» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Wskażnik paliwa
Autor Wiadomość
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-02-06, 21:18   

nom, trzeba uważać co się pisze. też kiedyś myślałem że to szczegóły, ale poco nadmiernie zapychać formu
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-02-10, 09:11   

Na jakiej zasadzie działa taki czujnik?Bardzo prota odpowiedź.Cały mechanizm działa na zasadzie przewodzenia natężenia ujemnego(masy),czyli dla przykładu:
a)jeżeli pływak jest na dnie to jest małe natężenie prądu więc wskaznik będzie wskazywał mniejszą ilość paliwa,
b)jeżeli pływak będzie się znajdował u góry to natężenie prądu będzie większe przez co wskażnik poziomu paliwa bedzie wykazywał większą ilość paliwa
.Do czujnika od 126 są podłączone dwa przewody elektryczne.Zbiornik paliwa musi mieć zapewnionądobrą styczność z masą(-)

Najlepiej taki czujnik zamontować na górze zbiornika,aż nie ma takiej potrzeby kroić zbiornika,wystarczy wyciąć odpowiedni otwór.Ja nie widze sensu by coś takiego montować.Jeżeli już to wystarczyła by sama kontrolka od rezerwy paliwa.Całość była by banalna do zrobienia i przede wszystkim tania.

Tutaj macie dla przykładu fotę czujnika http://photos.allegro.pl/...852344/85234477 to jest chyba od opla.Sam nowy czujnik do fiata 126p kosztuje około 50 zeta.A zachodnie są dużoooooooOOOOOO droższe ,a używki bym nie kupował i nie radził tego innym:wink:
 
     
Miaziu 
0 RH+


Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 233
Skąd: Krawce
Wysłany: 2006-05-26, 00:11   

shalashaska, a masz jakiś pomysł na kontrolke rezerwy ?
_________________
http://www.bikepics.com/members/miaziu/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=6507
 
 
     
OlseN 
born to ride ....


Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 282
Skąd: Nisko/Lublin
Wysłany: 2006-05-29, 14:34   

Joker, to napisz o tym a nie dajesz linka do innego forum.
_________________
http://bikepics.com/members/mictry/

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-05-29, 15:26   

lepsza i tasza alternatywa to licznik z podwójnym wskaxnikiem km. przeciezchyba kazdy pamieta ile leje do baku. i ile przy śednim spalaniu powinien przejechac;/
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-31, 14:12   

hubertbaran, eee .. to by było takie cos dorazne i to na oko ... własnie oto chodzi zebym nie musiał stale pamietac ile litórw mam w miom baku, bo tak to i bez tego podwójnego licznika wiem ile mam mniej wiecej do przejechania jeszcze km ...
to zła uliczka natomiast ...
paliwomierz z pewnoscia jest do wykonania, ale to zbyt skomplikowany zabieg ...
kontorlka to najlepsza alternatywa ... łatwiejsza w wykonaniu i za razem fukcjonalna
... zamruga nam np. czerwonym swiatełkiem, ze pora juz prełaczyc na rezerwe
i da nam to czas, aby powoli rozgladac sie za stacja benzynowa ...
to taki ALLERT kótry informuje nas w odpowiedniej chwili na trasie, aby nie zabrakło nam paliwka do silnika i co gorsza aby go nie zatrzeć :!:
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-05-31, 15:19   

Jak-44 (joker), ja mam taką "kontrolke" jak mi moto zaczyna przerywac to daje na rezerwe i jade dalej :lol: , paliwomierz powinnien być analogowy albo przynjamniej diodowy i to nie jedna tylko przynajmniej z 5-6
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-31, 15:38   

tomasz102, wiesz ... no przy wolnej jedzie w mieście to fakt ... takie symptomy sa ...
ale miałem raz dawno temu taka oto sytuacje ...
jechałem MZ w trasie poza miastem ... w okolicach gaźnika poluzował sie wężyk z paliwem i
całe paliwko mi ciekło ... a ja 110 km/h cały czas równo na pateli i gnam dalej nieświadomy tego ze paliwa juz coraz miej ...
Nagle !!
jak cos mną szarpnęło, jak mi nagle zablokowało koło zniosło mnie na przeciwny pas ruchu ...
juz myślałem ze nie żyje ... ufff ... tylne koło odpuściło ... znowu mam jako takie panowanie nad motocyklem ... silnik zgasł ... jadę poboczem z rozpędu ... ja sparaliżowany siedzę i czekam az sie moto samo zatrzyma ... zapada zmrok ... a ja z latareczka chodzę dookoła moto i patrzę co sie k**wa stało ??
Moto nie chce odpalić ... patrzę na wężyk no tak ... było jasne moto sie zatarł z braku paliwa i tłok przez chwile zablokował mi te cholerne tylne koło ... cieszyłem sie ze żyje, zostało mi tylko ... 12km samotnie przez ciemny las pchać MZ do domu ...
ta historyjka niech będzie dowodem ze kontrolka była by jednak lepsza od symptomów braku paliwka w naszych MZ.
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-05-31, 18:17   

Dobra.
Ja mam taki pomysł. Albo wykonac to jakims cudem samemu albo poszukac cos co działa na podobnej zasadzie w innym aucie/motocyklu.

Opis:
żółty - Pływak "cos" co po opadnieciu poziomu paliwa wcisnie włacznik "czerwone"
niebieski - wacha :P
czerwony - włacznik tutaj zaczynaja sie schody musi on być wyjadkowy :P odporny na zupe odpowiednio czuły by ten pływak nam go dał rade nacisnac i odpowiednio bezpieczny zeby na tam nie zrobił iskierki :P Ale jesli będzie on nam przecinał przewód ujemny to prawdopodobnie nic takiego sie nie stanie.
Zielony - bak
czarny - tulejka z otworami i przewody.

