Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-03, 04:09 |
Jak poznać rocznik MZ'tki ? |
Autor |
Wiadomość |
Szczechu
Ich und meine Maske
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33 Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 19 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2009-11-09, 03:53 Jak poznać rocznik MZ'tki ?
|
|
|
Jak mogę poznać rocznik MZ'tki ? chodzi mi o datę produkcji, bo widziałem w jakimś temacie że ktoś pisał że ma '91 a wygląd świadczył inaczej. Ja też mam rocznik '91 (chyba) ale chciałem się zapytać co jest szczególnego dla motocykli z tego roku, tzn jak mogę poznać że to na pewno '91 ? Datę pierwszej rejestracji mam w marcu '91 ale po przeczytaniu tamtego tematu nabrałem wątpliwości. |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-11-09, 06:04
|
|
|
w 91r. napewno plastik z tyłu i elektronik oraz rama nowsza czyli amortyzatory tylne są przesunięte bardziej do boczka. |
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2009-11-09, 10:54
|
|
|
To co napisał astra115 i na pewno kwadratowe lampy. I jeżeli masz oryginalny pokrowiec siedzenia to z boku powinien być napis ETZ. Kolega miał 150 z 91r. to miał też ten uchwyt do którego są lampy przymocowane oraz półki przedniego zawieszenia malowane w kolorze nadwozia. |
_________________ W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-11-09, 11:35
|
|
|
Tak w skrócie im bliżej 91 roku tym mniej chromu i wieksza tandeta. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
adam251
Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 263 Skąd: Wieluń/Poznań
|
Wysłany: 2009-11-09, 16:22
|
|
|
Na tabliczce znamionowej jest rok produkcji. |
|
|
|
|
szatri
Motocykl: etz 251
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 138 Skąd: ZAMOŚĆ
|
Wysłany: 2009-11-09, 16:27
|
|
|
No niby jest ale w moim przypadku jest już wszystko z niej wytarte prócz wybitych nr ramy, a po numerach idzie dojść rocznika?? |
_________________ Fotki mojej mztki 251
|
|
|
|
|
rogal.150
Motocykl: 251,ts,gsx750
Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 58 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-11-09, 17:22
|
|
|
Szczechu, a ja mam pytanie po co ci to do wiadomosci skoro i tak ta mz była juz conajmnie 20 razy przerabiana, bo ktos szlifa zaliczył . |
_________________ TS
http://forum.mz-klub.pl/v...t=11880&start=0 |
|
|
|
|
dudas4
Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 28 Skąd: terespol
|
Wysłany: 2009-11-09, 19:26
|
|
|
czarna obręcz lampy też była po '91 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2009-11-10, 00:22
|
|
|
motomaciey napisał/a: | Polecam książkę autorstwa Andy Schwietzer'a, myślę że każdy fan MZ powinien ją mieć w swojej kolekcji obok motocykla. Znajdziesz tam wszystkie seryjnie produkowane modele
http://www.motobook.pl/ga...le-od-1_353.jpg |
Przeglądałem tę książkę na zlocie w Tomaszowie (bodajże był to egzemplarz Dekoja) i muszę Ci powiedzieć, że sporo jest nieścisłości, a nawet błędów w tej książce. Fakt faktem może trochę pomóc, ale ktoś kto zna motocykle MZ znajdzie w niej parę "byków". |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
jedrek1000f
Motocykl: MZ,Honda
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 1325 Skąd: Nysa
|
|
|
|
|
kamilETZ
Motocykl: MZ ETZ251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 157 Skąd: Ciepielów
|
Wysłany: 2009-11-12, 21:06
|
|
|
Szatri twoja na pewno jest z tych pierwszych 251 widze po zdjeciach plastikowy błotnik to musiałeś sam dołożyć bo masz rame tą wcześniejszą pod metalowy błotnik a silnik to masz od 250 bo bez obrotka i gażnik też od 250 wiec u Ciebie dobrze pisze ze 89'
[ Dodano: 2009-11-12, 21:15 ]
różnice moge podać nawet na swoim przykładzie bo moja 251 z 91/92r to na pewno inna rama pod plastikowy błotnik, zapłon elektronik typu B, kwadratowe kierunki chociaz 251 wszystkie miały kwadratowe... siedzezie z gładkim pokrowcem z napisem na boku ETZ kupiłem takie nowe na zdjęciach jeszcze nie ma no i co najważniejsze nie w kazdej spotykane bo nie wiem od czego to zalezało bo różnie widze u kolegów brak użebrowania skrzyni korbowej w karterach i to chyba tyle różnic. Pozdrawaim |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/75087 |
