Przesunięty przez: sIaj 2009-12-18, 17:51 |
MZ ETZ 250 Brak sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-03-01, 00:14
|
|
|
Stefan w swojej mz 350 ts taką blokadą wkręcaną w otwór świecy zrobił dziurę w tłoku. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
Wysłany: 2015-03-01, 09:13
|
|
|
Przy dokręcaniu piasty sprzęgła używa się średnio momentu 90Nm.To odpowiada w przybliżeniu ciężarowi 9 kg obciążającemu końcówkę klucza w pozycji poziomej o długości 1 m.
Odległość od osi wału korbowego do osi łożyska stopy korbowodu wynosi 32,5 mm,więc:
1m : 32,5mm =31
31 x 9 kg=279 kg
279kg to jest siła z jaką jest pchany tłok etz 250 kiedy znajduje się dokładnie w połowie pomiędzy GMP a DMP.
Oczywiście jeśli tłok będzie zablokowany np.1 cm od GMP to ta siła wyniesie już około 900 kg aż do 9 ton przy 1 mm od GMP.
Więc wszystko zależy od tego W jakim punkcie zablokujemy tłok.
W poniedziałek zrobię krasch-test na jakimś starym tłoku wciskając prasą w denko tulejkę o średnicy gwintu świecy i zobaczymy ile wytrzyma. |
_________________ To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY |
|
|
|
|
djkrzychu91
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 96 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 2015-03-01, 11:50
|
|
|
Seba_830 napisał/a:
Stefan w swojej mz 350 ts taką blokadą wkręcaną w otwór świecy zrobił dziurę w tłoku.
O to przykład.
Słyszałem ze już nawet tłoki się kruszyły. Wole sobie wyjąć silnik i zrobić to fachowo a nie jakieś wkładanie trzonka przez kanał wydechowy lub ssący. Każdy robi jak chce wole poświecić godzinę niż potem kupować nowy tłok za 140zł. Dzisiaj wyjeżdżam za granice będę w piątek i porobię to i dam znać. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-03-01, 12:49
|
|
|
Włożenie trzonka przez kanał wydechowy jest w pełni bezpieczny, sam tak robiłem. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-03-01, 13:15
|
|
|
Seba_830 napisał/a: | Włożenie trzonka przez kanał wydechowy jest w pełni bezpieczny, sam tak robiłem. |
Na pewno bezpieczniejszy sposób niż blokowanie tłoka drewienkami od spodu, na pewno coś się upier...
Jak się już boisz dokręcać przez trzonek młotka to szybciej będzie rozpiąć łańcuch i zastosować blokadę w postaci kawałka łańcucha z przyspawanym płaskownikiem i na 5 biegu dokręcić sprzęgło odpowiednią siłą. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-03-01, 13:21
|
|
|
Albo ustawić tłok w jakieś 20mm przed GMP i wlać olej na tłok i wkręcić świecę i dokręcać rozkładając siłę równomiernie na cały tłok. Kiedyś ktoś wrzucił filmik, przetestowałem to, w pełni bezpieczne |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2015-03-01, 13:36
|
|
|
ETZ_PRORIDER, dobry i łatwy sposób można tez z benzyną /ropą.
W silnikach radialnych kiedy paliwo /olej zgromadzi sie po dłużysz postiju w dolych cylindrach - zdarza sie że to zjawisko (hydrouderzenie) powoduje wyginanie się korbowodów - podczas próby odpalenia silnika |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2015-03-01, 17:47
|
|
|
Własnie, tak jak elektryk111, napisał, że u samej góry tłok będzie naciskał z wiele razy większą siłą, niż np. w połowie jego ruchu, gdzie siła ta będzie najniższa. Dlatego można dorobić jakąś przedłużkę do świecy tak, żeby blokować tłok dokładnie między GMP a DMP (czyli w połowie ruchu) chociaż i tak nie ma pewności czy nic się nie uszkodzi. Gdzieś na forum czytałem o patencie ze sznurkiem wkładanym do komory spalania przez otwór po świecy. Po prostu napchać tam tyle sznurka, zeby zablokował on tłok, a potem go wyjąć. Całkowicie bezpieczny sposób i bez rozkręcania. |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
Wysłany: 2015-03-01, 19:30
|
|
|
grajko91 napisał/a: | Całkowicie bezpieczny sposób i bez rozkręcania. |
Napewno nie całkowicie, trzeba uważac zeby przy dokrecaniu sznurek nie wlazł miedzy tłok a okno Także należy umiejętnie to robić, zeby potem sobie roboty nie narobić |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ
MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
|
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-03-03, 07:44
|
|
|
elektryk111, tu nie chodzi o zrobienie dziury, a o odkształcenie materiału. Stefanowi dziura nie zrobiła się od razu, lecz po przejechaniu kilku tysięcy km. Materiał w tym miejscu był już po prostu osłabiony.
