Amortyzatory Tył |
Autor |
Wiadomość |
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2010-01-20, 16:11 Amortyzatory Tył
|
|
|
Chciałbym poznać opinię tejże części oczywiście nowych,ponieważ regeneracja starych jest upierdliwa ze względu na brak części i pytanie jak się sprawują te nówki? znośnie? czy coś po kupnie trzeba przy nich zrobić? ,szukam opinii ponieważ wraz z kumplem robimy maszyny na zicher i pomysł był taki by nie regenerować a kupić nowe i tyle. |
|
|
|
|
Patrick345
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 158 Skąd: Głowno
|
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2010-01-20, 19:03
|
|
|
No np. albo te: http://www.allegro.pl/ite...phy_niemcy.html
Chodzi mi głównie o opinie w użytkowania czy szybko zaczynają ciec czy też łapki się urywają,bo jeśli byłoby znośnie to bym zastanowił się nad zakupem ale wpierw wole zapytać. |
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2010-01-20, 22:07
|
|
|
Nawet jakbyście mi polecili amorków od panakracego to i tak bym od niego nie kupił,gość mnie w bambuko zrobił z Bingiem i za to go nie lubię,to jednak jak,te nówki są coś warte?. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2010-01-21, 01:45
|
|
|
Ja gadałem kiedyś z kimś z forum - nie pamiętam już z kim - i widziałem w jego MZ takie ---> http://www.allegro.pl/ite...hrom_tulej.html
Różnią się wyglądem od org, ale ponoć sprawują się bardzo dobrze. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2010-01-22, 09:08
|
|
|
Będę musiał się ostro zastanowić bo trochę odbiegają od oryginału ale za to 5 stopni regulacji,no cóż zobaczymy później,dzięki za chociaż trochę opinii |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2010-01-23, 00:37
|
|
|
Już wiem. Rozmawiałem z mczmokiem, on ma w swojej etce te amorki. http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/17508 Trochę kiepsko widać na tych zdjęciach, ale naprawdę klawo wyglądają na motocyklu. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Patrick345
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 158 Skąd: Głowno
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2010-01-24, 01:54
|
|
|
Patrick345, patrz mój poprzedni post.
Wolfiq, co do tej 5-stopniowej regulacji, to myślę, że i tak będziesz korzystał tylko ze skrajnych ustawień, bo wydaje mi się, że różnica pomiędzy poszczególnymi sąsiadującymi ze sobą "zapadkami" nie jest aż tak duża, żebyś odczuł znaczącą zmianę. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Dekoj
Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 590 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2010-01-24, 15:24
|
|
|
uwierz mi że amortyzator nie jest po to żeby wyglądał klawo.....
źródło: wikipedia.org
Cytat: | W pojazdach (samochodach, motocyklach) amortyzatory stosuje się w celu zmniejszenia kołysania resorowanego nadwozia, oraz zapobiegania oderwaniu koła od podłoża na wybojach |
|
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2010-01-24, 22:12
|
|
|
Zakładając te amortyzatory zauważyłem różnicę w tłumieniu z orginalnymi które regenerowałem juz kilka razy jednakże ich tłumienie po ostatnich szczątkowych regeneracjach - tylko uszczelnienia ponieważ wkładów juz nie można kupić-było mizerne objawiało się to tym że stopka boczna na dziurach potrafiła się otworzyć.
Po wymianie drgania na dziurach się zmniejszyły zdecydowanie jednakże zawieszenie jest "twardsze" co przymojej wadzie kręgosłupa nie jest wskazane.
Zrobiłem na nich ok 7.000 km żadnych wycieków czy zmiany sposobu tłumienia.
Ponieważ mam conajmniej 2 komplety orgianlnych amorów z odnowionymi chromami zastanawia się nad ich regeneracją u tokarza z tym że kosz regeneracji może być większy niż nowych...
ale kilka dni znalazłem nowszą ich wersję na allegro
http://allegro.pl/item878...wane_chrom.html
bardziej przypominają orginały...
a cena za komplet powiedziałbym bardzo dobra !!!
