» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2016-12-09, 20:41
ETZ 250- porównanie tłumików i kolanek DDR i chińskich.
Autor Wiadomość
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2012-11-10, 13:17   ETZ 250- porównanie tłumików i kolanek DDR i chińskich.

Kiedy kupiłem Etkę miała "brzydki" tłumik, a ja nie znający się na rzeczy kupiłem chinola, a pierwszy tłumik dałem kumplowi. Po latach naszła mnie myśl że "cholera to mógł być oryginał". I pojechałem po niego. Bogatszy o nowe informacje zaczerpnięte z forum od razu się przekonałem, że byłem totalnym debilem pozbywając się tego tłumika. Oczywiście chodzi tu o MZ ETZ 250.


Tłumik jest jednak spawany :evil: co sugeruje, że ktoś coś kiedyś kombinował. I tutaj zwracam się o pomoc. Nie wiem czy czasem nie brakuje mu "bebechów". Zważyłem ten i chinola wyszło tak:
-chinol- 3,7 kg
-DDR (chyba)- 4,2 kg

Spoglądając w rurę da radę zobaczyć 8 otworów o których była mowa w temacie: http://forum.mz-klub.pl/v...p=285658#285658



Z drugiej strony wydechu można mało co zobaczyć:

Po zmierzeniu odległości wyszło, że te szpeje co są w środku są w odległości 13cm od końca wydechu. (W chińczyku 7,5cm)

Nie mam zdjęcia jak to wygląda w chińczyku, ale poszczycę się moimi świetnymi zdolnościami artystycznymi :D
Po zaglądnięciu przez otwór widzimy tylko dwie rurki ustawione na przeciw siebie:


No i zostaje kwestia samego spawu:


Wygląda to na oryginalny spaw, który został przecięty i później znowu pospawany przez pana Miecia za piwo. Pytanie tylko po jaką cholerę go ktoś przecinał?


Jeśli wiecie jak powinien wyglądać tłumik w środku to proszę o informacje. Brakuje mu czegoś, czy wszystko w porządku? Jest on od ETZ 250, czy jakiegoś innego wynalazku? Całą galerię można zobaczyć pod adresem:
https://picasaweb.google.com/111241342486140358441/TUmik?authkey=Gv1sRgCK2Zt6XJmYXFVw#




Teraz parę słów o kolankach:

Mam jedno kolanko czystej chinskiej krwi, a drugie hmm... DDR? Jeśli ktoś rozpoznaje to proszę o ocenę czy mam rację.

Stare kolanko od teraz będę nazywał "orygilalnym".

Po zakręceniu kolanek od razu w oczy rzuca się różnica w ich odległości od błotnika:



"Oryginalne" jest 6 cm od błotnika natomiast Chińskie o 7,5 cm.

Są też całkiem inaczej wyprofilowane:
[

Wymiary też mają całkowicie inne:


Dodatkowo bardzo dużą różnicą jest wyprofilowanie końcówki kolanka która dochodzi do cylindra:


Na "oryginalnym" kolanku jest większy kołnierz, więc nakrętka wkręca się o sporo mniej, żeby szczelnie docisnąć kołnierz do cylka. W chińskim nakrętka musi głębiej siąść żeby docisnąć kołnierz. Może z tego wynikają problemy niektórych kolegów w cieknącym kolankiem spod cylindra. Nakrętka po prostu nie da rady docisnąć kołnierza, gdyż po prostu wkręci się już na maksa. Jeśli kołnierz jest tak wyprofilowany jak w "oryginale" mamy jeszcze zapas gwintu aby mocno dokręcić nakrętke.

