» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2011-12-17, 09:30
ocena tłoka i cylindra
Autor Wiadomość
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-05-14, 21:30   

No to masz masakrę, musisz pomierzyć i sprawdzić czy pierścionki się wytarły, czy raczej tłok. Na pewno trzeba się tym zainteresować, żeby gdzieś na drodze nie strzelił Ci jeden z pierścionków
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-05-15, 09:44   

Już raz pierścienie zmieniałem zaraz po szlifie, bo nie były kanały spiłowane i tłukły się pierścienie. Przy zakładaniu tych pierścieni nie sprawdziłem jaki luz mają w cylindrze i na tłoku. Nowe pierścienie też pewnie nie załatwia sprawy jeśli rowki na tłoku są rozlatane. :neutral:
_________________

 
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-05-31, 16:05   

Witam, teraz ja się podpinam, proszę o rade i pomoc. Zmierzyłem w mojej ES 250/2, szczelinę tłok - głowica i wyszło ok. 1,9-2,0mm. Chcę zdjąć głowicę celem wymiany uszczelki pod nią na minimalnej grubości, a jeśli nie wyjdzie oczekiwane 0,9 - 1,2 mm demontuję cylinder celem wymiany uszczelki pod nim na najcieńszą z możliwych ( obecna wygląda dość "obficie" ). Jeśli skończy się tylko na wymianie uszczelki pod głowicą nie ma problemu - skręcamy i po kłopocie. Jeśli wymiana uszczelki pod cylinder także to:
1. Czy zamontować cylinder, tłok wraz z obecnymi pierścieniami bez żadnych dodatkowych zabiegów ?
2. Czy też wymienić pierścienie na nowe i wszystko zmontować ?
3. Czy też może nowe pierścienie, cylinder poddać honowaniu i zmontować ?
4. Jeśli odp. 2 lub czy to czyjej produkcji pierścienie i gdzie je kupić ?
5. Może inne rozwiązanie?

Trophy z roku1969, 2.500km po remoncie ( szlif, nowy tłok, pięrścienie, korbowód ), gładź cylindra bez wyczuwalnego progu
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2940
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-06-01, 14:32   

Micius napisał/a:
Czy zamontować cylinder, tłok wraz z obecnymi pierścieniami bez żadnych dodatkowych zabiegów ?
Tak właśnie zrób.
Micius napisał/a:
2.500km po remoncie
To co ty tam chcesz wymieniać.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-06-01, 17:28   

Jeśli obniżę cylinder ( poprzez wymianę obecnej uszczelki pod cylindrem na nową cieniutką papierową ) to dotarta, robocza gładź cylindra tez obniży się o różnice grubości nowej i starej uszczelki - stąd moja obawa o górny pierścień tłoka. Być może wymiana uszczelki pod głowicą wystarczy aby zmniejszyć obecną szczelinę ok. 2 mm do wymaganego 0,9-1,2mm i wtedy nie ma sprawy, ale nie bardzo w to wierzę. Pomysł by biorąc iż silnik jest tylko 2.500km po generalnym remoncie nic nie robić nawet w przypadku obniżenia cylindra bardzo mi się podoba :smile:
Przy okazji ustawię sobie wyprzedzenie zapłonu.
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2014-06-01, 21:53   

Micius, jestes pewien że dla ES 250 szczelina ma wynosic 0,9 -1,2? W TS 250 jest 1,2-1,6. Wiec najpierw sie upewnij, a potem dopiero zmieniaj.
Uszczelka pod cylindrem zyskasz jakies 0,2 - 0,3 , a obnizysz wlasnie gladz, gdzie pierscienie sa dotarte, tak jak mówisz
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-06-02, 18:39   

Nie wiem dokładnie jaka jest szczelina fabrycznie wymagana dla Trophy 19KM, ale po przeczytaniu kilku wątków z tego forum wywnioskowałem iż jest to 0,9 - 1,2mm. Ponieważ literatura którą znalazłem w ogóle nie mówi o wielkości rzeczonej szczeliny. proszę kolegów którzy temat ten przerabiali na własnej skórze o podpowiedź ( łącznie z wątpliwościami wyrażonymi w moich poprzednich postach )
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7497
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-06-02, 18:51   

Przecież to można sobie samemu wyliczyć i zmierzyć nie używając wcale drutu cynowego. Wystarczy mieć takie dane jak pojemność skokowa silnika oraz stopień sprężania. Resztę można sprawdzić używając strzykawki i oleju wlanego przez otwór świecy.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
adizaba 

Motocykl: TS 250
Wiek: 31
Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 20
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2014-09-03, 14:31   

Witam!
Przepraszam , że podłączę się pod temat ale uznałem że nie ma sensu zakładać nowego.
Dziś kupiłem cylinder do mojej TS'ki a w gratisie dostałem tłok , jednak tłok jest lekko uszkodzony ;/ co widać na zdjęciach.Moje pytanie brzmi : czy ten tłok nadaję się do założenia czy raczej do wyrzucenia ? Za wszystkie odpowiedzi z góry bardzo dziękuję !

