» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:16
Gaźnik - regulacja gaźnika - MZ ETZ 250
Autor Wiadomość
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-06-21, 10:08   Gaźnik - regulacja gaźnika - MZ ETZ 250

Mam gaźnik 30 N 3-1 (ten z 251) w motocyklu ETZ 250.
Chciałbym ustawić aby dostawała więcej paliwa a mniej powietrza, bo przy ostrzejszej jeździe domaga się tego (silnik zaczyna stukać) i narazie wspomagam ją ssaniem a wolałbym ustawić tak aby dostawała bogatszą mieszankę. Czym powinienem to ustawić, bo są tam dwie śróbki i ewentualnie iglica, co i w którą stronę przestawić aby dostała więcej paliwa? Jak wy macie ustawione te gaźnmiki (o ile razy wykręcone śróbki i jak iglica, bo może ja mam coś nie tak)?
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-17, 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Skoczu 

Motocykl: MZ 251
Wiek: 36
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 19
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2006-06-21, 10:26   

Mhh jesli chcesz aby dostawala wiecej paliwa to musisz podniesc iglice do gory..a jak z regulacja to nie wiem ja ustawialem zawsze swoja Mz na rozum:Pheh czyli metoda prob i bledow i chodzila zawsze dobrze:)ale co do paliwa to podnies iglice do gory...powinna byc na srodkowym tzn no to chyba takie optymalne ustawienie jest:)
_________________
Skoczu:)
 
 
     
gruby 


Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 304
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-06-21, 10:42   

ustawienei na 4 rowek od gory to jest ksiazkowo a jak chcesz bogatsza mieszanke to daj na 5
_________________
KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW

foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-06-21, 12:45   

Powiedzcie mi jeszcze jeśli się orientujecie do czego potrzebny jest w tym gaźniku otworek zaraz obok otworu iglicowego, tylko że ten otworek obok iglicowego jest zakręcony od spodu śróbą (tak jakby go wcale nie bylo) więc po co on tam jest, czy powinien nie być on zakręcony?
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-06-21, 13:10   

nie wiem dokladnie o co ci chodzi ale sa tam 2 sróbki, jedna od skladu mieszanki a druga od poziomu przepustnicy, wkrecajac ją podnosisz cala przepustnice(wraz iglica oczywiscie) czyli tak jakbyś dodał gazu.
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
rider 

Motocykl: MZ ETZ 250e
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 19
Skąd: Orzesze/Śląsk
Wysłany: 2006-06-21, 13:51   

Radzio89 napisał/a:
nie wiem dokladnie o co ci chodzi ale sa tam 2 sróbki, jedna od skladu mieszanki a druga od poziomu przepustnicy, wkrecajac ją podnosisz cala przepustnice(wraz iglica oczywiscie) czyli tak jakbyś dodał gazu.


Tu chodzi o gaźnik 30N3-1. Jest tam śrubka, owszem w środku (o ile o tą Ci chodzi). Jak ją odkręcisz znajduje sie tam dysza biegu jałowego. To ma tak być zakręcone ;-)
_________________
"...bo jazda na ETZ-cie jest najlepszą jazdą na świecie..."
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-06-21, 15:38   

Tak właśnie o tą mi chodziło i jak ją odkręcę to jest tam dysza ale tak właśnie się zastanawialem po co ona jest skoro ma być zakręcona (tak jakby jej nie było)? Ale skoro ma być zakręcona to ok.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-06-21, 21:50   

przeciez to jest kanalik dla mieszanki wolnych obrotów, śrubą która jest pod nim reguluje sie skład tejże mieszanki wlnych obrotów, jak przepustnica z iglicą jest zamknięta to tym otworkiem wali paliwo żeby moto chodziło...
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
edwin.sk 
Zlotowicz


Motocykl: simson sr 2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2005
Posty: 204
Skąd: międzyrzec podlaski
Wysłany: 2006-06-22, 11:07   

co do tego stukania.....to u mnei się to uspokoiło jak ustawiłem zapłon idealnie no i świeca musi być też dobrze dobrana....teraz nie muszę już zaciągać ssania...
_________________
moja sztuka:D
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-06-22, 14:40   

eMZetkowicz napisał/a:
przeciez to jest kanalik dla mieszanki wolnych obrotów, śrubą która jest pod nim reguluje sie skład tejże mieszanki wlnych obrotów, jak przepustnica z iglicą jest zamknięta to tym otworkiem wali paliwo żeby moto chodziło...

Dokładnie, tylko sprawdź jaką masz tam dyszę. Powinna być 45-50, jak włożysz większą to obroty spadną bo się nie będzie mieszanka spalała. Jeżeli chodzi o odkręcanie śrubek to musisz sobie sam na ucho wyregulować, oko tez się przyda. Najważniejsze żeby linka gau miała luz, czyli wkręć tą śrubę oporową linki gazu(nad przepustnicą), niektórzy sie dziwią że się obroty zmieniają jak się kierownicą kręci. Aha najlepiej jakbysodpalił motor na zakręconym kraniku i poczekał aż sam zgaśnie. Potem wykręc tą śrubkę po lewej(wieksza) np. o 1 pełny obrót, potem tą małą o 1,5-2 obroty.Odkręcasz kranik, zapalasz moto i wykręcasz tą dużą tak żeby obroty były równe i tak gdzieś na 1,5tys. Możliwe ze dla twojego silnika tą małą wystarczy odkręcić o 1,5 obrotu. Mam tu na myśli pełne obroty, pamiętaj!!!!
_________________
Sprzedam MZ ETZ 251:
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
www.anastasja.republika.pl
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-06-22, 16:25   

No, ja mam pradwidlowo to ustawione, śruba oporowa linki jest wkręcona, przepustnica siedzi na śrubie regulacyjnej a kanałem obejściowym dostarcana jest mieszanka. Chodzi w tym o to żeby przepustnice obniżyć jak najbardziej śruba regulacyjną a dostęp mieszanki dla wolnych obrotów zapewnić drugą śruba o której mowa.
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16