Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-03, 01:02 |
MZ TS 250 vs 250/1 (różnice) |
Autor |
Wiadomość |
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2010-01-07, 21:28 MZ TS 250 kontra MZ TS 250/1
|
|
|
Witam. Jako, że od niedawna stałem się posiadaczem kolejnej ts-ki, ale tym razem 250/1 i nie miałem okazji nią jeżdzić a trochę pojeżdziłem 4 biegówką proszę o opinię jaka jest różnica jeśli chodzi o właściwości jezdne tych motocykli. Czy jazda na silniku 5-biegowym różni się znacznie od tej z 4-biegowej. Z tych dwóch teresek mam zamiar złożyć jedną i nie wiem z jakim silnikiem. Proszę o obiektywne wypowiedzi. |
_________________ MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-01-08, 11:42
|
|
|
Rożnica jest duża bo ts/1 ma nowsze zawieszenie. Co do osiągów są bardzo podobne na 5 biegowej skrzyni motocykl nabiera nieco więcej dynamiki. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
sugr
majster amator
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 168 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2010-01-08, 21:10
|
|
|
250/1 się łatwiej rusza bo 1nka jest krótsza i ogólnie nie trzeba tyle biegów zmieniać. |
_________________ -Dobra, ciężko było ale sprzęgło siedzi.
-A co to za dwie podkładki tu leżą?
-%&^%$^%$# |
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2010-01-10, 19:01
|
|
|
Według danych z serwisówki od ts to :
przeniesienie ze skrzyni biegów na koły tylne występuje w stosunku:
- czterobiegówka: 1:2,24 (zębatki 21:47)
- pięciobiegówka: 1:2,35 (zębatki 20:47)
Przełożenia poszczególnych biegów:
pięciobiegowa: 1-1:3,0 2-1:1,87 3-1:1,33 4- 1:1,05 5 - 1:0,87
czterobiegowa: 1-1:2,77 2- 1:1,8 3- 1:1,23 4-1:0,92
Może się myle ale po tych stosunkach przełożeń czterobiegówka rozwija większą prędkość. |
_________________ MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20 |
|
|
|
|
Dekoj
Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 590 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Lary
Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Obra Dolna
|
Wysłany: 2010-01-10, 22:38
|
|
|
Przy silniku 4-ro biegowym najgorszy jest skok obrotów z 3 na 4 bieg.
Jak jeździsz sam to 4 biegi w zupełności wystarczą, lecz jeśli w 2 osoby to na 3 biegu będziesz musiał kręcić tak do 4500 obr. żeby motocykl jako tako rozpędzał się na 4 biegu. |
_________________ MMZeta
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/51207 |
|
|
|
|
polu
Zlotowicz
Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 264 Skąd: podkarpackie - RPZ
|
Wysłany: 2010-02-21, 20:37 MZ TS 250 vs 250/1 (różnice)
|
|
|
Witam
Przeszukałem to forum przez ostatni tydzien i nie znalazłem wyczerpujacej odpowiedzi.
Jakie są WSZYSTKIE róznice tych motocykli?
Wiem że mają różne przednie zawieszenia, prawdopodobnie silniki (nie wiem czy 250/1 były czterobiegowe). Co jeszcze? W szczególności interesuje mnie RAMA - czy są zamienne 100% - czy nie ma zmian typu: zaczep w innym miejscu, dodatkowy otwór, inna średnica itp |
|
|
|
|
Dekoj
Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 590 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2010-02-21, 21:16
|
|
|
Zapewniam, że było o tym na forum nie raz Rama jest zamienna, różnica między modelami TS 250 a TS 250/1 tkwi w:
Silnik TS250 - MM250/3 -4biegi, TS250/1 - MM250/4 -5biegow,
Przednie zawieszenie, przednie koła (TS 250 - 16" TS 250/1 - 18"), różne bębny, błotniki..
Przednie lampy, w TS 250 zintegrowany predkosciomierz, TS250/1 pojawiają się półki.
Poczytaj zestawienia danych technicznych. Jest w materiałach (jpg, pdf) do sciagniecia na forum. |
_________________ Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2010-02-22, 10:24
|
|
|
No więc tak . Mam obie wersje i jeśli chodzi o ramę to różną się tym, że w wersji ts /0 zastosowano kontrę wacacza polegającą na gwinatach m 8 aby ośka wachacza nie pracowałą lużno· W obu wersjach są inne przetłoczenia ramy w tym główki ramy. |
_________________ MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20 |
|
|
|
|
Dekoj
Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 590 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2010-02-22, 19:15
|
|
|
Proszę.
