» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Materiały z poczty klubowej, instrukcja katalog serwisówka
Autor Wiadomość
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-03-09, 15:35   Materiały z poczty klubowej, instrukcja katalog serwisówka

http://www.infomate.de/mi...nload/load.html

http://www.manualederepar...tegorii/mz.html

http://www.motorkari.cz/motokatalog/mz.html

http://www.ostmotorrad.de/

http://service.tanga-moteurs.ro/

:spam:

Te i owe linki jakie mam zapisane.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2013-02-24, 00:15, w całości zmieniany 18 razy  
 
 
     
szatri 


Motocykl: etz 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 138
Skąd: ZAMOŚĆ
Wysłany: 2009-03-09, 23:43   

Z racji tego ze ktoś usunął pliki, zabezpieczyłem możliwość zablokowania konta mzclub@o2.pl poprzez zmianę hasła, konto nadal jest klubowe lecz hasła o tak nie napisze by byle leszcz się na nie wbił i zmienił hasło. Kto chce hasło niech pisze na PW, puki się nic nie wyjaśni odnośnie sposobu przechowywania i dostępu do plików tak chyba zostanie, chyba ze admini coś sensownego wymyślą!!
_________________
Fotki mojej mztki 251
 
 
     
wbubicz 
Badyl

Motocykl: mz 150TS
Wiek: 31
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 75
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 2009-03-10, 19:45   

wszystko ok ale ja nie mogę ściągać z rapidshare :???:
_________________
05.06.2008 PAMIĘTAMY DZIEŃ ZATRZYMANIA PRODUKCJI MZ
Moja Tereska
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,150/44377
http://www.wrzuta.pl/film/84W0w61KyG/moja_mz_ts150
http://www.youtube.com/watch?v=IBIrkZIa4ug
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-03-13, 14:26   

Spojrzałem przelotem na instrukcje serwisową Haynes do modeli ETZ i jest poważny błąd w instrukcji składania sprzęgła w ETZ 150. Strona 62, rysunek 33.3a pod zabierak montują podkładkę nie wiadomo jaką i skąd. Na dodatek parę stron wcześniej jest oryginalny schemat sprzęgła od MZ na którym tej podkładki nie ma.

Tej podkładki nie wolno tam montować. W skrajnych przypadkach może to powodować problemy z uregulowaniem sprzęgła i prowadzić do kolebania zabieraka na wałku i pękania tarcz. Zabierak opiera się bezpośrednio na metalowej tulejce kosza.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2009-03-30, 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2009-03-13, 23:31   

u mojego kumpla w dziewiczym silniku ta podkladka byla :roll: umnie znowu nie kosze roznią się tym podtoczeniem na ktorym sie spiera zabierak badz wlasnie ta podkladka :neutral:
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-03-14, 09:49   

Kosz składa się z zapadki startera, zębatki i blachy kosza. Oryginalny zespół był zakuty od tyłu, czyli od strony zapadki startera a w koszu było miejsce na nity z łbem wpuszczanym także powierzchnia nita równała się z powierzchnią blachy kosza. Nitów tych w sklepach do MZ nie ma, a sprzedaje się inne g*wna, które ludzie zakuwają od przodu... Nowe kompletne kosze są zakuwane od przodu... Nie wiem co za idiota to produkuje. W konsekwencji zakuwka wystaje ponad powierzchnię blachy kosza i zabierak się tam nie zmieści. Będzie haczył o zakute z tej strony nity. Stąd wzięła się ta podkładka pod zabierak, bo bez niej z takim "nowym" koszem nie da się zmontować sprzęgła. Nie ma żadnych logicznych przesłanek, które sugerowałyby zamontowanie tam podkładki. Czemu ona miałaby niby służyć w oryginalnym zestawie.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2009-03-14, 10:54   

Są rozne wysokosci zabieraków oraz wałków sprzęgłowych i stąd bierze sie ta podkładka szykuje sie wymiana tarcz sprzęglowyc w tym silniku to zrobie dokładne zdjęcia i podam wymiary i porównamy wszystko z innymi częsciami

[ Dodano: 2009-03-14, 10:56 ]
Mowiac o wysokosci mam na mysli zaznaczone elementy walka
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
Ostatnio zmieniony przez Ptasiek 2009-03-14, 10:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-03-14, 10:56   

Intrze podkładka o której mówisz to podkładka dystansowa tez je zakładam.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-03-14, 13:39   

