» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2011-11-11, 11:08
Tarcza hamulcowa - technologia połączenia tarczy z uchwytem
Autor Wiadomość
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2011-11-10, 21:42   Tarcza hamulcowa - technologia połączenia tarczy z uchwytem

Witam!
Ktoś wie jaką technologią jest połączona tarcza hamulcowa ETZ z uchwytem przykręcanym do piasty koła.
_________________
My ETZ 251=>60% done
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-11-11, 11:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
emil003 


Motocykl: vfr rc36II i etz 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-11-10, 23:15   

całość jako odlew, z tym że bieżnia tarczy nie jest pomalowana na czarno?? :mrgreen: chyba że masz tarczę pływającą założoną :mrgreen: :mrgreen:
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2011-11-10, 23:17   

No całość jako odlew nie bardzo, powierzchnia trąca to żeliwo, piasta to alu, pytam czy ktoś wie jak to jest połączone :idea:
Czuje sie jakbym rozmawiał ze ślepymi o kolorach :roll:
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
emil003 


Motocykl: vfr rc36II i etz 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-11-10, 23:17   

piastę koła masz alu, a tarcza wygląda na całość, razem z podstawą, przykręcaną do piasty.
poza tym ciekawe, jak byś chciał dural zespolić z żeliwem :mrgreen:
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2011-11-10, 23:22   

dobra, zaraz zrobie fotke bo się nie dogadam :sad:
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
emil003 


Motocykl: vfr rc36II i etz 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-11-10, 23:25   

rób. Tarcza wraz z uchwytem to jeden stop, w tym wypadku żelaza jak sam widzisz, chyba że masz tarczę z duralu, w co jednak wątpię. Podstawa tarczy mogła by być z innego stopu, ale wtedy tarczę masz pływającą montowaną na nitach z innym zaciskiem, a nie w postaci jednego klocka. Nie wiem co sobie wymyśliłeś.



tu masz tarczę. o co kaman?



tu druga, widać że całość to ten sam złom, ale udowadniaj swoich racji :)
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2011-11-10, 23:35   


Czerwone- stal lub żeliwo (mi wygląda na to drugie) niebieskie alu
Teraz jasne??

[ Dodano: 2011-11-10, 23:36 ]
emil003 napisał/a:
Tarcza wraz z uchwytem to jeden stop,
No własnie to nie jest ten sam stop, stąd moje pytanie :!: :klnie:
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
emil003 


Motocykl: vfr rc36II i etz 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-11-10, 23:39   

hmmm, to jest ten sam stop.

kwestia może być obróbki, że ślizg ma inną odporność na ścieranie i twardość, ale na bank jest to stop żelaza w całości.

Cytat:
Teraz jasne??

cały czas jest jasne chłopcze, nie wiem skąd pomysł, że to dwa różne metale :D
Ostatnio zmieniony przez emil003 2011-11-10, 23:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2011-11-10, 23:40   

To nie jest ten sam stop, nie wciskaj mi kitu :!: Nie znasz się, to nie zabieraj głosu w tej dyskusji
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
emil003 


Motocykl: vfr rc36II i etz 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-11-10, 23:42   

:mrgreen: więc weź pilnik i sobie spiłuj, oddaj wióry do analizy to zobaczysz, czy masz rację czy nie.
Ostatnio zmieniony przez emil003 2011-11-10, 23:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2011-11-10, 23:44   

sobie nic nie musze udowadniać, chciałbym wiedzieć jak fabryka połączyła te dwa metale (bo jest kilka możliwości) żeby dorobić nową tarcze
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
emil003 


Motocykl: vfr rc36II i etz 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-11-10, 23:51   

toffic napisał/a:
To weź się już nie odzywaj, dobra??
dobra miszczu :mrgreen:
poczytaj trochę o żeliwie, może znajdziesz coś ciekawego :D zresztą, może masz tarczę z duralu, to po co ta wiedza.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7518
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-11-11, 01:50   

Proste urządzenie na sprawdzenie czy całość z żeliwa, czy część ze stopu - MAGNES :]
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2011-11-11, 10:51   

aż pójde sprawdzić...

[ Dodano: 2011-11-11, 11:00 ]
Potwierdzam plotki - tarcza jest stalowa, element przykręcany do piasty jest z aluminium. Testu dokonałem metodą "na rysik".

Niezależnie od tego, autora wątku upominam.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
emil003 


Motocykl: vfr rc36II i etz 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-11-11, 13:15   

ło h.j, zwracam honor, teraz byłem obadać tarczę :shock:
ale generalnie nie wygląda to na stop, raczej podejrzewam, że żeliwny ślizg ma jakieś wycięcia, zęby od wewnątrz i na to jest zrobiony odlew z innego stopu, bo po przyjrzeniu się widać rysę, czyli szczelinkę, więc połączenie jest raczej mechaniczne niż stopowe, trzeba by jakąś krzywą tarczę rozłupać i zobaczyć, może ktoś ma do oddania.
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2011-11-11, 19:18   

emil003 napisał/a:
ale generalnie nie wygląda to na stop, raczej podejrzewam, że żeliwny ślizg ma jakieś wycięcia, zęby od wewnątrz i na to jest zrobiony odlew z innego stopu, bo po przyjrzeniu się widać rysę, czyli szczelinkę, więc połączenie jest raczej mechaniczne niż stopowe, trzeba by jakąś krzywą tarczę rozłupać i zobaczyć, może ktoś ma do oddania.
No właśnie o to mi chodzi, jeśli jest to zrobione przez zalanie tarczy stalowej czy żeliwnej aluminium, to będzie trudno wstawić tam nową, bo po wytoczeniu starej zostanie mało ścianki na grubość, zeby potem np. przynitować nową wkładke. Pozostaje chyba wyciąć dość sporo piasty, zrobić nowy uchwyt z alu do tarczy na nitach i to przyspawać do ori piasty
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
bula86 


Motocykl: MZ 150
Wiek: 38
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 55
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2011-11-12, 11:17   

A nie łatwiej kupić używana w dobrym stanie? :sciana:
Przecież to nie kosztuje tak wiele a na rynku wtórnym jest tego sporo...
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_150/130443
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2011-11-13, 17:05   

bula86 napisał/a:
A nie łatwiej kupić używana w dobrym stanie? :sciana:

Właśnie nie tak łatwo, tarcza jest elementem ścierającym się i trudno by było, gdyby po 20latach nadal trzymała wymiar :mrgreen:
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2011-11-16, 12:43   

Jest jeszcze jedna możliwość. Mianowicie zastosowanie piasty od saxona i zamontowanie nacinanej tarczy nowego typu. Impreza zmieści się (bynajmniej powinna) w koszcie 400 zł. Jeżeli takie rozwiązanie Cie interesuje daj znać na PW. Dowiem się o ceny.

edit: Zestaw jest już niedostępny.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez intr 2011-11-17, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
mictom 

Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 260
Skąd: Rogi
Wysłany: 2011-11-17, 21:55   

Mi się tak jedna tarcza obluzowała tzn. jak jak złapałem jedno i drugie, poruszałem na boki to lekki luz, od razu poszła do wymiany bo akurat miałem w zapasie, ale też się zastanawiałem jak można to "naprawić" bo grubość jeszcze mieściła się dużo w normie.
_________________
Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....

https://www.bikepics.com/members/mictom/
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16