» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-03, 01:02
MZ TS 250 vs 250/1 (różnice)
Autor Wiadomość
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-01-07, 21:28   MZ TS 250 kontra MZ TS 250/1

Witam. Jako, że od niedawna stałem się posiadaczem kolejnej ts-ki, ale tym razem 250/1 i nie miałem okazji nią jeżdzić a trochę pojeżdziłem 4 biegówką proszę o opinię jaka jest różnica jeśli chodzi o właściwości jezdne tych motocykli. Czy jazda na silniku 5-biegowym różni się znacznie od tej z 4-biegowej. Z tych dwóch teresek mam zamiar złożyć jedną i nie wiem z jakim silnikiem. Proszę o obiektywne wypowiedzi.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-01-08, 11:42   

Rożnica jest duża bo ts/1 ma nowsze zawieszenie. Co do osiągów są bardzo podobne na 5 biegowej skrzyni motocykl nabiera nieco więcej dynamiki.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
sugr 
majster amator


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 168
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2010-01-08, 21:10   

250/1 się łatwiej rusza bo 1nka jest krótsza i ogólnie nie trzeba tyle biegów zmieniać.
_________________
-Dobra, ciężko było ale sprzęgło siedzi.
-A co to za dwie podkładki tu leżą?
-%&^%$^%$#
 
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-01-10, 19:01   

Według danych z serwisówki od ts to :
przeniesienie ze skrzyni biegów na koły tylne występuje w stosunku:
- czterobiegówka: 1:2,24 (zębatki 21:47)
- pięciobiegówka: 1:2,35 (zębatki 20:47)
Przełożenia poszczególnych biegów:
pięciobiegowa: 1-1:3,0 2-1:1,87 3-1:1,33 4- 1:1,05 5 - 1:0,87

czterobiegowa: 1-1:2,77 2- 1:1,8 3- 1:1,23 4-1:0,92
Może się myle ale po tych stosunkach przełożeń czterobiegówka rozwija większą prędkość.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-01-10, 20:50   

Przy tych samym prędkościach obrotowych silnika odpowiednio na 5tym biegu TS250/1 i 4tym biegu TS250 to TS250/1 będzie jechać szybciej :P :piwo: oczywiscie przy założeniu, że przełożenie przez łańcuch i średnica tylnego koła są takie same.
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
Lary 


Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Obra Dolna
Wysłany: 2010-01-10, 22:38   

Przy silniku 4-ro biegowym najgorszy jest skok obrotów z 3 na 4 bieg.
Jak jeździsz sam to 4 biegi w zupełności wystarczą, lecz jeśli w 2 osoby to na 3 biegu będziesz musiał kręcić tak do 4500 obr. żeby motocykl jako tako rozpędzał się na 4 biegu.
_________________
MMZeta
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/51207
 
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2010-02-21, 20:37   MZ TS 250 vs 250/1 (różnice)

Witam

Przeszukałem to forum przez ostatni tydzien i nie znalazłem wyczerpujacej odpowiedzi.

Jakie są WSZYSTKIE róznice tych motocykli?

Wiem że mają różne przednie zawieszenia, prawdopodobnie silniki (nie wiem czy 250/1 były czterobiegowe). Co jeszcze? W szczególności interesuje mnie RAMA - czy są zamienne 100% - czy nie ma zmian typu: zaczep w innym miejscu, dodatkowy otwór, inna średnica itp
 
     
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-02-21, 21:16   

Zapewniam, że było o tym na forum nie raz ;) Rama jest zamienna, różnica między modelami TS 250 a TS 250/1 tkwi w:
Silnik TS250 - MM250/3 -4biegi, TS250/1 - MM250/4 -5biegow,
Przednie zawieszenie, przednie koła (TS 250 - 16" TS 250/1 - 18"), różne bębny, błotniki..
Przednie lampy, w TS 250 zintegrowany predkosciomierz, TS250/1 pojawiają się półki.

Poczytaj zestawienia danych technicznych. Jest w materiałach (jpg, pdf) do sciagniecia na forum.
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-02-22, 10:24   

No więc tak . Mam obie wersje i jeśli chodzi o ramę to różną się tym, że w wersji ts /0 zastosowano kontrę wacacza polegającą na gwinatach m 8 aby ośka wachacza nie pracowałą lużno· W obu wersjach są inne przetłoczenia ramy w tym główki ramy.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-02-22, 11:45   

bubu, masz moze fote tych przetłoczeń??
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-02-22, 19:15   

Proszę.

