» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: hubertbaran
2009-10-16, 12:50
zmiana oleju z mineralnego na syntetyczny
Autor Wiadomość
dublekil 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 165
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-07-16, 17:02   zmiana oleju z mineralnego na syntetyczny

Chciałbym zmienić w etz 250 olej, obecnie mam hipol przekładniowy i chce wlać olej motul transoil expert sae 10w40, jest to przejście z oleju mineralnego na syntetyczny, czy muszę zrobić jakieś płukanie czy resztki mineralnego mogą reagować z syntetycznym?

[ Dodano: 2009-07-16, 18:42 ]
Mam olej silnikowy Orlen 2T Semisynthetic, może wlać go na krótką jazdę, a potem dopiero Motula, tylko czy ten Orlen będzie się potem nadawał do silnika :ysz:

[ Dodano: 2009-07-16, 21:52 ]
Podobno motocykle można odpalić bez oleju na 20-30s żeby resztki oleju wyleciały, może tak zrobię i po prostu wleje motul :hmm: , sam już nie wiem :ysz: , poczekam na odpowiedzi kolegów mechaników.
_________________
Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-07-17, 01:06   

Nic nie muszisz zmieniac pieprzenie o uszczelnieniu włóż miedzy baśni.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Rufusetz150e 


Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 269
Skąd: Nisko
Wysłany: 2009-07-18, 10:39   

Popieram , ja zmieniłem elfa na jakiś lepszy chyba to był castrol ale ju nie pamietam no i nie poczułem poprawy nawet moge pwoiedziec ze sprzegłu ten syntetyczny u mnie chyba niebradzo słuzy. I mam zamiar powrócić do zwykłego elfa ewentualnie nawet hipola, tylko ze u mnie ciezko dostać te maki w 10W40 przeważnie oscylują koło 80W90
_________________
Jazda na etezecie jest najlepsza na świecie!!! ;D

Ecia ->
http://www.youtube.com/watch?v=CXDlrvdvEiw
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/30840

Jak pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
     
dublekil 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 165
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-07-18, 11:21   

Olej zmieniłem, bo już wcześniej go kupiłem i sobie leżał, po zlaniu hipolu postanowiłem przepłukać, bo tak mi radzono w sklepie, zalałem skrzynie ropą i przejechałem się jakieś 500m, biegi łatwo się zmieniało, przełączenie na luz po postoju bardzo łatwe, ropa jest rzadka no ale nie można na tym jeździć, wylałem ropę, zalałem Motul TRANSOIL EXPERT 10W40 i . . . żadnej zmiany, tak samo jak na hipolu.

Znacie jakiś rzadszy olej do skrzyni, którego można używać do emzety? Btw ten motul to jednak olej półsyntetyczny. Tu jest taki katalog olejów oleje przekładniowe

[ Dodano: 2009-07-18, 11:41 ]
Jak kupowałem etkę, to biegi lekko się zmieniały, luz też, ale że moto stało od 97roku, to postanowiłem jeszcze przed jazdą do domu wymienić olej, kupiłem hipol, zlałem stary olej (była prawidłowa ilość) i wlałem ten hipol no i zaczęło chodzić ciężko, szarpanie na gorącym wrzucając 1, może wcześniej był jakiś olej silnikowy, lux10? :?:
_________________
Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać.
 
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2009-07-18, 13:56   

Motul 5100 15W50 bedzie rzadszy. Osobiście jeżdze na 5100 10W40 i jest OK. Najważniejsze żeby zalać jakis olej motocyklowy bo takie są dedykowane do mokrych sprzęgieł.
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
Jantar 


Motocykl: sprzedany
Wiek: 34
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Śrem
Wysłany: 2009-07-18, 14:33   

Jeśli mogę dodać swoje 3 grosze - mineralny Hipol w swojej byłem 150'tce zmieniłem na rzadszy półsyntetyczny Hipol, lepkość... hmm... jakoś 50-60W/70 on chyba był. Różnicy, poza ceną oleju nie zauważyłem specjalnie.
 
