Przesunięty przez: hubertbaran 2009-10-16, 13:26 |
Wymiana kopnika. |
Autor |
Wiadomość |
sugr
majster amator
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 168 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2009-04-27, 15:17 Wymiana kopnika.
|
|
|
Witam, musze wymienic kopnik (dzwignie rozrusznika noznego) gdyz od starej odlecial podczas jazdy hmm jak to nazwac? no to cos, na czym sie noge stawia.
Odkrecilem nakretke ze sruby, ktora jest umieszczona prostopadle do kopnika, powyzej osi jego obrotu i za cholere nie moge jej ruszyc, dodam ze sruba ma okragla glowke wiec nie mozna jej odkrecic. Za wszelka pomoc dziekuje. |
|
|
|
|
wozi
majsterkowicz
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy Wiek: 34 Dołączył: 31 Sie 2004 Posty: 360 Skąd: Z Polski Be
|
Wysłany: 2009-04-27, 15:22
|
|
|
Bo to nie jest śruba tylko klin z nakrętką to trzeba wybic ale to jest wykonalne tylko zdjęciu pokrywy silnika bo inaczej obróci ci się wałek i nie ma siły żebys go tak w rękach nastawil |
|
|
|
|
lukas88lag
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 24 Skąd: Rzeszów/Trzciana
|
Wysłany: 2009-04-27, 17:06
|
|
|
Dokładnie to jest klin jeżeli nie chce wyskoczyć puknij go przez jakąś śrubę albo czymś takim, i jeszcze jedno z tego co wiem jeżeli ściągniesz kopnik rozkręci Ci się sprężyna na wałku kopnika. Tu zaczynają się schody, bo żeby naciągnąć ją, trzeba najpierw sciągnąć cały dekiel, który znajduje się od strony sprzęgła, a więc tym samym musisz spuścić olej śrubą która znajduję sie pod silnikiem patrząc na motor od tyłu po prawej stronie chyba na klucz 19 (u mnie była okrągła , znaczy obrobiona). Jak naciągnąć tą sprężyne? Bardzo dobrze jest to tutaj pokazane: sprężyna kopnika, jak założyć!.
Czyli: bierzesz dekiel z tym całym wałkiem (nie wkładaj klina do kopnika i wogóle nie zakładaj kopnika) UWAŻAJ abyś dobrze założył tą blachę krzywkową bo później możesz mieć zgrzyty podczas jazdy, włóż końcówkę wałka która idzie do silnika do imadła i przekręć deklem o 1 obrót w lewą stronę, załóż kopnik i zabij klinem. Życzę powodzenia, bez tej strony bardzo długo bawiłem się z tym całym kopnikiem, znaczy u mnie sprężyna się urwała.
Jeżeli się mylę co do tego, że sprężyna się rozkręci to przepraszam ale jak by co masz gotową instrukcję. Pozdrawiam Łukasz |
Ostatnio zmieniony przez lukas88lag 2009-12-30, 10:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
adik204
ETEZETOHOLIK
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-04-27, 17:18
|
|
|
Na szybkiego to można to zrobić bez ściągania pokrywy, po zdjęciu kopki nacina się wałek od czoła kątówką żeby zrobić miejsce na śrubokręt płaski i na nowo można to naciągnąć właśnie tym śrubokrętem;] |
_________________ ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3. |
|
|
|
|
lukas88lag
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 24 Skąd: Rzeszów/Trzciana
|
Wysłany: 2009-04-27, 17:25
|
|
|
No można i tak ale... jak by nie było musisz zniszczyć kawałek wałka i do tego musisz mieć troche pary w łapach (nie wiem czy dasz rade ot tak sobie to naciągnąć, ja nie próbowałem ale chyba nie będzie tak łatwio szło) bo jak nie to kaplica nie dość, że wałek ponacinany to jeszcze czeka go ta zabawa o której wcześniej napisałem. |
|
|
|
|
sugr
majster amator
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 168 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2009-04-27, 17:32
|
|
|
Jeszcze jedno pytanie, czy zeby zdjac lewy dekiel silnika musze zdejmowac pokrywe sprzegla? (ta okragla na 3 sruby) |
|
|
|
|
lukas88lag
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 24 Skąd: Rzeszów/Trzciana
|
Wysłany: 2009-04-27, 17:35
|
|
|
Tak! Jak masz obrotomierz to śrubę, która znajduje się pod tym małem dekielkiem też musisz ściągnąć rozmiar klucza chyba 22 a może 20 nie pamietam:) |
|
|
|
|
sugr
majster amator
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 168 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2009-04-27, 17:40
|
|
|
Nie mam obrotomierza.
Najgorsze jest to, ze te sruby od sprzegla nei chca sie w ogole odkrecic. Narazie zostawie w spokoju zeby rowkow w ich glowkach nie zepsuc, musze poczekac na starszyzne plemienna zanim wroci do domu.. |
|
|
|
|
lukas88lag
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 24 Skąd: Rzeszów/Trzciana
|
Wysłany: 2009-04-27, 17:47
|
|
|
U kolegi było to samo, nie szło za cholere tego odkręcić nawet pryskał jakimś WD-40 nic nie pomogło Ale jest sposób stary jak świat ale niezawodny. Jaki? Weź włóż śrobokręt do otworu w śrubie i uderz młotkiem w ten cały śrubokręt (najpierw lekko zobaczy czy pomoże a jak nie to walnij trochę mocniej nic się nie stanie) puści napewno. Powodzenia |
|
|
|
|
Matis
Motocykl: Ostre hard enduro
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 183 Skąd: Bojary
|
Wysłany: 2009-04-27, 20:03
|
|
|
haha więc mój starszy to magik?? on tak wykombinował że bez zdejmowania dekla i nacinania wałka się obeszło poprostu okręcał wałek kluczem klinował go ale musiałem zdjąć podnurzki. nie radzie ci tak robić bo tylko się namęczysz obejrzyj na video google mz maintenance i bedziesz wiedział.
A co do śrub to każdy wie że trzeba w nie pożądnie "pierdolnąć" młotkiem przez jakiś bolec lub inną zabawke |
|
|
|
|
adik204
ETEZETOHOLIK
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-04-27, 20:06
|
|
|
lukas88lag napisał/a: | nie wiem czy dasz rade ot tak sobie to naciągnąć, ja nie próbowałem ale chyba nie będzie tak łatwio szło |
Ja dałem rade więc raczej nikt problemu mieć nie powinien |
_________________ ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3. |
|
|
|
|
mocher
Motocykl: MZ ETZ 250; SHL M11W
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Komarów
|
Wysłany: 2009-04-27, 20:07
|
|
|
Ja tam mam ibusy i po kłopocie ze śrubokrętem |
|
|
|
|
|