Przesunięty przez: motomaciey 2011-12-17, 09:30 |
ocena tłoka i cylindra |
Autor |
Wiadomość |
johny89
Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 176 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-05-02, 19:03 ocena tłoka i cylindra
|
|
|
Wczoraj rozebrałem cylinder w celu oczyszczenia go z farby. Po zmierzeniu cylindra wychodzi u góry 70 a w jego dolnej części nie całe 70. U góry jest wyczuwalny taki skok. Zdecydowałem się na szlif. Chce zrobić na czwarty szlif. Tłok powiedziałbym że był nie dawno zakładany. Jego wymiar to 69.98. Dodaje zdjęcia. Jak go oceniacie? Zna ktoś może zakład W Przemyślu gdzie robią szlif??
|
|
|
|
|
bartek2801
Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 301 Skąd: Połomia k\Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-05-02, 21:02
|
|
|
w przemyślu nie wiem gdzie jest taki zakład ale w rzeszowie jest kilka będziesz zainteresowany to podam ci dokładne adresy,jak jest wyczuwalny próg to mozesz zrobić szlifa ale jak jeszcze silnik był mocny i nic nie dzwoniło to może lepiej zostawić chyba że masz dojście do jakiś dobrych tłoków |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187
Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
|
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-05-02, 21:11
|
|
|
To jak robisz szlif to i tlok zmień. Co Ci szkodzi? |
_________________
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2010-05-02, 21:28
|
|
|
Szlif robi się konkretnie pod dany tłok który musisz dostarczyć do szlifierni-nigdy nie robi się samego szlifu cylindra.
Twój zestaw tłok-cylinder wskazuje zużycie z uwagi na znaczny nagar poniżej pierścieni. |
_________________
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2010-05-02, 21:28
|
|
|
Szlif robi się konkretnie pod dany tłok który musisz dostarczyć do szlifierni-nigdy nie robi się samego szlifu cylindra.
Twój zestaw tłok-cylinder wskazuje zużycie z uwagi na znaczny nagar poniżej pierścieni. |
_________________
|
|
|
|
|
kamil51022
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 196 Skąd: Zabłudów/Białystok
|
Wysłany: 2010-05-02, 21:31
|
|
|
widać że pierścienie nie trzymają kompresji i ucieka ona pomiędzy nimi i to w znacznym stopniu. Tłok powinien być niezmienionej barwy po bokach i w środku a u ciebie cały brązowy i nadaje się tylko do wymiany. Możliwe że albo robisz zbyt bogatą mieszankę paliwową albo pobiera ci olej ze skrzyni bo od tego też tłok robi się taki.
Jak robisz szlif to nigdy starego tłoka nie zakładaj
tak samo jak sama zmiana pierścieni na tłoku która przyśpiesza powstawanie progu. |
_________________ Nic sie nie zmieniło, motórzyści byli, są i będą.
Będę śmmigałł motórem |
|
|
|
|
Adrian1992
Mzetka : ))
Motocykl: 2x Mz Etz 250
Wiek: 31 Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2010-05-02, 22:05
|
|
|
Pamiętaj że najlepiej przy robieniu szlifu cylindra, a tym bardziej gdy robisz kilka szlifów naraz np z 1 szlifu od razu na 4 szlif.
Wypadało by oddać wał do regeneracji... Bo może tego nie wytrzymać, gdy dostanie dużą większą kompresje... Gdy ja zrobiłem 1 szlif cylindra przejechałem 150 km i wał tego nie wytrzymał... A najlepiej zrób od razu generalkę silnika będziesz miał pewność że przejedziesz sporo tyś km... pozdroo
A tego tłoka już nawet nie dawaj bo to pogorszy jeszcze sprawę, najlepiej będziesz jak zrobisz to co powiedziałem |
_________________ Powered by MZ ETZ 250
Live to Ride, Ride to Live.
__________________________________
Sprzedam części do Mz Etz 250/251 zainteresowani pisać na gg lub pw
__________________________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_250/80407
|
|
|
|
|
johny89
Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 176 Skąd: Jarosław
|
|
|
|
|
Adrian1992
Mzetka : ))
Motocykl: 2x Mz Etz 250
Wiek: 31 Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2010-05-03, 09:16
|
|
|
Jak tam chcesz Ale najlepiej by było gdybyś zrobił Szlif cylindra i regeneracje wału korbowego.. mi też coś dzwoniło w mojej etz 250 myślałem że to pierścienie, zrobiłem szlif i dalej mi dzwoniło... potem po 150 km wał mi padł... Okazało się że łożysko igiełkowe na wale to było... Teraz jest wszystko okej |
_________________ Powered by MZ ETZ 250
Live to Ride, Ride to Live.