[ Dodano: 2010-01-24, 22:12 ]
Zakładając te amortyzatory zauważyłem różnicę w tłumieniu z orginalnymi które regenerowałem juz kilka razy jednakże ich tłumienie po ostatnich szczątkowych regeneracjach - tylko uszczelnienia ponieważ wkładów juz nie można kupić-było mizerne objawiało się to tym że stopka boczna na dziurach potrafiła się otworzyć.
Po wymianie drgania na dziurach się zmniejszyły zdecydowanie jednakże zawieszenie jest "twardsze" co przymojej wadzie kręgosłupa nie jest wskazane.
Zrobiłem na nich ok 7.000 km żadnych wycieków czy zmiany sposobu tłumienia.
Ponieważ mam conajmniej 2 komplety orgianlnych amorów z odnowionymi chromami zastanawia się nad ich regeneracją u tokarza z tym że kosz regeneracji może być większy niż nowych...
ale kilka dni znalazłem nowszą ich wersję na allegro
http://allegro.pl/item878...wane_chrom.html
bardziej przypominają orginały...
a cena za komplet powiedziałbym bardzo dobra !!!
[ Dodano: 2010-01-24, 22:20 ]
Zapomniałem dodac iż zamieniłem sprężyny na orginalne chyba są mieksze oraz zamiast tulejki gumowej u góry która jest zbyt gruba i nie wchodzi zastosowałem prosty patent w postaci nawinięcia kilku zwoji taśmy skota tak aby nie było luzu do dzisiaj nie zauważyłem żadnych problemów. |
_________________
|
|
|
|
|
sugr
majster amator
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 168 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2010-01-24, 22:40
|
|
|
a chłopaky kiedy w ogole poznac ze amor jest do wymiany? jezdzimy do oporu az zacznie olej ciec czy kiedy sie zmienia? |
_________________ -Dobra, ciężko było ale sprzęgło siedzi.
-A co to za dwie podkładki tu leżą?
-%&^%$^%$# |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2010-01-24, 22:50
|
|
|
jak traci swoje wlasciwości - czyli przestaje tłumić
poznajemy to po tym, że jak zaczniemy skakać dupskiem po siedzeniu, to moto "podskakuje". prawidłowo powinno się po ugięciu powoli unieść |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2010-01-26, 00:27
|
|
|
tomasz102, zobacz najpierw co Wolfiq napisał w poście poprzednim, co ja napisałem w jeszcze wcześniejszym poście i z czego mogło wynikać to, że tak napisałem, a nie cytujesz jakieś zupełnie niepotrzebne i oczywiste rzeczy z wiki próbując mnie ośmieszyć...joke Ci się nie udał... |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Dekoj
Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 590 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Patrick345
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 158 Skąd: Głowno
|
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2010-01-27, 09:14
|
|
|
Witam,dziękuje Mczmokowi który postarał się o opinię amorków z 5 stopniową regulacją, jednakże bardziej interesują mnie te z łapkami, Dekoj wspomniał iż nie ma rozróżnienia na lewy/prawy amor i przy identycznym napięciu sprężyn jedna łapka jest z tyłu druga z przodu zdeka lipa, bo takie coś nie bardzo mi pasuje, ja przynajmniej zdecydowałem i zacznę robić regenerację swoich starych amortyzatorów na dobrych uszczelniaczach, za dniach będę denerwował ludzi ze sklepu z uszczelniaczami by zamówili mi pod dwie sztuki corteco 10x20x7 i 10x19x7 Wtedy myślę że ten tłoczek będzie zrobiony na zicher i będzie jako takie tłumienie.
PS. Patrząc na allegro zahaczyłem jeszcze o te amorki http://allegro.pl/item873...al_enfield.html może kiedyś... |
|
|
|
|
|