Przesunięty przez: hubertbaran 2009-10-16, 13:12 |
lewe powietrze - jakie objawy? |
Autor |
Wiadomość |
pawel
RH + 95 PB-
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 20 Cze 2005 Posty: 24 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: 2007-06-03, 18:45 lewe powietrze - jakie objawy?
|
|
|
Witam, mam taki problem że silnik nie osiaga pelnych obrotów, na trojce 70 KM/h a na czworce 90. Od niskich ciagnie idealnie, i odpala od kopa. Przy przyspieszaniu jak dam zbyt duzo gazu to sie muli, musze mu troche ujac gazu aby dalej sie rozpedzal.
Zaplon na 2.75, nowy przerywacz i kondensator, gaznik podmienialem bez rezultatu. Zaczelo sie to po remoncie. Gdy składalem silnik zakladalem prawy karter w ten sposob ze lozysko z simmeringiem juz siedzialo na wale. W zwiazku z tym simmering zostal docisniety do walu przez co wal obracal sie z oporem.
Teraz nie wiem czy nie wytarl sie jakos ten simmering i czy nie lapie tam lewego powietrza. Jakie sa tego objawy??? |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2007-06-03, 19:22
|
|
|
proponował bym sprawdzic króciec łączący gaźnik z cylindrem.... bo objawy są typowe....
sprawdź ręką czy gaźnik się nie rusza.....
co do simmera to sprawdź czy nie widać bęzyny po zdjęciu prawej kapy zapłonu...
jak wszystko ok zostaje cylinder i głowica ale najpierw (dla pewności) zmien swiecę..
a i jeszcze może masz przytkany filtr powietrza badx nieszczelną rure łączącą go z gaźnikiem. |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
Peterek
NNI A851
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 469 Skąd: Nidzica/Wwa
|
Wysłany: 2007-06-03, 19:36
|
|
|
pawel napisał/a: | Jakie sa tego objawy??? |
silnik moze sie nadmiernie grzac |
_________________ "...obsraj sie a nie daj sie..."
To moja maszyna! |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2834 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-06-03, 20:23
|
|
|
Kamil5, TS 250 ma simmeringi od środka komory korbowej. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-06-03, 20:32
|
|
|
Cytat: | Teraz nie wiem czy nie wytarl sie jakos ten simmering i czy nie lapie tam lewego powietrza. Jakie sa tego objawy??? | Jeżeli masz 4 biegowy silnik TS 250, to nie będzie lewego powietrza, tylko będzie łapał olej z skrzyni. Jeżeli 5 biegowy TS 250/1 to zastosuj to co pisze kolega Kamil5, bo widze że podpis jest TS 250, a silnik jakoś nie wygląda na 4 biega. |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
pawel
RH + 95 PB-
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 20 Cze 2005 Posty: 24 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: 2007-06-03, 20:56
|
|
|
1. Guma filtra i krociec uszczelnione na silikon, krociec i cylinder na hermetic, wiec z pewnoscia tamtedy nie lapie powietrza. Filtr sprawdzalem, jest czysty, swieca co najwyzej ma przejechane 1-2 tys km.
2. nie grzeje sie zbytnio ale to subiektywne odczucie.
