Przesunięty przez: motomaciey 2011-09-08, 10:17 |
Africa Twin na pierwsze moto? |
Autor |
Wiadomość |
FanMZ
Motocykl: Mz Etz 250 /251
Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 55 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 2009-10-11, 20:54 Africa Twin na pierwsze moto?
|
|
|
Witam, kolega ma problem .
Myśli kupić w miare turystyczny motocykl z zacięciem of -roudowym , marzy mu się Africa Twin z roczników tak 89-95 bo akurat na te roczniki kase tylko ma, mierzy on 185 cm , waży 78 i ogólnie czy da ujarzmić tego " potwora"?
Czy AT to dobry wybór na pierwsze moto po Etz 251 ? |
|
|
|
|
peres2911
bzyku
Motocykl: etezka 150 e
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 233 Skąd: żagań
|
Wysłany: 2009-10-11, 21:03
|
|
|
jak ma równo z glowa to czemu ma nie dac rady nikt mu nie kaze wciskac od pierwszego dnia w pedzel ile honda dała !!!!Ogólnie africa twin ciężkie moto ale fajne jakby jednak kolega zwątpił w swe mozliwosci polecam transalpa tez honda tyle ze lzejsza i tez endurko dosyć fajnie sie prezetuje |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-10-11, 21:19
|
|
|
Skoro miał ETZ 251 to generalnie jazde powinien (! powinien, ale kto wie?) jakoś ogarniać... [pomijając że przesiadka z MZ na japonie zawsze wymaga przyzwyczajenia] AT jakiejś wielkiej mocy nie ma, tylko waży troche, pytanie czy kolega chce używać go do jazdy po asfalcie czy w terenie też? Bo przy drugiej opcji mam wrażenie że tak jak peres napisał, fajnie by było jakby jednak zwątpił w swoje możliwości |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
|
cichondo
s2 maniak
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 83 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 2009-10-11, 21:23
|
|
|
to moto turystyczne wiec ok. Polecam RD08 |
|
|
|
|
Szymon_MZ
Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2009-10-11, 21:40
|
|
|
Po etce to nie jest tak źle po tytule myślałem że wogóle chce od tego zaczynać
Na początku będzie inaczej niż na Mz bo inna pozycja za kierownicą, moto wysokie i ciężkie ale troche km i powoli ogarnie temat
Magic mówisz że wielkiej mocy nie ma, ale opanuj ten motocykl nawet w lekkim terenie... |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
nicek27
Janka najmłodszy
Motocykl: Elefant 750
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 336 Skąd: Frankfurt/M
|
Wysłany: 2009-10-12, 16:49
|
|
|
Ja mam Cagive Elefant 750, która jest porównywalna do AT i muszę powiedzieć, że cudów co do przyzwyczajenia się nie ma. Wystarczy wyczaić wygodną dla siebie pozycje i sprzęgło(jeśli jest hydrauliczne tak jak w E750). Moc jest rozłożona w całym zakresie obrotów także można fajnie i bezpiecznie fruwać. Nie ma jakiegoś strasznego jebni...a, ale kiedy trzeba to szybko przyspiesza. Jeśli zamontuje opony kostki to nie będzie najmniejszego problemu śmigać po terenie. Na szosówkach nie ma za bardzo co wjeżdżać, bo motor kieruje kierowcą, nie na odwrót. |
_________________ Cagiva Elefant 944ie Lucky Explorer
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/CagivaElefant7506B
Podczas jazdy zepsuć może się tylko pogoda!
Cagiva Elefant 650 86`
Yamaha XT 600 Tenere 87`
Honda XL250S 82`
Brakuje ładnej ETZ. Najlepiej 251 na elektroniku. |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2009-10-12, 20:11
|
|
|
Africa Twin - moja pierwsza japonia i kolejne moto tuż po Jawie TS 350. Motocykl ciężki także bądź przygotowany na niejedną glebę. Gmole na pewno się przydadzą . Silnik za to to poezja, ciągnie już od ~4tys. obrotów i nie przestaje do około 9, pozycja za kierownicą jest niemal idealna, do tego olbrzymia owiewka chroniąca przed wiatrem i praktycznie nic więcej nie potrzeba, by jeździć w długie trasy. Jeżeli raz przejedziesz się tym moto to zrozumiesz co mam na myśli i innego motocykla nie będziesz chciał. Tylko tak - nie pchaj się w roczniki 88 - 90 czyli w model o pojemności 650 (RD03). Obecnie w podobnej cenie kupisz model RD04 (roczniki 90-92), który tak naprawdę jest jego udoskonaloną wersją. Rama, zawieszenie, zbiornik paliwa i siedzenie są te same, jednak RD04 posiada już 2 przednie tarcze hamulcowe, sporo ładniejsze plastiki i silnik rozwiercony o 100ccm - dodało to "tylko" 10KM, ale za to moment obrotowy spadł z ok 5500obr. na 3500obr., a to już naprawdę czuć! Poza tym do RD04 znajdziesz o wiele więcej akcesoriów takich jak gmole czy stelaże do bocznych kufrów, bo do RD03 nie ma praktycznie nic. A i mając w granicach 10k sporo lepiej wyjdziesz kupując RD04 na wypasie niż gołą RD07 z olbrzymim przebiegiem. Pamiętaj - ten motocykl trzyma swoją wartość i naprawdę musi być z nim coś nie tak, jeżeli właściciel zaniża cenę o kilka tysięcy złotych... |
|
|
|
|
jedrek1000f
Motocykl: MZ,Honda
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 1325 Skąd: Nysa
|
|
|
|
|
|