Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 10:26 |
zerwany gwint przy mocowaniu lusterka |
Autor |
Wiadomość |
salambo
Motocykl: MZ 251e
Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 20 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2007-06-29, 15:29 zerwany gwint przy mocowaniu lusterka
|
|
|
wyrobił mi sie gwint z prawej strony przy klamce od ham. ręcznego nie wiem co ma teraz zrobnic bo lusterko wcale sie nie trzyma a jak sie wkręci to sie ciągle obraca podczas jazdy i nie wiem czy mam przegwintować to miejsce gdzie sie wkreca cało lusterko ?? dorabcei co mam zrobić? |
_________________ http://www.wodson.vcv.pl
Moja MZ http://www.polskajazda.pl...ETZ%20251/11551 |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-06-29, 15:33
|
|
|
weź śrubę m12, przewierć przez środek, nagwintuj na m10. Potem przegwintuj mocowanie klamki na m12, wkręć swoją śrubę i lusterko |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
salambo
Motocykl: MZ 251e
Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 20 Skąd: Łowicz
|
|
|
|
|
ETZrider
Motocykl: 251 ;D
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Maj 2007 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2007-06-29, 18:22
|
|
|
Ja miałem podobny problem, tylko że po lewej stronie. Przykleiłem na klej typu poxipol i się trzyma, tylko że nie jest idealnie ustawione... |
|
|
|
|
salambo
Motocykl: MZ 251e
Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 20 Skąd: Łowicz
|
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2007-06-29, 20:15
|
|
|
ja takiego przypadku jeszcze nie miałem, ale jakby mi się tak stało, to przewierciłbym tą dziure na wylot, wkręciłbym w to lusterko. Od dołu przykręciłbym nakrętke na ten drut od lusterka, i od góry też walnołbym nakrętke, dokręciłbym pożądnie i myśle że było by dobrze.
Nie wiem tylko czy wiercąc na wylot nie uszkodze niczego w popmpce, bo nieprzyglądałem się dokładnie co tam jest do okoła |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2007-06-29, 20:31
|
|
|
no własnie bys uszkdoził bo tam jest tłoczek |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-06-29, 21:02
|
|
|
Nie uszkodziłbys tłoczka, bo to jest obok, ale musiałbyś zdjąć pompkębo byś trafił bokiem wiertła na kierownicę |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Ghost Rider
Motocykl: etz150 & wsk175
Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 42 Skąd: okolice jasła
|
Wysłany: 2007-06-29, 22:18
|
|
|
na pakułach skręć to lusterko |
|
|
|
|
salambo
Motocykl: MZ 251e
Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 20 Skąd: Łowicz
|
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-06-30, 00:09
|
|
|
salambo napisał/a: | to jest to "pakułach " |
To są włosy do uszczelniania gwintów. Jak masz możliwość, to zaspawaj ten otwór, i wywierć nowy na M10 |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
salambo
Motocykl: MZ 251e
Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 20 Skąd: Łowicz
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2007-06-30, 09:42
|
|
|
mi się też tak ostatnio stało... jechałe, zachaczyłem lusterkiem o gałąź... i gwintu nie ma ... więc po przyjechaniu do domu miałem 2 możliwości... albo przyspawać nakrętkę M10 do tego uchwytu migomatem, ale nie byłem pewny czy to będzie trzymało, więc obkleiłem gwint w lusterku jedną warstwą taśmy izolacyjnej wkreciłem, zakątrowałem nakrętkom... i ku mojemu zdziwieniu trzyma się i to mocno... więc jakbyś nie miał innych pomysłów już to zrób tak jak ja. Powinno trzymać |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-06-30, 12:42
|
|
|
jest tez patent stosowany w odlewach aluminiowych, otwor rozwierca sie nadwymiarowym gwintownikiem i wkreca sie taka sprezynke z nierdzewki ktora robi za gwint |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2007-06-30, 13:22
|
|
|
albo wstawic jakiś dodatkowy uchwyt, np w składakach kierownica była przykręcona na takich obejmach albo tylnia rączka w etz 250 |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-06-30, 14:38
|
|
|
na obejmach tez bylo w ts, ale najrosciej jest pprzegwintowac na wiekszy gwint i kupic lusterka na wiekszy
i jest z glowy
[ Dodano: 2007-06-30, 14:44 ]
wracajac do spawania, to jest alu z jakims ddatkiem 1 rzecz to sie nie klei, druga nakretki sa stalowe i w zyciu stali do alu nie dospawasz, a po trzecie to alu spawa sie migiem a nie magiem:) i nie ma czegos takiego jak migomat ani migomag to tylko potoczne nazwy ludzi ktorzy kiedys gdzies uslyszeli przekszatlcili i teraz tk mowia ) bez urazy |
|
|
|
|
salambo
Motocykl: MZ 251e
Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 20 Skąd: Łowicz
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2007-06-30, 17:12
|
|
|
sorki... spawaczem akurat nie jestem ... będe pamiętał a co do pomysłu z obejmą... to ja bym odradził może... jak się je za mocno skręci to kantami rozwalają chrom na kierze i potem rdzewieje :/ |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-07-01, 11:58
|
|
|
no jesli tak to zrobcie najprostsza rzecz i bez wymiany lusterek, przegwintujcie otwor na wiekszy gwint tylko tak minimum ze 2 mm na scianke zeby bylo , leccie do tokarza niech wytoczy wam tulejke i wewnatrz przegwintuje na znormalizowany M10 prawoskretny zewnetrzny na lewoskretny i wkreccie tulejke w uchwyt a lusterko w tulejke:) , bedzie moze kosztowac z 15 zeta ale pompa oryginal, 0 wydatku na lusterka nio i macie mocny stalowy gwint a i najlepiej jak to bedzie nierdzewka. sorki ze tak zagmatwalem ten post |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2007-07-01, 12:05
|
|
|
nie wiem ile tam jest miejsca ale trzeba uwazac na kierownice i tłoczek, pozniej nawet uszczelek na tloczku nie zmienisz
[ Dodano: 2007-07-01, 12:09 ]
Może zaspawać ten otwór i na nowo nagwintować na M10 |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
|