3. Silnik jest 4 biegowy,nie dymi z tlumika wiec oleju ze skrzyni chyba nie lapie, ale byc moze zasysa go kiedy tlok idzie w gore i natychmiast wypluwa gdy tlok opada (pytanie czy hipol spala sie tak samo jak mixol tj. z dymem ?). Nie zdejmowalem blachy zakrywajacej lozysko od strony walu wiec olej mialby chyba dosc duze trudnosci w przeplynieciu do przestrzeni miedzy lozyskiem i simmeringiem. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-06-03, 21:06
|
|
|
podnieś iglice o 1 zabek to raz
2 sprawdź połaczenia gaźnik filtr powietrza
3 w TS pod spodem tam gdzie sie kończy ta duza okragła rura powinien byc korek jesli go nie ma to ts bedzie cholernie zmulona. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2834 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-06-03, 21:17
|
|
|
Cytat: | w TS pod spodem tam gdzie sie kończy ta duza okragła rura powinien byc korek jesli go nie ma to ts bedzie cholernie zmulona. |
możesz to jaśniej opisać bo nie załapałem. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2007-06-03, 22:03
|
|
|
Allu, wydaje mi sie ze hubertowi chodziło o to miejsce na samym dole ramy,tam powinien być taki korek,tam czasami dmucha powietrze |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-06-03, 23:13
|
|
|
dokładnmie jak tego korka nie ma to dupa zbita TS staje sie okropnie zmulona. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2007-06-04, 00:01
|
|
|
pawel, silikon nie jest dobrym sposobm na uszczelnianie układów zasilania paliwem;/ po prostu paliwo może go odkleić od powieżchni..... proponuje to sprawdzić! |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
pawel
RH + 95 PB-
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 20 Cze 2005 Posty: 24 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: 2007-06-04, 18:51
|
|
|
1.gaznik guma filtr, sprawdzałem już 2 razy a silikon kładlem na czyste powierzchnię i dopiero po wyschnięciu odkręcąłem paliwo
2. jaki korek,pierwsze słyszę,możecie dokładniej opisać ew. zdjęcie? Żadnego korka nie wyciągalem, to się stało po remoncie. |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2007-06-04, 20:07
|
|
|
pawel, tak czy sia jezeli niepowieżchnie nie przylegają równo to przedzej czy póxniej się rozwarstwi;/ |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
pawel
RH + 95 PB-
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 20 Cze 2005 Posty: 24 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: 2007-06-06, 22:52
|
|
|
sprawdzilem wreszcie, korek jest.
Dzisiaj rano jechała tylko 80, kiedy wracałem z Łodzi wieczorem doszła nawet do 100, juz na wysokich nawet dobrze idzie ale tylko wtedy gdy nie daje pelnego gazu, aby dalej przyspieszac musze odjac troche gazu i znalezc "granice" przyspieszania. Podsumowujac, nic nie zrobilem a zaczal lepiej chodzic, jednak jeszcze nie ma wysokich obrotów takich jakie byc powinny. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-06-06, 22:56
|
|
|
A może dysza główna w gaźniku się zabrudziła, i przy dodawaniu gazu do oporu ciągnie za dużo powietrza? |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2007-06-06, 22:56
|
|
|
sprawdź gaźnik i wywal ten silikon i daj bez zadnego uszczelnienia!!! spasuj i skręć dobrze!!! |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2007-06-06, 22:58
|
|
|
Kasten, niesądzę poniewaz moto mu wchodzi na obroty:) ale dopiero po czasie jeżeli by była przypchana to hehe miała by problem raczej z nalaniem mieszanki do cylindra |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-06-06, 23:04
|
|
|
pawel napisał/a: | mam taki problem że silnik nie osiaga pelnych obrotów |
Kamil5 napisał/a: | Kasten, niesądzę poniewaz moto mu wchodzi na obroty:) |
Wg, mnie to typowe objawy przypchanego gaźnika. |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-06-07, 08:56
|
|
|
dokładnie Pozatym motocykl zachowuje sie tak jekby nie miał filtru powietrza lub gdyby rura gumowa od Filtra powietrza była uszkodzona. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
pawel
RH + 95 PB-
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 20 Cze 2005 Posty: 24 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: 2007-06-07, 10:29
|
|
|
1. filtr ma przejechane 5 tys km, wydaje sie czysty, tylko ten papier jest taki jakby kiedys wilgoci dostal. A rura jest szczelna, tylko ze po wejsciu do puszki filtra od razu sie konczy(ktos musial ja kiedys skrocic) , oryginalnie widzialem ze powinna ona siegac daleko w gląb.Czy to ma jakis wplyw na prace silnika?
2. gaznik przekladalem od tski brata, bez rezultatu. Pozniej nawet wyregulowalem mu poziom paliwa wedlug ksiazki na 30 mm, wczesniej mialem 35mm. Wydaje mi sie ze po tym minimalnie lepiej chodzi. Jaki poziom wy macie?
3. Myslalem nawet o takiej operacji zeby sprawdzic i ewentualnie wymienic simmering z prawej strony walu (przy skladaniu silnika byl docisniety do walu i podejrzewam ze mogl kilka razy sie obrocic razem z walem, wytrzec i dostac nie szczelnosci). Chcialem albo wyjac kulki z lozyska i wyciagnac pierscienie lozyska osobno, albo dospawac jakies prety i sciagaczem wyciagnac od razu cale lozysko. Co o tym myslicie? Oplaca sie i czy da sie rade? Stare lozyska nie siedzialy zbyt ciezko, z walu to praktycznie mi same spadly a z karteru po podgrzaniu i po lekkim uderzeniu mlotkiem. |
|
|
|
|
|