» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 12:45
Jak sprawdzić poprawne działanie alternatora bez instalacji?
Autor Wiadomość
adam11d 

Motocykl: obecnie brak...:(
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 22
Skąd: Malczyce
Wysłany: 2009-08-16, 11:00   Jak sprawdzić poprawne działanie alternatora bez instalacji?

Jak sprawdzić poprawne działanie alternatora w etz 250 bez instalacji? tzn silnik mozliwie na krotko zostanie odpalony i zadne kabelki nie sa do alternatora podłączone mozna jakos za pomocą woltomierza lub czegos innego sprawdzic czy prawiłowo dziala???
Instalacje bede podłaczal na krotko tzn wg tego schematu http://forum.mz-klub.pl/download.php?id=5446 i chce sprawdzic czy ładowanie w alternatorze bedzie sprawne....
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2009-08-30, 18:31   

jak odpalisz to odłącz akumulator najlepiej "+" i jak silnik bedzie nadal pracował to znaczy ze ma ładowanie i jest wszystko ok a jak nadal bedzie gasł po odlączeniu ako to sprawdz czy kontrolka jest dobrze podłączona i zamyka obwód wzbudzenia wirnika alternatora
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-08-30, 23:29   

Odłączyć to se możesz ładowarkę od telefonu, a nie kabel od akumulatora podczas pracy silnika!
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2021
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-09-02, 23:27   

Aby sprawdzić czy alternator nie jest uszkodzony potrzebujesz 3 żarówek 12V60W i jedną 12V21W. Odpinasz wszelkie okablowanie od ładowania na stojanie z wyjątkiem szczotek.
Odłączasz także regulator od przewodu zasilającego (+), żeby go czasem nie uszkodzić.
W wolny konektor DF na stojanie podłączasz przewód od żarówki 21W i dalej drugi przewód od owej żarówki do + zasilania. Następnie pod konektory U V W na stojanie podpinasz kolejno żarówki 60W a drugie końce na masę. Odpalasz motocykl, żarówki powinny lekko świecić na wolnych (ok. 1200 obr) i mocniej przy wyższych obrotach.
Jeżeli test wyjdzie pomyślnie to reszta jest już zależna od prostownika i regulatora, co było omawiane na forum.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
wojtek-rasti 


Motocykl: 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 81
Skąd: Hajnówka/Białystok
Wysłany: 2011-06-28, 20:39   

Witam. Odświeżam temat. etz gaśnie mi na światłach na biegu jałowym. bez świateł nie. podczas jazdy na światłach zachowuje się normalnie, tylko jak dojeżdżam do skrzyżowania np. ładowanie na akumulatorze pokazuje mi dziwne cyfry. na wyłączonym silniku prąd na aku jest dobry, więc chyba z ładowaniem jest coś nie tak. od ładowania mam bezpiecznik 5A, mógł on się przyczynić?
jak sprawdzić alternator?nie rozumiem fragmentu powyższej wypowiedzi:
Cytat:
Odłączasz także regulator od przewodu zasilającego (+), żeby go czasem nie uszkodzić.W wolny konektor DF na stojanie podłączasz przewód od żarówki 21W i dalej drugi przewód od owej żarówki do + zasilania.
czyli podłączam dwa przewody plusowe do żarówki?jeden do DF, a drugi do + na regulatorze?mam reg. elektroniczny, który to będzie +?to ten co wchodzi z prostownika?

jaki jest najprostszy sposób na sprawdzenie alternatora, regulatora i prostownika? jestem na bakier z elektryką. dysponuje miernikiem i jakby ktoś ładnie opisał to byłbym wdzięczny.

P.S. na forum nie mogę znaleźć nic konkretnego, za użyteczny link też będę wdzięczny.
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-06-28, 21:37   

Akumulator do wymiany. Miernik szaleje na odpalonym silniku z powodu zakłuceń.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
wojtek-rasti 


Motocykl: 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 81
Skąd: Hajnówka/Białystok
Wysłany: 2011-06-28, 21:46   

ale akumulator jest naładowany. pali ciągle za pierwszym.podłączałem go do prostownika i był na fula. a skąd są zakłócenia i jak je wyeliminować?
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2011-06-28, 21:51   

Najprostszy sposób na sprawdzenie ładowania to rozgrzanie silnika, zgaszenie go, odpięcie akumulatora lub wyjęcie bezpiecznika 16A od masy lub plusa. Następnie wbijamy na dwójke, rozpędzamy się, puszczamy sprzęgło i jak zacznie trybić silnik to bez sprzęgła przełączamy na 1 i mocno pchając powinna po kilku metrach odpalić (mojej wystarczą 2 metry :cool: ) I jak bez akumulatora odpali i bedzie wszystko świecić to ani regulatora nie uszkodzisz ani nic się nie stanie. Tylko jak odpinasz przewody to zaizoluj je dobrze.

Teraz jak masz problemy z ładowaniem to po primo rzuć okiem na szczotki wirnika, jak są już zuzyte lub coś z nimi nie teges to wymieniasz na nowe, potem mozesz szmatą pierścienie ślizgowe wirnika przetrzeć, poprawić WSZYSTKIE styki na drodze alternator-prostownik-regel. Jak dalej lipa to wymieniasz regulator, nie bawimy się w ustawianie go, nowy elektronik 30zł kosztuje i o niebo lepszy. A jak dalej lipa to do wymiany alternator lub wirnik :) Pozdrr :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-06-28, 22:03   

Co do zakłuceń kup sobie porządną fajkę.
Dukee, co do palenia na pych, to nie każdą etkę tak odpalisz.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
artur123 
Artur123


Motocykl: mz150 yamaha fazer
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: Szubin
Wysłany: 2011-06-28, 22:26   

wojtek-rasti napisał/a:
ale akumulator jest naładowany. pali ciągle za pierwszym.podłączałem go do prostownika i był na fula. a skąd są zakłócenia i jak je wyeliminować?


