Przesunięty przez: sIaj 2010-06-13, 10:53 |
chiński "bing" czyli Kentse 84 |
Autor |
Wiadomość |
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2010-05-21, 13:39 chiński "bing" czyli Kentse 84
|
|
|
Witam. Zniesmaczony orginalnym gaźnikiem do mz ts 250/1, którą użytkuję, postanowiłem zakupić gaźnik, o którym nikt jeszcze nie pisal na forum, być może nie posiadał. Jest to chińska odmiana gaźnika Bing 84-http://moto.allegro.pl/item1038523055_etz_mz_251_nowy_gaznik_filtr_paliwa.html
Co ciekawe jego konstrukcja jest identyczna jak Binga. Długo biłem się z myślami czy go kupić ponieważ około 2 lat temu kupiłem gaźnik bvf (ten z pałąkiem na komorze pływakowej) i od razu go wyrzuciłem. Tak czy owak poszedłem do sklepu, wyłożyłem ok. 130 zeta i zapodałem gaźnik. Jak widać jedyny problem z mocowanie to taki , iż trzeba dorobić tuleję z aluminium o dł. 4 cm i średnicy zewnętrznej 4 cm. Tujeją tą łączy się krucieć z gaźnikiem. Nie wiem dlaczego firma Kentse nie zrobiła mocowania tak jak w bingu dedykowanym do Etz ale widziałem również w sieci bingi 84 z takim mocowaniem więc może dlatego. Kentse 84 z wyglądu nie przypomina podrób feralnych bvf, jest nieźle wykonany a korpus jest wykonany ze stopu aluminium innego niż komora pływakowa i inne elementy. Ciekawym rozwiązaniem jest też również ssanie "na wajchę" przy gaźniku, nie potrzebna jest linka. Dzisiaj założyłem ten gaźnik i jestem mile zaskoczony. Fabryczne nastawy okazały się wspaniałe. Gazior trzyma wolne obroty aż miło, dotego świetna reakcja na gaz itd. W całym zakresie obrotów zachowuje się o niebo lepiej niż na starym gaźniku bvf 30 n 2-, Dysza główna posiada wymiar "118". Z tej radości przejechałem około 10 kilometrów. Świeca ma kolor właściwy. Niewiem jak ze spalaniem bo muszę dłużej pojeździć. Więcej napiszę jak trochę pośmigam. Nikogo nie namawiam na zakup chińskiego gaźnika w stylu binga bo sprawą oczywistą jest , że bing to bing, natomiast z kentse 84 jestem w 100% zadowolony bo za binga musiał bym dać nie 130 zł a 400 zł, a skoro nie widać różnicy to po co przepłacać. |
_________________ MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20 |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2010-05-21, 14:03
|
|
|
Daj znać jak go przetestujesz w szczególności osiągi i spalanie może to być ciekawa alternatywa. |
_________________
|
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-05-21, 15:25
|
|
|
a ja dorzuce taką ciekawostkę związaną z mocowaniem tego gaźnika - ono nie jest złe, tak były mocowane fabryczne Bingi w Kanuni można to zauważyć na filmiku na YT z Kanuni ETZ 301, myśle że na prospektach też byłoby widać |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
|
codipar1988
codipar1988
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 301 Skąd: chełm
|
|
|
|
|
dawiddkk
;)
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 69 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2010-05-21, 21:23
|
|
|
Jest taki do ETZ 150 ? |
_________________ Ogar 205 -> Simson S51 do 22.01.2010 [*] -> Obecnie MZ ETZ 150 |
|
|
|
|
bartek2801
Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 301 Skąd: Połomia k\Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-05-21, 22:08
|
|
|
również czekam na dalsze info o gazniku i ciekawi mnie czy dało by rade przerobić to ssanie na linkę |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187
Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
|
|
|
|
|
dawiddkk
;)
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 69 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2010-05-21, 22:12
|
|
|
Ssanie ręczne fajne jest |
_________________ Ogar 205 -> Simson S51 do 22.01.2010 [*] -> Obecnie MZ ETZ 150 |
|
|
|
|
CrystalDrill
remoncik...
