» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzatory Tył
Autor Wiadomość
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2010-01-20, 16:11   Amortyzatory Tył

Chciałbym poznać opinię tejże części oczywiście nowych,ponieważ regeneracja starych jest upierdliwa ze względu na brak części i pytanie jak się sprawują te nówki? znośnie? czy coś po kupnie trzeba przy nich zrobić? ,szukam opinii ponieważ wraz z kumplem robimy maszyny na zicher i pomysł był taki by nie regenerować a kupić nowe i tyle.
 
     
Patrick345 


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 158
Skąd: Głowno
Wysłany: 2010-01-20, 18:33   

http://www.allegro.pl/sea...=Mozilla-search Które z tych byście wybrali?
_________________
Reanimacja mojej MZ: http://forum.mz-klub.pl/v...p=164274#164274
 
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2010-01-20, 18:36   

http://www.allegro.pl/ite...wane_chrom.html ja bym brał te :lol:
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2010-01-20, 19:03   

No np. albo te: http://www.allegro.pl/ite...phy_niemcy.html

Chodzi mi głównie o opinie w użytkowania czy szybko zaczynają ciec czy też łapki się urywają,bo jeśli byłoby znośnie to bym zastanowił się nad zakupem ale wpierw wole zapytać. :piwo:
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2010-01-20, 19:08   

Wolfiq, ten pankracy to podobno inny towar wysyła niż na fotkach :lol:
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2010-01-20, 22:07   

Nawet jakbyście mi polecili amorków od panakracego to i tak bym od niego nie kupił,gość mnie w bambuko zrobił z Bingiem i za to go nie lubię,to jednak jak,te nówki są coś warte?.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7498
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-01-21, 01:45   

Ja gadałem kiedyś z kimś z forum - nie pamiętam już z kim - i widziałem w jego MZ takie ---> http://www.allegro.pl/ite...hrom_tulej.html

Różnią się wyglądem od org, ale ponoć sprawują się bardzo dobrze.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2010-01-22, 09:08   

Będę musiał się ostro zastanowić bo trochę odbiegają od oryginału ale za to 5 stopni regulacji,no cóż zobaczymy później,dzięki za chociaż trochę opinii :razz:
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7498
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-01-23, 00:37   

Już wiem. Rozmawiałem z mczmokiem, on ma w swojej etce te amorki. http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/17508 Trochę kiepsko widać na tych zdjęciach, ale naprawdę klawo wyglądają na motocyklu.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Patrick345 


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 158
Skąd: Głowno
Wysłany: 2010-01-23, 19:48   

Może podzielisz się informacjami
_________________
Reanimacja mojej MZ: http://forum.mz-klub.pl/v...p=164274#164274
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7498
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-01-24, 01:54   

Patrick345, patrz mój poprzedni post.

Wolfiq, co do tej 5-stopniowej regulacji, to myślę, że i tak będziesz korzystał tylko ze skrajnych ustawień, bo wydaje mi się, że różnica pomiędzy poszczególnymi sąsiadującymi ze sobą "zapadkami" nie jest aż tak duża, żebyś odczuł znaczącą zmianę.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-01-24, 13:04   

http://www.allegro.pl/ite...wane_chrom.html amortyzatory ładne ale nienaturalnie twarde nawet na miekkim ustawieniu. Trzeba dorabiać gumę do górnego mocowania, bo oryginalna nie pasuje.

Jeśli chodzi o http://www.allegro.pl/ite...wane_chrom.html
w tych amortyzatorach nie ma rozróżnienia na prawy/lewy, "rączki" obracają się w tą samą stronę. Przy ustawieniu sztywności z jednej strony rączka jest skierowana na przód moto z drugiej w tył co trochę dziwnie wygląda.

Do regeneracji tylnych amortyzatorów wystarcza najczęściej tylko kupno dwóch uszczelniaczy i polerka pręta + nowy olej do amortyzatorów.
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2010-01-24, 15:24   

kosior30 napisał/a:
uż wiem. Rozmawiałem z mczmokiem, on ma w swojej etce te amorki. http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/17508 Trochę kiepsko widać na tych zdjęciach, ale naprawdę klawo wyglądają na motocyklu.


uwierz mi że amortyzator nie jest po to żeby wyglądał klawo..... :???:

źródło: wikipedia.org

Cytat:
W pojazdach (samochodach, motocyklach) amortyzatory stosuje się w celu zmniejszenia kołysania resorowanego nadwozia, oraz zapobiegania oderwaniu koła od podłoża na wybojach
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2010-01-24, 22:12   

Zakładając te amortyzatory zauważyłem różnicę w tłumieniu z orginalnymi które regenerowałem juz kilka razy jednakże ich tłumienie po ostatnich szczątkowych regeneracjach - tylko uszczelnienia ponieważ wkładów juz nie można kupić-było mizerne objawiało się to tym że stopka boczna na dziurach potrafiła się otworzyć.
Po wymianie drgania na dziurach się zmniejszyły zdecydowanie jednakże zawieszenie jest "twardsze" co przymojej wadzie kręgosłupa nie jest wskazane.
Zrobiłem na nich ok 7.000 km żadnych wycieków czy zmiany sposobu tłumienia.

