Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-04, 14:53 |
Sprężarka |
Autor |
Wiadomość |
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-10-09, 15:28
|
|
|
Wietrzanin napisał/a: | podstawa to miec warunki do malowania a nie narzedzia |
Nie habit czyni mnicha. Niektórzy to mają zajebisty sprzęt ale 0 talentu. Potem są smugi, zacieki itp. |
|
|
|
|
mati14
Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy Wiek: 28 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 485 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-10-09, 15:37
|
|
|
Haku350, kompresor można samemu zrobić |
_________________ Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie |
|
|
|
|
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-10-09, 16:03
|
|
|
z lodówki |
|
|
|
|
SNAper24
Motocykl: mz etz 150 wsk 125
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 278 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 2011-10-09, 16:21
|
|
|
mati14 napisał/a: | Haku350, kompresor można samemu zrobić |
Nie zawsze jak ma sie silnik i baniak to tak
a silnik kosztuje swoje sprężarka też
Więc wyjdzie tyle samo. A kupisz nowy masz gwarancje i wiesz że jest "solidnie" zrobiony.
Do malowania jakieś zamknięte pomieszczenie z wentylacją.Oczywiście maska na twarz.Pomieszczenie dobrze skropić wodą i będzie git.
Wietrzanin napisał/a: | lepiej sie oplaca komus dac malowac jak sam to robic !!! wiecej cie wyniesie sprzet jak malowanie z piaskwaniem |
Masz rację chyba że kolega Haku350, chce malować nie tylko sobie |
_________________ MOJA MZ ->->->->->->->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/134247 |
|
|
|
|
Haku350
Haku
Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 16 Skąd: Gwizdów
|
Wysłany: 2011-10-09, 16:50
|
|
|
Wszystko co mówicie sie zgadza ale ja warunki do malowania mam bardzio dobre a co do kompresora z lodowki to nie po to kupowalem pistolet wysoko cisnieniowy za 1200zl zeby malowac "lodowką" Chodziło mi bardziej zeby ktos podał jakis kompresor z dobrej firmy. |
|
|
|
|
krystian_16_mz
Motocykl: MZ ETZ 250, K-750
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 245 Skąd: Nowa Sarzyna
|
Wysłany: 2011-10-09, 18:19
|
|
|
Haku350 napisał/a: | Wszystko co mówicie sie zgadza ale ja warunki do malowania mam bardzio dobre a co do kompresora z lodowki to nie po to kupowalem pistolet wysoko cisnieniowy za 1200zl zeby malowac "lodowką" Chodziło mi bardziej zeby ktos podał jakis kompresor z dobrej firmy. |
Kupiłeś pistolet za 1200zł a chcesz kompresor do 600 zł? |
_________________ Niemiec... Rusek... Może teraz Polak!!! |
|
|
|
|
roomeek1
Motocykl: MZ es250/2
Wiek: 27 Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 91 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2011-10-09, 18:23
|
|
|
krystian_16_mz napisał/a: | Wszystko co mówicie sie zgadza ale ja warunki do malowania mam bardzio dobre a co do kompresora z lodowki to nie po to kupowalem pistolet wysoko cisnieniowy za 1200zl zeby malowac "lodowką" Chodziło mi bardziej zeby ktos podał jakis kompresor z dobrej firmy.
Kupiłeś pistolet za 1200zł a chcesz kompresor do 600 zł? |
Tyle kasy chcesz wydac na malowanie? Za 1800 masz następną etz:) |
|
|
|
|
Baq
Baq
Motocykl: M72
Wiek: 36 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 12 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 2011-10-09, 19:54
|
|
|
Ja popieram pomysł,tym bardzej jak są warunki. ważne by sprężarka miała przynajmniej 50l i trzymał okolice 3 barów. Wtedy spokojnie sobie możesz malować. 25 też może być w sumie, bo dużych powierzchni nie ma. Mi właśnie po 3 miesiącach zaczęły pojawiać się bąbelki na lakierze robionym "profesjonalistów". Z chęcią zamienił bym te pieniądze jakie dałem komuś na malowanie i kupił sobie za to sprężarkę. Sprężarka zawsze się przyda przy czyszczeniu, czy też przedmuchiwani kanałów olejowych. Ale prawa taka,że liczy się ręka. Znajomy maluje dopiero 2 motocykl sprężarką 25l i pistoletem dołączonym w komplecie, oto jeden z nich:
http://allegro.pl/k750-i1864604092.html
i efekt nie gorszy niż u lakiernika.
