» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 12:26
Świeca - jaką stosować? - MZ
Autor Wiadomość
Adamuh 
P P 3 5 9 8


Motocykl: MZ ETZ300, JAWA+kosz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2005
Posty: 62
Skąd: Piła
Wysłany: 2007-02-22, 20:37   

Arek112 napisał/a:
U mnie najlepsza jest NGK z auta z seata cordoby.
dżizes przecie w cordobie sa swiece z dlugimi gwintami(mam nadzieje ze wkreciles chociaz od wersji benzynowej:P) a tak powaznie to lepiej kup sobie iskre za 6zł i bedzie spokoj, przeciez nie wkreca sie swiecy z dlugim gwintem( widzialem patenty z podkladkami itepe) nigdy w zyciu nie ustawisz dokladnie odleglosci elektrody od denka tłoka...
_________________
Zschopau==> i tu 23 lata temu się wszystko zaczęło. Panowie konstruktorzy- dziekujemy!!!
 
 
     
Toniu3546
[Usunięty]

Wysłany: 2007-02-23, 20:18   

Ja polecam champion, jeżdze na nich już rok i według mnie są najlepsze :wink:
 
     
Arek112 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 28
Skąd: Żulice
Wysłany: 2007-02-24, 07:39   

Siemka. A czemu nie pasuje wkręcać z długim gwintem????? dobrze nie zaczepia o tłok ani nic. A z reszta na niej chodzi jak igiełka i dużo dużo ciszej. Nigdy na niej nie ma problemu z zapaleniem i fakt na niej mniej pali; Pzdr Oczywiście wiem że świeca nie ma nic do pobierania paliwa.
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-02-24, 10:04   

prawie wszyscy smigaja na innych swiecach niz zalecane przez producenta, ja jak jezdzilem na innych to przerywala mi moja etunia, gasla,a jak mam isolatorki to jeszcze nie mialem zadnego problemu, zawsze odpala nie traci moce-jest cacy
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2007-02-24, 10:13   

Gdy kupiłem swojego szerszenia i po oględzinach zobaczyłem ,że właściciel jeździł na świecy od piły spalinowej. Zmieniłem na jakiegoś "flas pointa"(chyba nazwa nie pochodzi od gry hehe) bo jak jezdziłem później na iskrze to zaczeła mi przerywać, różnicy nie poczułem żadnej miedzy tą świecą od piły a tą ze śmieszną nazwą.
Re5pecta!
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
Toniu3546
[Usunięty]

Wysłany: 2007-02-24, 11:41   

Cytat:
Siemka. A czemu nie pasuje wkręcać z długim gwintem?????

Nie wkręca się świec z długim gwintem ponieważ nigdy dokładnie nie wymieżysz podkładkami tej odległości która ma być między tłokiem a świecą, chociaż widziałem kiedyś na allegro taką "nakrętke" którą wkręcało się na długi gwint i ona podobno była wytoczona na wymiar, a co do tego że ecia ci mniej pali to na pewno nie od tego że masz inną świece. Jeśli ta twoja świeca jest taka dobra, to przecież zawsze możesz poszukać świecy o tych samych wartościach, ale z krótkim gwintem :cool:
 
     
Michau 

Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 258
Skąd: Skarszew
Wysłany: 2007-02-24, 18:59   

Arek112 napisał/a:
A czemu nie pasuje wkręcać z długim gwintem?????

Ze względu na kształt komory spalania.
Nemesis napisał/a:
na świecy od piły spalinowej

No właśnie, mam pytanko co do takiej świeczki. Kupiłem sobie teraz 2 nowe świeczki, jedną NGK ale właśnie od piły, z krótszym gwintem... :roll: (w sklepie nie sprawdziłem co jest w opakowaniu) i drugą w TESCO (miała być jako zapasowa) ta z tesco kosztowała chyba 10 lub 15zł :???: ale jest taka jak powinna (jeśli chodzi o rozmiar, długość gwintu)
Jak myślicie? Która będzie lepsza, a która ma pozostać zapasówką?
 
 
     
Toniu3546
[Usunięty]

Wysłany: 2007-02-24, 19:29   

Wkręć tą z tesco, napewno będzie lepsza, z resztą sprawdź na której moto lepiej chodzi :cool:
 
     
mati1700 

Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-02-24, 21:46   

ja mailem problemy ze świecami az wkoncu kumpel dal mi od polo I bosha 4 elektrodowa z długim gwintem i juz przehulala z 1500 kilosow i nic jej nie jest nawet zapomnialem juz o problemach niewykrecalem jej z 2 miesiace przed zima sprawdzilem jedynie czy wszystko wporzadku z nia . Spalanie wrecz idealne czysta jak lza pali od kopa i nie robi jej roznicy czy nagrzana czy zimna (swiecy) bo z etka to roznie hehe
_________________
kilka fotek
http://polskajazda.pl/ind...12&opcja=detail
 
 
     
Michau 

Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 258
Skąd: Skarszew
Wysłany: 2007-02-24, 22:52   

Cytat:
sprawdź na której moto lepiej chodzi

Będzie chodzić na prawie każdej świecy... I różnice nie są tak bardzo zauważalne, więc wole spytać, może ktoś ma większą wiedze na ten temat.
 