Ponieważ mam conajmniej 2 komplety orgianlnych amorów z odnowionymi chromami zastanawia się nad ich regeneracją u tokarza z tym że kosz regeneracji może być większy niż nowych...

ale kilka dni znalazłem nowszą ich wersję na allegro
http://allegro.pl/item878...wane_chrom.html
bardziej przypominają orginały...
a cena za komplet powiedziałbym bardzo dobra !!!

[ Dodano: 2010-01-24, 22:12 ]
Zakładając te amortyzatory zauważyłem różnicę w tłumieniu z orginalnymi które regenerowałem juz kilka razy jednakże ich tłumienie po ostatnich szczątkowych regeneracjach - tylko uszczelnienia ponieważ wkładów juz nie można kupić-było mizerne objawiało się to tym że stopka boczna na dziurach potrafiła się otworzyć.
Po wymianie drgania na dziurach się zmniejszyły zdecydowanie jednakże zawieszenie jest "twardsze" co przymojej wadzie kręgosłupa nie jest wskazane.
Zrobiłem na nich ok 7.000 km żadnych wycieków czy zmiany sposobu tłumienia.

Ponieważ mam conajmniej 2 komplety orgianlnych amorów z odnowionymi chromami zastanawia się nad ich regeneracją u tokarza z tym że kosz regeneracji może być większy niż nowych...

ale kilka dni znalazłem nowszą ich wersję na allegro
http://allegro.pl/item878...wane_chrom.html
bardziej przypominają orginały...
a cena za komplet powiedziałbym bardzo dobra !!!

[ Dodano: 2010-01-24, 22:20 ]
Zapomniałem dodac iż zamieniłem sprężyny na orginalne chyba są mieksze oraz zamiast tulejki gumowej u góry która jest zbyt gruba i nie wchodzi zastosowałem prosty patent w postaci nawinięcia kilku zwoji taśmy skota tak aby nie było luzu do dzisiaj nie zauważyłem żadnych problemów.
_________________

 
 
     
sugr 
majster amator


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 168
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2010-01-24, 22:40   

a chłopaky kiedy w ogole poznac ze amor jest do wymiany? jezdzimy do oporu az zacznie olej ciec czy kiedy sie zmienia?
_________________
-Dobra, ciężko było ale sprzęgło siedzi.
-A co to za dwie podkładki tu leżą?
-%&^%$^%$#
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2010-01-24, 22:50   

jak traci swoje wlasciwości - czyli przestaje tłumić

poznajemy to po tym, że jak zaczniemy skakać dupskiem po siedzeniu, to moto "podskakuje". prawidłowo powinno się po ugięciu powoli unieść
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7498
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-01-26, 00:27   

tomasz102, zobacz najpierw co Wolfiq napisał w poście poprzednim, co ja napisałem w jeszcze wcześniejszym poście i z czego mogło wynikać to, że tak napisałem, a nie cytujesz jakieś zupełnie niepotrzebne i oczywiste rzeczy z wiki próbując mnie ośmieszyć...joke Ci się nie udał...
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-01-26, 22:28   

W tych nowych amortyzatorach przeraza mnie jedno ;) Spawy mocowań, wyglądają jakby były smarknięte przez pana Fredzia.
Nie podoba mi się też za bardzo wykonczenie górnego pierścienia oporowego sprężyn w oryginale czarne wstawki z tworzywa wyglądały wg mnie o niebo lepiej.

mczmok, dzięki za opinię, przekonałeś mnie bardziej do tych amortyzatorów.
Te z linku powinny pasować w górne mocowanie z oryginalnymi gumami, są niestety uniwersalne bez rozróżnienia Prawy/Lewy dźwignie obracają się w tą samą stronę jak już pisałem wcześniej.
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
Patrick345 


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 158
Skąd: Głowno
Wysłany: 2010-01-26, 22:33   

http://allegro.pl/item878...wane_chrom.html

Polecacie?
_________________
Reanimacja mojej MZ: http://forum.mz-klub.pl/v...p=164274#164274
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2010-01-27, 09:14   

Witam,dziękuje Mczmokowi który postarał się o opinię amorków z 5 stopniową regulacją, jednakże bardziej interesują mnie te z łapkami, Dekoj wspomniał iż nie ma rozróżnienia na lewy/prawy amor i przy identycznym napięciu sprężyn jedna łapka jest z tyłu druga z przodu zdeka lipa, bo takie coś nie bardzo mi pasuje, ja przynajmniej zdecydowałem i zacznę robić regenerację swoich starych amortyzatorów na dobrych uszczelniaczach, za dniach będę denerwował ludzi ze sklepu z uszczelniaczami by zamówili mi pod dwie sztuki corteco 10x20x7 i 10x19x7 Wtedy myślę że ten tłoczek będzie zrobiony na zicher i będzie jako takie tłumienie.
PS. Patrząc na allegro zahaczyłem jeszcze o te amorki :smile: http://allegro.pl/item873...al_enfield.html może kiedyś...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13