wraz ze wzrostem obr,żarówki świeciły coraz mocniej, wkurzyłem się i kupiłem ten czarny elektroniczny i jest elegancko ;]. Jak już masz dość wydawania kasy na czarną skrzynke to kup od Poldka Pozdrawiam |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
Ptasiek
No Mz no fun!!!
Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 151 Skąd: Dwikozy/Sandomierz
|
Wysłany: 2009-02-23, 22:12
|
|
|
tak zrobie jutro poszukam regla od poldasza i napisze co i jak a tak nawiasem jakie powinno byc optymalne ladowanie na niskich i wysokich obrotach?? |
_________________ Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:) |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2009-02-23, 22:15
|
|
|
takie same w całym zakresie obrotów. Jak się nie mylę powinno być 14.4V |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
Ostatnio zmieniony przez AdEk2007 2009-02-23, 22:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Leyek
Łukasz EBE
Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 495 Skąd: Bełchatów / Drużbice
|
Wysłany: 2009-02-23, 22:16
|
|
|
Ptasiek napisał/a: | tak zrobie jutro poszukam regla od poldasza i napisze co i jak a tak nawiasem jakie powinno byc optymalne ladowanie na niskich i wysokich obrotach?? |
u mnie na niskich waha sie od 13,3 V do 13,5V
Na wyzszych 14,3-14,5V |
_________________ .
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.
zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942 |
|
|
|
|
Ptasiek
No Mz no fun!!!
Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 151 Skąd: Dwikozy/Sandomierz
|
Wysłany: 2009-02-23, 22:18
|
|
|
Cytat: | a mi sie zdaje ze to nic z tego nie bendzie hehehe | mialem mechaniczny to ci frendzlu dalem i siedz cicho teraz biedny musze kombinowac bo bez prądow nie da rady jezdzic |
_________________ Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:) |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2009-02-23, 22:18
|
|
|
U mnie na RNC-12 na wolnych obr Woltomierz nie nadążał pokazywać, wahało się od 11 do 19V |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-02-23, 22:24
|
|
|
jak sie miernik buja od 11 do 19 to albo masz taki piekny miernik albo upieprzony regulator u mnie ten od poldasa działa spoko pokazuje napiecie od 13,8 do 14,4;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
electro_nick
Motocykl: Etz 150
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 12 Skąd: GKW
|
Wysłany: 2009-02-24, 08:52
|
|
|
Byliście na stronie jezpolu? Wg producenta Rnc12 jest do 126p i poloneza, a rna2 do poloneza, żuka i tarpana po 1983r więc o co chodzi? Po 1983r zaczęli robić coś inaczej? |
|
|
|
|
|