|
|
|
|
szatri
Motocykl: etz 251
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 138 Skąd: ZAMOŚĆ
|
Wysłany: 2009-11-24, 23:14
|
|
|
kamilETZ napisał/a: | silnik to masz od 250 bo bez obrotka | mam bez obrotka bo tak chciałem, nie potrzebuje linki w elektronicznym obrotku wiec zdemontowałem ją. |
_________________ Fotki mojej mztki 251
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2009-11-25, 00:22
|
|
|
kamilETZ napisał/a: | nie wiem od czego to zalezało bo różnie widze u kolegów brak użebrowania skrzyni korbowej w karterach i to chyba tyle różnic. Pozdrawaim |
Z tego co się orientuję brak żeber był w tych wychodzących w ostatnich miesiącach produkcji. Oszczędność upadającej firmy?? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
kamilETZ
Motocykl: MZ ETZ251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 157 Skąd: Ciepielów
|
Wysłany: 2009-11-25, 12:16
|
|
|
mam kartery z ostatnich miesięcy fabryki jak kupilem moja 251 i pytalem ludzi czemu u mnie brakuje żeberek to przewaznie mi mówili ze to są najstarsze kartery z poczatku produkcji etz250 mialem nawet myśli aby założyć takie z żeberkami |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/75087 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2009-11-25, 13:16
|
|
|
Moim zdaniem nie wynikało to z żadnej oszczędności. W ostatnich latach montowano wiele elementów lepszych jakościowo w silniku jak na przykład łożyska o wyższej niż standard klasie dokładności p6. Fabryka i tak miała się ku końcowi, a przeróbka formy, to są przecież koszty znacznie większe niż oszczędność na tych kilku gramach alu. To nie była produkcja w milionach. Moim zdaniem tam przygotowano miejsce pod rozrusznik. Pasuje tam idealnie. Z boku jest dostęp do przekładni głównej na wale przez kapę. Ale ze fabryka upadła to się nie doczekaliśmy. Mało kto wie, że w 92 przekonstruowano silnik 150'tki od strony sprzęgła. Poprawiono mało idiotoodporny problem z wyciąganiem wałka obrotomierza z karteru. To też z oszczedności ? Niemcy to nie Polacy, że robią na odpierdal byle szło. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
dudas4
Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 28 Skąd: terespol
|
Wysłany: 2009-11-25, 20:25
|
|
|
Cytat: | inna rama pod plastikowy błotnik |
Czym niby się ona różni od tej pod metalowy? |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2009-11-25, 23:50
|
|
|
intr, z tą oszczędnością to był sarkazm
dudas4 z tego co się orientuję, to poza zniknięciem metalowego błotnika przesunięto chyba również górny punkt mocowania tylnych amorków. Jeśli się mylę, niech ktoś poprawi |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2009-11-25, 23:59
|
|
|
kosior30 napisał/a: | intr, z tą oszczędnością to był sarkazm |
Sarkazm, nie sarkazm Faktem jest, że takie legendy pokutują, więc wolałem wyprostować na przyszłość |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-11-26, 11:11
|
|
|
intr napisał/a: | Moim zdaniem nie wynikało to z żadnej oszczędności. W ostatnich latach montowano wiele elementów lepszych jakościowo w silniku jak na przykład łożyska o wyższej niż standard klasie dokładności p6. Fabryka i tak miała się ku końcowi, a przeróbka formy, to są przecież koszty znacznie większe niż oszczędność na tych kilku gramach alu. To nie była produkcja w milionach. Moim zdaniem tam przygotowano miejsce pod rozrusznik. Pasuje tam idealnie. Z boku jest dostęp do przekładni głównej na wale przez kapę. Ale ze fabryka upadła to się nie doczekaliśmy. Mało kto wie, że w 92 przekonstruowano silnik 150'tki od strony sprzęgła. Poprawiono mało idiotoodporny problem z wyciąganiem wałka obrotomierza z karteru. To też z oszczedności ? Niemcy to nie Polacy, że robią na odpierdal byle szło. |
o pa nawet o tym nie wiedziałem
takie forum a ile sie można rzeczy dowiedzieć |
|
|
|
|
|