Ale co ona ma dystansować ? Nie widzę sensu dyskutować w tym temacie, bo to nie miejsce na tego rodzaju rozterki. Podałem Wam swoje uwagi, kto chce niech się stosuje. Oryginalny schemat nie uwzględnia tam żadnej podkładki co jest całkowicie logiczne, a w Haynesie montują nie wiadomo co i skąd, bo żadnych wymiarów nie podano. Kilka stron wcześniej na schemacie sprzęgła nie uwzględniono tej podkładki. Poza tym zakładając hipotetycznie, że istnieją różne długości wałków sprzęgłowych i zabieraków z czym osobiście się jeszcze nie spotkałem, to nie ma to znaczenia ponieważ kosz jest oparty o łożysko przez podkładki dystansowe i tulejkę, które zawsze są w tym samym miejscu. Podkładając podkładki pod zabierak podnosimy tylko wszystkie tarcze i blachy do góry, a jeżeli podkładka będzie minimalnie nierówna zabierak będzie kolebał, sprzęgło dostanie wibracji a potem się okazuje, ze po paruset km połowa tarcz sprzęgła popękała rzekomo przez jakość części...

Mówimy tutaj o tym...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2009-03-14, 17:46   

intr napisał/a:
Poza tym zakładając hipotetycznie, że istnieją różne długości wałków sprzęgłowych i zabieraków z czym osobiście się jeszcze nie spotkałem,

no wlasnie nie twierdze ze jest w kazdej 150 tce jest tak jak mowisz ale zdazaja sie takie w ktorych ta podkladka jest stosowana
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-03-14, 23:34   

intrze te podkładke stosujesz wtedy jak kosz jest na odpowiedniej wysokosci, zabierak jest na odpowiedniej wysokosci a kosz i tak lata jak zyd po pustym sklepie... wtedy stosuje sie ta podkładke. W wielu MZ nie trzeba tej podkładki jednak zdażyła mi sie taka uparta 150 w której dystansowanie sprzegła zajeło mi 2h.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2009-03-30, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Staniol 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-03-22, 11:49   

Motocyklista Doskonały

Kod:
http://rapidshare.com/files/212112060/Motocyklista_doskona.rar.html


hasło: mz-klub-polska
 
 
     
Ntav 
95 Oktan! ]:->


Motocykl: Yamaha TDR 125
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 190
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2009-03-28, 14:01   

Szukam skanów książeczki :
"Z MOTOREM NA TY" - Katalog Części

Do modelów : MZ ETZ 250 oraz MZ ETZ 251.

Na necie nic nie znalazłem... może ktoś z klubowiczów ma skany?

Pozdrawiam :P

[ Dodano: 2009-03-28, 14:42 ]
Ps. Załączam czytelniejszy skan książki : "Naprawa Motocykla MZ ETZ 250"

Kod:
 http://rapidshare.com/files/214552290/Instrukcja_Napraw_motocykla_MZ_ETZ_250.rar.html
_________________

 
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2009-03-28, 15:40   

u mnie w sklepie taka ksiazeczka 14 zl na wilmacie masz skany tej ksiazki
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
Staniol 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-03-29, 19:17   

Ntav napisał/a:
Szukam skanów książeczki :
"Z MOTOREM NA TY" - Katalog Części

Do modelów : MZ ETZ 250 oraz MZ ETZ 251.

Na necie nic nie znalazłem... może ktoś z klubowiczów ma skany?

Pozdrawiam :P


Także szukam więc jesli ktoś posiada to bardzo proszę o wrzucenie :)
 
 
     
Ntav 
95 Oktan! ]:->


Motocykl: Yamaha TDR 125
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 190
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2009-03-29, 19:19   

Ptasiek napisał/a:
u mnie w sklepie taka ksiazeczka 14 zl na wilmacie masz skany tej ksiazki


Tak, samych schematów, ale bez objaśnień :|
_________________

 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-03-29, 19:28   

Katalog jest do pobrania, przedostatni link.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2009-03-29, 20:31   

dokladnie
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-03-31, 05:58   

Witam!
Owa podkładke za zabierakiem ja również mam założona z racji tego że tak jak pisze zreszta kolega Hubertbaran kosz sprzegłowy wykazywał luz osiowy spowodowany różnicą wymiaru tulei na wałku a długością tulei kosza sprzegłowego...( nie wskazany z uwagi na prowadzenie łańcucha sprzegłowego i pracy w osi...) więc wyeliminowałem go dajac podkładke za zabierakiem. Podkładka spasowała mi z zabezpieczenia kosza sprzegłowego Rometa(miała odpowiednia grubość)ale w każdej Mz 150 należy dobrać ją idywidualnie,(zajmuje to sporo czasu i cierpliwości) a bywa i tak że może być zbędna...POZDRAWIAM
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-04, 16:55   

Koledzy Instrukcja obsługi MZ ES 175/1 250/1 300 nie działa, brak pliku. Może ktoś to jeszcze raz wrzucić??
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16