» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:26
Regulator RNC-12 z malucha w Mz etz
Autor Wiadomość
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2009-02-23, 19:39   Regulator RNC-12 z malucha w Mz etz

Czy istnieje możliwość zaadaptowania takiego regulatora w etce?? jest to regulator od f126p a schemat calego ładowania zamieszczam ponizej
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2009-12-26, 16:20, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2009-02-23, 20:14   

no tez tak wlasnie mysle ale czytalem ze tego regla nie stosuje sie w alternatorach wktorych jedna szczotka jest polaczona "na sztywno" z masa i o co tu chodzi z tego co mi sie wydaje to alternator w mz i w 126p maja taka sama liczbe diod prawda to?? nie znam sie za bardzo na elektryce i dlatego mam lekkie problemy czy tez watpliwosci :cry:

[ Dodano: 2009-02-23, 21:20 ]
w sumie opinie są podzielone jedni mowia że sie nie stsuje inni mowia ze funkcjonuje poprawnie i niewiem ;/
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
electro_nick 

Motocykl: Etz 150
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 12
Skąd: GKW
Wysłany: 2009-02-23, 21:25   

Kupiłem taki, ale jeszcze nie montowałem, w teorii powinno wszystko działać-zobacz że schematy podłączeń są bardzo podobne, tylko właśnie ta polaryzacja wzbudzenia mi się nie podoba. Spróbuj-spalić nic się nie powinno, jak zadziała lub nie to daj cynk-rozwiejemy przynajmniej wątpliwości...
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2009-02-23, 21:28   

no wlasnie z tym wzbudzeniem jest coś nie tak ale wsumie tak czy inaczej jedna ze szczotek predzej czy pozniej musi byc gdzies umasowana prawda?

[ Dodano: 2009-02-23, 21:41 ]
Tak znowu wyglada schemat ladowania etz i to wzbudzenie jest dosyc podobne ale czy takie samo??
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-02-23, 21:44   

W zależności jaki masz wirnik może to zadziałać albo i nie, są takie które mają zwarty jeden przewód na masę jeszcze przed szczotką.
Spróbuj może zadziała.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
electro_nick 

Motocykl: Etz 150
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 12
Skąd: GKW
Wysłany: 2009-02-23, 21:44   

Właśnie we fiacie regulator jest na linii od masy a w etz od plusa-czy będzie to miało wpływ na działanie regulatora-nie wiem bo nie rozbierałem regla od fiata...
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-02-23, 21:46   

U mnie ten regiel nie działał w MZ, paliło żarówki, wsadziłem elektroniczny ten czarny PL i jak ręką odjął ;) P.S Mogę CI nawet film przesłać jaki efekt pokazuje eta na RNC-12 :P
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-02-23, 21:47   

W regulatorach montowanych w nowszych etz żadna szczotka nie była podłączona bezpośrednio do masy.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2009-02-23, 21:49   

daj spokoj nie chce patrzec na to czarne dziadostwo 3 sztuka i laduje jak samo chce jedne 6 v drugi 16 a trzeci wlaczam kluczyk jebut po bezpiecznikach i wszystkie nowe ze sklepu;/ i musze cos wykombinowac bo raczej nowego mechanicznego nie dorwe a stary prawie 23 letni poprostu juz niedomaga :cry:
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-02-23, 21:53   

no nic jakoś trafiłem na tą szczęśliwą sztukę...
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
electro_nick 

Motocykl: Etz 150
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 12
Skąd: GKW
Wysłany: 2009-02-23, 21:53   

W najgorszym wypadku będzie trzeba trochę przerobić podłączenie szczotek tak żeby zgadzało się z fiatem-wtedy regulator powinien działać...
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2009-02-23, 21:57   

hymm od poldka musial bym poszukac w sklepie nie ma bo sie juz pytalem sa ale na 6diodowe alternatory czyli zuk stary poldek i 125p na 9 diod nie ma
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-02-23, 22:07   

Od początku w mojej ETZ był regulator RNC-12, ale po wyjechaniu na miasto wysadził mi żarówki, myślałem że regiel poszedł więc kupiłem drugi ten sam i to był błąd, gdyż wraz ze wzrostem obr,żarówki świeciły coraz mocniej, wkurzyłem się i kupiłem ten czarny elektroniczny i jest elegancko ;]. Jak już masz dość wydawania kasy na czarną skrzynke :P to kup od Poldka ;) Pozdrawiam :piwo:
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2009-02-23, 22:12   

tak zrobie jutro poszukam regla od poldasza i napisze co i jak a tak nawiasem jakie powinno byc optymalne ladowanie na niskich i wysokich obrotach??
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-02-23, 22:15   

takie same w całym zakresie obrotów. Jak się nie mylę powinno być 14.4V :wink:
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
Ostatnio zmieniony przez AdEk2007 2009-02-23, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Leyek 
Łukasz EBE


Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 495
Skąd: Bełchatów / Drużbice
Wysłany: 2009-02-23, 22:16   

Ptasiek napisał/a:
tak zrobie jutro poszukam regla od poldasza i napisze co i jak a tak nawiasem jakie powinno byc optymalne ladowanie na niskich i wysokich obrotach??


u mnie na niskich waha sie od 13,3 V do 13,5V
Na wyzszych 14,3-14,5V
_________________
.

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.


zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942
 
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2009-02-23, 22:18   

Cytat:
a mi sie zdaje ze to nic z tego nie bendzie hehehe :grin:
mialem mechaniczny to ci frendzlu dalem i siedz cicho teraz biedny musze kombinowac bo bez prądow nie da rady jezdzic :cry:
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-02-23, 22:18   

U mnie na RNC-12 na wolnych obr Woltomierz nie nadążał pokazywać, wahało się od 11 do 19V :P
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-02-23, 22:24   

jak sie miernik buja od 11 do 19 to albo masz taki piekny miernik albo upieprzony regulator u mnie ten od poldasa działa spoko pokazuje napiecie od 13,8 do 14,4;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
electro_nick 

Motocykl: Etz 150
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 12
Skąd: GKW
Wysłany: 2009-02-24, 08:52   

Byliście na stronie jezpolu? Wg producenta Rnc12 jest do 126p i poloneza, a rna2 do poloneza, żuka i tarpana po 1983r więc o co chodzi? Po 1983r zaczęli robić coś inaczej?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15