Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:16 |
Gaźnik - regulacja gaźnika - MZ ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2006-06-21, 10:08 Gaźnik - regulacja gaźnika - MZ ETZ 250
|
|
|
Mam gaźnik 30 N 3-1 (ten z 251) w motocyklu ETZ 250.
Chciałbym ustawić aby dostawała więcej paliwa a mniej powietrza, bo przy ostrzejszej jeździe domaga się tego (silnik zaczyna stukać) i narazie wspomagam ją ssaniem a wolałbym ustawić tak aby dostawała bogatszą mieszankę. Czym powinienem to ustawić, bo są tam dwie śróbki i ewentualnie iglica, co i w którą stronę przestawić aby dostała więcej paliwa? Jak wy macie ustawione te gaźnmiki (o ile razy wykręcone śróbki i jak iglica, bo może ja mam coś nie tak)? |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-17, 11:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Skoczu
Motocykl: MZ 251
Wiek: 36 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2006-06-21, 10:26
|
|
|
Mhh jesli chcesz aby dostawala wiecej paliwa to musisz podniesc iglice do gory..a jak z regulacja to nie wiem ja ustawialem zawsze swoja Mz na rozum:Pheh czyli metoda prob i bledow i chodzila zawsze dobrze:)ale co do paliwa to podnies iglice do gory...powinna byc na srodkowym tzn no to chyba takie optymalne ustawienie jest:) |
_________________ Skoczu:) |
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2006-06-21, 10:42
|
|
|
ustawienei na 4 rowek od gory to jest ksiazkowo a jak chcesz bogatsza mieszanke to daj na 5 |
_________________ KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW
foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2006-06-21, 12:45
|
|
|
Powiedzcie mi jeszcze jeśli się orientujecie do czego potrzebny jest w tym gaźniku otworek zaraz obok otworu iglicowego, tylko że ten otworek obok iglicowego jest zakręcony od spodu śróbą (tak jakby go wcale nie bylo) więc po co on tam jest, czy powinien nie być on zakręcony? |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
rider
Motocykl: MZ ETZ 250e
Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 19 Skąd: Orzesze/Śląsk
|
Wysłany: 2006-06-21, 13:51
|
|
|
Radzio89 napisał/a: | nie wiem dokladnie o co ci chodzi ale sa tam 2 sróbki, jedna od skladu mieszanki a druga od poziomu przepustnicy, wkrecajac ją podnosisz cala przepustnice(wraz iglica oczywiscie) czyli tak jakbyś dodał gazu. |
Tu chodzi o gaźnik 30N3-1. Jest tam śrubka, owszem w środku (o ile o tą Ci chodzi). Jak ją odkręcisz znajduje sie tam dysza biegu jałowego. To ma tak być zakręcone |
_________________ "...bo jazda na ETZ-cie jest najlepszą jazdą na świecie..." |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2006-06-21, 15:38
|
|
|
Tak właśnie o tą mi chodziło i jak ją odkręcę to jest tam dysza ale tak właśnie się zastanawialem po co ona jest skoro ma być zakręcona (tak jakby jej nie było)? Ale skoro ma być zakręcona to ok. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-06-21, 21:50
|
|
|
przeciez to jest kanalik dla mieszanki wolnych obrotów, śrubą która jest pod nim reguluje sie skład tejże mieszanki wlnych obrotów, jak przepustnica z iglicą jest zamknięta to tym otworkiem wali paliwo żeby moto chodziło... |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
edwin.sk
Zlotowicz
Motocykl: simson sr 2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 10 Lip 2005 Posty: 204 Skąd: międzyrzec podlaski
|
Wysłany: 2006-06-22, 11:07
|
|
|
co do tego stukania.....to u mnei się to uspokoiło jak ustawiłem zapłon idealnie no i świeca musi być też dobrze dobrana....teraz nie muszę już zaciągać ssania... |
_________________ moja sztuka:D |
|
|
|
|
Pastor
Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 82 Skąd: Bulkowo
|
Wysłany: 2006-06-22, 14:40
|
|
|
eMZetkowicz napisał/a: | przeciez to jest kanalik dla mieszanki wolnych obrotów, śrubą która jest pod nim reguluje sie skład tejże mieszanki wlnych obrotów, jak przepustnica z iglicą jest zamknięta to tym otworkiem wali paliwo żeby moto chodziło... |
Dokładnie, tylko sprawdź jaką masz tam dyszę. Powinna być 45-50, jak włożysz większą to obroty spadną bo się nie będzie mieszanka spalała. Jeżeli chodzi o odkręcanie śrubek to musisz sobie sam na ucho wyregulować, oko tez się przyda. Najważniejsze żeby linka gau miała luz, czyli wkręć tą śrubę oporową linki gazu(nad przepustnicą), niektórzy sie dziwią że się obroty zmieniają jak się kierownicą kręci. Aha najlepiej jakbysodpalił motor na zakręconym kraniku i poczekał aż sam zgaśnie. Potem wykręc tą śrubkę po lewej(wieksza) np. o 1 pełny obrót, potem tą małą o 1,5-2 obroty.Odkręcasz kranik, zapalasz moto i wykręcasz tą dużą tak żeby obroty były równe i tak gdzieś na 1,5tys. Możliwe ze dla twojego silnika tą małą wystarczy odkręcić o 1,5 obrotu. Mam tu na myśli pełne obroty, pamiętaj!!!! |
_________________ Sprzedam MZ ETZ 251:
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
www.anastasja.republika.pl
!!!!Zobacz koniecznie!!!! |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-06-22, 16:25
|
|
|
No, ja mam pradwidlowo to ustawione, śruba oporowa linki jest wkręcona, przepustnica siedzi na śrubie regulacyjnej a kanałem obejściowym dostarcana jest mieszanka. Chodzi w tym o to żeby przepustnice obniżyć jak najbardziej śruba regulacyjną a dostęp mieszanki dla wolnych obrotów zapewnić drugą śruba o której mowa. |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
|