» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-23, 22:14
Smarowanie łożysk wału mz ts
Autor Wiadomość
matysss123 

Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: g-ń
Wysłany: 2009-04-20, 16:04   Smarowanie łożysk wału mz ts

witam
moj ostatni post usuneli nie wiadomo czemu
Mam taki problem,robil ktos silnik mz ts 150 z lozyskami walu smarowanymi olejem ze skrzynii od strony zaplonu?moze mi ktos napisac dokladnie w jakiej konfiguracji(co pierwsze i jak simering) ma byc zalozony simering(i jaki) i jakie lozysko
z gory dzieki za odpowiedzi
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-04-20, 17:19   

Chłopie ,wejdz na google i znajdz schemat budowy silnika mz ts 150 to nie jest nic trudnego :wink:
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
matysss123 

Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: g-ń
Wysłany: 2009-04-20, 19:28   

mam schemat i nie chce tak palic,czy to musi byc jakies specjalne lozysko z uszczelnieniem od strony zaplo nu?
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-04-21, 07:29   

Rzuć jakiegoś linka na schemat budowy silnika,popatrzymy o co sie tam rozchodzi.W tropie patrząc od komory wału masz simering dalej lozysko wału i pod wirnikiem aluminiowy dekielek z simeringiem.W ts powinno byc podobnie .
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
matysss123 

Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: g-ń
Wysłany: 2009-04-21, 13:57   

tez mi sie wydaje ze simer powinien byc zaraz przy wale ale czy to nie wplynie negatywnie na wal?znaczy czy wal sie nie pokrzywi bo lozyska zawsze sa pierwsze przy wale
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2009-04-21, 14:13   

Ale w ES czy starszych TS lozyska sa smarowane olejem ze skrzyni
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
matysss123 

Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: g-ń
Wysłany: 2009-04-21, 15:24   

no wiec wlasnie o to chodzi a na tym schemacie nie ma simeringu na wale od strony zaplonu
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-04-21, 17:35   

Znajdz na forum kogoś kto ma ts 150 i napisz do niego PW lub na gg,bo nie mialem stycznosci z takim moto a nie chce ci głupot pisać .

[ Dodano: 2009-04-21, 19:05 ]
Jednak ze schematu wnioskowałbym smarowanie mieszanką,mogę sie jednak mylić.Potrzeba nam posiadacza ts 150
http://www.mz-b.de/miracu...t/ts15ee/20.gif
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
Kacper 
Nowy ale wiekowy


Motocykl: MZ TS 150 1983r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2009-04-21, 20:41   

wiesz, oglądam właśnie zdjęcia robione podczas remontu mojego silnika i jakoś nie widzę możliwości poprowadzenia oleju ze skrzyni do tego łożyska
i 2 sprawa wg mnie nie widzę tam miejsca na dołożenie jeszcze jednego uszczelniacza , bo przesuwając łożysko w stronę prądnicy zasłonisz ww łozyskiem istniejący kanał do smarowania mieszanką

[ Dodano: 2009-04-21, 22:02 ]
i jeszcze for you fota

zobacz szczegóły
z komory wewnątrz silnika pobierana/zasysana jest mieszanka i poprzez otwór (4) i kanał (3) doprowadzana jest do łożyska
tam jest jeszcze pomiędzy deklem zamykającym/uszczelniającym (5) silnik odrzutnik? rozrzutnik? oleju (1) blaszka cienka ale jest
zwróć uwagę jak mało miejsca jest już na wale (2), tam raczej 2 uszczelniacza nie zmieścisz
:mrgreen:
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,150/65370
 
     
matysss123 

Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: g-ń
Wysłany: 2009-04-22, 16:21   

u mniw to wyglada troche inaczej

[ Dodano: 2009-04-23, 20:01 ]
i jak?wiecie cos na ten temat?
 
     
Szymek Okrutnik 


Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2009-04-23, 20:34   

starsze silniki 125/150 które występowały w małych tropkach miały łożyska wału korbowego smarowane olejem ze skrzyni biegów podobnie jak w 250. Uszczelniacze osłaniały łożyska od strony komory korbowej, od strony zapłonu olej był doprowadzany dwoma kanallikami wewnątrz karteru, natomiast od strony sprzęgła było poprostu nieosłonięte łożysko.
_________________
Tu jes Polska i tu się PIJE
 
     
matysss123 

Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: g-ń
Wysłany: 2009-04-25, 14:28   

zobacz na schemacie ktory wyslalem,lozysko os trony sprzegla wcale nie jest odsloniete-jest na nim aluminiowa pokrywka z simeringiem w srodku
 
     
Szymek Okrutnik 


Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2009-04-25, 20:37   

schemat który wysłałeś to już nowsza jednostka w której łożyska są sparowane olejem zawartym w paliwie. Starsze silniki miały łożysko odkryte
_________________
Tu jes Polska i tu się PIJE
 
     
matysss123 

Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: g-ń
Wysłany: 2009-04-26, 11:43   

to masz moze dokladny schemat silnika ktory ja posiadam czy takowego nie ma?
 
     
Szymek Okrutnik 


Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2009-04-26, 12:39   

Silnik W twojej TS prawdopodobnie jest zamontowany od starszego modelu czyli od ES. Wskazują na to widoczne na zdjęciu dwa kanały olejowe które doprowadzają olej ze skrzyni do łożyska. Nie posiadam schematu takiego silniora ale zapewne jest on gdzieś w czeluściach internetu. proponuję rozebrać silnik i wtedy zobaczysz w jakiej kolejności wszystko jest zamontowane.
_________________
Tu jes Polska i tu się PIJE
 
     
matysss123 

Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: g-ń
Wysłany: 2009-04-28, 14:40   

wlasnie o to chodzi ze silnik jest rozkrecony i probowalem skladac na kilka sposobow i nic dlatego pytam :neutral:

[ Dodano: 2009-05-01, 17:49 ]
wie ktos cos wiecej jaka kolejnosc ulozenia ma byc?teraz wychodzi tak ze wcale nie ma sprezania wstepnego i mieszanka nie dochodzi nad tlok ;/
 
     
Szymek Okrutnik 


Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2009-05-08, 21:55   

kolejność taka: od środka komory wstępnej począwszy; simerring, łożysko, Simerring. Tak będzie od strony zapłonu. Od strony sprzęgła: Simerring, łożysko i zębatka łancuchowa. Skoro nie masz sprężania wstępnego to znaczy że nie zamontowałeś simerringów od strony komory korbowej i sprężanie ucieka Ci kanalikami do skrzynki biegów.
_________________
Tu jes Polska i tu się PIJE
 
     
matysss123 

Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: g-ń
Wysłany: 2009-05-15, 17:36   

Dzieki szymek,we wtorek zrobie tak jak mowisz bo teraz na mature sie ucze :neutral:
 
     
Ciowiec 


Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 275
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2009-06-06, 15:32   

typy silników można poznac po wale korbowym - starszy typ, który miał smarowane łożyska olejem ze skrzyni biegów ma na wale blisko tarcz odsadzenia o większej średnicy, które współpracowały z uszczelniaczami tak jak na focie:

http://www.mz-b.de/miracu...t/es151b/2g.gif

nowszy typ ma czopy główne takiej samej średnicy na całej długości (oczywiście poza stożkami).
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15