Przesunięty przez: sIaj 2012-05-07, 09:56 |
Iskrzenie na komutatorze, MZ TS 250 |
Autor |
Wiadomość |
SONY
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 28 Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2012-05-06, 21:08 Iskrzenie na komutatorze, MZ TS 250
|
|
|
Witam nic nie będę opisywał tylko podam link do filmiku wy jako znawcy marki może pomożecie
http://www.youtube.com/watch?v=kL_OHEa_PnQ
iskrzy również i druga szczotka lecz nie było widać
[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2012-05-07, 11:10 ]
W dolnej części klawiatury znajdziesz klawisz Shift, w połączeniu z klawiszem literowym daje on wielką literę. Zacznij stosować tą kombinację na początku każdego zdania inaczej następne twoje posty będą USUWANE. |
_________________ Tylko Motór |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-05-07, 15:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Łukasz S.
Motocykl: TS 150, Ogier 205.
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-05-06, 21:10
|
|
|
Iskrzenie jest normalne, ale to u Ciebie jest już ciut niezdrowe, w jakim stanie jest wirnik? nie ma zadziorów, uskoków? |
|
|
|
|
SONY
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 28 Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2012-05-06, 21:31
|
|
|
Nie niema czyściłem go wielokrotnie papierem ściernym o gradacji 1000 i rowki równiez czyściłem i czy jesli bede tak jezdził cos sie moze stac
bo kable przy bezpiecznikach sa takie lekko ciepłe bardziej od masy ?? niemam juz pomysłu co to może być:( |
_________________ Tylko Motór |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-05-07, 09:58
|
|
|
Myślę, że temat warto zachować ponieważ podobnego nie ma. Oczywiście można znaleźć o iskrzeniu ale w ETZ ale to są dwie różne prądnice.
SONY popraw pierwszy post zarówno pod względem ortograficznym jak i opisowym. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
danuś
X X X
Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 44 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: STRZEGOM
|
Wysłany: 2012-08-07, 00:27
|
|
|
Witam Kolegów. Podepnę się z podobnym tematem. U mnie jest dokładnie to samo. Dodatkowo siedzę dziś nad instalacją, bo doprowadzam moją MZ do ideału, i oglądam i mierzę wszystko i wszędzie. Przekopałem forum już 10 razy i nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje problemy.
1. Wymienione elementy:
- Szczotki,
- Cewka wzbudzenia,
- cewka zapłonowa,
- instalacja elektryczna ( kpl.),
- regulator na elektroniczny,
- akumulator,
- skrzyneczka bezpieczników,
- bezpieczniki,
- przełaczniki kierunkowskazó i świateł,
- nowa lampa tylna i przednia
- nowe kierunki,
- nowe żarówki,
- nowy zapłon od Janka ( mega sprzęt niesamowicie działa)
2. PROBLEM z którym przegrywam:
żarząca się kontrolka ładowania w 2 i 3 pozycji stacyjki i spadające łądowanie.
na wolnych jest 7,2 a na postojówkach już 6.2 na światłach mijania drogowych nawet 5,9-5,8
nie ma znaczenia czy obroty silnika wzrosną do 2 4 czy 6 tyś.
w sumie to im wyższe tym gorzej.
Proszę nie piszcie że temat był wałkowany bo przeczytłem w sumie z 65 tematów podobnych i nie ma nic co mogło by mi pomóc. No i to niesamowite iskrzenie ze szczotek.
Proszę "Panowie Wyjadacze" Pomocy. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-08-07, 17:34
|
|
|
danuś napisał/a: | No i to niesamowite iskrzenie ze szczotek. | Sprawdź bicie komutatora.
Problem jest prawdopodobnie z prawidłowym przyleganiem szczotek do komutatora. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
luckyluke27
Motocykl: MZ Trophy 250 es/2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 62 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2012-09-01, 22:17
|
|
|
sIaj - kurcze wygląda na to że masz racje ( ja pisałem o problemach z iskrzeniem w temacie o es 250/2.) U mnie jeszcze mocniej iskrzy niz u zalozyciela tematu (oczywiscie wszystko wyczyszczone, i z ladowaniem mam podobnie tyle ze u mnie pojawia sie i znika (wartosci ładownia podobne) bicie na komutatorze 0.05mm .Co polecasz w tej sytuacji ? wymiana wału ? |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-09-02, 11:05
|
|
|
Najpierw wirnik na kły tokarki i tam sprawdzić co jest krzywe. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
jack63
Motocykl: Brak
Pomógł: 7 razy Wiek: 23 Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 111 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-09-03, 11:15
|
|
|
Ale przecież bicie na poziomie 0.05 mm jest całkowicie dopuszczalne i na 100% nie jest przyczyną problemów. Trzeba oddzielić prądnicę od reszty instalacji robiąc próby i pomiary przy zasilaniu zapłonu tylko z aku lub napędzać wał silnika wiertarką.
Prądnica może być przebieunowana. Może być zwarcie w obrębie samego układu ładowania. Może być też uszkodzony wirnik lub stojan.
Zacząłbym od prawidłowego namagnesowania wstępnego - minus na masie. Potem połączyłby uzwojenie wzbudzenia (stojana) bezpośrednio pod szczotkę plusową z pominięciem regulatora i opornika. Potem próba z pełnym wzbudzeniem (jw), ale bez obciążenia na małych RPM. Potem z obciążeniem żarówkami. Wszystkie próby na "czystej" prądnicy. Tj. bez regulatora i innych dupereli. Trzeba mierzyć napięcia i obserwować wirnik i szczotki.
Jak próby będą oK, to dopiero można iść dalej. To nie zajmie więcej jak pół godziny a będzie sie wiedzieć na czym się stoi. |
_________________ Myślenie miało, ma i będzie miało świetlaną przyszłość. |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2012-09-03, 17:45
|
|
|
jack63 napisał/a: | napędzać wał silnika wiertarką. |
Już mam jeden wał z urwaną śrubą od wirnika w środku. Kolega też wpadł na tak błyskotliwy pomysł i potem to jeszcze próbował wydłubać całkowicie go rozpieprzając. Dziękuję bardzo za takie rady. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
jack63
Motocykl: Brak
Pomógł: 7 razy Wiek: 23 Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 111 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-09-04, 12:55
|
|
|
A kto ci każe napędzać wał za tą śrubę???? I jak można urwać wkręconą śrubę M7, o ile dobrze pamiętam, chwytając ją za łeb??? Trzeba na prawdę mieć talent i mocną wiertarkę.
Jak ktoś ma obawy może próbować od drugiej strony wału. Można tez dorobić sobie sprzęgiełko mocowane tą śrubą zamiast krzywki.
Można też zapalic silnik. Dałem kilka propozycji... |
_________________ Myślenie miało, ma i będzie miało świetlaną przyszłość. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2012-09-04, 13:33
|
|
|
Można wykręcić też świece wtedy całkiem lekko się kręci. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
|