[ Dodano: 2010-02-22, 19:21 ]
Tak czy inaczej ramy są ze sobą zamienne nie nie różnią się bardzo. W mojej ocenie rama w ts/0 była solidniej wykonana, w ts/1 poszli trochę na łatwiznę. Zerówkę produkowali od 73-76 roku, ts/1 76-81. Oba modele różnią się przednią zawiechą w tym półkami zawiechy (inne średnicę na lagi), silnik, błotnik i jego mocowanie, przednie koło i chyba tyle. Może Dekoj coś jeszcze znajdzie w różnicach między tymi modelami.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2010-02-22, 19:57   

Dzieki!

Teraz mam całkowitą jasność i pewność w sprawie ramy.

Jeszcze jedno pytanko - jak wyglada sprawa kierunkowskazow w TS250 ?

Były fabryczne czy sa dołożone? A jezeli bywały fabrycznie to jak wygladały ? Identycznie jak w 250/1?
_________________
Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem.....
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-02-22, 20:04   

Na folderach reklamowych z epoki widać, że mz ts 250 były wypuszczane na rynek z kierunkami jak też bez. Może to była kwestia dopłaty lub asortyment wersji de lux. Wydaje mi się, że kierunkowskazy w obu modelach były takie same.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2010-02-22, 21:48   

:mrgreen: a ja mam przetłoczenia i rurkę i co wy na to?
W ogóle popatrzcie na to przednie zawieszenie. Widziałem tylko kilka MZ z takim zawiasem na PJ a w folderach i prospektach nie ma nic na ten temat... :ysz:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-02-22, 22:40   

No faktycznie. Czyli Niemcy klepali jak popadło a ja doszukiwałem się jakieść "niemieckiej uporządkowanej logiki". Krycha, czyżby postępy w pracach nad ddrmaszyną ?
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2010-02-22, 22:45   

bubu, hehe a może ta moja rama to wyszła w ogóle z nocnej zmiany i po pijaku ;)
a no coś tam się dzieje powoli. jest spoooro więcej niż na zdjęciach :)
Ps nie wykombinowałeś przełącznika?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-02-22, 22:48   

Przełączniki to towar deficytowy, a ty byś pokazał jakieś foty terenii.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-02-23, 00:43   

bubu rurka o której wspominasz jest do mocowani wózka bocznego. Tak samo różnica główki ramy i mocowania wahacza wynika z możliwości podpięcia wózka bocznego.

Co ciekawe mam w domu 3 cylindry i w każdym inaczej wygląda okno wydechowe.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
adamt 


Motocykl: kilka roznych
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 25
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 2011-03-11, 08:21   

Chcialbym nawiazac do tematu.

Kupilem swoja TS 250 i jak zaczalem walczyc z gaznikiem zeby ja odpalic, to zaczalem watpic czy jest to faktycznie TS 250 czy 251. Kupilem motor od 1szego wlasciciela, moto nie jezdzilo od 98 roku, stalo w szopie, bo wlasciciel wiecej tankowal w siebie niz motor. Moto w papierach ma date pierwszej rejestracji 01/01/1975. Strasznie dziwne, nie da sie zarejestrowac pojazdu 1 stycznia! Przed zakupem az tak nie interesowalem sie szczegolami TS-ek. Wydawalo mi sie ze jest to TS 250 ale teraz zglupialem. Kolo przednie mam 16" z oryginalym blotnikiem, lampa jest z wbudowanym predkosciomierzem. Natomiast jak walczylem z odpaleniem to okazalo sie ze mam gaznik od wersji 251. Co wiecej glowica w moim moto ma poziome uzebrowanie i swiece centralnie na czubku. Na prawym karterze nad zaplonem mam logo MZ. Gosc twierdzi ze motor ma 4 biegi, nie wiem czy moge mu wierzyc, a sam jeszcze nie sprawdzilem (snieg i brak czasu na jazde). Czy to jest mozliwe ze to co mam to jest oryginalny sprzet czy moze ktos zamienil silnik w motorze?? Czy byla wersja TS 250 z 5 biegowa skrzynia ? W weekend bede widzial sie z moto, co jeszcze moglbym sprawdzic zeby miec 100% pewnosc czy jest to 250 czy 251?
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7500
Skąd: Żyrardów

Wysłany: 2011-03-11, 14:27   

Po pierwsze nie TS 251, tylko TS 250/1 - nie było czegoś takiego, jak TS 251.

Po drugie - co za problem sprawdzić ilość biegów nawet na zgaszonym silniku? Na upartego możesz odpalić na centralnej stopce, żeby koło było w powietrzu i zmieniać biegi. Ale możesz też zmieniać biegi, kołem szarpnąć tylko, żeby "wskakiwały" poszczególne biegi i zobaczysz ile biegów naliczysz.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14