Wskażnik paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-02-10, 09:11
|
|
|
Na jakiej zasadzie działa taki czujnik?Bardzo prota odpowiedź.Cały mechanizm działa na zasadzie przewodzenia natężenia ujemnego(masy),czyli dla przykładu:
a)jeżeli pływak jest na dnie to jest małe natężenie prądu więc wskaznik będzie wskazywał mniejszą ilość paliwa,
b)jeżeli pływak będzie się znajdował u góry to natężenie prądu będzie większe przez co wskażnik poziomu paliwa bedzie wykazywał większą ilość paliwa
.Do czujnika od 126 są podłączone dwa przewody elektryczne.Zbiornik paliwa musi mieć zapewnionądobrą styczność z masą(-)
Najlepiej taki czujnik zamontować na górze zbiornika,aż nie ma takiej potrzeby kroić zbiornika,wystarczy wyciąć odpowiedni otwór.Ja nie widze sensu by coś takiego montować.Jeżeli już to wystarczyła by sama kontrolka od rezerwy paliwa.Całość była by banalna do zrobienia i przede wszystkim tania.
Tutaj macie dla przykładu fotę czujnika http://photos.allegro.pl/...852344/85234477 to jest chyba od opla.Sam nowy czujnik do fiata 126p kosztuje około 50 zeta.A zachodnie są dużoooooooOOOOOO droższe ,a używki bym nie kupował i nie radził tego innym:wink: |
|
|
|
|
Miaziu
0 RH+
Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy Wiek: 24 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 233 Skąd: Krawce
|
|
|
|
|
OlseN
born to ride ....
Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 282 Skąd: Nisko/Lublin
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-05-29, 15:26
|
|
|
lepsza i tasza alternatywa to licznik z podwójnym wskaxnikiem km. przeciezchyba kazdy pamieta ile leje do baku. i ile przy śednim spalaniu powinien przejechac;/ |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-31, 14:12
|
|
|
hubertbaran, eee .. to by było takie cos dorazne i to na oko ... własnie oto chodzi zebym nie musiał stale pamietac ile litórw mam w miom baku, bo tak to i bez tego podwójnego licznika wiem ile mam mniej wiecej do przejechania jeszcze km ...
to zła uliczka natomiast ...
paliwomierz z pewnoscia jest do wykonania, ale to zbyt skomplikowany zabieg ...
kontorlka to najlepsza alternatywa ... łatwiejsza w wykonaniu i za razem fukcjonalna
... zamruga nam np. czerwonym swiatełkiem, ze pora juz prełaczyc na rezerwe
i da nam to czas, aby powoli rozgladac sie za stacja benzynowa ...
to taki ALLERT kótry informuje nas w odpowiedniej chwili na trasie, aby nie zabrakło nam paliwka do silnika i co gorsza aby go nie zatrzeć |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-05-31, 15:19
|
|
|
Jak-44 (joker), ja mam taką "kontrolke" jak mi moto zaczyna przerywac to daje na rezerwe i jade dalej , paliwomierz powinnien być analogowy albo przynjamniej diodowy i to nie jedna tylko przynajmniej z 5-6 |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-31, 15:38
|
|
|
tomasz102, wiesz ... no przy wolnej jedzie w mieście to fakt ... takie symptomy sa ...
ale miałem raz dawno temu taka oto sytuacje ...
jechałem MZ w trasie poza miastem ... w okolicach gaźnika poluzował sie wężyk z paliwem i
całe paliwko mi ciekło ... a ja 110 km/h cały czas równo na pateli i gnam dalej nieświadomy tego ze paliwa juz coraz miej ...
Nagle !!
jak cos mną szarpnęło, jak mi nagle zablokowało koło zniosło mnie na przeciwny pas ruchu ...
juz myślałem ze nie żyje ... ufff ... tylne koło odpuściło ... znowu mam jako takie panowanie nad motocyklem ... silnik zgasł ... jadę poboczem z rozpędu ... ja sparaliżowany siedzę i czekam az sie moto samo zatrzyma ... zapada zmrok ... a ja z latareczka chodzę dookoła moto i patrzę co sie k**wa stało ??
Moto nie chce odpalić ... patrzę na wężyk no tak ... było jasne moto sie zatarł z braku paliwa i tłok przez chwile zablokował mi te cholerne tylne koło ... cieszyłem sie ze żyje, zostało mi tylko ... 12km samotnie przez ciemny las pchać MZ do domu ...
ta historyjka niech będzie dowodem ze kontrolka była by jednak lepsza od symptomów braku paliwka w naszych MZ. |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
Wysłany: 2006-05-31, 18:17
|
|
|
Dobra.
Ja mam taki pomysł. Albo wykonac to jakims cudem samemu albo poszukac cos co działa na podobnej zasadzie w innym aucie/motocyklu.