Oczywiście reszta zdjęć pod linkiem: https://picasaweb.google.com/111241342486140358441/TUmik?authkey=Gv1sRgCK2Zt6XJmYXFVw
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-11-10, 14:48   

Jak chcesz mogę Ci sprezentowac oryginalny brzydki tlumik, zdjęcia na telefon bo mam cholernie słaby net.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
GIXXER 


Motocykl: ETZ 250,251,301,GSXR
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 182
Skąd: Lipno
Wysłany: 2012-11-10, 15:10   Kolanka: oryginal vs zamiennik

Dorzucam kilka fotek na poparcie tego co wczesniej napisales ;)
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2012-11-10, 15:59   

motomaciey, chętnie, chętnie, bardzo chętnie :piwo: Zawsze się przyda. Jednak mam taki "super" telefon, że chyba nawet mms`a nie odbiorę :torba":


Wracając do tematu:

Skoro był cięty, to musiałem zobaczyć, co było w nim kombinowane lub co zostało wypatroszone.

Tłumik po przecięciu wygląda tak:




Wygląda na to, że ktoś chciał go otworzyć otwieraczem do konserw ale na szczęście się nie udało :torba": Tak więc środek nie ruszany. Trzeba będzie wyczyścić wkład jakimiś specyfikami skoro już tłumik przepołowiony. Będzie trzeba też zaspawać tą cholerną próbę otworzenia wkładu :evil:

Myślę, że po tych zabiegach tłumik powinien brzmieć rasowo :mrgreen:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-11-11, 01:21   

Jak już rozbebeszonego, to porób dokładne zdjęcia w "makro" i pomiary - tak dla potomnych :)

To kolanko wietnamskie, to nie jest przypadkiem od 251?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2012-11-11, 01:27   

kosior30, O które pomiary Ci chodzi dokladnie? :wink:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-11-11, 01:31   

np. średnice otworów, ich rozmieszczenie, wymiary tych otworów kwadratowych, długości tych "rurek"...Kurde no, tak jakbyś miał zrobić rysunek techniczny :) Może się kiedyś przydać :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-11, 09:41   

Porównywał ktoś kolanka węgierski?
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2012-11-11, 10:35   

kosior30, żeby trzasnąć rysunek techniczny to pasowałoby całkiem wkład wyciągnąć i pierdzielnąć wszystkie wymiary. Cholera nie wiem jak go wyciągnąć :neutral:

[ Dodano: 2012-11-11, 10:41 ]
kosior30 napisał/a:
To kolanko wietnamskie, to nie jest przypadkiem od 251?


Nie mam zielonego pojęcia. Na zakończeniu mczmok się zastanawiął właśnie i nie mógł określić. Wspomniał, że to może jest to "pośrednie chińskie" i że "pasuje" i do 250 i do 251. Taki "półśrodek" Pierwszy raz o czymś takim słyszałem :o
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-11-11, 13:51   

No właśnie ja też tak podejrzewam po zdjęciach.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
GIXXER 


Motocykl: ETZ 250,251,301,GSXR
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 182
Skąd: Lipno
Wysłany: 2012-11-11, 14:53   

Kudlaty2007, na tych moich zdjeciach to kolanko jest jedno ze Stazetu (kosztowalo cos okolo 45zl - podobno mialo byc jakies lepsze (od tych najgorszych) z MZA a i tak nie mialo wymiarow tak jak oryginal (dzieki cynkowi kolegi Lipton kupilem za 150zl z Wawy).
MOzliwe ze ten zamiennik to wlasnie Wegier.
 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-11, 15:19   

GIXXER napisał/a:
oryginal (dzieki cynkowi kolegi Lipton kupilem za 150zl z Wawy).


Od Betchera pewnie kupiłeś kolanko.


Zapytam się P. Hartmanna po ile zrobi kopie org kolanka. Info umieszczę na http://forum.mz-klub.pl/v...p=285534#285534
 
     
Pavel 

Motocykl: 5x etz 250
Wiek: 56
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 112
Skąd: Dania-wielkopolska
Wysłany: 2013-09-09, 19:51   

Tlumik prawdopodobnie zostal przeciety w celu optycznego zmodernizowania,unowoczesnienia ETZ-ki (zakladajac ze nic w nim nie zostalo przerobione lub usuniete).Przykladem moze byc przypadek z autopsji:mialem w latach 80-tych ETZ-250,z roku 1984 i okazalo sie ( po porownaniu z motocyklem kolegi-1983 rok)ze
tlumik jest uniesiony tylem ku gorze,a nie prosty,podobnie jak w TS.Efektem bylo przeciecie i nadanie podobnego skosu w tlumiku motocykla kolegi.Byly to wowczas powszechne przerobki.
_________________
Istnieje realne zagrozenie ze zobacze Wasze profile na NK.
 