A propo lodówki i bojlerów:
http://www.youtube.com/watch?v=EbfLZlr9mZ0 |
_________________ W dolniaku siła, a górniaku moc. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2011-10-09, 20:22
|
|
|
Haku350, Kompresor z minimum 100L butlą + odwadniacz należałoby kupić jeśli przypuszczam chcesz się bawić profesjonalnie z tym SATA-em? (pistolet) , mniej będzie kompresor pracował a ty nie będziesz musiał przerywać swojej pracy tak jak to się ma w przypadku 25L. |
|
|
|
|
janekrow
Janekroł
Motocykl: mz trophy, pannonia
Pomógł: 12 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 274 Skąd: Kąty Wroclawskie
|
Wysłany: 2011-10-10, 21:04
|
|
|
Wietrzanin napisał/a: | podstawa to miec warunki do malowania a nie narzedzia
lepiej sie oplaca komus dac malowac jak sam to robic !!! wiecej cie wyniesie sprzet jak malowanie z piaskwaniem |
Chyba, że chłopak chce się czegoś nowego nauczyć i mieć satysfakcje z własnej pracy. Raz może spieprzyć, ale juz za drugim razem pomaluje lepiej, aż dojdzie do perfekcji. Pamiętam dobrze swoje początki. Na początku z zasadą: Co nie pomaluje to spoleruje
Do elementów motocyklowych jak w mz spokojnie wystarczy sprężarka 25 litrów,ale jak masz 600 zł szukaj 50 litrów Pozdro |
_________________ ale przecie.. to jeeeest Pannonia, z tego Mz'tki nieeee zrobisz
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/103092 |
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2012-09-26, 08:58 Jaki kompresor wybrać?
|
|
|
Jak w temacie, prosze o pomoc w wybrani sprężarki.
http://allegro.pl/show_item.php?item=2640600125
Dane techniczne
- Zasilanie 230V / 50Hz
- Moc 2,2 Kw / 3KM
- Zbiornik 50L
- Napęd 2 cylindrowy (w układzie V)
- Wydajność ok. 390 litrów/minutę
- Max. ciśnienie 9 atm. (ROBOCZE 8 atm)
- Tłoki : 2 (w układzie V)
- Przyłącze powietrza ( szybko złączka ) 1/4"
- Waga około 45Kg
http://allegro.pl/show_item.php?item=2632327998
Dane techniczne
- Moc 3,1 kW – 4,2 KM
- 2 tłoki
- Pojemność zbiornika – 50 litry
- Wydajność zasysania – 430 L / min
- Prędkość obrotowa – 2800 obr / min
- Max. Ciśnienie robocze – 8 bar ( 0,8 Mpa )
- Liczba cylindrów - 2
I moje pytania:
1. Czy ten Bassa może mieć wydajność na wyjściu 300l/min? Tak mi powiedzieli. Podobno ma 390 na saaniu i około 300na wyjściu
2. Magnum ma możliwość podłączenia dodatkowego zbiornika. Jak to wygląda? W sensie jak to zrobić?
3. Ile ten magnum może mieć wydajności na wyjściu? Sprzedawca powiedział że nie mają danych dotyczących ile wydajności jest na wyjściu.
4. Który jest lepszy?
Kompresor będzie sporadycznie używany, przeważnie podłączona będzie do niego ropownica i pistolet do pompowania. I raz na jakiś czas zrobienie zaprawki lakierniczej. Mam pistolet niskocisnieniowy więc im większa wydajność tym lepiej. |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-09-26, 09:45
|
|
|
Skoro kompresor będzie sporadycznie odpalany to nie kupował bym jakiegoś wypasu ale nie brałbym również produktów Bass Polska, to jest to samo co klucze ""Drop Forget" - czyli upuść i zapomnij. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2012-09-26, 10:48
|
|
|
Mój stary kompresor po ostatnim lakierowaniu wyzionął ducha i mało mu zabrakło do pomalowania tego co chciałem zrobić. No ale ten nowy ogólnie będzie mi służył do tego co wyżej napisałem. Poczytałem właśnie o tej firmie bass polska to słabo wypada. |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-09-26, 12:22
|
|
|
Jednak co nowe to nowe, 50L wystarcza w zupełności na Twoje potrzeby, jakby się uparł to i pneumata podłączy żeby koła odkręcić w samochodzie |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2012-09-28, 20:57
|
|
|
I przyszedł kompresor. Niby wszystko pięknie ładnie ale jakiś patałach chyba spawarki nie umie obsługiwać albo źle zaprogramował automat bo jest dziura w spoinie. Konkretnie w spawie między gniazdem zaworu do spuszczania wody a zbiornikiem. Mówiłem pajacowi żeby sprawdzili przed wysłaniem, na aukcji jest napisane że na życzenie klienta mogą sprawdzić przed wysłaniem.