https://imageshack.com/i/eyoAS6oNj
https://imageshack.com/i/idVByV1dj
https://imageshack.com/i/f0ZVdsOnj
https://imageshack.com/i/exHgULArj
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2940
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-09-03, 15:03   

adizaba napisał/a:
Przepraszam , że podłączę się pod temat ale uznałem że nie ma sensu zakładać nowego.
Nie przepraszaj, bo tak się powinno robić.
adizaba napisał/a:
czy ten tłok nadaję się do założenia
Tak nadaje się, bo te uszkodzenia są niewielkie.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
adizaba 

Motocykl: TS 250
Wiek: 31
Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 20
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2014-09-03, 17:46   

Wielkie dzięki wojtek.mz, ! :piwo:
_________________
Romet Pony ,Romet Komar 2350 ,Romet Ogar 205 ,Romet 50T1 ,Simson S51 ,MZ TS 250 ,Jawa 350TS , K-750M
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-09-03, 22:46   

Jeśli zadziory wystają ponad tłok to je lekko spiłuj pilnikiem i papierem ściernym, poza tym nadaje się do założenia
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-09-05, 21:48   

Mam jeszcze jedno pytanie: jaki luz ( wzdłuż sworznia ) jest dopuszczalny pomiędzy główką korbowodu a tłokiem w es 250/2 ? Zabrałem się przy okazji na wymianę łożyska sworznia na porządne jednorzędowe ( patrz inne dyskusja na forum ) i zauważyłem że coś mi tłok się suwa znacznie lewo - prawo
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
domanus1992 
Doman

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 162
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2014-09-19, 22:14   

Podłączę się i ja :)
Mam ori cyl i tłok (pierścienie nie oryginalne) na 3 szlif, luz pierścienia w cylku jest z 2mm, ale jak sprawdzałem nowy pierścień to jest z 1mm czyli już do szlifu raczej :) Ale jakość dzisiejszych tłoków nie powala jakością i chciałem się zapytać czy ten zestaw jeszcze by polatał trochę jak wsadzę nowe pierścienie czy nie ma co tego zakładać??
Pzdr
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-10-03, 18:13   

Zależy ile tym jeździsz czy pod remize i nazat czy przeloty po 300-500km też wchodzą w gre.
Serwisówka radzi iż przy luzie ponad 1,6mm zestaw cylinder tłok , nienadają sie juz do użycia. Ponadto cylinder nie wyciera sie równo- zmierz sobie luz nowego pierścienia w gmp , w srodku , i nast w dmp tulei a zobaczysz o co biega.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2014-10-05, 23:59   

s/
Dodek napisał/a:
nazat
/nazad/g
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
Jarecki35 

Motocykl: Mz etz 251
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: olecko
Wysłany: 2014-12-04, 19:14   

witam jestem tu nowy i nie wiem jak zacząć
Moja Mz od jakiegoś czasu straciła moc na 5 niema siły muli się i muszę redukować do 4 azaczął kapać olej z tłumika itp. myślałem że to symeryng od skrzyni ale po zmianie na nowy dalej to samo nie ma siły od 1 do 4 zbiera się nawet nieźle nie ma problemów pali od kopa, mój kolega co ma ts mówił że ma słabe sprężanie więc zaciągnąłem cylinder aby sprawdzić jak tłok i pierścienie na moje oko to źle nie wygląda ale widoczny jest już próg u góry cylindra więc sie zastanawiam czy nie trzeba robić szlifu ??? może ktoś by mi doradził bo nie chcę pchać kasy na darmo dla za interesowanych mogę wstawić zdjęci

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-12-05, 15:11 ]
Pisz poprawnie po polsku !
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-12-04, 20:08   

Primo jaki masz motor??
A co robiłeś do tej pory z gaźnikiem i kranikiem paliwa? Na innych biegach możesz dłużej jechać na wyższych obrotach? Grzeje Ci się cewka? Co z akumulatorem, może już na wykończeniu i nie nadąża z generowaniem iskry. Jaki masz zapłon i jak ustawiony? Jak drożność wydechu, jaka kompresja na cylindrze po rozgrzaniu?
Jak sprawdzisz te rzeczy i będziesz miał wątpliwości to pisz.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-12-04, 20:19   

Jarecki35, pojedź po pierwszego lepszego warsztatu samochodowego i zmierz cisnienie sprężania - nie zaplacisz za to grubej forsy a bedziesz wiedział cos wiecej. Tak to sobie można grzebać patykiem w mrowisku.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2014-12-04, 20:20   

halcik napisał/a:
Co z akumulatorem, może już na wykończeniu i nie nadąża z generowaniem iskry.
jak zrobisz zwarcie to nawet niezłe iskry potrafi generować :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15