» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 20:53
Ustawieonie poziomu paliwa - jak ?
Autor Wiadomość
hugh_h 

Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 123
Skąd: Wawa / Radzymin
Wysłany: 2009-04-26, 16:55   Ustawieonie poziomu paliwa - jak ?

Najpierw przeczytałem w jeżdżę motocyklem mz, potem w instrukcji napraw MZ 250 co prawda sprawa dotyczy etz150.
i mam problem... bo mi za słabo paliwo spływa i się dusi silnik przy jeździe z większymi obrotami.

jak zrozumiałem i co zrobiłem

dla etz 150 gaźnik 24N2-2 ustawienia to 29 i 32mm prawda ?

29 mm ma być gdy zawór jest zamknięty a sprężyna iglicy całkowicie wciśnięta tak ?
z tym że należy tak ustawić aby dźwigienka A (z rys.194 w instr. napr.) była jak najbardziej równolegle do mocowania pływaka, czyli trzeba wyginać przy mocowaniu pływaka (zmieniać kąt pomiędzy pływakiem a jego mocowaniem).

32 mm wychodzi mi po prostu gdy zawór jest zamknięty i leży swobodnie na na niewciśniętej sprężynce, czyli po prostu gdy zmierzę odwrócony gaźnik.

i teraz coś co mnie zdziwiło bo ogranicznik B (rys.195) jest taki krótki ze u mnie się może jedynie zapierać o łeb tej śruby która jest zaworkiem. a nie o ramiona wystające z gaźnika. podgiąłem tak aby cała iglica mogła się wysunąć co wyszło znacznie więcej niż 32.

albo mam jakiś patent w gaźniku albo po prostu nie rozumiem co czytam, czy ktoś może mnie poinformować jak dokładnie to ustawić i w którym miejscu wyginać?
jaki wymiar ma być gdy iglica jest wciśnięta wraz ze sprężynką
jaki gdy pływki po prostu leżą na zaworze (gaźnik odwrotnie)
jaki gdy pływaki sobie wiszą do dołu swobodnie.
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2009-04-26, 18:52   

Książkowo wymiar 29 mm jest podany dla zaworku domknietego bez wcisnietej sprężynki. Tu tkwi twój problem.
Jesli pływak był zmieniany to najlepiej jest ustawiac nie według wymiarów książkowych podanych dla odchylen, tylko według poziomu paliwa jaki utrzymuje zaworek. Najprościej jest ustawic w ten sposó żeby poziom paliwa po zdjeciu komory pływakowej od korpusy był równy z słupkiem w komorze pływakowej.
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
hugh_h 

Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 123
Skąd: Wawa / Radzymin
Wysłany: 2009-04-26, 19:22   

sugerowałem się instrukcją napraw, tam dla etz250 jest 27 dla wciśniętej,
czyli ma być 29 ja sobie spokojnie leży na zaworku i jest zamknięty,
a co z tym drugim ? 32 ?
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2009-04-26, 19:35   

Pierwszy wymiar ustaw doświadczalnie metoda prób i błędów sugerując się poziomem paliwa w komorze pływakowej po rozebraniu gaźnika.
Robisz to w ten sposób że wymontowny z moto gaźnk bez paliwa złozony w całośc podpinasz pod wężyk paliwa i czekasz aż się domknie zaworek (będziesz widział na wężyku kiedy przestaje lecieć paliwo). Gaźnik musisz trzymac poziomo podczas napełniania. Oddzielasz korus od komory pływakowej tak żeby nie rozlać paliwa i sprawdzasz poziom paliwa odnosząc sie do słupka który tam jest. Wtedy w razie potrzeby regulujesz odpowiednio doginająć pływak tak żeby wcześniej lub później domykał on zaworek.
Drugi wymiar ustaw tak jak podaje ksiażka, jest on tylko po to żeby pływak nie udeżał o dół komory pływakowej. Ważne jest żeby tylko nie byl on mniejszy bo w efekcie gaźnik może niezdążyc napełniać się paliwem.
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
hugh_h 

Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 123
Skąd: Wawa / Radzymin
Wysłany: 2009-04-26, 20:37   

miałem tak jutro spróbować, przekonałeś mnie ze to słuszna metoda,
drugi wymiar to jak pisałem ten języczek do regulacji opiera się o korpus zaworka, a nie o mocowanie pływaków to chyba tak nie powinno być
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2009-04-26, 20:48   

Jeśli dobrze zrozumiałem to wyglada na to że jezyczek masz po złej stronie odlewu pod oś pływaka.
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
hugh_h 

Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 123
Skąd: Wawa / Radzymin
Wysłany: 2009-04-27, 05:40   

on może być po obu stronach odlewu bo jest tak krótki ze się o niego nie opiera

[ Dodano: 2009-04-28, 19:51 ]
jakoś mnie to równo ze słupkami tak dziwnie mocno inaczej niż 29mm wychodzi
do etz 250 pisali ze ma być 14 mm od góry z tego co pamiętam, co było bliższe temu co mi wyszło
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15