» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-12-18, 17:51
MZ ETZ 250 Brak sprzęgła
Autor Wiadomość
djkrzychu91 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-01-16, 18:54   

Według serwisówki to od 80 do 100Nm.
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2015-01-16, 19:14   

Coś jest nie tak, skoro musiałeś szlifować tuleję. Wszystko jest poskładane dobrze? W odpowiedniej kolejności? Stożek na pewno jest dobry?
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
djkrzychu91 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-01-16, 19:18   

Stożek nowy z stazetu jutro dokrecę tą śrubę siłą 100Nm i zobaczę może za małym Nm dokręciłem. I tak potem będę czekał na zapłon i kupić pokrywę obrotomierza bo uszkodzona.
 
 
     
djkrzychu91 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-01-16, 19:20   

Tuleje zeszlifowałem bo blacha regulacji zgrubnej to nie dolegała do pokrywy.
 
 
     
DAAD 


Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 70
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-16, 19:27   

djkrzychu91 napisał/a:
Tuleje zeszlifowałem bo blacha regulacji zgrubnej to nie dolegała do pokrywy.


Ja pierniczę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-01-16, 21:25   

Skoro piasta sprzęgła nowa i do tego SPADA to zapytam czy docierałeś ją do stożka wału czy tak po prostu sobie go nałożyłeś, skręciłeś i pomyślałeś że będzie to dobrze działało?
djkrzychu91 napisał/a:
Tuleje zeszlifowałem bo blacha regulacji zgrubnej to nie dolegała do pokrywy.
:10ton: wiesz dlaczego tak jest? ponieważ z całą pewnością sprzęgło osiadło na wale za płytko i tuleja jest zbyt mocno wysunięta w stronę pokrywy, bo jak wiadomo, łożysko w tej tulei wyciskowej sprzęgła pełni rolę dystansu pomiędzy piastą sprzęgła a nakrętką na wale którą dokręcasz sprzęgło. Tyle na ten temat, więcej odpowiedzi ode mnie nie uzyskasz, przeczytaj cały temat jeszcze 17 razy to dowiesz się o co tak naprawdę chodzi.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
djkrzychu91 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-01-16, 21:56   

Wiem o tym. Ale zeszlifowałem tylko 0,5mm i jest ok ten temat zamykamtylko kupię pokrywke obrotomierza i śrubę dokręce 100Nm. Sprzęgło mi działało. Jaki jest gruby ten oring pokrywy obrotomierza?
 
 
     
djkrzychu91 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-01-16, 21:57   

Docierałem pasta 2 i 0.
 
 
     
djkrzychu91 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-01-16, 21:59   

Piasta siedzi jest ok ale śruba ślimaka się odkręca jutro po kombinuję.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-01-19, 21:40   

Po pierwsze odróżniać waść śrubę od nakrętki.

Po drugie - pod nakrętką ma być podkładka o średnicy wewnętrznej równej średnicy otworu w łożysku, o które się opiera.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
DAAD 


Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 70
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-19, 22:41   

kosior30 napisał/a:

pod nakrętką ma być podkładka o średnicy wewnętrznej równej średnicy otworu w łożysku, o które się opiera.


Dla ułatwienia dodam że jest to Best. - Nr 94 38 505
W żadnym wypadku nie od Ursusa.
 
     
djkrzychu91 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-02-27, 20:57   

Zakupilem oryginalną podkładke a teraz muszę wyjąć silnik potem cylinder i dokręcić śrubę sprzęgła stożka i założyć powrotem odpalić. Dam znać co z tego wyszło i czy chodzi.
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2015-02-27, 22:11   

djkrzychu91 napisał/a:
Zakupilem oryginalną podkładke a teraz muszę wyjąć silnik potem cylinder i dokręcić śrubę sprzęgła stożka

Po co wyjmować silnik i demontowac cylinder?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
kadetm-780 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 369
Skąd: okolice Moniek
Wysłany: 2015-02-28, 07:28   

Żeby podsadzić drewienko po tłok, żeby zblokować wał.

Równie dobrze można by było wsadzić kawałek drewna w okno wydechowe i też ładnie zablokuje wał.
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2015-02-28, 07:34   

Nigdy bym nie pomyślałe żeby wyjmować i rozbierać silnik tylko po to, żeby dokręcić nakrętke, są inne sposoby, które nie wymagają tyle pracy.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
djkrzychu91 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-02-28, 20:45   

kadetm-780 napisał/a:
Żeby podsadzić drewienko po tłok, żeby zblokować wał.

Równie dobrze można by było wsadzić kawałek drewna w okno wydechowe i też ładnie zablokuje wał.
Napewno takie czegoś w życiu nie zrobię.
 
 
     
djkrzychu91 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-02-28, 20:50   

ETZPOWER94 napisał/a:
Nigdy bym nie pomyślałe żeby wyjmować i rozbierać silnik tylko po to, żeby dokręcić nakrętke, są inne sposoby, które nie wymagają tyle pracy.
To znaczy jakie inne sposoby?? bo nawet sobie zrobiłem przyrząd podstawkę oporowa tłoka.
 
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1681
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2015-02-28, 21:25   

djkrzychu91 napisał/a:

To znaczy jakie inne sposoby?? bo nawet sobie zrobiłem przyrząd podstawkę oporowa tłoka.

Takie o jakim pisze np kadetm. Rączka młotka włożona przez okno wydechowe to sprawdzony i znany sposób na zablokowanie tłoka. Ale jeśli w życiu tego nie zrobisz....
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-02-28, 23:20   

Panowie są też blokady tłoka wkręcane w miejscu świecy tylko się zastanawiam czy komuś z was przytrafiło się przez to uszkodzić tłok?
Można takie kupić w trzech wersjach z tworzywa (nylon), aluminiowe oraz metalowe. Widziałem też wersję metalową a końcówka była z tworzywa... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Antczak 
EZG


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 854
Skąd: Głowno
Wysłany: 2015-02-28, 23:33   

Ja u siebie wiele razy wkładałem czonek młotka w okno wydechowe i nic się nie stało :)
_________________
Renowacja mojej Mz-tki 14.01.2015-12.08.2016 : http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=antczak
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14