Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 10:19 |
Jakim klejem załatać BAK? |
Autor |
Wiadomość |
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2009-04-14, 16:22
|
|
|
Witam
Każdy dobry spawacz na pewno sobie poradzi, metoda MIG-MAG ma wiele zalet w tym także możliwość ustawienia małego prądu spawania od 60A-500A w osłonie gazów obojętnych lub aktywnych,…co za tym idzie możliwość spawania elementów o szerokim zakresie grubości za pomocą drutu spawalniczego o średnicy od 0,8 - 2,4 mm… Metoda nadaje się do spawania większości materiałów. Spawarką, która umożliwia takie spawanie jest właśnie Migomat…
Jak już wcześniej pisałem przed spawaniem baku należy pozbyć się oparów benzyny przez odparowanie ich jak i nalanie wody do baku podczas spawania, poniżej miejsca spawania…POZDRAWIAM |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2009-04-15, 23:15
|
|
|
Marcin W.- coś nas tu przekłamujesz. Nie da używac jednocześnie obu metod spawania. MIG-MAG. Albo jedno, albo drugie. A spawanie tzw. "palnikiem"- czyli tlen (a nie jak napisales Co2) + acetylen, to metoda TIG.
gwoli wyjaśnienia:
MIG- spawanie łukowe w osłaonie gazu objętego elektrodą topliwą. Do spawania miedzi, niklu i ich stopów używać gazu mieszanego, argonu lub helu jako gazów osłonowych.
MAG- spawanie łukowe w osłonie gazu czynnego elektrodą topliwą. Do spawania stali należy używać CO2 lub mieszanki np. Cargon 18 jako gazów osłonowych; lub wydrążonego drutu i bez gazu.
Jak chcecie spawac bak, to idzcie do jakiegos warsztatu, ktory jest wyposarzony w automat tzw. "Migomat" z elektrodą topliwą z drutu. Wczesniej 15 razy wyplukac woda zbiorniczek, a przy spawaniu zalac go jeszcze wodą i do dzieła. Metoda sprawdzona, chociazby przeze mnie i nie opalilem sobie nigdy sweterka, czy tez nie pokrzywilem zebow.
pzdr. Grzybol |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2009-04-16, 16:18
|
|
|
grzybol, Myśle że dobrze wiesz że chodziło mi o dwie metody czyli MIG-MAG( w wielu źródłach można znaleźć zapis "spawanie w metodzie MIG-MAG” wystarczy w googlach wpisać…) jak pisałem da się spawać migomatem ale nie pisałem że JEDNOCZEŚNIE!!! (a jeśli widzisz że tak napisałem to pokaż gdzie?)
W tych dwóch metodach(żebyś znów się nie doczepił) zmienia się gaz osłonowy oraz typ drutu spawalniczego w zależności co się spawa (aluminium, stal, stal nierdzewna itp.)
Wspomniałem o tych 2 metodach z uwagi że na pewno są motocykle w których baki są nie tylko ze stali ale i z aluminium jak i stali nierdzewnej i w zależności od materiału z jakiego jest w tym przypadku bak spawa się albo jedną metodą albo drugą…
Natomiast co do spawania metodą gazową przyznaje źle napisałem powinienem napisać acetylen + O² (tlen) a nie jak pisałem CO²;;;POZDRAWIAM |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2009-04-17, 15:21
|
|
|
Marcin W.- w żadnym razie nie chodzilo mi o czepianie sie Ciebie. Nie widze w tym żadnego sensu, uwierz mi. Chodzilo mi jedynie o konkrety i o to, ze ktos nie mający pojecia o tym, bedzie na dzien dobry wprowadzony w błąd, z którego nie chciałbym aby wyniknęły jakies problemy, czy kłopoty komus, w sensie nieprawidłowego pospawania jakichs elementów. Forum opiera sie na dyskusji a nie na kłotni.
Kierujmy sie zasadą:
Kto sie smuci, ten jest smutas,
kto sie kłóci, ten jest K***s
i wszystko bedzie dobrze.
Swoja drogą, widze, ze jakas politechnika chyba skonczona, co ?
cuca77- dzięki za kliknięcie "pomogl"
pzdr. Grzybol |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-04-17, 15:42
|
|
|
Po wypowiedziach marcina widac inżynierska myśl to i dobrze ze jest ktos komu jeszcze sie chce pisac;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
dzema11
Strzały z klamy!!!
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy Wiek: 31 Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 255 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2010-06-24, 10:42
|
|
|
Najlepszy sposób na uszczelnienie zbiornika paliwa to jest Odtłuszczenie go jak najbardziej,nastepnie użyć silnikon sanitarski tj : biały |
_________________ "MZ Sztuka dla sztuki" |
|
|
|
|
wojtek-rasti
Motocykl: 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 81 Skąd: Hajnówka/Białystok
|
Wysłany: 2010-06-24, 18:00
|
|
|
odnośnie spawania:
przygotowywałem bak w 251 do lakierowania, a tam prawie cała lewa strona w szpachli, a pod tym spaw też po prawie całej długości, ktoś się ostro musiał wypier...ć na niej |
|
|
|
|
chicken19
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 126 Skąd: Wejsuny/Grójec
|
Wysłany: 2010-06-24, 19:47
|
|
|
grzybol napisał/a: | A spawanie tzw. "palnikiem"- czyli tlen (a nie jak napisales Co2) + acetylen, to metoda TIG.l |
Drobna poprawka.Spawanie palnikiem z wykorzystaniem tlenu oraz acetylenu nazywa się "lutowanie twarde"-wiem bo miałem praktykę na spawalni.Nieraz człowiek spawa sobie w skupieniu a tu jak nie pierdyknie z palnika-nie cierpiałem tego
Spawanie TIG to metoda wykorzystująca elektrodę z wolframu (nietopliwą) oraz prąd stały oraz gazy szlachetne argon,hel,lub mieszankę obu tych gazów.Biegunowość spawania jest wówczas odwrotna-czyli plus do masy a elektroda jest wtedy minusem.Dzięki temu wytwarza się więcej ciepła w łuku więc łączone materiały zgrzewają się ze sobą w jedną całość.