 
     
Arek112 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 28
Skąd: Żulice
Wysłany: 2007-02-25, 16:40   

nie wiem. ja mam dośc długo cały ubiegły roczek jezdziłem na świecy z długim gwintem i jest spoko. Kolorek extra ani zakopcona świeca ani nic. Nie wiem ale nie bede zmieniał na krótki gwint. Pzdr :lol:
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-02-25, 22:52   

jak chesz a wiesz ze to moze odejmowac do 20% mocy i prawie o 30% obnizac V-max;>
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2007-02-26, 12:11   

hubertbaran, a nie o 31%?? :lol: Czasem jak coś dojebiesz to nie wiem czy sie śmiać czy płakać. Jak dla kolegi dobrze chodzi na świecy z długim gwintem to jego sprawa, ale ja bym nie założył takiej bo jak pomyśle o tym jak tłok może stuknąc w świece przez duży luz wału... :???: A po drugie stopień sprężania bardzo sie zwieksza, chyba nie musze nikomu tłumaczyć co to oznacza:/
Re5pecta!
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
Michau 

Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 258
Skąd: Skarszew
Wysłany: 2007-02-26, 16:04   

hubertbaran napisał/a:
jak chesz a wiesz ze to moze odejmowac do 20% mocy i prawie o 30% obnizac V-max;>

Nemesis napisał/a:
Czasem jak coś dojebiesz to nie wiem czy sie śmiać czy płakać.

hehe, Nemesis, ja to uznałem za żart... :roll: Ale może się pomyliłem... :razz:
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-02-26, 18:02   

zaden zart...ługa swieca zabuza przepłukanie komory spalania i dlatego odczuwalne sa takie spadki mocy, kiedys czytałem o tym artykuł.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
mati1700 

Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-02-26, 22:40   

ja tam niezauwazylem zadnego spatku mocy, wydaje mi sie normalny predkosc to tak ok 110 i nic jej tam a o to ze stuknie w tloka sie nieboje ale watpie ze by to sie stalo chyba tam jest troche zapasu, a ze stopien sprezania sie zwieksza to wiem ale czy mu to az tak szkodzi to niewiem, narazie bede jedzil do puki padnie swieca a narazie sie na to nie zachodzi, to jedyna swieca ktora u mnie tyle wyczymala iskry to tak po 2 tygodniach wymiania teraz mam ta bosha i ngk w zapasie jak by co :wink:
_________________
kilka fotek
http://polskajazda.pl/ind...12&opcja=detail
 
 
     
Arek112 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 28
Skąd: Żulice
Wysłany: 2007-03-02, 19:37   

Nie wiem z tym V. Ale sie nie boje że bedzie stukał tłok o świece bo nie mam wogóle Luzu:)) Jak narazie bede jezdził na tej:)))
 
     
krzych_mz150 
SUPER PREZES


Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 398
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-03-04, 14:42   

ja jeździłem na świecy z długim gwintem (bosch), miałem dotoczoną tulejkę dystansową, po wkręceniu w głowice była taka sama odległość jak na świecy z krótkim gwintem.
później założyłem Isolatora i parę Iskier (oby dwie krótki gwint). powiem wam jaka byłą różnica na korzyść świecy Boscha:
-motocykl łatwiej odpalał na zimnym i ciepłym silniku
-praca na wolnych obrotach była bardzo ładna
-ładnie wkręcała się na obroty
-w trakcie jazdy silnik wydawał się żwawszy, ładniej ciągną i nie trzeba było często redukować (zębatka zdawcza 16z)
wydaje mi się że wszystko było spowodowane lepszym spalaniem paliwa w komorze

chciałem żeby ktoś mi wytłumaczył związek stopnia sprężenia z zastosowaniem dłużej świecy. wg. mnie stopień sprężenia jest to stosunek sprężenia mieszanki w momencie gdy tłok jest w GMP, do ilości mieszanki wejściowej
no a świeca jest odpowiedzialna za efektywne spalenie tej mieszanki
no i ciągle nie widzę związku :shock: chyba że ja coś przegapiłem i jestem w błędzie
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-03-04, 16:28   

stopień sprezenia to stopień objetosci całkowitej silnika do objetosci komory spalania, stopień ulegnie zmianie po wkreceniu świecy z długim gwintem(jesli nie ma zadnych dystansów) gdyz zmniejszy sie komora spalania;]


świece długo gwintowe to świece gorace;| Po włozeniu takich swiec powinno byc dokałdnie odwrotnie jak mówi krzysiek;|
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1030
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2007-03-04, 16:52   

krzych_mz150, Myślę, że aż taka różnica w pracy silnika nie wiązała się ze zmianą rodzaju świecy. I zimna i ciepła jednakowo zachowują się w momencie uruchomienia motocykla. Nie ma żadnej różnicy. Pojawia się dopiero podczas nagrzewania, a właściwie oddawania ciepła w trakcie pracy nagrzanego silnika. Prawdą jest to, co napisał hubertbaran, gdyż część swiecy z długim gwintem będzie zajmowała komorę spalania. Jednak ważniejsze jest tutaj nie minimalne zmniejszenie objetości komory spalania, a kształt i prędkość oraz kierunki rozchodzenia się płomienia w chwili zapłonu mieszanki i tuż po nim. Świeca wystająca "odpala" to co spręży tłok w innym punkcie nić świeca z właściwym gwintem. Wtedy pojawiają się cyrki ze stukaniem w silniku. Niektórzy mają takie świece i zachodzą w głowę co tak im napier... w cylindrze w górze obrotów, a to tymczasem głupawo rozchodząca i rozpędzajaca się jak wściekła fala uderzeniowa wali po ściankach komory i denku tłoka:)
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15