Przesunięty przez: sIaj 2011-11-11, 11:08 |
Tarcza hamulcowa - technologia połączenia tarczy z uchwytem |
Autor |
Wiadomość |
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2011-11-10, 21:42 Tarcza hamulcowa - technologia połączenia tarczy z uchwytem
|
|
|
Witam!
Ktoś wie jaką technologią jest połączona tarcza hamulcowa ETZ z uchwytem przykręcanym do piasty koła. |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-11-11, 11:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
emil003
Motocykl: vfr rc36II i etz 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 22 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:15
|
|
|
całość jako odlew, z tym że bieżnia tarczy nie jest pomalowana na czarno?? chyba że masz tarczę pływającą założoną |
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:17
|
|
|
No całość jako odlew nie bardzo, powierzchnia trąca to żeliwo, piasta to alu, pytam czy ktoś wie jak to jest połączone
Czuje sie jakbym rozmawiał ze ślepymi o kolorach |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
|
|
|
|
emil003
Motocykl: vfr rc36II i etz 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 22 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:17
|
|
|
piastę koła masz alu, a tarcza wygląda na całość, razem z podstawą, przykręcaną do piasty.
poza tym ciekawe, jak byś chciał dural zespolić z żeliwem |
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:22
|
|
|
dobra, zaraz zrobie fotke bo się nie dogadam |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
|
|
|
|
emil003
Motocykl: vfr rc36II i etz 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 22 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:25
|
|
|
rób. Tarcza wraz z uchwytem to jeden stop, w tym wypadku żelaza jak sam widzisz, chyba że masz tarczę z duralu, w co jednak wątpię. Podstawa tarczy mogła by być z innego stopu, ale wtedy tarczę masz pływającą montowaną na nitach z innym zaciskiem, a nie w postaci jednego klocka. Nie wiem co sobie wymyśliłeś.
tu masz tarczę. o co kaman?
tu druga, widać że całość to ten sam złom, ale udowadniaj swoich racji |
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:35
|
|
|
Czerwone- stal lub żeliwo (mi wygląda na to drugie) niebieskie alu
Teraz jasne??
[ Dodano: 2011-11-10, 23:36 ]
emil003 napisał/a: | Tarcza wraz z uchwytem to jeden stop, | No własnie to nie jest ten sam stop, stąd moje pytanie |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
|
|
|
|
emil003
Motocykl: vfr rc36II i etz 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 22 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:39
|
|
|
hmmm, to jest ten sam stop.
kwestia może być obróbki, że ślizg ma inną odporność na ścieranie i twardość, ale na bank jest to stop żelaza w całości.
cały czas jest jasne chłopcze, nie wiem skąd pomysł, że to dwa różne metale |
Ostatnio zmieniony przez emil003 2011-11-10, 23:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:40
|
|
|
To nie jest ten sam stop, nie wciskaj mi kitu Nie znasz się, to nie zabieraj głosu w tej dyskusji |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
|
|
|
|
emil003
Motocykl: vfr rc36II i etz 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 22 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:42
|
|
|
więc weź pilnik i sobie spiłuj, oddaj wióry do analizy to zobaczysz, czy masz rację czy nie. |
Ostatnio zmieniony przez emil003 2011-11-10, 23:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:44
|
|
|
sobie nic nie musze udowadniać, chciałbym wiedzieć jak fabryka połączyła te dwa metale (bo jest kilka możliwości) żeby dorobić nową tarcze |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
|
|
|
|
emil003
Motocykl: vfr rc36II i etz 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 22 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:51
|
|
|
toffic napisał/a: | To weź się już nie odzywaj, dobra?? | dobra miszczu
poczytaj trochę o żeliwie, może znajdziesz coś ciekawego zresztą, może masz tarczę z duralu, to po co ta wiedza. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7518 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-11-11, 01:50
|
|
|
Proste urządzenie na sprawdzenie czy całość z żeliwa, czy część ze stopu - MAGNES |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 46 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-11, 10:51
|
|
|
aż pójde sprawdzić...
[ Dodano: 2011-11-11, 11:00 ]
Potwierdzam plotki - tarcza jest stalowa, element przykręcany do piasty jest z aluminium. Testu dokonałem metodą "na rysik".
Niezależnie od tego, autora wątku upominam. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
emil003
Motocykl: vfr rc36II i etz 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 22 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-11-11, 13:15
|
|
|
ło h.j, zwracam honor, teraz byłem obadać tarczę
ale generalnie nie wygląda to na stop, raczej podejrzewam, że żeliwny ślizg ma jakieś wycięcia, zęby od wewnątrz i na to jest zrobiony odlew z innego stopu, bo po przyjrzeniu się widać rysę, czyli szczelinkę, więc połączenie jest raczej mechaniczne niż stopowe, trzeba by jakąś krzywą tarczę rozłupać i zobaczyć, może ktoś ma do oddania. |
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2011-11-11, 19:18
|
|
|
emil003 napisał/a: | ale generalnie nie wygląda to na stop, raczej podejrzewam, że żeliwny ślizg ma jakieś wycięcia, zęby od wewnątrz i na to jest zrobiony odlew z innego stopu, bo po przyjrzeniu się widać rysę, czyli szczelinkę, więc połączenie jest raczej mechaniczne niż stopowe, trzeba by jakąś krzywą tarczę rozłupać i zobaczyć, może ktoś ma do oddania. | No właśnie o to mi chodzi, jeśli jest to zrobione przez zalanie tarczy stalowej czy żeliwnej aluminium, to będzie trudno wstawić tam nową, bo po wytoczeniu starej zostanie mało ścianki na grubość, zeby potem np. przynitować nową wkładke. Pozostaje chyba wyciąć dość sporo piasty, zrobić nowy uchwyt z alu do tarczy na nitach i to przyspawać do ori piasty |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
|
|
|
|
bula86
Motocykl: MZ 150
Wiek: 38 Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 55 Skąd: Podkarpackie
|
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2011-11-13, 17:05
|
|
|
bula86 napisał/a: | A nie łatwiej kupić używana w dobrym stanie? |
Właśnie nie tak łatwo, tarcza jest elementem ścierającym się i trudno by było, gdyby po 20latach nadal trzymała wymiar |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2011-11-16, 12:43
|
|
|
Jest jeszcze jedna możliwość. Mianowicie zastosowanie piasty od saxona i zamontowanie nacinanej tarczy nowego typu. Impreza zmieści się (bynajmniej powinna) w koszcie 400 zł. Jeżeli takie rozwiązanie Cie interesuje daj znać na PW. Dowiem się o ceny.
edit: Zestaw jest już niedostępny. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
Ostatnio zmieniony przez intr 2011-11-17, 23:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mictom
Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 260 Skąd: Rogi
|
Wysłany: 2011-11-17, 21:55
|
|
|
Mi się tak jedna tarcza obluzowała tzn. jak jak złapałem jedno i drugie, poruszałem na boki to lekki luz, od razu poszła do wymiany bo akurat miałem w zapasie, ale też się zastanawiałem jak można to "naprawić" bo grubość jeszcze mieściła się dużo w normie. |
_________________ Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....
https://www.bikepics.com/members/mictom/
|
|
|
|
|
|