Można spawać w szerokim zakresie amperażu od 5-600A oraz niskim napięciu 10-30V.
Minus to niska prędkość spawania 0,12–0,21 m/min a plusem wysoka precyzja i możliwość spawania w każdej pozycji bo spaw nie spływa.
Pozdro.Szerokości |
|
|
|
|
Yasiec65
amator/hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy Wiek: 58 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 170 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 2010-06-26, 18:02
|
|
|
Jak miałem WSK-175 to sporo nerwów straciłem na kranik. Więc załatwiłem od MZ-ki. Okazało się że króciec w zbiorniku jest za mały no i piłka do metalu w ruch i można "sadzać" drugi większy. Za bardzo nikt się nie chciał podjąć spawania więc wziąłem dużą lutownicę (chyba z 250W) cynę i kwas do lutowania. Miejsca lutowane zabieliłem cyną , przyłożyłem króciec do zbiornika, podgrzałem lutownicą cyna ładnie zapłynęła i nowy króciec siedzi na miejscu starego .Niedawno lutowałem zbiorniczek do kosiarki i było oki . Jeżeli dziurka czy jakieś rozszczelnienie nie jest duże to będzie chyba najlepsza metoda na "załatanie" zbiornika bez obawy na opary benzyny które przy "normalnym" spawaniu gdy "zapomnimy" wypłukać zbiornik i napełnić do spawania wodą mogą wybuchnąć. Również lakieru przy tym za wiele się nie uszkodzi.
Pozdrawiam |
_________________ Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek . |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2010-06-27, 08:33
|
|
|
A ten lut nie odpadnie po załataniu? Bo mi się wydaje że jak naleje się cały bak to będzie duże ciśnienie i on odpadnie. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
Matis
Motocykl: Ostre hard enduro
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 183 Skąd: Bojary
|
Wysłany: 2010-06-27, 08:58
|
|
|
Ja miałem zalutowany bak i trzyma już ponad rok i nie widać żeby coś się z tym działo. Polecam lutowanie. |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2010-06-27, 11:35
|
|
|
wiecie co, ja swoj najpierw wyspawalem, po czym zalalem woda, pozatykalem otwory, wsadzilem pistolet podlaczony do kompresora i napchalem do wewnatrz sprezonego powietrza, co by zwiekszyc cisnienie i patrzec co sie stanie. Oczywiscie zaczelo delikatnie sie pocic na spawie (MIG), wiec obczyscilem go, nawaliem pasty do lutowania, wzialem maly palniczek, rozpuscilem paste, po czym zacynowalem wszystko. Porobily sie gluty, wiec dotarle elegancko papierem i teraz wyglada jakby wszystko stamtad bylo, a przeciekow nie ma. Nawet szpachli mozna powiedziec, ze nie uzywalem, bo dotarlem sobie te cyne. Pozniej na caly bak rzucilem natryskowa, podklad, lakierek i jest cycus glancus
chicken19, odnosnie poprawki to masz racje. W sumie to sam sie teraz zastanawiam, dlaczego ja to tak wtedy napisalem dzieki |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
lisek508
XThunderCatX
Motocykl: WSK/ETZ/FZR/SC33
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-06-27, 22:49
|
|
|
W motorynce bratu lutowałem bak bo leciało tutaj na tych uszak gdzie przykręca się go do ramy one były prawie wyrwane i powiem szczerze... 2 lata tak jest i trzyma elegancko |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2010-06-28, 09:21
|
|
|
Czyli najskuteczniejszy i najtańszy sposób- lutowanie. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
Luwer
Motocykl: mz ts 150, wsk 125
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 36 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2010-07-14, 13:04
|
|
|
cuca77 napisał/a: | Z zewnatrz na poxipol moze byc? |
Może być, ja tak u siebie zrobiłem. |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2010-07-14, 13:20
|
|
|
Luwer, od poxipola, lepsza jest juz poxilina. tego nic nie ruszy, chyba ze szlifierka. A poxipol po czasie moze sie rozpuscic. Sprawdzone |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
Luwer
Motocykl: mz ts 150, wsk 125
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 36 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2010-07-15, 10:55
|
|
|
grzybol, No ja byłem w takiej sytuacji, że bak miałem do gołej blachy zdarty także na ten poxipol poszedł podkład i farba sporo czasu schło, więc raczej będzie trzymać. |
|
|
|
|
krzysztof53
Motocykl: MZ
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2016-11-11, 20:20 Zakończenie sezonu Biała Dama 2016
|
|
|
Witam powoli kończę sezon 2016 zrobiliśmy z Białą Damą 1200 km .Teraz wymontowałem zbiornik bo chyba od drgań popękał na uchwycie do montowania po drugiej stronie od kranika.Może ktoś mi podpowiedzieć Spawać czy Lutować???? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-11-11, 20:57
|
|
|
Spawaj/lutuj srebrem technicznym lub mosiądzem, sprawdzona technika, do obu lutów potrzebujesz palnika tlenowo/propanowego |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-11-11, 21:50
|
|
|
Tylko z tym palnikiem ostrożnie Zbiornik zalej wodą - cobyśmy Klubowicza nie stracili |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
|