» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:19
Jakim klejem załatać BAK?
Autor Wiadomość
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-04-14, 16:22   

Witam
Każdy dobry spawacz na pewno sobie poradzi, metoda MIG-MAG ma wiele zalet w tym także możliwość ustawienia małego prądu spawania od 60A-500A w osłonie gazów obojętnych lub aktywnych,…co za tym idzie możliwość spawania elementów o szerokim zakresie grubości za pomocą drutu spawalniczego o średnicy od 0,8 - 2,4 mm… Metoda nadaje się do spawania większości materiałów. Spawarką, która umożliwia takie spawanie jest właśnie Migomat…
Jak już wcześniej pisałem przed spawaniem baku należy pozbyć się oparów benzyny przez odparowanie ich jak i nalanie wody do baku podczas spawania, poniżej miejsca spawania…POZDRAWIAM
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2009-04-15, 23:15   

Marcin W.- coś nas tu przekłamujesz. Nie da używac jednocześnie obu metod spawania. MIG-MAG. Albo jedno, albo drugie. A spawanie tzw. "palnikiem"- czyli tlen (a nie jak napisales Co2) + acetylen, to metoda TIG. :mrgreen:
gwoli wyjaśnienia:
MIG- spawanie łukowe w osłaonie gazu objętego elektrodą topliwą. Do spawania miedzi, niklu i ich stopów używać gazu mieszanego, argonu lub helu jako gazów osłonowych.
MAG- spawanie łukowe w osłonie gazu czynnego elektrodą topliwą. Do spawania stali należy używać CO2 lub mieszanki np. Cargon 18 jako gazów osłonowych; lub wydrążonego drutu i bez gazu.

Jak chcecie spawac bak, to idzcie do jakiegos warsztatu, ktory jest wyposarzony w automat tzw. "Migomat" z elektrodą topliwą z drutu. Wczesniej 15 razy wyplukac woda zbiorniczek, a przy spawaniu zalac go jeszcze wodą i do dzieła. Metoda sprawdzona, chociazby przeze mnie i nie opalilem sobie nigdy sweterka, czy tez nie pokrzywilem zebow. :razz: :razz: :razz:
pzdr. Grzybol
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-04-16, 16:18   

grzybol, Myśle że dobrze wiesz że chodziło mi o dwie metody czyli MIG-MAG( w wielu źródłach można znaleźć zapis "spawanie w metodzie MIG-MAG” wystarczy w googlach wpisać…) jak pisałem da się spawać migomatem ale nie pisałem że JEDNOCZEŚNIE!!! (a jeśli widzisz że tak napisałem to pokaż gdzie?)
W tych dwóch metodach(żebyś znów się nie doczepił) zmienia się gaz osłonowy oraz typ drutu spawalniczego w zależności co się spawa (aluminium, stal, stal nierdzewna itp.)
Wspomniałem o tych 2 metodach z uwagi że na pewno są motocykle w których baki są nie tylko ze stali ale i z aluminium jak i stali nierdzewnej i w zależności od materiału z jakiego jest w tym przypadku bak spawa się albo jedną metodą albo drugą…
Natomiast co do spawania metodą gazową przyznaje źle napisałem powinienem napisać acetylen + O² (tlen) a nie jak pisałem CO²;;;POZDRAWIAM
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2009-04-17, 15:21   

Marcin W.- w żadnym razie nie chodzilo mi o czepianie sie Ciebie. Nie widze w tym żadnego sensu, uwierz mi. Chodzilo mi jedynie o konkrety i o to, ze ktos nie mający pojecia o tym, bedzie na dzien dobry wprowadzony w błąd, z którego nie chciałbym aby wyniknęły jakies problemy, czy kłopoty komus, w sensie nieprawidłowego pospawania jakichs elementów. Forum opiera sie na dyskusji a nie na kłotni.
Kierujmy sie zasadą:
Kto sie smuci, ten jest smutas,
kto sie kłóci, ten jest K***s :P
i wszystko bedzie dobrze.

Swoja drogą, widze, ze jakas politechnika chyba skonczona, co ?


cuca77- dzięki za kliknięcie "pomogl" :)
pzdr. Grzybol
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-04-17, 15:42   

Po wypowiedziach marcina widac inżynierska myśl to i dobrze ze jest ktos komu jeszcze sie chce pisac;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
dzema11 
Strzały z klamy!!!


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 255
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2010-06-24, 10:42   

Najlepszy sposób na uszczelnienie zbiornika paliwa to jest Odtłuszczenie go jak najbardziej,nastepnie użyć silnikon sanitarski tj : biały
_________________
"MZ Sztuka dla sztuki"
 
     
wojtek-rasti 


Motocykl: 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 81
Skąd: Hajnówka/Białystok
Wysłany: 2010-06-24, 18:00   

odnośnie spawania:
przygotowywałem bak w 251 do lakierowania, a tam prawie cała lewa strona w szpachli, a pod tym spaw też po prawie całej długości, ktoś się ostro musiał wypier...ć na niej :razz:
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2010-06-24, 19:47   

grzybol napisał/a:
A spawanie tzw. "palnikiem"- czyli tlen (a nie jak napisales Co2) + acetylen, to metoda TIG.l


Drobna poprawka.Spawanie palnikiem z wykorzystaniem tlenu oraz acetylenu nazywa się "lutowanie twarde"-wiem bo miałem praktykę na spawalni.Nieraz człowiek spawa sobie w skupieniu a tu jak nie pierdyknie z palnika-nie cierpiałem tego :razz:

Spawanie TIG to metoda wykorzystująca elektrodę z wolframu (nietopliwą) oraz prąd stały oraz gazy szlachetne argon,hel,lub mieszankę obu tych gazów.Biegunowość spawania jest wówczas odwrotna-czyli plus do masy a elektroda jest wtedy minusem.Dzięki temu wytwarza się więcej ciepła w łuku więc łączone materiały zgrzewają się ze sobą w jedną całość.
Można spawać w szerokim zakresie amperażu od 5-600A oraz niskim napięciu 10-30V.
Minus to niska prędkość spawania 0,12–0,21 m/min a plusem wysoka precyzja i możliwość spawania w każdej pozycji bo spaw nie spływa.
Pozdro.Szerokości
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 58
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2010-06-26, 18:02   

Jak miałem WSK-175 to sporo nerwów straciłem na kranik. Więc załatwiłem od MZ-ki. Okazało się że króciec w zbiorniku jest za mały no i piłka do metalu w ruch i można "sadzać" drugi większy. Za bardzo nikt się nie chciał podjąć spawania więc wziąłem dużą lutownicę (chyba z 250W) cynę i kwas do lutowania. Miejsca lutowane zabieliłem cyną , przyłożyłem króciec do zbiornika, podgrzałem lutownicą cyna ładnie zapłynęła i nowy króciec siedzi na miejscu starego :smile: .Niedawno lutowałem zbiorniczek do kosiarki i było oki :smile: . Jeżeli dziurka czy jakieś rozszczelnienie nie jest duże to będzie chyba najlepsza metoda na "załatanie" zbiornika bez obawy na opary benzyny które przy "normalnym" spawaniu gdy "zapomnimy" wypłukać zbiornik i napełnić do spawania wodą mogą wybuchnąć. Również lakieru przy tym za wiele się nie uszkodzi.
Pozdrawiam :piwo:
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2010-06-27, 08:33   

A ten lut nie odpadnie po załataniu? Bo mi się wydaje że jak naleje się cały bak to będzie duże ciśnienie i on odpadnie. :?
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
Matis 

Motocykl: Ostre hard enduro
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 183
Skąd: Bojary
Wysłany: 2010-06-27, 08:58   

Ja miałem zalutowany bak i trzyma już ponad rok i nie widać żeby coś się z tym działo. Polecam lutowanie.
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2010-06-27, 11:35   

wiecie co, ja swoj najpierw wyspawalem, po czym zalalem woda, pozatykalem otwory, wsadzilem pistolet podlaczony do kompresora i napchalem do wewnatrz sprezonego powietrza, co by zwiekszyc cisnienie i patrzec co sie stanie. Oczywiscie zaczelo delikatnie sie pocic na spawie (MIG), wiec obczyscilem go, nawaliem pasty do lutowania, wzialem maly palniczek, rozpuscilem paste, po czym zacynowalem wszystko. Porobily sie gluty, wiec dotarle elegancko papierem i teraz wyglada jakby wszystko stamtad bylo, a przeciekow nie ma. Nawet szpachli mozna powiedziec, ze nie uzywalem, bo dotarlem sobie te cyne. Pozniej na caly bak rzucilem natryskowa, podklad, lakierek i jest cycus glancus :)

chicken19, odnosnie poprawki to masz racje. W sumie to sam sie teraz zastanawiam, dlaczego ja to tak wtedy napisalem :D dzieki ;)
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
lisek508 
XThunderCatX


Motocykl: WSK/ETZ/FZR/SC33
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-06-27, 22:49   

W motorynce bratu lutowałem bak bo leciało tutaj na tych uszak gdzie przykręca się go do ramy one były prawie wyrwane i powiem szczerze... 2 lata tak jest i trzyma elegancko ;)
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2010-06-28, 09:21   

Czyli najskuteczniejszy i najtańszy sposób- lutowanie. :smile:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
Luwer 

Motocykl: mz ts 150, wsk 125
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 36
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2010-07-14, 13:04   

cuca77 napisał/a:
Z zewnatrz na poxipol moze byc?


Może być, ja tak u siebie zrobiłem.
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2010-07-14, 13:20   

Luwer, od poxipola, lepsza jest juz poxilina. tego nic nie ruszy, chyba ze szlifierka. A poxipol po czasie moze sie rozpuscic. Sprawdzone :]
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
Luwer 

Motocykl: mz ts 150, wsk 125
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 36
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2010-07-15, 10:55   

grzybol, No ja byłem w takiej sytuacji, że bak miałem do gołej blachy zdarty także na ten poxipol poszedł podkład i farba sporo czasu schło, więc raczej będzie trzymać.
 
 
     
krzysztof53 

Motocykl: MZ
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Piastów
Wysłany: 2016-11-11, 20:20   Zakończenie sezonu Biała Dama 2016

Witam powoli kończę sezon 2016 zrobiliśmy z Białą Damą 1200 km .Teraz wymontowałem zbiornik bo chyba od drgań popękał na uchwycie do montowania po drugiej stronie od kranika.Może ktoś mi podpowiedzieć Spawać czy Lutować????
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-11-11, 20:57   

Spawaj/lutuj srebrem technicznym lub mosiądzem, sprawdzona technika, do obu lutów potrzebujesz palnika tlenowo/propanowego :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-11, 21:50   

Tylko z tym palnikiem ostrożnie :!: Zbiornik zalej wodą - cobyśmy Klubowicza nie stracili :klnie:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14