Przesunięty przez: hubertbaran 2009-10-16, 12:50 |
zmiana oleju z mineralnego na syntetyczny |
Autor |
Wiadomość |
dublekil
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 165 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-07-16, 17:02 zmiana oleju z mineralnego na syntetyczny
|
|
|
Chciałbym zmienić w etz 250 olej, obecnie mam hipol przekładniowy i chce wlać olej motul transoil expert sae 10w40, jest to przejście z oleju mineralnego na syntetyczny, czy muszę zrobić jakieś płukanie czy resztki mineralnego mogą reagować z syntetycznym?
[ Dodano: 2009-07-16, 18:42 ]
Mam olej silnikowy Orlen 2T Semisynthetic, może wlać go na krótką jazdę, a potem dopiero Motula, tylko czy ten Orlen będzie się potem nadawał do silnika
[ Dodano: 2009-07-16, 21:52 ]
Podobno motocykle można odpalić bez oleju na 20-30s żeby resztki oleju wyleciały, może tak zrobię i po prostu wleje motul , sam już nie wiem , poczekam na odpowiedzi kolegów mechaników. |
_________________ Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-07-17, 01:06
|
|
|
Nic nie muszisz zmieniac pieprzenie o uszczelnieniu włóż miedzy baśni. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Rufusetz150e
Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 269 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 2009-07-18, 10:39
|
|
|
Popieram , ja zmieniłem elfa na jakiś lepszy chyba to był castrol ale ju nie pamietam no i nie poczułem poprawy nawet moge pwoiedziec ze sprzegłu ten syntetyczny u mnie chyba niebradzo słuzy. I mam zamiar powrócić do zwykłego elfa ewentualnie nawet hipola, tylko ze u mnie ciezko dostać te maki w 10W40 przeważnie oscylują koło 80W90 |
_________________ Jazda na etezecie jest najlepsza na świecie!!! ;D
Ecia ->
http://www.youtube.com/watch?v=CXDlrvdvEiw
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/30840
Jak pomogłem kliknij POMÓGŁ |
|
|
|
|
dublekil
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 165 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-07-18, 11:21
|
|
|
Olej zmieniłem, bo już wcześniej go kupiłem i sobie leżał, po zlaniu hipolu postanowiłem przepłukać, bo tak mi radzono w sklepie, zalałem skrzynie ropą i przejechałem się jakieś 500m, biegi łatwo się zmieniało, przełączenie na luz po postoju bardzo łatwe, ropa jest rzadka no ale nie można na tym jeździć, wylałem ropę, zalałem Motul TRANSOIL EXPERT 10W40 i . . . żadnej zmiany, tak samo jak na hipolu.
Znacie jakiś rzadszy olej do skrzyni, którego można używać do emzety? Btw ten motul to jednak olej półsyntetyczny. Tu jest taki katalog olejów oleje przekładniowe
[ Dodano: 2009-07-18, 11:41 ]
Jak kupowałem etkę, to biegi lekko się zmieniały, luz też, ale że moto stało od 97roku, to postanowiłem jeszcze przed jazdą do domu wymienić olej, kupiłem hipol, zlałem stary olej (była prawidłowa ilość) i wlałem ten hipol no i zaczęło chodzić ciężko, szarpanie na gorącym wrzucając 1, może wcześniej był jakiś olej silnikowy, lux10? |
_________________ Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać. |
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2009-07-18, 13:56
|
|
|
Motul 5100 15W50 bedzie rzadszy. Osobiście jeżdze na 5100 10W40 i jest OK. Najważniejsze żeby zalać jakis olej motocyklowy bo takie są dedykowane do mokrych sprzęgieł. |
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
Jantar
Motocykl: sprzedany
Wiek: 34 Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 2009-07-18, 14:33
|
|
|
Jeśli mogę dodać swoje 3 grosze - mineralny Hipol w swojej byłem 150'tce zmieniłem na rzadszy półsyntetyczny Hipol, lepkość... hmm... jakoś 50-60W/70 on chyba był. Różnicy, poza ceną oleju nie zauważyłem specjalnie. |
|
|
|
|
dublekil
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 165 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-07-19, 17:38
|
|
|
A czy te oleje nic nie zepsują? Sprzęgło będzie działać ok, a skrzynia dobrze smarowana, bo najpierw stawiam zdrowie etki potem dopiero swoją wygodę
[ Dodano: 2009-07-20, 16:41 ]
Te 15W50 to klasa lepkości, nie wiadomo jaka gęstość. Tak się teraz zastanawiam nad hipolem przekładniowym gl-3 powinien zawierać mniej dodatków niż gl-4 i gl-5 i być tym samym rzadszy, ktoś sprawdzał? |
_________________ Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać. |
|
|
|
|
Jantar
Motocykl: sprzedany
Wiek: 34 Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 2009-07-20, 18:22
|
|
|
W "Jeżdżę...." podali, ze polski odpowiednik to Hipol 10. Nie wiem czy jeszcze jest o takim oznaczeniu.
