» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-12-18, 17:51
MZ ETZ 250 Brak sprzęgła
Autor Wiadomość
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-03-01, 00:14   

Stefan w swojej mz 350 ts taką blokadą wkręcaną w otwór świecy zrobił dziurę w tłoku.
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2015-03-01, 09:13   

Przy dokręcaniu piasty sprzęgła używa się średnio momentu 90Nm.To odpowiada w przybliżeniu ciężarowi 9 kg obciążającemu końcówkę klucza w pozycji poziomej o długości 1 m.
Odległość od osi wału korbowego do osi łożyska stopy korbowodu wynosi 32,5 mm,więc:
1m : 32,5mm =31
31 x 9 kg=279 kg
279kg to jest siła z jaką jest pchany tłok etz 250 kiedy znajduje się dokładnie w połowie pomiędzy GMP a DMP.
Oczywiście jeśli tłok będzie zablokowany np.1 cm od GMP to ta siła wyniesie już około 900 kg aż do 9 ton przy 1 mm od GMP.
Więc wszystko zależy od tego W jakim punkcie zablokujemy tłok.
W poniedziałek zrobię krasch-test na jakimś starym tłoku wciskając prasą w denko tulejkę o średnicy gwintu świecy i zobaczymy ile wytrzyma.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
djkrzychu91 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-03-01, 11:50   

Seba_830 napisał/a:
Stefan w swojej mz 350 ts taką blokadą wkręcaną w otwór świecy zrobił dziurę w tłoku.
O to przykład.

Słyszałem ze już nawet tłoki się kruszyły. Wole sobie wyjąć silnik i zrobić to fachowo a nie jakieś wkładanie trzonka przez kanał wydechowy lub ssący. Każdy robi jak chce wole poświecić godzinę niż potem kupować nowy tłok za 140zł. Dzisiaj wyjeżdżam za granice będę w piątek i porobię to i dam znać.
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-03-01, 12:49   

Włożenie trzonka przez kanał wydechowy jest w pełni bezpieczny, sam tak robiłem.
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-03-01, 13:15   

Seba_830 napisał/a:
Włożenie trzonka przez kanał wydechowy jest w pełni bezpieczny, sam tak robiłem.


Na pewno bezpieczniejszy sposób niż blokowanie tłoka drewienkami od spodu, na pewno coś się upier...

Jak się już boisz dokręcać przez trzonek młotka to szybciej będzie rozpiąć łańcuch i zastosować blokadę w postaci kawałka łańcucha z przyspawanym płaskownikiem i na 5 biegu dokręcić sprzęgło odpowiednią siłą.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-03-01, 13:21   

Albo ustawić tłok w jakieś 20mm przed GMP i wlać olej na tłok i wkręcić świecę i dokręcać rozkładając siłę równomiernie na cały tłok. Kiedyś ktoś wrzucił filmik, przetestowałem to, w pełni bezpieczne :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-03-01, 13:36   

ETZ_PRORIDER, dobry i łatwy sposób można tez z benzyną /ropą.
W silnikach radialnych kiedy paliwo /olej zgromadzi sie po dłużysz postiju w dolych cylindrach - zdarza sie że to zjawisko (hydrouderzenie) powoduje wyginanie się korbowodów - podczas próby odpalenia silnika
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-03-01, 17:47   

Własnie, tak jak elektryk111, napisał, że u samej góry tłok będzie naciskał z wiele razy większą siłą, niż np. w połowie jego ruchu, gdzie siła ta będzie najniższa. Dlatego można dorobić jakąś przedłużkę do świecy tak, żeby blokować tłok dokładnie między GMP a DMP (czyli w połowie ruchu) chociaż i tak nie ma pewności czy nic się nie uszkodzi. Gdzieś na forum czytałem o patencie ze sznurkiem wkładanym do komory spalania przez otwór po świecy. Po prostu napchać tam tyle sznurka, zeby zablokował on tłok, a potem go wyjąć. Całkowicie bezpieczny sposób i bez rozkręcania.
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2015-03-01, 19:30   

grajko91 napisał/a:
Całkowicie bezpieczny sposób i bez rozkręcania.