Kabel wysokiego napięcia i fajka do wymiany.
_________________
Artur123
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2011-06-28, 22:29   

Dlaczego nie każdą? Jeżeli jest ładowanie to wirnik jest magnesowany cały czas i po odcięciu zasilania z akumulatora ma jakieś magnesowanie szczątkowe. I ono wraz ze wzrostem prędkości obrotowej wirnika powoduje ze nagle z niczego pojawia się napięcie w instalacji. To tak jak byś z górki na sankach jechał.. ale trzeba mieć sanki (wirnik musi być namagnesowany i reszta musi być sprawna) Silnik może stać długie lata i bedzie miał na tyle magnetyzmu szczątkowego ze ruszy bez probpemu :) Na pracowni w szkole odpalamy prądnice samowzbudne które 2 lata stoją i na magnetyźmie szczątkowym potrafią 1/3 napięcia znamionowego wyindukować :) bez obciążenia oczywiście ;) No dobra bo tryb poety mi sie włączył :D Jak jest sprawne wszystko to ma isć bez akumulatora nawet w deszczu czy w zimie, jak nie idzie to znaczy ze nie jest super :cool: Pozdrr :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
wojtek-rasti 


Motocykl: 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 81
Skąd: Hajnówka/Białystok
Wysłany: 2011-06-28, 22:38   

sprawdzę ładowanie przy kontrolce ładowania w zegarze lub przy regulatorze na zacisku 61. powinno pokazać ile tego ładowania jest.
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2011-06-29, 18:21   

Ja bym się nie cackał :) Jak na wolnych obrotach światła nie mrugają i lampka sie nie świeci to bym to zostawił :) A jeszcze pytasz o zakłucenia. Nowy przewód WN, nowa fajka (polecam tą NGK) i to powinno być na tyle. Pozdrr :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
wojtek-rasti 


Motocykl: 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 81
Skąd: Hajnówka/Białystok
Wysłany: 2011-06-29, 20:56   

a czym się różnią fajki?te tanie po 4 złote nie mają opornika przeciwzakłóceniowego?a przewody wn różnią się przekrojami, czy te samochodowe są takie same jak do motocykli?
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2011-06-29, 21:28   

Hmmm... Polecam Ci przewód BOSHa. Na metry sie go kupuje. przewód moze być stary i tu moze być przyczyna zakłucen :) A fajki sie rożnią rezystancją tej wkładki oporowej w niej właśnie. Sam nie wiem dokładnie jakie to ma być, wydaje mi sie ze im wieksza tym lepsza ale bez przesady. Poza tym fajka ma być wodoszczelna i dobrze zbudowana :) Polecam wymienić, ja miałem problemy z ogarnięciem zapłonu przez to właśnie, raz paliła raz nie wymieniłem i śmiga :) :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-29, 11:40   

sIaj napisał/a:
Aby sprawdzić czy alternator nie jest uszkodzony potrzebujesz 3 żarówek 12V60W i jedną 12V21W. Odpinasz wszelkie okablowanie od ładowania na stojanie z wyjątkiem szczotek.
Odłączasz także regulator od przewodu zasilającego (+), żeby go czasem nie uszkodzić.
W wolny konektor DF na stojanie podłączasz przewód od żarówki 21W i dalej drugi przewód od owej żarówki do + zasilania. Następnie pod konektory U V W na stojanie podpinasz kolejno żarówki 60W a drugie końce na masę. Odpalasz motocykl, żarówki powinny lekko świecić na wolnych (ok. 1200 obr) i mocniej przy wyższych obrotach.
Jeżeli test wyjdzie pomyślnie to reszta jest już zależna od prostownika i regulatora, co było omawiane na forum.


Odgrzewam kotleta.
Zrobiłem jak napisał sIaj i nic się nie świeci, żadna żarówka oprócz tej 21W bo ona po zapaleniu powinna gasnąć nie? Podłączyłem 3 żarówki i żadna nie daje znaku życia a są sprawne, mam tak itani miernik ale na żadnym stojanie nic nie pokazuje żadnego oporu. Padnięty stojan i wirnik? Kurde na dwóch stojanach nie mam ładowania i na 3 wirnikach....
 
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 499
Skąd: Ełk
Wysłany: 2015-04-29, 12:05   

Prawdopodobnie na uzwojeniach stojanów masz przerwę (przejścia pomiędzy U, V, W)
Podzczas sprawdzania sygnał biegnie zawsze przez dwa uzwojenia (spójrz na schemat). Działaj sukcesywnie, zlokalizuj przyczynę (wirnik lub stojan) a następnie za uszkodzony element podstaw sprawny. Z Twojego opisu wynika, że przyczyną są niesprawne stojany a wówczas najlepszy wirnik nie pomoże. :grin: Skoro żarówka 21W świeci (prąd przepływa przez uzwojenie wirnika) więc wirnik masz sprawny. Żarówka 21W po uruchomieniu silnika nie powinna gasnąć. Płynie przez nią i przez wirnik prąd wytwarzajacy w nadbiegunnikach wirnika pole elektromagnetyczne. Podstaw sprawny stojan. :piwo:
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2021
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2015-04-29, 21:04   

Mała informacja "końców" tych żarówek mocy nie trzeba dawać na masę, obwód zamyka się pomiędzy nimi a fazami.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14