» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2011-12-17, 09:30
ocena tłoka i cylindra
Autor Wiadomość
johny89 


Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2010-05-02, 19:03   ocena tłoka i cylindra

Wczoraj rozebrałem cylinder w celu oczyszczenia go z farby. Po zmierzeniu cylindra wychodzi u góry 70 a w jego dolnej części nie całe 70. U góry jest wyczuwalny taki skok. Zdecydowałem się na szlif. Chce zrobić na czwarty szlif. Tłok powiedziałbym że był nie dawno zakładany. Jego wymiar to 69.98. Dodaje zdjęcia. Jak go oceniacie? Zna ktoś może zakład W Przemyślu gdzie robią szlif??






 
     
bartek2801 


Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 301
Skąd: Połomia k\Rzeszowa
Wysłany: 2010-05-02, 21:02   

w przemyślu nie wiem gdzie jest taki zakład ale w rzeszowie jest kilka będziesz zainteresowany to podam ci dokładne adresy,jak jest wyczuwalny próg to mozesz zrobić szlifa ale jak jeszcze silnik był mocny i nic nie dzwoniło to może lepiej zostawić chyba że masz dojście do jakiś dobrych tłoków
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187

Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-05-02, 21:11   

To jak robisz szlif to i tlok zmień. Co Ci szkodzi?
_________________

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2010-05-02, 21:28   

Szlif robi się konkretnie pod dany tłok który musisz dostarczyć do szlifierni-nigdy nie robi się samego szlifu cylindra.
Twój zestaw tłok-cylinder wskazuje zużycie z uwagi na znaczny nagar poniżej pierścieni.
_________________

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2010-05-02, 21:28   

Szlif robi się konkretnie pod dany tłok który musisz dostarczyć do szlifierni-nigdy nie robi się samego szlifu cylindra.
Twój zestaw tłok-cylinder wskazuje zużycie z uwagi na znaczny nagar poniżej pierścieni.
_________________

 
 
     
kamil51022 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 196
Skąd: Zabłudów/Białystok
Wysłany: 2010-05-02, 21:31   

widać że pierścienie nie trzymają kompresji i ucieka ona pomiędzy nimi i to w znacznym stopniu. Tłok powinien być niezmienionej barwy po bokach i w środku a u ciebie cały brązowy i nadaje się tylko do wymiany. Możliwe że albo robisz zbyt bogatą mieszankę paliwową albo pobiera ci olej ze skrzyni bo od tego też tłok robi się taki.
Jak robisz szlif to nigdy starego tłoka nie zakładaj
tak samo jak sama zmiana pierścieni na tłoku która przyśpiesza powstawanie progu.
_________________
Nic sie nie zmieniło, motórzyści byli, są i będą.
Będę śmmigałł motórem
 
 
     
Adrian1992 
Mzetka : ))


Motocykl: 2x Mz Etz 250
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 189
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2010-05-02, 22:05   

Pamiętaj że najlepiej przy robieniu szlifu cylindra, a tym bardziej gdy robisz kilka szlifów naraz np z 1 szlifu od razu na 4 szlif.
Wypadało by oddać wał do regeneracji... Bo może tego nie wytrzymać, gdy dostanie dużą większą kompresje... Gdy ja zrobiłem 1 szlif cylindra przejechałem 150 km i wał tego nie wytrzymał... A najlepiej zrób od razu generalkę silnika będziesz miał pewność że przejedziesz sporo tyś km... pozdroo :razz: :piwo:
A tego tłoka już nawet nie dawaj bo to pogorszy jeszcze sprawę, najlepiej będziesz jak zrobisz to co powiedziałem :cool:
_________________
Powered by MZ ETZ 250 ;)
Live to Ride, Ride to Live.
__________________________________
Sprzedam części do Mz Etz 250/251 zainteresowani pisać na gg lub pw :)
__________________________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_250/80407
 
     
johny89 


Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2010-05-02, 23:29   

Na generalkę nie mam kasy :cry: w tej chwili. Tłok mam zamiar kupić w ag mocie i oddać do szlifu. Wcześniej coś dzwoniło. Możliwe że to przez cylinder dlatego chciałbym zrobić szlif.
W Rzeszowie znam tylko http://www.mechanika.ipr.pl/
z Przemyśla to http://mapy.google.pl/map...9,0.038581&z=15
B to warsztat
 
     
Adrian1992 
Mzetka : ))


Motocykl: 2x Mz Etz 250
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 189
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2010-05-03, 09:16   