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2005 Posty: 473 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2010-05-21, 22:49
|
|
|
ooo fajny bajer - robimy zrzute dla bubu na paliwko pełny bak - ma to wyjeździć w weekend i opisać DOKŁADNIE ile pali . Bubu dawaj konto , to z ssaniem recznym piekny powrót do przeszłości szczegolnie ze jedna linka mniej to zostaje mi tylko od sprzęgla i gazu
daj foto tej tulejki i ile Cie ona wyniosła |
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2010-05-22, 01:07
|
|
|
Jeszcze jedno. Zauważyłem, że moto mniej dymi. Tak jakby mieszanka była lepiej wykorzystana. Osiągi z całą pewnością się poprawiły bo zaraz zwrócilem na to uwagę. Dlatego zwracam honor chińskim gaźnikom. A byłbym zapomniał. Na wolnych obrotach można by policzyć ruchy wału bo bardzo ładnie trzyma obroty. Ja oczywiści, z uwagi na takt iż mam instalkę 6 v podniosłem obroty. |
_________________ MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20 |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-05-22, 20:06
|
|
|
Proponuję zrobić z tego tematu artykuł do działu mechanika. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
CrystalDrill
remoncik...
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2005 Posty: 473 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2010-05-22, 21:56
|
|
|
Popieram Janka
Bubu jakieś nowe info o gaźiorze? |
_________________ Back from dead |
|
|
|
|
Adrian1992
Mzetka : ))
Motocykl: 2x Mz Etz 250
Wiek: 31 Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2010-05-22, 22:03
|
|
|
Ciekawe... Jeśli mzeta ma lepszą reakcję na gaz... Zostaje tylko kwestia spalania. bubu, Jeśli możesz podaj spalanie twojej Mzety na tym gaźniku, Bo właśnie zastanawiam się nad kupnem tego gaźnika |
_________________ Powered by MZ ETZ 250
Live to Ride, Ride to Live.
__________________________________
Sprzedam części do Mz Etz 250/251 zainteresowani pisać na gg lub pw
__________________________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_250/80407
|
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2010-05-23, 08:24
|
|
|
Nie tak prosta sprawa bo ciągle pada deszcz. Na starym gaźniku musiałem ostrożnie dawać ssanie bo albo nie dostał paliwa na rozruch albo się zalał. Na obecnym kentse 84 daje wajchę od ssania na dół, zapodaje zapłon i kopnięciem odpalam moto. Na ssaniu jednak nie można długo trzymać bo moto gaźnie, trzeba od razu przełączyć na normalną pracę. PO przełączeniu silnik mimo, że simny ładnie utrzymuje się na wolnych obrotach. To tyle co zauważyłem. Nie będę pisał bajek bo do tej pory zrobiłem tylko ok. 10 km. Nie wiem za bardzo jak zmierzyć spalanie bo nie mam zamiaru wozić w plecaku benzynę. |
_________________ MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20 |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2010-05-23, 08:33
|
|
|
Nalej do baku 10l paliwa przejedź 100km potem resztę paliwa spuść z baku i to co spuścisz odejmij od 10l. I wyjdzie Ci ile spaliła. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
kaze_k
Motocykl: XTZ 660 sm
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 341 Skąd: Ustrzyki Dolne
|
Wysłany: 2010-05-23, 10:56
|
|
|
Albo zalej bak do pełna paliwem, zrób x kilometrów , dolej na nowo pod korek, teraz to ile dolałeś podziel na x km( które zrobiłeś) * 100 i masz średnie spalanie. |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2010-05-23, 12:23
|
|
|
Dokładnie. Sposób 2 jest szybszy bo paliwa spuszczać nie trzeba ale 1 sposób tańszy bo nie trzeba kupować tyle paliwa. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
CrystalDrill
remoncik...
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2005 Posty: 473 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2010-05-23, 12:26
|
|
|
mozna zrobic też tak - nalac 2,5 lub 5 litrów paliwa do calkowicie pustego baku i zobaczyć ile się wyjezdzi do zgasniecia silnika a później sobie łatwo wyliczyć |
_________________ Back from dead |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2010-05-23, 12:34
|
|
|
Spsobów jest wiele tylko trzeba chwilkę przysiąść i pomyśleć. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
kaze_k
Motocykl: XTZ 660 sm
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 341 Skąd: Ustrzyki Dolne
|
Wysłany: 2010-05-23, 13:02
|
|
|
Ale sposób 3 jest mało dokładny bo paliwa zawsze coś zostanie w baku a przy tak małej ilości 100ml robi różnice w wyliczeniu spalania |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2010-05-23, 13:31
|
|
|
I trzeba wcześniej wszystko wypalić bo jak w gaźniku coś zostanie to też później są błędne obliczenia. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
|