Nie naskakiwac tu na mnie :P to tylko pomysł pełen wad i niedomówień.

[ Dodano: 2006-05-31, 18:18 ]
Dobra.
Ja mam taki pomysł. Albo wykonac to jakims cudem samemu albo poszukac cos co działa na podobnej zasadzie w innym aucie/motocyklu.

Opis:
żółty - Pływak "cos" co po opadnieciu poziomu paliwa wcisnie włacznik "czerwone"
niebieski - wacha :P
czerwony - włacznik tutaj zaczynaja sie schody musi on być wyjadkowy :P odporny na zupe odpowiednio czuły by ten pływak nam go dał rade nacisnac i odpowiednio bezpieczny zeby na tam nie zrobił iskierki :P Ale jesli będzie on nam przecinał przewód ujemny to prawdopodobnie nic takiego sie nie stanie.
Zielony - bak
czarny - tulejka z otworami i przewody.

Nie naskakiwac tu na mnie :P to tylko pomysł pełen wad i niedomówień.
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-05-31, 20:30   

u mnie w budzie przy projekatach makiet pneumatyczych sa odpowiednieczułe włączniki i żaden problem je dostać, ale z ich odpornośćią raczej obpada do paliwa. Druga sprawa jak umiejscosić i włżyć to do baku?
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-05-31, 21:04   

Po drugiej stronie kranika jest takie mniejsce tak jak by na 2 kranik nie wiem jak to nazwac ale to mniejsce siewspaniale nadaje. Wiertło i po sprawie. :mrgreen:
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-06-01, 00:17   

SAke, napisał:"jest takie mniejsce tak jak by na 2 kranik"
Hmmm ... z skad ja znam ten tekst :mrgreen:
Ja to tez i tutaj chiałem napisać :grin:
Ale oki wazne ze jest wyjasnione gdzie to cudo które narysowałeś umiescić :smile:
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-06-01, 15:22   

Szkoda że tam nie ma gwintu :( to by nam ułatwiło sprawe :???:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-06-01, 21:21   

Jak-44 (joker) napisał/a:
Hmmm ... z skad ja znam ten tekst
]
Z początku tego tematu?:>

Gwint to nie problem...
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
Castro 
Zlotowicz
czestochowa mz

Motocykl: mz 250
Wiek: 39
Dołączył: 15 Maj 2005
Posty: 44
Skąd: Częstochowa/Krosno
Wysłany: 2006-06-16, 11:20   

wskaznik paliwa w mz - tj widziałem juz takie mz - a krojenie baku mija sie z celem - wystarczy wsadzic do mz bak który ma takie cudo montowane seryjnie, trzeba poszukac takiego baku na allegro (oczywsicie mam na mysli baki od małych hond itp) tj no i trzeba znac dlugos ramy na jakiej lezy bak tj zeby dopasowac - zmienia to oczywiscie wizulanie wyglad mz.
 
 
     
Bartas 
Turysta

Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 403
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2006-07-07, 13:24   

Nie ma sensu zmieniac baku w mz, popsuje nam to oryginalna linie moto. A taka kontrolka bylaby bardzo przydatna.
_________________
Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego
 
 
     
miketof 


Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 162
Skąd: Szczecin\Resko
Wysłany: 2006-07-17, 18:55   

A wiecie co?? Ja mam jeszcze jeden bak do MZ, pokroje go, wstawie pływak od vectry albo jakiegoś innego samochodu (zależy co znajdę na strychu), zespawam gazówką, szpachel i sprzedam...

Byłby ktoś chętny na coś takiego i za ile?? Pytam sie bo niewiem czy opłaca mi sie robić. wskaźnik do tego też bym miał.
_________________
Taka była:
www.gardzin.prv.pl

Photo of my moto:
http://www.bikepics.com/members/miketof/06etz251/
or
http://www.polskajazda.pl...il&idpojazd=505
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-19, 00:19   

miketof, to chyba zart ??
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
miketof 


Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 162
Skąd: Szczecin\Resko
Wysłany: 2006-07-19, 10:15   

Oczywiście że nie..... zrobiłbym to u siebie, ale MZ idzie pod młotek, a nie chce mi sie jeszcze raz robić lakierki baku...

Pozatym jesli mam poświęcić czas w którym normalnie pracuję i zarabiam, to chyba jakoś musze sobie to odbić.
_________________
Taka była:
www.gardzin.prv.pl

Photo of my moto:
http://www.bikepics.com/members/miketof/06etz251/
or
http://www.polskajazda.pl...il&idpojazd=505
 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-08-18, 23:37   

Wiec mam pomysł jak nie bebeszyć baku od moto i do tego uzyskać solidny wskaźnik paliwa. Potrzeba do tego pływaka z opornikiem ( w moim przypadku bedzie to plywak od garbusa ), jutro zapodam fotki. Pływak ten posiada ramię i opornik, zeby przystosować go do nietypowego ksztaltu w etz, trzeba to ramie trochę zgiąć. Zaowocuje to tym, że gdy bak bedzie pelny, czujnik tego nie pokaże, ale coś za coś. Problemem bedzie też nieliniowy przebieg baku, ponieważ na początku wskaznik bedzie sie przesuwal szybko, pozniej coraz wolniej. Ale wszystko jest do zrobienia, tylko musze kupic drugi czujnik do garbusa, bo w samochodzie jednak bardziej sie przydaje ;)
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14