djkrzychu91, ja robiłem patent z młotkiem kilkanaście razy, myślę, że sumarycznie inni forumowicze kilkaset. Tłok ma wytrzymywać naciski od góry nie od dołu. Zobacz tylko jaki masz przekrój tłoka między sworzniem a denkiem i porównaj go z przekrojem między sworzniem a dolnym płaszczem. A potem włóż sobie to drewienko pod tłok |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-03-03, 09:12
|
|
|
Prosta riposta. Amen. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
djkrzychu91
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 96 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 2015-03-05, 16:47
|
|
|
Ave wszystkim jestem w domciu i porobiłem to sprzęgło i odpaliłem i mam problemy ale to założę nowy temat w innych dziale. |
|
|
|
|
PANDX
Motocykl: etz '83
Dołączył: 23 Kwi 2015 Posty: 19 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-06-15, 20:12
|
|
|
Hej, mam parę zagwozdek na które odpowiedzi nie znalazłem nigdzie na poprzednich stronach:
Mianowicie, obawiam się, że stożek usiadł za głęboko(nie mam podkładki oporowej pod zabierak oraz dystansującej zabierak :/) jednak na poprzednim stożku sprzęgło działało dobrze, po zakupieniu nowego "węgierskiego" sprzęgło ciągnie. Stożek był ściągany i zakładany ponownie już 3 razy za każdym razem po podgrzaniu palnikiem - stąd moje obawy.
Odległość od krawędzi wału do stożka to 29mm.
Ciekawą sprawą jest to, że sprzęgło czasem po kilkukrotnym wyciśnięciu klamki rozłączy perfekcyjnie.
Czy może to wskazywać na zbyt ciasno poruszające się elementy między sobą?
Dołączam zdjęcie całego sprzęgła może komuś coś zaświta, albo podpowie mi co możne być jeszcze przyczyną ciągnącego sprzęgła.
Dzięki za cierpliwość i pozdrawiam
|
|
|
|
|
kadetm-780
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 369 Skąd: okolice Moniek
|
Wysłany: 2015-06-15, 20:30
|
|
|
Szczelina między gwiazdą a obręczą prawidłowa? Bo wygląda na zbyt dużą. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-06-15, 20:52
|
|
|
Kiepsko widać ale wydaje mi się że "podstawa" z której wystają szpilki jest zbyt blisko koła 68z o zębach skośnych, jak wyciśniesz sprzęgło to siada jeszcze głębiej, sprawdź czy nie dolega do koła zębatego.
To może być jedna z oznak że kosz siadł za głęboko na wale. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2015-06-17, 00:13
|
|
|
Tak jak Allu, pisał, nie widać dobrze na tym zdjęciu jaka odległość dzieli sprzęgło od koła zębatego, natomiast po odcinku wału na którym osiada łożysko wałka obrotomierza można sugerować że nie siedzi zbyt głęboko.
Prawodopobnie po zmianie stożka sprzęgło osiadło inaczej niż było i co za tym idzie, tarcze sprzęgłowe zmieniły pozycję względem zabieraka. Rozbierz sprzęgło, następnie przy pomocy iglaka diamentowego usuń nierówności na zabieraku pozostawione przez tarcze sprzęgłowe, to samo zrób z nierównościami pozostawionymi przez przekładki na oprawie sprzęgła. Na koniec zaokrąglij krawędzie na wszystkich zębach (z każdej strony) tarcz i przekładek.
Trochę mozolnej pracy jest, ale jak się wprawisz to szybko idzie. Po takim zabiegu sprzęgło powinno się płynnie rozłączać i tak samo załączać. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-06-17, 00:21
|
|
|
Po pierwsze same sprzęgło jest złożone nieprawidłowo, po drugie za głęboko siada na wale. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 391 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2015-06-17, 09:49
|
|
|
mar09 napisał/a: | A co ma głębokość osadzenia sprzęgła do sprawności jego działania??? | To co pisałem powyżej - zmienia się położenie tarcz względem zabieraka. I jeśli na zabieraku mamy wyżłobienia, to tarcze mogą się o nie blokować. Miałem to samo tylko, że przy załączaniu sprzęgła. Fakt faktem, to powinno z czasem samo ustać, no ale jak jest tragicznie to lepiej samemu coś z tym zrobić. |
|
|
|
|
|