[ Dodano: 2010-02-22, 19:21 ]
Tak czy inaczej ramy są ze sobą zamienne nie nie różnią się bardzo. W mojej ocenie rama w ts/0 była solidniej wykonana, w ts/1 poszli trochę na łatwiznę. Zerówkę produkowali od 73-76 roku, ts/1 76-81. Oba modele różnią się przednią zawiechą w tym półkami zawiechy (inne średnicę na lagi), silnik, błotnik i jego mocowanie, przednie koło i chyba tyle. Może Dekoj coś jeszcze znajdzie w różnicach między tymi modelami. |
_________________ MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20 |
|
|
|
|
polu
Zlotowicz
Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 264 Skąd: podkarpackie - RPZ
|
Wysłany: 2010-02-22, 19:57
|
|
|
Dzieki!
Teraz mam całkowitą jasność i pewność w sprawie ramy.
Jeszcze jedno pytanko - jak wyglada sprawa kierunkowskazow w TS250 ?
Były fabryczne czy sa dołożone? A jezeli bywały fabrycznie to jak wygladały ? Identycznie jak w 250/1? |
_________________ Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem..... |
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2010-02-22, 20:04
|
|
|
Na folderach reklamowych z epoki widać, że mz ts 250 były wypuszczane na rynek z kierunkami jak też bez. Może to była kwestia dopłaty lub asortyment wersji de lux. Wydaje mi się, że kierunkowskazy w obu modelach były takie same. |
_________________ MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20 |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2010-02-22, 21:48
|
|
|
a ja mam przetłoczenia i rurkę i co wy na to?
W ogóle popatrzcie na to przednie zawieszenie. Widziałem tylko kilka MZ z takim zawiasem na PJ a w folderach i prospektach nie ma nic na ten temat... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2010-02-22, 22:40
|
|
|
No faktycznie. Czyli Niemcy klepali jak popadło a ja doszukiwałem się jakieść "niemieckiej uporządkowanej logiki". Krycha, czyżby postępy w pracach nad ddrmaszyną ? |
_________________ MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20 |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2010-02-22, 22:45
|
|
|
bubu, hehe a może ta moja rama to wyszła w ogóle z nocnej zmiany i po pijaku
a no coś tam się dzieje powoli. jest spoooro więcej niż na zdjęciach
Ps nie wykombinowałeś przełącznika? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2010-02-22, 22:48
|
|
|
Przełączniki to towar deficytowy, a ty byś pokazał jakieś foty terenii. |
_________________ MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-02-23, 00:43
|
|
|
bubu rurka o której wspominasz jest do mocowani wózka bocznego. Tak samo różnica główki ramy i mocowania wahacza wynika z możliwości podpięcia wózka bocznego.
Co ciekawe mam w domu 3 cylindry i w każdym inaczej wygląda okno wydechowe. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
adamt
Motocykl: kilka roznych
Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 25 Skąd: HollyŁódź
|
Wysłany: 2011-03-11, 08:21
|
|
|
Chcialbym nawiazac do tematu.
Kupilem swoja TS 250 i jak zaczalem walczyc z gaznikiem zeby ja odpalic, to zaczalem watpic czy jest to faktycznie TS 250 czy 251. Kupilem motor od 1szego wlasciciela, moto nie jezdzilo od 98 roku, stalo w szopie, bo wlasciciel wiecej tankowal w siebie niz motor. Moto w papierach ma date pierwszej rejestracji 01/01/1975. Strasznie dziwne, nie da sie zarejestrowac pojazdu 1 stycznia! Przed zakupem az tak nie interesowalem sie szczegolami TS-ek. Wydawalo mi sie ze jest to TS 250 ale teraz zglupialem. Kolo przednie mam 16" z oryginalym blotnikiem, lampa jest z wbudowanym predkosciomierzem. Natomiast jak walczylem z odpaleniem to okazalo sie ze mam gaznik od wersji 251. Co wiecej glowica w moim moto ma poziome uzebrowanie i swiece centralnie na czubku. Na prawym karterze nad zaplonem mam logo MZ. Gosc twierdzi ze motor ma 4 biegi, nie wiem czy moge mu wierzyc, a sam jeszcze nie sprawdzilem (snieg i brak czasu na jazde). Czy to jest mozliwe ze to co mam to jest oryginalny sprzet czy moze ktos zamienil silnik w motorze?? Czy byla wersja TS 250 z 5 biegowa skrzynia ? W weekend bede widzial sie z moto, co jeszcze moglbym sprawdzic zeby miec 100% pewnosc czy jest to 250 czy 251? |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7500 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-03-11, 14:27
|
|
|
Po pierwsze nie TS 251, tylko TS 250/1 - nie było czegoś takiego, jak TS 251.
Po drugie - co za problem sprawdzić ilość biegów nawet na zgaszonym silniku? Na upartego możesz odpalić na centralnej stopce, żeby koło było w powietrzu i zmieniać biegi. Ale możesz też zmieniać biegi, kołem szarpnąć tylko, żeby "wskakiwały" poszczególne biegi i zobaczysz ile biegów naliczysz. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
|