__________________________________
Sprzedam części do Mz Etz 250/251 zainteresowani pisać na gg lub pw
__________________________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_250/80407
|
|
|
|
|
adam251
Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 263 Skąd: Wieluń/Poznań
|
Wysłany: 2010-05-03, 09:24
|
|
|
Gdy zrobi szlif to sprężanie mu się tak drastycznie nie podniesie. Podniesie się do swoich normalnych wartości, co innego gdyby planował głowicę wtedy sprężanie było by większe także wał jakoś bardzo drastycznie nie będzie obciążony. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-05-03, 10:13
|
|
|
Jak nie masz kasy na remont to jest inne wyjście.
Honownica ręczna i wymiana pierścieni tłok to oczyszczenia. Pojeździsz jeszcze 5-10 tys. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
johny89
Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 176 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-05-03, 13:17
|
|
|
Mówiąc że nie mam kasy chodzi mi o te 500-1000zł na generalny remont silnika. Na zrobienie szlifu kupienie nowego tłoka pieniądze są Spytam przy okazji. Czy można gdzieś kupić uszczelki pod głowice o różnych grubościach? |
Ostatnio zmieniony przez johny89 2010-05-03, 13:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
|
|
|
|
johny89
Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 176 Skąd: Jarosław
|
|
|
|
|
Gacy251
Zawodowy MZciaż
Motocykl: Etz 250 gilera PJ 50
Pomógł: 5 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2010-05-08, 21:22
|
|
|
[ Dodano: 2010-05-04, 14:11 ]
Jak obrócę wałem to robi się mokry w benzynie. Pytanie dlaczego i co z tym zrobić?[/quote]
przecież to 2 sów wał zawsze będzie mokry |
_________________ Moja Maszyna:
http://www.bikepics.com/m...tz250/84etz250/ |
|
|
|
|
kamil51022
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 196 Skąd: Zabłudów/Białystok
|
Wysłany: 2010-05-09, 13:40
|
|
|
nie powinien być mokry po obróceniu na "sucho" bez cylindra, to oznacza że ci się nagromadziła mieszanka w skrzyni korbowej. porostu musisz to wysuszyć. A może to olej ze skrzyni zmieszany z benzyną?? Bo benzyna by wyparowała dość szybko sama |
_________________ Nic sie nie zmieniło, motórzyści byli, są i będą.
Będę śmmigałł motórem |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2012-06-05, 20:47
|
|
|
Odgrzebuje kotleta. Poprzez okna wydechowe, pooglądałem sobie tłoki w moim motocyklu. Są nowe, założone na szlifowany garnek, przejechane od remontu 3tys. Ostatnio narzekałem na zbyt wysokie spalanie i przyśpieszenia silnika, podczas odejmowania gazu. Chłopaki twierdzą, ze to zbyt bogata mieszanka. To ona tak zabarwiła tłoki? Prawy jest ciemniejszy niż lewy. Zostawiac tak, czy oczyszczać wszystko?
|
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2012-06-05, 20:59
|
|
|
Hahaha goła baba też jest jakaś taka czarna możliwe, że to mieszanka bogata Ci tak koloruje.. ale co do zużycia tłoka itd to powinieneś to wyczuć, że coś jest nie tego. może tu przez okno patrząc będzie taki syf bo nie spalony olej z tej strony akurat ucieka wraz ze spalinami ale lepiej obejrzyj całość |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2012-06-05, 21:49
|
|
|
No i zapewne lanie zbyt dużo oleju. 1:40 Semi Orlena to tak dużo? A może zalać syntetyka...
Za późno się wziąłem za regulację gaźnika. Wracajac ze zlotu powinienem mu ustawić poziom. Zdejmę garnki, wyczyszczę wszystko, wyreguluję gaźnik i sprawdze za następne 3tys. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
mictom
Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 260 Skąd: Rogi
|
Wysłany: 2012-06-05, 22:04
|
|
|
Krycha, a jak z kompresją? Sprawdź też grubość pierścieni i ich luz na zamku, bo wydaje mi się, że puszczają. Tłok powinien być niezmienionej barwy po bokach i w środku. |
_________________ Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....
https://www.bikepics.com/members/mictom/
|
Ostatnio zmieniony przez mictom 2012-06-05, 22:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|