Przesunięty przez: sIaj 2009-12-18, 17:51 |
MZ ETZ 250 Brak sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
k0toszu
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 4 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2009-11-18, 20:38 MZ ETZ 250 Brak sprzęgła
|
|
|
Witam
Ostatnio w kupiłem sobie MZ 250 do roboty było kilka rzeczy. Zrobiłem odpaliłem wrzuciłem jedynkę, ruszyła do przodu i zgasła. Dopiero jak dodam gazu to jedzie. Podczas regulowania linki gdy podciągnąłem kopniak się ślizgał a gdy poluzowałem sprzęgła nie było w ogóle. Więc postanowiłem rozebrać sprzęgło. Rozkręciłem i zobaczyłem kilka rzeczy:
-brak 6 podkładek za kołnierzem zaciskowym ''aluminiową gwiazdą"
-grubość tarcz 3mm
-grubość tarcz metalowych 1,5mm
-włamane 4 zęby(te dłuższe) na kole napędowym ze zbierakiem
-brak podkładki sprężystej przed kołem napędowym ze zbierakiem
Szczelina miała 1.5mm( a powinna chyba mieć 0.5mm). Po dodaniu 6 podkładek za kołnierzem zaciskowym szczelina zwiększyła się do 3mm.
Proszę o podanie przyczyn dlaczego nie ma sprzęgła. |
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2009-11-19, 19:47 bfg
|
|
|
zrob tak jak fabryka to spzreglo czyli wszystkei podkladki itp ustawienei sprzegla na 11 mm inaczej zle dziala tarcze musza miec grubosc fabryczna |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
k0toszu
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 4 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2009-11-19, 21:13
|
|
|
Co to znaczy ""ustawienei sprzegla na 11 mm""
A tak w ogóle to możesz trochę jaśniej. |
|
|
|
|
Jokers
Joker
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 39 Dołączył: 29 Lip 2006 Posty: 39 Skąd: Tyszowce
|
Wysłany: 2009-11-21, 13:03
|
|
|
Kolego widzę że niedawno dołączyłeś do klubu
Radził bym troszeczkę poczytać zanim zaczniesz zadawać pytania.
Nie będę złośliwy i może uda mi się Ci trochę pomóc.
Na początek filmy montażowe (google nie boli):
http://video.google.pl/vi...48890604&view=2
Poszukaj sobie resztę partów i zaopatrz w dokumentacje serwisową (krąży po forum). |
_________________ AB
|
|
|
|
|
k0toszu
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 4 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2009-11-22, 14:02
|
|
|
filmiki oglądałem wiele razy wcześniej.Złożyłem sprzęgło dodając 6 podkładek szczelina wynosi 2mm od tłuściłem stożek i wał nabiłem sprzęgło. Wrzucam jedynkę sprzęgło i do końca nie wysprzęgla (słychać jak tarcze się o siebie trą). Gdy podciągnę linkę przy klamce to się kopniak ślizga i sprzęgło nie wysprzęgla do końca. Ale gdy ustawię na środku do kopniak się trochę ślizga i sprzęgło wysprzęgla w połowie. Jak to naprawić albo co zrobić aby sprzęgło działało poprawnie? |
|
|
|
|
Jokers
Joker
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 39 Dołączył: 29 Lip 2006 Posty: 39 Skąd: Tyszowce
|
Wysłany: 2009-11-22, 16:11
|
|
|
Też miałem dużo problemów ze sprzęgłem.
Moja propozycja:
- kosz nie nabijaj na wał tylko przykręć tą śrubą.
- rób wszystko zgodnie z instrukcją (najlepiej dokumentacją serwisową)
- pamiętaj o tych podkładkach na wale (mają one specjalne wyżłobienia i nie mogą być odwrotnie założone!)
- nie patrz na tą szczelinę (w filmach elementy są nowe a Ty masz na pewno już trochę wyeksploatowane) -u mnie ta szczelina była znacznie większa.
- PAMIĘTAJ! tarcze i przekładki muszą chodzić luźno. I to jest na 99% Twój problem. Frezy są już powybijane i tarcza lub przekładka się zawiesza na nich i dlatego raz ciągnie a raz nie ma sprzęgła. Bierzesz pilniczek i "cały dzień" szlifujesz te zęby (wewnętrzne i zewnętrzne) aby wyglądały jak nówka (gładkie) i sprawdzasz czy tarcze spadają swobodnie po nich. Nie może się zawieszać!.
-Sprawdź czy nie pogiąłeś przekładek.
Złóż sprzęgło, ustaw i zabezpiecz tym kółeczkiem pod tym malutkim dekielkiem.
Po tym sprzęgło musi działać idealnie i zapominasz o sprzęgle na długi długi czas...
Koniec |
_________________ AB
|
|
|
|
|
k0toszu
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 4 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
tokarz144
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 06 Gru 2010 Posty: 35 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2012-03-16, 21:50
|
|
|
witam mam problem ze sprzęgłem wymieniłem tarcze skręciłem założyłem dekiel i tu zaskoczenie nie da się go wcisnąć w ogóle tak ciężko a jak nawet wcisnę na siłę to sprzęgła i tak nie ma .czym to może być spowodowane?
[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2012-03-16, 23:01 ]
W dolnej części klawiatury znajdziesz klawisz Shift, w połączeniu z klawiszem literowym daje on wielką literę. Zacznij stosować tą kombinację na początku każdego zdania inaczej następne twoje posty będą USUWANE. |
|
|
|
|
gary
motórzysta
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: ok. Bielska-Białej
|
Wysłany: 2012-03-16, 22:44
|
|
|
Pewnie tarcze za grube. Suwmiarka w dłoń i zmierz te nowe tarcze... Wydaje mi się ze 2,7mm powinno być ale nie jestem pewien jak sie myle niech ktoś mnie poprawi... Jeśli się okaże że są za grube to nic innego nie pozostaje Ci jak zeszlifować do prawidłowego wymiaru albo pokombinować ze starymi(np 3nowe2stare) |
_________________ MZ ETZ 250 88'
- No, to za bezpieczny weekend, Władziu!?