Opis:
żółty - Pływak "cos" co po opadnieciu poziomu paliwa wcisnie włacznik "czerwone"
niebieski - wacha
czerwony - włacznik tutaj zaczynaja sie schody musi on być wyjadkowy odporny na zupe odpowiednio czuły by ten pływak nam go dał rade nacisnac i odpowiednio bezpieczny zeby na tam nie zrobił iskierki Ale jesli będzie on nam przecinał przewód ujemny to prawdopodobnie nic takiego sie nie stanie.
Zielony - bak
czarny - tulejka z otworami i przewody.
Nie naskakiwac tu na mnie to tylko pomysł pełen wad i niedomówień.
[ Dodano: 2006-05-31, 18:18 ]
Dobra.
Ja mam taki pomysł. Albo wykonac to jakims cudem samemu albo poszukac cos co działa na podobnej zasadzie w innym aucie/motocyklu.
Opis:
żółty - Pływak "cos" co po opadnieciu poziomu paliwa wcisnie włacznik "czerwone"
niebieski - wacha
czerwony - włacznik tutaj zaczynaja sie schody musi on być wyjadkowy odporny na zupe odpowiednio czuły by ten pływak nam go dał rade nacisnac i odpowiednio bezpieczny zeby na tam nie zrobił iskierki Ale jesli będzie on nam przecinał przewód ujemny to prawdopodobnie nic takiego sie nie stanie.
Zielony - bak
czarny - tulejka z otworami i przewody.
Nie naskakiwac tu na mnie to tylko pomysł pełen wad i niedomówień. |
_________________ http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-05-31, 20:30
|
|
|
u mnie w budzie przy projekatach makiet pneumatyczych sa odpowiednieczułe włączniki i żaden problem je dostać, ale z ich odpornośćią raczej obpada do paliwa. Druga sprawa jak umiejscosić i włżyć to do baku? |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
Wysłany: 2006-05-31, 21:04
|
|
|
Po drugiej stronie kranika jest takie mniejsce tak jak by na 2 kranik nie wiem jak to nazwac ale to mniejsce siewspaniale nadaje. Wiertło i po sprawie. |
_________________ http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
|
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-06-01, 00:17
|
|
|
SAke, napisał:"jest takie mniejsce tak jak by na 2 kranik"
Hmmm ... z skad ja znam ten tekst
Ja to tez i tutaj chiałem napisać
Ale oki wazne ze jest wyjasnione gdzie to cudo które narysowałeś umiescić |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-06-01, 15:22
|
|
|
Szkoda że tam nie ma gwintu to by nam ułatwiło sprawe |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
|
|
|
|
Castro
Zlotowicz czestochowa mz
Motocykl: mz 250
Wiek: 39 Dołączył: 15 Maj 2005 Posty: 44 Skąd: Częstochowa/Krosno
|
Wysłany: 2006-06-16, 11:20
|
|
|
wskaznik paliwa w mz - tj widziałem juz takie mz - a krojenie baku mija sie z celem - wystarczy wsadzic do mz bak który ma takie cudo montowane seryjnie, trzeba poszukac takiego baku na allegro (oczywsicie mam na mysli baki od małych hond itp) tj no i trzeba znac dlugos ramy na jakiej lezy bak tj zeby dopasowac - zmienia to oczywiscie wizulanie wyglad mz. |
|
|
|
|
Bartas
Turysta
Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 08 Lis 2004 Posty: 403 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2006-07-07, 13:24
|
|
|
Nie ma sensu zmieniac baku w mz, popsuje nam to oryginalna linie moto. A taka kontrolka bylaby bardzo przydatna. |
_________________ Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego |
|
|
|
|
miketof
Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 162 Skąd: Szczecin\Resko
|
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
miketof
Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 162 Skąd: Szczecin\Resko
|
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-08-18, 23:37
|
|
|
Wiec mam pomysł jak nie bebeszyć baku od moto i do tego uzyskać solidny wskaźnik paliwa. Potrzeba do tego pływaka z opornikiem ( w moim przypadku bedzie to plywak od garbusa ), jutro zapodam fotki. Pływak ten posiada ramię i opornik, zeby przystosować go do nietypowego ksztaltu w etz, trzeba to ramie trochę zgiąć. Zaowocuje to tym, że gdy bak bedzie pelny, czujnik tego nie pokaże, ale coś za coś. Problemem bedzie też nieliniowy przebieg baku, ponieważ na początku wskaznik bedzie sie przesuwal szybko, pozniej coraz wolniej. Ale wszystko jest do zrobienia, tylko musze kupic drugi czujnik do garbusa, bo w samochodzie jednak bardziej sie przydaje |
_________________ http://www.bikepics.com/members/KingNothing/ |
|
|
|
|
|