Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:30 |
[Elektryka] Zapłon typu B - jak podłączyć? |
Autor |
Wiadomość |
komar126.90
Motocykl: MZ TS 250/1
Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 4 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2009-07-23, 13:30 [Elektryka] Zapłon typu B - jak podłączyć?
|
|
|
Niedawno nabyłem takie cudo ale nie wiem jak to podłączyć - znaczy sterownik o oznaczeniu 8389.30 (czarne pudełko o wymiarach około 5.5x4.5cm) wychodzą z niego 3 przewody brązowy, zielony, czarny i idą do impulsatora (nadajnika impulsów) na alternatorze (jasna kostka z hallotronem z mniejszymi konektorami) o oznaczeniu 15g, 7, 31g. Problem tkwi w tym że nie wiem co do czego. Poniżej zdjęcia.
Xargo1: Zmieniłem nazwę tematu na zgodną z regulaminem |
Ostatnio zmieniony przez Xargo 2009-07-23, 13:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gacy251
Zawodowy MZciaż
Motocykl: Etz 250 gilera PJ 50
Pomógł: 5 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2009-07-23, 13:34
|
|
|
Do Ts tego nie podłączysz to jest do ETZ
[ Dodano: 2009-07-23, 13:35 ]
do 6v nie podłączysz musi byc 12v |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2009-07-23, 13:42
|
|
|
Przerabiaj instalke na 12V |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
komar126.90
Motocykl: MZ TS 250/1
Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 4 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2009-07-23, 14:02
|
|
|
Instalacja w mz nie jest skomplikowana, jednak tego o co pytam nie mogę znaleźć w sieci, natomiast o zapłonie typu A jest dużo. Schematy w sieci przeważnie podają typ A. Typ B był montowany z tego co się orientuję w ETZ 251 i gdyby znalazł się ktoś komu chciałoby się zdjąć prawą kapę silnika i zobaczyć, to komuś może jeszcze by się przydało. Z góry dziękuję. Aha moja ts-ka będzie miała 12V. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2019 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-07-23, 14:28
|
|
|
Zespół nadajnika:
brązowy do 31g
zielony do 7
czarny do 15g
Cewka:
brązowy masa
czerwony zacisk 15
zielony zacisk 1 |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2009-07-23, 14:29
|
|
|
Co do halotronu masz przecież oznaczenia zarówno na halotronie jak i sterowniku. 7 do 7, 15 do 15 etc. Natomiast kable bez oznaczeń Duże oczko na brązowym do punktu masy na filtrze. Czerwony + cewki bodej (15) zielony sterowanie bodej (1) |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2019 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-07-23, 14:29
|
|
|
był gdzieś temat już o tym, jak znajdę to zrobię porządek i uzupełnię w FAQ |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2009-07-23, 14:30
|
|
|
Widze ze mnie SoftCHjanek uprzedziełeś |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2019 Skąd: okolice Zakopanego
|
|
|
|
|
komar126.90
Motocykl: MZ TS 250/1
Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 4 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2009-07-23, 14:57
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź.
Podobny temat jest tu ale załączniki nie działają. Jak będę miał więcej czasu to mogę pstryknąć kilka fotek bo mam jeszcze dostęp do zapłonu typu A to można by spiąć w całość i mały poradnik co do czego zrobić.
W zapłonie typu B który mam na sterowniku są oznaczenia 1, 31, 15, które to oznaczenia są wyjściem na cewkę, masę i zasilanie sterownika (to jest na schematach ogólnodostępnych), natomiast nie ma oznaczeń jak w typie A gdzie oryginalnie jest idiotoodporny i kolory wyjścia ze sterownika są zgodne z kolorami na złączce umieszczonej na alternatorze gdzie jest przyłączony impulsator. W typie B są oznaczenia tylko na impulsatorze (może mało widoczne ale widoczne na załączonych zdjęciach).
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|