Jak tam chcesz :wink: Ale najlepiej by było gdybyś zrobił Szlif cylindra i regeneracje wału korbowego.. mi też coś dzwoniło w mojej etz 250 myślałem że to pierścienie, zrobiłem szlif i dalej mi dzwoniło... potem po 150 km wał mi padł... Okazało się że łożysko igiełkowe na wale to było... Teraz jest wszystko okej :cool: :piwo:
_________________
Powered by MZ ETZ 250 ;)
Live to Ride, Ride to Live.
__________________________________
Sprzedam części do Mz Etz 250/251 zainteresowani pisać na gg lub pw :)
__________________________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_250/80407
 
     
adam251 


Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Wieluń/Poznań
Wysłany: 2010-05-03, 09:24   

Gdy zrobi szlif to sprężanie mu się tak drastycznie nie podniesie. Podniesie się do swoich normalnych wartości, co innego gdyby planował głowicę wtedy sprężanie było by większe także wał jakoś bardzo drastycznie nie będzie obciążony.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-05-03, 10:13   

Jak nie masz kasy na remont to jest inne wyjście.
Honownica ręczna i wymiana pierścieni tłok to oczyszczenia. Pojeździsz jeszcze 5-10 tys.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
johny89 


Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2010-05-03, 13:17   

Mówiąc że nie mam kasy chodzi mi o te 500-1000zł na generalny remont silnika. Na zrobienie szlifu kupienie nowego tłoka pieniądze są :) Spytam przy okazji. Czy można gdzieś kupić uszczelki pod głowice o różnych grubościach?
Ostatnio zmieniony przez johny89 2010-05-03, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-05-03, 13:41   

Można. na Alledrogo je zdobędziesz bez żadnego problemu o róznej grubości

[ Dodano: 2010-05-03, 13:51 ]
http://www.allegro.pl/ite...aluminiowa.html
_________________

 
 
     
johny89 


Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2010-05-03, 13:51   

Tylko taka jest http://www.allegro.pl/ite...aluminiowa.html

[ Dodano: 2010-05-04, 14:11 ]
Jak obrócę wałem to robi się mokry w benzynie. Pytanie dlaczego i co z tym zrobić?
 
     
Gacy251 
Zawodowy MZciaż


Motocykl: Etz 250 gilera PJ 50
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-05-08, 21:22   

[ Dodano: 2010-05-04, 14:11 ]
Jak obrócę wałem to robi się mokry w benzynie. Pytanie dlaczego i co z tym zrobić?[/quote]

:shock: przecież to 2 sów wał zawsze będzie mokry
_________________
Moja Maszyna:

http://www.bikepics.com/m...tz250/84etz250/
 
 
     
kamil51022 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 196
Skąd: Zabłudów/Białystok
Wysłany: 2010-05-09, 13:40   

nie powinien być mokry po obróceniu na "sucho" bez cylindra, to oznacza że ci się nagromadziła mieszanka w skrzyni korbowej. porostu musisz to wysuszyć. A może to olej ze skrzyni zmieszany z benzyną?? Bo benzyna by wyparowała dość szybko sama
_________________
Nic sie nie zmieniło, motórzyści byli, są i będą.
Będę śmmigałł motórem
 
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2012-06-05, 20:47   

Odgrzebuje kotleta. Poprzez okna wydechowe, pooglądałem sobie tłoki w moim motocyklu. Są nowe, założone na szlifowany garnek, przejechane od remontu 3tys. Ostatnio narzekałem na zbyt wysokie spalanie i przyśpieszenia silnika, podczas odejmowania gazu. Chłopaki twierdzą, ze to zbyt bogata mieszanka. To ona tak zabarwiła tłoki? Prawy jest ciemniejszy niż lewy. Zostawiac tak, czy oczyszczać wszystko?














_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2012-06-05, 20:59   

Hahaha goła baba też jest jakaś taka czarna :P możliwe, że to mieszanka bogata Ci tak koloruje.. ale co do zużycia tłoka itd to powinieneś to wyczuć, że coś jest nie tego. może tu przez okno patrząc będzie taki syf bo nie spalony olej z tej strony akurat ucieka wraz ze spalinami ale lepiej obejrzyj całość
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2012-06-05, 21:49   

No i zapewne lanie zbyt dużo oleju. 1:40 Semi Orlena to tak dużo? A może zalać syntetyka...
Za późno się wziąłem za regulację gaźnika. Wracajac ze zlotu powinienem mu ustawić poziom. Zdejmę garnki, wyczyszczę wszystko, wyreguluję gaźnik i sprawdze za następne 3tys.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
mictom 

Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 260
Skąd: Rogi
Wysłany: 2012-06-05, 22:04   

Krycha, a jak z kompresją? Sprawdź też grubość pierścieni i ich luz na zamku, bo wydaje mi się, że puszczają. Tłok powinien być niezmienionej barwy po bokach i w środku.
_________________
Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....

https://www.bikepics.com/members/mictom/
Ostatnio zmieniony przez mictom 2012-06-05, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15