Sprężarka ma możliwość podłączenia drugiego zbiornika. Pomyślałem że mógłbym podłączyć do tego stary zbiornik od sprężarki, on ma gdzieś około 40-45 litrów. I moje pytanie czy wystarczy połączyć je jedną rurą czy trzeba dwiema? Nowa spręzarka ma dwa wyjścia.
[ Dodano: 2012-10-04, 09:07 ]
Nie polecam sprzedawcy z pierwszego linku (sprężarka magnum) Przed wysyłką poprosiłem o sprawdzenie sprzętu. Kompresor okazał się wadliwy a ze sprzedawcą nie ma kontaktu, gdzie przed zakupem kontakt był wręcz idealny. |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
daniel1302
Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2013-02-06, 23:07 Sprężarka- co polecacie
|
|
|
Witam, jeśli temat jest niewłaściwy proszę o przeniesienie.
Aktualnie jestem na kupnie sprężarki do kompresora do 400 zł. Zależy mi na nowej sprężarce. Znalazłem na allegro sprężarki:
1) Sprzedajacy: http://allegro.pl/my_page.php?uid=26414699 (elektro-majster1)
Kod: | Przedmiotem aukcji jest
KOMPRESOR SPRĘŻARKA POMPA POWIETRZA DWUTŁOKOWA
INFORMACJE O PRODUKCIE:
* sprężarka dwu cylindrowa
* smarowana olejem
* wyposażona w boczną chłodnicę powietrza
* cylindry urządzenia wykonane z żeliwa
* wyposażona w koło pasowe które jednocześnie chłodzi kompresor
* sprężarka nadaje się do zbiorników o pojemności 50-150 Litrów
* sugerowana moc silnika do urządzenia 2,2 kW
* ciśnienie maksymalne 8 bar
* wydajność teoretyczna: 400 l/min
* wydajność efektywna: 250 l/min |
2) Sprzedający: http://allegro.pl/my_page.php?uid=4243957 (Kristooofff)
Kod: | INFORMACJE O PRODUKCIE:
sprężarka dwu cylindrowa
smarowana olejem
wyposażona w boczną chłodnicę powietrza
cylindry urządzenia wykonane z żeliwa
wyposażona w koło pasowe które jednocześnie chłodzi kompresor
sprężarka nadaje się do zbiorników o pojemności 50-150 Litrów
sugerowana moc silnika do urządzenia 2,2 kW
ciśnienie maksymalne 8 bar
wydajność teoretyczna: 400 l/min
wydajność efektywna: 250 l/min
+ GRATIS ! Olej 1L sprężarkowy L-DAA 100 ORLEN |
Tą sprężarkę (wyzej link) w układzie V idzie kupić za ok ~350-400zł o wydajności ok ~350l/min, a ceny sprężarek w układzie rzędowym o wydajności ok ~400l/min zaczynają się od 400zł.
Posiadam silnik 3 KW oraz zbiornik ok 200l. Jaką sprężarkę polecacie? Jak jest z wydajnością teoretyczną a praktyczną? Czy opłaca się kupić te co podałem, czy lepiej dozbierać i kupić trzycylindrową sprężarkę? A może macie inne propozycje. Sprężarkę chcę oryginalną nie samochodową.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2013-02-06, 23:30
|
|
|
wydajnośc efektywna 250l - przy dobrych wiatrach
hs31 od sw 680 w cenie do 300zł moze kupisz a wydajność ma 460l |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2014-08-06, 20:27
|
|
|
Witam. Otóż mam możliwość załatwić sprężarkę jak i baniaki z autosana h9-21. W garażu mam tylko 1 fazę więc silnik też by się przydał pod jedną fazę tylko jaki?? I jak rozwiązać kwestię smarowania?? Myślałem nad pompą wspomagania z jakiegoś samochodu. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-08-07, 17:36
|
|
|
ETek napisał/a: | I jak rozwiązać kwestię smarowania?? Myślałem nad pompą wspomagania z jakiegoś samochodu. | ~Bez sensu montować dodatkowy opór na silnik w postaci pompy wspomagania która nie jest przystosowana do oleju od sprężarek i silników. Ojciec mojego znajomego dorobił do takiego kompresora flanszę zamykającą z uszczelniaczem na wałku i dał normalnie koło pasowe i zlał to olejem, nie ciekło i było wszystko oka. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1681 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2014-08-09, 09:28
|
|
|
ETZ_PRORIDER, z tym że te kompresory wymagają smarowania ciśnieniowego. Przy wykorzystaniu okazjonalnym smarowanie rozbryzgowe o którym piszesz może się spisywać, ale jeśli będzie miał on pracować dłuższy czas to może być problem.
ETek, wejdź na elektroda.pl tam jest wiele opisów przeróbek kompresorów samochodowych na stacjonarne i możesz podpatrzeć sposoby na smarowanie. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
|