Przesunięty przez: motomaciey 2011-12-17, 09:30 |
ocena tłoka i cylindra |
Autor |
Wiadomość |
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-05-14, 21:30
|
|
|
No to masz masakrę, musisz pomierzyć i sprawdzić czy pierścionki się wytarły, czy raczej tłok. Na pewno trzeba się tym zainteresować, żeby gdzieś na drodze nie strzelił Ci jeden z pierścionków |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-05-15, 09:44
|
|
|
Już raz pierścienie zmieniałem zaraz po szlifie, bo nie były kanały spiłowane i tłukły się pierścienie. Przy zakładaniu tych pierścieni nie sprawdziłem jaki luz mają w cylindrze i na tłoku. Nowe pierścienie też pewnie nie załatwia sprawy jeśli rowki na tłoku są rozlatane. |
_________________
|
|
|
|
|
Micius
Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2014-05-31, 16:05
|
|
|
Witam, teraz ja się podpinam, proszę o rade i pomoc. Zmierzyłem w mojej ES 250/2, szczelinę tłok - głowica i wyszło ok. 1,9-2,0mm. Chcę zdjąć głowicę celem wymiany uszczelki pod nią na minimalnej grubości, a jeśli nie wyjdzie oczekiwane 0,9 - 1,2 mm demontuję cylinder celem wymiany uszczelki pod nim na najcieńszą z możliwych ( obecna wygląda dość "obficie" ). Jeśli skończy się tylko na wymianie uszczelki pod głowicą nie ma problemu - skręcamy i po kłopocie. Jeśli wymiana uszczelki pod cylinder także to:
1. Czy zamontować cylinder, tłok wraz z obecnymi pierścieniami bez żadnych dodatkowych zabiegów ?
2. Czy też wymienić pierścienie na nowe i wszystko zmontować ?
3. Czy też może nowe pierścienie, cylinder poddać honowaniu i zmontować ?
4. Jeśli odp. 2 lub czy to czyjej produkcji pierścienie i gdzie je kupić ?
5. Może inne rozwiązanie?
Trophy z roku1969, 2.500km po remoncie ( szlif, nowy tłok, pięrścienie, korbowód ), gładź cylindra bez wyczuwalnego progu |
_________________ Bo wozić się też trzeba ze smakiem |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2940 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-06-01, 14:32
|
|
|
Micius napisał/a: | Czy zamontować cylinder, tłok wraz z obecnymi pierścieniami bez żadnych dodatkowych zabiegów ? | Tak właśnie zrób. Micius napisał/a: | 2.500km po remoncie | To co ty tam chcesz wymieniać. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Micius
Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2014-06-01, 17:28
|
|
|
Jeśli obniżę cylinder ( poprzez wymianę obecnej uszczelki pod cylindrem na nową cieniutką papierową ) to dotarta, robocza gładź cylindra tez obniży się o różnice grubości nowej i starej uszczelki - stąd moja obawa o górny pierścień tłoka. Być może wymiana uszczelki pod głowicą wystarczy aby zmniejszyć obecną szczelinę ok. 2 mm do wymaganego 0,9-1,2mm i wtedy nie ma sprawy, ale nie bardzo w to wierzę. Pomysł by biorąc iż silnik jest tylko 2.500km po generalnym remoncie nic nie robić nawet w przypadku obniżenia cylindra bardzo mi się podoba
Przy okazji ustawię sobie wyprzedzenie zapłonu. |
_________________ Bo wozić się też trzeba ze smakiem |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
Wysłany: 2014-06-01, 21:53
|
|
|
Micius, jestes pewien że dla ES 250 szczelina ma wynosic 0,9 -1,2? W TS 250 jest 1,2-1,6. Wiec najpierw sie upewnij, a potem dopiero zmieniaj.
Uszczelka pod cylindrem zyskasz jakies 0,2 - 0,3 , a obnizysz wlasnie gladz, gdzie pierscienie sa dotarte, tak jak mówisz |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ
MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
|
|
|
|
|
Micius
Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2014-06-02, 18:39
|
|
|
Nie wiem dokładnie jaka jest szczelina fabrycznie wymagana dla Trophy 19KM, ale po przeczytaniu kilku wątków z tego forum wywnioskowałem iż jest to 0,9 - 1,2mm. Ponieważ literatura którą znalazłem w ogóle nie mówi o wielkości rzeczonej szczeliny. proszę kolegów którzy temat ten przerabiali na własnej skórze o podpowiedź ( łącznie z wątpliwościami wyrażonymi w moich poprzednich postach ) |
_________________ Bo wozić się też trzeba ze smakiem |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7497 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-06-02, 18:51
|
|
|
Przecież to można sobie samemu wyliczyć i zmierzyć nie używając wcale drutu cynowego. Wystarczy mieć takie dane jak pojemność skokowa silnika oraz stopień sprężania. Resztę można sprawdzić używając strzykawki i oleju wlanego przez otwór świecy. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
adizaba
Motocykl: TS 250
Wiek: 31 Dołączył: 30 Sie 2014 Posty: 20 Skąd: Jarocin
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2940 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-09-03, 15:03
|
|
|
adizaba napisał/a: | Przepraszam , że podłączę się pod temat ale uznałem że nie ma sensu zakładać nowego. | Nie przepraszaj, bo tak się powinno robić.