Napewno nie całkowicie, trzeba uważac zeby przy dokrecaniu sznurek nie wlazł miedzy tłok a okno :mrgreen: Także należy umiejętnie to robić, zeby potem sobie roboty nie narobić :mrgreen:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2015-03-02, 19:11   

Zrobiłem test odporności tłoka etz 250 wciskając prasą w sam środek tulejkę o średnicy 12mm,i ciśnieniomierz prasy pokazał w krytycznym momencie ciśnienie 35 atmosfer.
Co po przeliczeniu przez 11 cm średnicy tłoczyska dało 3 tony i 320kg nacisku potrzebnego do zrobienia dziury w tłoku.
Do testu użyłem starego,oryginalnego tłoka po przejsciach.
Wniosek niech każdy wyciągnie sam.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-03-03, 07:44   

elektryk111, tu nie chodzi o zrobienie dziury, a o odkształcenie materiału. Stefanowi dziura nie zrobiła się od razu, lecz po przejechaniu kilku tysięcy km. Materiał w tym miejscu był już po prostu osłabiony.

djkrzychu91, ja robiłem patent z młotkiem kilkanaście razy, myślę, że sumarycznie inni forumowicze kilkaset. Tłok ma wytrzymywać naciski od góry nie od dołu. Zobacz tylko jaki masz przekrój tłoka między sworzniem a denkiem i porównaj go z przekrojem między sworzniem a dolnym płaszczem. A potem włóż sobie to drewienko pod tłok :]
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-03-03, 09:12   

Prosta riposta. Amen.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
djkrzychu91 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2015-03-05, 16:47   

Ave wszystkim jestem w domciu i porobiłem to sprzęgło i odpaliłem i mam problemy ale to założę nowy temat w innych dziale.
 
 
     
PANDX 

Motocykl: etz '83
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-06-15, 20:12   

Hej, mam parę zagwozdek na które odpowiedzi nie znalazłem nigdzie na poprzednich stronach:
Mianowicie, obawiam się, że stożek usiadł za głęboko(nie mam podkładki oporowej pod zabierak oraz dystansującej zabierak :/) jednak na poprzednim stożku sprzęgło działało dobrze, po zakupieniu nowego "węgierskiego" sprzęgło ciągnie. Stożek był ściągany i zakładany ponownie już 3 razy za każdym razem po podgrzaniu palnikiem - stąd moje obawy.
Odległość od krawędzi wału do stożka to 29mm.

Ciekawą sprawą jest to, że sprzęgło czasem po kilkukrotnym wyciśnięciu klamki rozłączy perfekcyjnie.
Czy może to wskazywać na zbyt ciasno poruszające się elementy między sobą?
Dołączam zdjęcie całego sprzęgła może komuś coś zaświta, albo podpowie mi co możne być jeszcze przyczyną ciągnącego sprzęgła.

Dzięki za cierpliwość i pozdrawiam


 
 
     
kadetm-780 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 369
Skąd: okolice Moniek
Wysłany: 2015-06-15, 20:30   

Szczelina między gwiazdą a obręczą prawidłowa? Bo wygląda na zbyt dużą.
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-06-15, 20:52   

Kiepsko widać ale wydaje mi się że "podstawa" z której wystają szpilki jest zbyt blisko koła 68z o zębach skośnych, jak wyciśniesz sprzęgło to siada jeszcze głębiej, sprawdź czy nie dolega do koła zębatego.

To może być jedna z oznak że kosz siadł za głęboko na wale.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-06-17, 00:13   

Tak jak Allu, pisał, nie widać dobrze na tym zdjęciu jaka odległość dzieli sprzęgło od koła zębatego, natomiast po odcinku wału na którym osiada łożysko wałka obrotomierza można sugerować że nie siedzi zbyt głęboko.
Prawodopobnie po zmianie stożka sprzęgło osiadło inaczej niż było i co za tym idzie, tarcze sprzęgłowe zmieniły pozycję względem zabieraka. Rozbierz sprzęgło, następnie przy pomocy iglaka diamentowego usuń nierówności na zabieraku pozostawione przez tarcze sprzęgłowe, to samo zrób z nierównościami pozostawionymi przez przekładki na oprawie sprzęgła. Na koniec zaokrąglij krawędzie na wszystkich zębach (z każdej strony) tarcz i przekładek.
Trochę mozolnej pracy jest, ale jak się wprawisz to szybko idzie. Po takim zabiegu sprzęgło powinno się płynnie rozłączać i tak samo załączać.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-06-17, 00:21   

Po pierwsze same sprzęgło jest złożone nieprawidłowo, po drugie za głęboko siada na wale.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 391
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2015-06-17, 08:08   

A co ma głębokość osadzenia sprzęgła do sprawności jego działania??? Szkoda że używałeś palnika bo jest większe ryzyko że spadanie no i wcale nie jest tak głęboko, możesz kupić nowy stożek lub nieco pokombinować: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/album/1779853
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-06-17, 09:49   

mar09 napisał/a:
A co ma głębokość osadzenia sprzęgła do sprawności jego działania???
To co pisałem powyżej - zmienia się położenie tarcz względem zabieraka. I jeśli na zabieraku mamy wyżłobienia, to tarcze mogą się o nie blokować. Miałem to samo tylko, że przy załączaniu sprzęgła. Fakt faktem, to powinno z czasem samo ustać, no ale jak jest tragicznie to lepiej samemu coś z tym zrobić.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14