     
sylwestro150 


Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: ELC
Wysłany: 2015-09-01, 15:49   

Panowie, posiadam 2 tłumiki do ETZ 250. Jeden z mojej etki:
http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=#358780

Drugi od kol. Michallres:
http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=#356763

Zmierzyłem i porównałem je do tłumików które pokazał hektor.

Stary tłumik rozciąłem i wyczyściłem. Wkład okazał się w bdb stanie i można go jeszcze wykorzystać. Niedawno kupiłem drugi tłumik i myślałem, że wkład będzie wykonany z elementów kwadratowych. Po zdjęciu końcówki widać jednak okrągłe rurki. Czy jest to jeszcze inny typ tłumika z innym wkładem, czy wewnątrz są kwadratowe przekroje?

Chciałbym zrobić nowy tłumik na wzór oryginału, lecz nie wiem na którym się wzorować. Na starym pewnie nie, raczej na nowszym, ale nie mam pewności czy to jest ten właściwy tłumik z "najlepszym" wkładem.

Link do albumu:
http://www.fotosik.pl/u/sylwestro150/album/1797424



Wkład nowego tłumika po zdjęciu końcówki z napisem:


Wkład starego typu:
 
     
sylwestro150 


Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: ELC
Wysłany: 2015-09-01, 21:27   

Ten chromowany na dekielku ma wybite MZ ETZ 250, a czarny raczej od 150 nie jest.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-09-01, 21:31   

A to sory mój błąd, na telefonie słabo było widać :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-09-01, 22:22   

Ten czarny jest od ts 250.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
sylwestro150 


Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: ELC
Wysłany: 2015-09-07, 17:20   

Dziś rozciąłem i zajrzałem do wnętrza chromowanego tłumika. Wszystkie przekroje są okrągłe, a sam wkład wydaje się bardziej prosty i łatwiejszy do odtworzenia niż w przypadku wcześniejszego czarnego tłumika. Szukałem i na forum nie znalazłem zdjecia czy opisu takiego wkładu. MZ od tego tłumika była z 1988r a wnętrza z tego okresu miały(chyba) przekroje prostokątne-tak jak w serwisówce.

Mógłbym prosić o komentarz i ocenę co to za produkt? :wink:



Więcej zdjęć:
http://www.fotosik.pl/u/sylwestro150/album/1797424
 
     
MZSIMSON 
MoTóR NASZ PAN


Motocykl: S51,ETZ 250,GSX 1400
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 695
Skąd: Okolice /Mogilno
Wysłany: 2015-09-10, 19:08   

TEN czarny może też być od ETZ 250 wersja ABC (Absolutny Brak Czegokolwiek) kolega kudłaty taki ma w swojej ABC :mrgreen: Na tym zdjeciu widać https://picasaweb.google.com/104497704488392872097/VRAJDWYRZYSKOSIEK2015#6169911942499964482
_________________
JAZDA NA ETZ-cie JEST NAJLEPSZĄ JAZDĄ NA ŚWIECIE
 
     
Rav90 


Motocykl: ETZ 250, XV535
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 169
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-11, 13:54   

MZSIMSON napisał/a:
TEN czarny może też być od ETZ 250 wersja ABC (Absolutny Brak Czegokolwiek) kolega kudłaty taki ma w swojej ABC :mrgreen: Na tym zdjeciu widać https://picasaweb.google.com/104497704488392872097/VRAJDWYRZYSKOSIEK2015#6169911942499964482


Nie. Czarny na 100% jest od TS250. Tłumiki od ETZ nie miały śruby w wylocie. Nawet te proste z pierwszych lat produkcji. Te tłumiki różnią się też strojeniem. Miałem taki w swojej ETZ i inaczej oddawała moc, niż na dedykowanym.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15