adizaba napisał/a: | czy ten tłok nadaję się do założenia | Tak nadaje się, bo te uszkodzenia są niewielkie. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
adizaba
Motocykl: TS 250
Wiek: 31 Dołączył: 30 Sie 2014 Posty: 20 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2014-09-03, 17:46
|
|
|
Wielkie dzięki wojtek.mz, ! |
_________________ Romet Pony ,Romet Komar 2350 ,Romet Ogar 205 ,Romet 50T1 ,Simson S51 ,MZ TS 250 ,Jawa 350TS , K-750M |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-09-03, 22:46
|
|
|
Jeśli zadziory wystają ponad tłok to je lekko spiłuj pilnikiem i papierem ściernym, poza tym nadaje się do założenia |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Micius
Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2014-09-05, 21:48
|
|
|
Mam jeszcze jedno pytanie: jaki luz ( wzdłuż sworznia ) jest dopuszczalny pomiędzy główką korbowodu a tłokiem w es 250/2 ? Zabrałem się przy okazji na wymianę łożyska sworznia na porządne jednorzędowe ( patrz inne dyskusja na forum ) i zauważyłem że coś mi tłok się suwa znacznie lewo - prawo |
_________________ Bo wozić się też trzeba ze smakiem |
|
|
|
|
domanus1992
Doman
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 31 Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 162 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2014-09-19, 22:14
|
|
|
Podłączę się i ja
Mam ori cyl i tłok (pierścienie nie oryginalne) na 3 szlif, luz pierścienia w cylku jest z 2mm, ale jak sprawdzałem nowy pierścień to jest z 1mm czyli już do szlifu raczej Ale jakość dzisiejszych tłoków nie powala jakością i chciałem się zapytać czy ten zestaw jeszcze by polatał trochę jak wsadzę nowe pierścienie czy nie ma co tego zakładać??
Pzdr |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-10-03, 18:13
|
|
|
Zależy ile tym jeździsz czy pod remize i nazat czy przeloty po 300-500km też wchodzą w gre.
Serwisówka radzi iż przy luzie ponad 1,6mm zestaw cylinder tłok , nienadają sie juz do użycia. Ponadto cylinder nie wyciera sie równo- zmierz sobie luz nowego pierścienia w gmp , w srodku , i nast w dmp tulei a zobaczysz o co biega. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
|
|
|
|
Jarecki35
Motocykl: Mz etz 251
Dołączył: 26 Paź 2014 Posty: 6 Skąd: olecko
|
Wysłany: 2014-12-04, 19:14
|
|
|
witam jestem tu nowy i nie wiem jak zacząć
Moja Mz od jakiegoś czasu straciła moc na 5 niema siły muli się i muszę redukować do 4 azaczął kapać olej z tłumika itp. myślałem że to symeryng od skrzyni ale po zmianie na nowy dalej to samo nie ma siły od 1 do 4 zbiera się nawet nieźle nie ma problemów pali od kopa, mój kolega co ma ts mówił że ma słabe sprężanie więc zaciągnąłem cylinder aby sprawdzić jak tłok i pierścienie na moje oko to źle nie wygląda ale widoczny jest już próg u góry cylindra więc sie zastanawiam czy nie trzeba robić szlifu ??? może ktoś by mi doradził bo nie chcę pchać kasy na darmo dla za interesowanych mogę wstawić zdjęci
[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-12-05, 15:11 ]
Pisz poprawnie po polsku ! |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-12-04, 20:08
|
|
|
Primo jaki masz motor??
A co robiłeś do tej pory z gaźnikiem i kranikiem paliwa? Na innych biegach możesz dłużej jechać na wyższych obrotach? Grzeje Ci się cewka? Co z akumulatorem, może już na wykończeniu i nie nadąża z generowaniem iskry. Jaki masz zapłon i jak ustawiony? Jak drożność wydechu, jaka kompresja na cylindrze po rozgrzaniu?
Jak sprawdzisz te rzeczy i będziesz miał wątpliwości to pisz. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-12-04, 20:19
|
|
|
Jarecki35, pojedź po pierwszego lepszego warsztatu samochodowego i zmierz cisnienie sprężania - nie zaplacisz za to grubej forsy a bedziesz wiedział cos wiecej. Tak to sobie można grzebać patykiem w mrowisku. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2014-12-04, 20:20
|
|
|
halcik napisał/a: | Co z akumulatorem, może już na wykończeniu i nie nadąża z generowaniem iskry. | jak zrobisz zwarcie to nawet niezłe iskry potrafi generować |
|
|
|
|
|