 
     
dublekil 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 165
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-07-19, 17:38   

A czy te oleje nic nie zepsują? Sprzęgło będzie działać ok, a skrzynia dobrze smarowana, bo najpierw stawiam zdrowie etki potem dopiero swoją wygodę :]

[ Dodano: 2009-07-20, 16:41 ]
Te 15W50 to klasa lepkości, nie wiadomo jaka gęstość. Tak się teraz zastanawiam nad hipolem przekładniowym gl-3 powinien zawierać mniej dodatków niż gl-4 i gl-5 i być tym samym rzadszy, ktoś sprawdzał?
_________________
Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać.
 
 
     
Jantar 


Motocykl: sprzedany
Wiek: 34
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Śrem
Wysłany: 2009-07-20, 18:22   

W "Jeżdżę...." podali, ze polski odpowiednik to Hipol 10. Nie wiem czy jeszcze jest o takim oznaczeniu.

Lepkość i gęstosć to nie to samo? Tzn. lepkość to "fachowe" określenie nie jest? Przynajmniej kiedys ktos mnie zganił za to określenie.
 
 
     
dublekil 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 165
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-07-20, 19:34   

Jantar sam nie wiem za dużo o olejach, dlatego pytam, w książce napraw napisali, że można za granicą stosować olej silnikowy SAE 30...40, ale spotkałem pełno opinii, że silnikowy załatwi skrzynie (może tylko mity powielam, nie bić), na pewno silnikowy jest rzadszy od przekładniowego, co byście kupili:

1.hipol przekładniowy gl-3
2.silnikowy 10w40 do motocykli
_________________
Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać.
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2009-07-20, 20:07   

możesz lać silnikowy. nic sie skrzyni nie stanie
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-07-20, 23:34   

Silnikowy do motocykli.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
sugr 
majster amator


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 168
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-04-22, 09:49   

Podepnę się pod temat, nic się nie stanie jak zaleje takowy olej do skrzyni?
http://www.centercar.pl/o...ddaa35029bd438a
to jest niby do przekładni samochodowych ale też się chyba nada co? bo chodzi o to, czy tam nie ma disiarczku molibdenu i czegoś_tam_jeszcze co nie może być, bo sprzęgło padnie.
_________________
-Dobra, ciężko było ale sprzęgło siedzi.
-A co to za dwie podkładki tu leżą?
-%&^%$^%$#
 
 
     
Awers 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 926
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-04-23, 09:29   

dublekil napisał/a:
najpierw stawiam zdrowie etki potem dopiero swoją wygodę


Skoro tak, to najpierw sprawdź sprzęgło żebyś był pewien, że wykorzystujesz w 100% jego możliwości. Jak sprzęgło rozłącza w niewystarczającym stopniu to żaden olej tego nie wyeliminuje i dalej będą problemy z biegami.

Wtedy dopiero zacznij dobierać olej.

Trzeba pamiętać, że nasza skrzynia i sprzęgło jest w kąpieli olejowej, dlatego – nie rozwijając już tej kwestii - dobierając sobie olej ja bym zaczął od olejów „gęstych”.

Najlepiej poszukać oleju przeznaczonego do skrzyń biegów motocykli dwusuwowych. Niestety takich informacji raczej nie znajdziemy na opakowaniu. Trzeba czytać bardziej szczegółowe specyfikacje techniczne oleju. Przykładem takiego oleju jest Shell Advance Gear EP 80W. Odpal tego linka: http://shell-advance.romiko.pl/?p=shell/4/3 i odnaleźć ten olej i kliknij „zobacz więcej” i przeczytaj, co tam pisze. W sprzedaży ma go Intr. http://www.intr-mot.pl/in...poz2&dzial=olej

Jak dalej nie będziesz mógł sobie poradzić z biegami to można by sięgnąć po jakieś oleje silnikowe z tym że taki olej pewnie coś złagodzi problem ze sprzęgłem i biegami, ale go nie rozwiąże.
_________________
W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15