- Za bezpieczny... |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-03-16, 23:01
|
|
|
Tarczki co są dzisiaj w sprzedaży mają przeważnie 3.4 mm grubości, sam się o tym przekonałem ale godzina siedzenia przy stole z kawałkiem grubej szyby i papierem 120 załatwiło sprawę tarcze muszą mieć 3mm +- 0.1mm |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
citron125
moto-bandziano:)
Motocykl: mz etz 251
Wiek: 42 Dołączył: 19 Lip 2011 Posty: 2 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 2012-03-16, 23:24 Re: MZ ETZ 250 Brak sprzęgła
|
|
|
Moja rada: motocykl ETZ nie jest na tyle drogi bys musiał szlifować i piłoać bądż sklejać jakieś przechodzone podzespoły .....:P pochodzę ze wsi i większość mojej przygody spędziłem na łataniu czegoś co już się wypracowało:P ja rozumiem ze można czasem użyć talentu i coś naprawic ręcznie i to nawet daje satysfakcję , ale nic tak nie ożywia silnika jak zafundowanie mu nowych, czyściutkich, błyszczących części poza tym ich obszar dostrojenia bedzie mniejszy, bo wiadomo nowe to nowe....a w skrócie pisząc to ....są rzeczy które można naprawić i są rzeczy które trzeba po prostu wymienić i tyle ....szerokiej drogi:) |
|
|
|
|
gary
motórzysta
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: ok. Bielska-Białej
|
Wysłany: 2012-03-16, 23:46
|
|
|
citron125, Z całym szacunkiem - znajdź mi nowe tarcze sprzęgłowe - zamienniki które można z czystym sumieniem założyć(mogą być ddr ) Tu nie chodzi o "druciarstwo" tylko o jakość tych nowych chińskich części(a raczej jej brak) Fajnie byłoby gdyby wymiary się przynajmniej zgadzały z orginałem |
_________________ MZ ETZ 250 88'
- No, to za bezpieczny weekend, Władziu!?
- Za bezpieczny... |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-03-17, 11:27
|
|
|
ETZPOWER94, Bo do 150 są inne tarcze niż do 250/251, jak ja kupowałem do moich 150-tek to zawsze były gitowe |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
citron125
moto-bandziano:)
Motocykl: mz etz 251
Wiek: 42 Dołączył: 19 Lip 2011 Posty: 2 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 2012-03-17, 22:55
|
|
|
.......no i tu sie z tobą zgodzę nie ma to jak orginał |
|
|
|
|
to-mecz-q
Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 474 Skąd: Łolesno
|
Wysłany: 2012-03-19, 00:47
|
|
|
tokarz144, to zamontuj np 3 nowe i 2 stare tarcze albo nawet 3 stare 2 nowe lub szyba papier ścierny i szlifujemy do 3 mm |
_________________ "Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."
Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej |
|
|
|
|
kris1985
Motocykl: mz 250
Wiek: 38 Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 1 Skąd: Ruda Sląska
|
Wysłany: 2012-03-19, 23:18
|
|
|
mógłby mi ktos pomóc przy naprawie sielnika z mz 250 bo mam duże problemy z nią??
|
_________________ makel |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2012-03-20, 09:51
|
|
|
Każdy ci powie żebyś zaczął od powitalni, później od czytania info na forum, a dopiero na końcu pytał. Jak nie znajdziesz ciekawego tematu na forum to zakładaj swój, no chyba że masz problem ze sprzęgłem. Nic nie piszesz więc nikt cie tu nie potraktuje poważnie |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2155 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-02-28, 07:31
|
|
|
No to mnie spotkał teraz ten problem, sprzęgło złożone poprawnie , cały mechanizm również , na sucho super wysprzęgla , a po odpaleniu silnika sprzęgła wcale nie ma.
zacznijmy od sprzegłą, nowe tarcze zeszlifowałem na wymiar , szczelina wynosi cos ok 1,2mm.
przekładki przejechałem również papierem aby były szorstkie.
wszystkie frezy po których chodzą przekładki przejechałem pilnikiem , gdyż ciężkawo pracowały, teraz jest lux malina.
-kolejna kupa co do stożka : docisk podczas wcisku , chowa się w miejscu łożyska (ale od spodu) w "rowek " stożka , żecz normalna. lecz rowek w stożku był za mały i sprzęgła wcisnąć się nie dało, wiec zeszlifowałem troche materiału z docisku i teraz chodzi leciutko i ładnie.
co do mechanizmu , to wszystko jest dobrze wyregulowane i ustawione, był wcześniej przy poprzednim sprzęgle i działało super.
oczywiście podkładki oporowe , dystansowe i falista są, zdystansowałem zbierak, po odpaleniu sprzęgła prawie nei słychać.
oleju nie zalewałem , lecz zawsze tak robie z racji tego że wole sprawdzić wszystko na sucho czy działa, zawsze tak robiłem i bylo ok. wątpie żeby to była wina braku oleju . chodź troche by rozłączało napęd
nie mam już pomysłów |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7502 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-02-28, 08:39
|
|
|
Mierzyłeś grubość całego zestawu wszystkie tarcze + wszystkie przekładki? Sprężynki niekombinowane? Pod sprężynkami nie ma przypadkiem jakichś podkładek? Jak ustawiałeś ślimak i łapkę wyciskającą? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
|