Sprzęgło cały czas ciągnie ETZ250 |
Autor |
Wiadomość |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-09-28, 22:58
|
|
|
http://allegro.pl/ursus-c...2664654879.html jest też tutaj |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-09-28, 23:09
|
|
|
Zgadza się może jutro uda mi się podejść na składnicę, zobaczę czy mają tak cuś i jak to się ma do rzeczywistości w zastosowaniu w MZ. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-09-28, 23:51
|
|
|
A ja się uśmiechnę do naszego forumowego prostego farmera spod Wwy |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-09-29, 11:39
|
|
|
Więc tak, wróciłem z misji "Składnica maszyn" zakupiłem 5 sztuk tych podkładek kosztowały 1zł/szt. Moje spostrzeżenia są takie:
- wykonana z cienkiej blachy, zapomnij że to stal sprężysta,
- po ściśnięciu rękoma między dwoma kawałkami lignofolu traci swój kształt,
- zero jakiegokolwiek utwardzenia
Nie wiem czy znajdzie to zastosowanie w naszych MZ, jak będę w garażu to zrobię dokładne pomiary odkształcalności przy nacisku 90Nm na połówce wału. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-09-29, 21:13
|
|
|
ETZ_PRORIDER, bez urazy ale czego mozna oczekiwać za niecałą zlotówke , u mnie po dokreceniu 100 nm i odkreceniu odkształciła sie mniej wiecej o połowe, ale dalej jest jeszcze sztywna.
BTW Zrobiłem dzis sprzegło - miałem czas wiec sie pobawilem aby było dokładnie,
na początku musiałem dotrzec tarcze - bo 5szt dawalo wynik 17.5 mm
po obróbce 15,3. Zapodałem nowe sprezyny i przekładki
Nastepnie wyrównalem pilnikiem zabierak aby tarcze sie nie blokowały na małych wygnieceniach.
Potem znowu okazało sie ze musiałem lekko dotrzeć stożek , ponieważ okazało sie ze stozek mimo iz był wczesniej załozony na gorącą nie był prawie wcale dociagniety nakretką obrotomierza - pomiedzy tuleją reg sprzegła, stozkiem a srubą napedu obrotomierza był 1 mm luzu - gdyz srubka obr dokrecala sie do kocówki wału i kuniec.
Jakoś niby sprzegło sie spadło nigdy ,ale chyba kiedys pare razy sie poslizgneło co widać na wale.
Jednak to były bardzo delikatne rysy - wystarczyło przeszlifowanie papierem 1500 i gra.
Pod nakretke zapodalem zwykła podklade + tą falistą i dokreciłem 110 nm.
Zobaczymy jak to bedzie chodzic |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2012-10-15, 12:46
|
|
|
Ja zauważyłem u mnie w MZ taki mankament: Jeżeli jadę na pół sprzęgle (np. parada) to klamka za chwilę zaczyna "wpadać" tzn. robi się duży luz na lince do tego stopnia, że sprzęgło przestaje wysprzęglać. Dzieje się tak też gdy stoję np. na skrzyżowaniu i trzymam wciśnięte sprzęgło. Gdy przejadę jakiś odcinek, linka spowrotem się naciąga. |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2012-10-15, 20:45
|
|
|
Kasten, Sprawdź dokładnie płytkę wstępnej regulacji sprzęgła a dokładniej krawędzie współpracujące z obudową łożyska wycisku sprzęgła. Powierzchnie współpracujące muszą być równe tzn nie zjechane (ukośne). Miałem też ten efekt ze sprzęgłem a powodowały to zjechane powierzchnie o których wspomniałem wyżej. |
_________________ Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2012-10-15, 22:12
|
|
|
Zmienię to na inne i zobaczymy. Dzięki za sugestie. (PS. przez tą emotkę, aż mnie naszła chęć na browarka )
Pozdrawiam! |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
atari [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-09, 14:45
|
|
|
Kupiłem mz etz 250 , i mam problem ze sprzęgłem, klamka chodzi ok jednak niewysprzegla do końca, stojąc na 1 nie można wbić luzu, sprzęgło ciągnie, gdzie się spr czy tarcze są za grube? |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-08-09, 15:21
|
|
|
Rozbierasz sprzęgło, wyciągasz tarcze i mierzysz ich grubość. |
|
|
|
|
atari [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-05, 20:59
|
|
|
Witam, nie będę zakładał nowego tematu bo mam tylko małe pytanko, co oznacza brak podkładki falistej na zabieraku, tylko to że będzie bardziej halasowalo? Bo u mnie ktoś jej nie dal |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-01-05, 22:08
|
|
|
Tak |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
TT600
Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 28 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2016-10-11, 18:54
|
|
|
Witam mam problem z ciągnącym sprzęgłem. Otoż gdy moto stoi na luzie naciskam sprzęgło kopnie kopniakiem i sprzęgło działa. Bez sprzęgła kopie kopką i wtedy kreci się wał. Wiec prawidłowo.
Natomiast wrzucam bieg na sprzęgle i moto jedzie. To samo jest gdy wrzucę bieg nacisnę sprzęgło i pcham motocykl wtedy wał sie kreci. Regulowałem na wszystkie sposoby i nic. Dodam ze sprzegło chodziło bez problemu ale musiałem rozebrać moto żeby wymienić wodzik i po poskładaniu tak sie działo. Sprzęgło leżało dzień na stole wiec tarcze sa mokre zreszta dziś patrzyłem dla pewności. Jaka moze być przyczyna? |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-10-11, 19:35
|
|
|
Przyczyny : zła regulacja , krzywe przekładki stalowe , bardzo gęsty olej , źle poskładane |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
TT600
Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 28 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2016-10-11, 19:41
|
|
|
Wiec tak regulacja dobra to na sto procent bo nie raz nie dwa to sprzęgło składałem. Olej to lux 10 zalewałem go od początku i było ok. Poskładane raczej dobrze bo kosza nie rozbierałem tylko zdjąłem w całości. Przekładki sprawdzane dosłownie półtora godziny temu |
|
|
|
|
TT600
Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 28 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2016-10-11, 19:44
|
|
|
A jeszcze dla pewności rozbiorę to jeszcze raz. PO podczas zdejmowania stożka sprzęgła zabierak został w środku musiałem go stuknąć śrubokrętem zeby wyleciał |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-10-11, 19:52
|
|
|
TT600 napisał/a: | podczas zdejmowania stożka sprzęgła zabierak został w środku musiałem go stuknąć śrubokrętem zeby wyleciał |
Tak nie powinno być, musisz sprawdzić, czy tarcze luźno przesuwają się po zabieraku. |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-10-11, 19:54
|
|
|
Jak się z tym uporasz napisz co stanowiło problem . |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
|