Lepkość i gęstosć to nie to samo? Tzn. lepkość to "fachowe" określenie nie jest? Przynajmniej kiedys ktos mnie zganił za to określenie. |
|
|
|
|
dublekil
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 165 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-07-20, 19:34
|
|
|
Jantar sam nie wiem za dużo o olejach, dlatego pytam, w książce napraw napisali, że można za granicą stosować olej silnikowy SAE 30...40, ale spotkałem pełno opinii, że silnikowy załatwi skrzynie (może tylko mity powielam, nie bić), na pewno silnikowy jest rzadszy od przekładniowego, co byście kupili:
1.hipol przekładniowy gl-3
2.silnikowy 10w40 do motocykli |
_________________ Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać. |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2009-07-20, 20:07
|
|
|
możesz lać silnikowy. nic sie skrzyni nie stanie |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-07-20, 23:34
|
|
|
Silnikowy do motocykli. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
sugr
majster amator
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 168 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-04-22, 09:49
|
|
|
Podepnę się pod temat, nic się nie stanie jak zaleje takowy olej do skrzyni?
http://www.centercar.pl/o...ddaa35029bd438a
to jest niby do przekładni samochodowych ale też się chyba nada co? bo chodzi o to, czy tam nie ma disiarczku molibdenu i czegoś_tam_jeszcze co nie może być, bo sprzęgło padnie. |
_________________ -Dobra, ciężko było ale sprzęgło siedzi.
-A co to za dwie podkładki tu leżą?
-%&^%$^%$# |
|
|
|
|
Awers
Zlotowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Pomógł: 10 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 926 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-04-23, 09:29
|
|
|
dublekil napisał/a: | najpierw stawiam zdrowie etki potem dopiero swoją wygodę |
Skoro tak, to najpierw sprawdź sprzęgło żebyś był pewien, że wykorzystujesz w 100% jego możliwości. Jak sprzęgło rozłącza w niewystarczającym stopniu to żaden olej tego nie wyeliminuje i dalej będą problemy z biegami.
Wtedy dopiero zacznij dobierać olej.
Trzeba pamiętać, że nasza skrzynia i sprzęgło jest w kąpieli olejowej, dlatego – nie rozwijając już tej kwestii - dobierając sobie olej ja bym zaczął od olejów „gęstych”.
Najlepiej poszukać oleju przeznaczonego do skrzyń biegów motocykli dwusuwowych. Niestety takich informacji raczej nie znajdziemy na opakowaniu. Trzeba czytać bardziej szczegółowe specyfikacje techniczne oleju. Przykładem takiego oleju jest Shell Advance Gear EP 80W. Odpal tego linka: http://shell-advance.romiko.pl/?p=shell/4/3 i odnaleźć ten olej i kliknij „zobacz więcej” i przeczytaj, co tam pisze. W sprzedaży ma go Intr. http://www.intr-mot.pl/in...poz2&dzial=olej
Jak dalej nie będziesz mógł sobie poradzić z biegami to można by sięgnąć po jakieś oleje silnikowe z tym że taki olej pewnie coś złagodzi problem ze sprzęgłem i biegami, ale go nie rozwiąże. |
_________________ W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527 |
|
|
|
|
|